مدرسه كدنويسي مدرسه كدنويسي .

مدرسه كدنويسي

تازه هاي آموزش برنامه نويسي براي كودكان

بيسيك (1964) مخفف "كد دستورالعمل نمادين همه آموزش برنامه نويسي براي كودكان  منظوره مبتدي" است. در كالج دارتموث براي همه دانش‌آموزان آن‌ها براي يادگيري ايجاد شد.[8] اگر دانش‌آموزي به زبان قوي‌تري ادامه نمي‌داد، دانش‌آموز همچنان پايه را به خاطر مي‌آورد.[8] يك مفسر پايه در ميكروكامپيوترهاي ساخته شده در اواخر دهه 1970 نصب شد. همانطور كه صنعت ميكرو كامپيوتر رشد كرد، زبان نيز رشد كرد.[8]

 

Basic پيشگام جلسه تعاملي بود.[8] اين دستورات  آموزش برنامه نويسي براي كودكان سيستم عامل را در محيط خود ارائه مي دهد:

 

دستور 'new' يك صفحه خالي ايجاد كرد.

اظهارات بلافاصله مورد ارزيابي قرار گرفت.

عبارات را مي توان با قرار دادن يك شماره آموزش برنامه نويسي براي كودكان  خط قبل از آنها برنامه ريزي كرد.

دستور 'list' برنامه را نمايش مي دهد.

دستور 'run' برنامه را اجرا كرد.

با اين حال، سينتكس پايه براي برنامه هاي بزرگ بسيار  آموزش برنامه نويسي براي كودكان ساده بود.[8] گويش هاي اخير ساختار و پسوندهاي شي گرا را اضافه كردند. Visual Basic مايكروسافت هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار مي گيرد و يك رابط كاربري گرافيكي توليد مي كند.[7]

 

سي

زبان برنامه نويسي C (1973) نام خود را به اين دليل گرفت كه زبان BCPL با B جايگزين شد و AT&T Bell Labs نسخه بعدي را "C" ناميد. هدف آن نوشتن سيستم عامل يونيكس بود.[50] C يك زبان نسبتا كوچك است كه نوشتن كامپايلرها را آسان مي كند. رشد آن منعكس كننده رشد سخت افزاري در دهه 1980 بود.[50] رشد آن آموزش برنامه نويسي براي كودكان  نيز به اين دليل بود كه داراي امكانات زبان اسمبلي است، اما از يك نحو سطح بالا استفاده مي كند. ويژگي هاي پيشرفته اي مانند:

 

اسمبلر درون خطي

حساب روي نشانگرها

اشاره گر به توابع

عمليات بيت

تركيب آزادانه عملگرهاي پيچيده.[50]

 

نقشه حافظه كامپيوتر

C به برنامه نويس اجازه مي دهد تا كنترل كند كه كدام ناحيه  آموزش برنامه نويسي براي كودكان از داده هاي حافظه ذخيره شود. متغيرهاي سراسري و متغيرهاي استاتيك به كمترين سيكل ساعت براي ذخيره نياز دارند. پشته به طور خودكار براي اعلان هاي متغير استاندارد استفاده مي شود. حافظه Heap به يك متغير اشاره گر از تابع malloc() برگردانده مي شود.

 

منطقه داده جهاني و استاتيك درست بالاي منطقه برنامه قرار  آموزش برنامه نويسي براي كودكان دارد. (منطقه برنامه از نظر فني منطقه متن ناميده مي شود. جايي است

ناحيه پشته در زير پشته قرار دارد.[58] از پايين به بالا پر شده است. سيستم عامل هيپ را با استفاده از نشانگر هيپ و ليستي از بلوك هاي حافظه اختصاص داده شده مديريت مي كند.[63] مانند پشته، آدرس متغيرهاي پشته در طول زمان اجرا تنظيم مي شود. هنگامي كه نشانگر پشته و نشانگر پشته به هم مي رسند، خطاي خارج از حافظه رخ مي دهد.

C تابع كتابخانه malloc() را براي تخصيص حافظه پشته ف Teaching programming for children راهم مي كند.[64] پر كردن پشته با داده يك تابع كپي اضافي است. متغيرهاي ذخيره شده در پشته


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۰۷:۳۹ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

مهمترين آموزش برنامه نويسي براي كودكان

 مهارت هاي رياضي؛ براي يك سري كاراكتر،آموزش برنامه نويسي براي كودكان توانيم متن را تغيير دهيم (همه چيز را با حروف بزرگ قرار دهيم، كلمات خاصي را جايگزين كنيم، و غيره). براي يك آرايه، عناصر را از ليست اضافه يا حذف كنيد. و غيره.

 

اپراتورها

اپراتورها به شما اين امكان را مي دهند كه مقادير، به ويژه متغيرها  آموزش برنامه نويسي براي كودكان را دستكاري يا مقايسه كنيد. در ميان اپراتورهايي كه اغلب در هر زبان برنامه نويسي استفاده مي شود، ما شناسايي مي كنيم:

 

عملگرهاي رياضي: جمع، تفريق، ضرب، تقسيم و غيره.

عملگرهاي مقايسه (برابري، تفاوت، اصلي يا جزئي)

عملگرهاي منطقي (AND و OR)

ساختارهاي كنترلي

ساختارهاي كنترلي اجازه مي‌دهند كه فقط دستورالعمل‌هاي خاصي از يك آموزش برنامه نويسي براي كودكان  برنامه بر اساس تأييد يك يا چند شرط اجرا شوند. رايج ترين نسخه معنايي ساختارهاي كنترلي معادل استنتاج منطقي «اگر… آنگاه…» است. نوع مكانيسم كنترل مي تواند سطوح مختلف دانه بندي را در بر گيرد. مثلا :

 

اگر نمره امتحان كمتر از 4 باشد، نمره كافي نيست.

اگر بازيكن دري را باز نكرده باشد، نمي تواند به سطح بعدي دسترسي پيدا كند.

اگر رمز عبور انتخاب شده حاوي كمتر از 6 كاراكتر باشد، پس خيلي كوتاه است.

اگر پسوند فايل .pdf نيست، آن را در سرور آپلود نكنيد.

و غيره.

ساختارهاي كنترلي از جمله عناصري هستند كه بيشترين استفاده را در آموزش برنامه نويسي براي كودكان  ايجاد الگوريتم ها دارند، زيرا اجازه مي دهند رفتار برنامه با شرايط خاصي كه از قبل برنامه ريزي شده اند تطبيق داده شود تا برنامه بتواند خروجي مناسبي ارائه دهد. علاوه بر اين، آنها همچنين مي توانند اجراي (يا عدم) دستورالعمل هاي خاص را طبق نمودار تعيين كنند:

 

اگر اين شرط درست باشد، پس ...

دستور شماره 1 را اجرا كنيد

دستور شماره 2 را اجرا كنيد

دستور شماره 9 را اجرا كنيد

در غير اين صورت...

دستور شماره 7 را اجرا كنيد

دستور شماره 10 را اجرا كنيد

ساختارهاي كنترل كاملاً شبيه به رويدادها هستند (به زير مراجعه كنيد)، اما آموزش برنامه نويسي براي كودكان  هدف آنها به طور كلي محدودتر است. آنها عمدتاً به ارزيابي شرايط در وضعيت "داخلي" برنامه يا داده ها مي پردازند تا به تحريكات "خارجي" پاسخ دهند.

 

سگك

حلقه ها اساس يك مفهوم بسيار مفيد در برنامه نويسي هستند: تكرار. تكرار به شما اين امكان را مي دهد كه به صورت بازگشتي يك يا چند عمليات (يكسان يا متفاوت) را روي همه عناصري كه بخشي از ليست تكرار شده هستند انجام دهيد. براي مثال، حلقه‌ها در رابطه با جداول يا پايگاه‌هاي داده بسيار مفيد هستند، زيرا به  آموزش برنامه نويسي براي كودكان شما اجازه مي‌دهند تا عملياتي را بر روي تمام عناصر موجود در يك ليست انجام دهيد (مثلاً براي هر دانش‌آموز حاضر در يك دوره، مي‌توانيد نام او را نمايش دهيد و ميانگين آن را بازيابي كنيد. نمرات شما به طور خودكار). حلقه ها همچنين براي ايجاد عناصر به صورت بازگشتي استفاده مي شوند، كه مي تواند براي مثال در يك بازي كه تعدادي موانع متناسب با سطح بازيكن ارائه مي دهد مفيد باشد. ما مي توانيم يك حلقه ايجاد كنيم كه موانع را بر اساس نسبت سطح بازي * 2 پراكنده كند در اين لحظه، حلقه دو بار براي سطح اول، 4 بار براي سطح دوم و غيره تكرار مي شود.

 

از نظر معنايي، حلقه به معناي دستور دادن به برنامه براي انجام كاري تا زماني كه يك شرط برآورده نشده است. در مثال قبلي، اين شرط معادل دادن دستور است:

 

موانع ايجاد كنيد و آنها را پراكنده كنيد تا زماني كه سطح فعلي را دو برابر كنيم.

وقتي به اين تعداد موانع رسيديد، از ايجاد موانع دست برداريد.

در واقع، يكي از ويژگي هاي اساسي حلقه ها اين است كه آنها بايد آموزش برنامه نويسي براي كودكان  در يك لحظه معين در منطق برنامه به پايان برسند. براي انجام اين كار، ما اغلب از يك متغير استفاده مي كنيم (به بالا مراجعه كنيد) كه يك مقدار را ذخيره مي كند و بعد از هر تكرار اين مقدار را به روز مي كند. بنابراين حلقه در دور بعدي ارزيابي مي كند كه آيا اين مقدار جديد همچنان معيار تأييد را رعايت مي كند يا خير. اگر چنين شد، حلقه ادامه مي يابد. اگر نه، حلقه متوقف مي شود.

 

دستورات زير را تا زماني اجرا مي كند كه تعداد موانع ايجاد شده كمتر يا مساوي 16 باشد

مانع ايجاد كنيد

تعداد موانع ايجاد شده توسط يك را افزايش مي دهد

پس از تكرار شانزدهم، تعداد موانع ايجاد شده ديگر جزئي يا برابر با 16 نخواهد بود و بنابراين حلقه متوقف مي شود.

 

كاركرد

توابع نشان دهنده نوعي "برنامه در برنامه" هستند، زيرا آنها اولين شكل سازماندهي كد هستند. ما از توابع براي گروه بندي دستورالعمل ها و فراخواني آنها در صورت تقاضا استفاده مي كنيم: هر بار كه به اين دستورالعمل ها نياز داريم، به جاي تكرار همه دستورالعمل ها، فقط بايد تابع را فراخواني كنيم. براي انجام اين نقش، چرخه زندگي يك تابع به دو بخش تقسيم مي شود:

 

يك فاز واحد كه در آن تابع اعلان مي شود (يعني ايجاد مي شود)

در اين مرحله ما تمام دستورالعمل هايي را كه بايد براي به دست آوردن نتيجه مطلوب گروه بندي شوند تعريف مي كنيم.

فازي كه مي تواند يك يا چند بار تكرار شود كه درTeaching programming for children  آن تابع اجرا مي شود (به عنوان مثال.


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۳۸:۱۷ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

بهترين آموزش برنامه نويسي براي كودكان

برنامه نويسي كامپيوتر چيست؟

 

 

در طراحي سيستم هاي كامپيوتري، برنامه نويسي كليد آموزش برنامه نويسي براي كودكان توسعه كامپيوتر است كه به نرم افزار و سخت افزار اشاره دارد. به عبارت ديگر، برنامه نويسي شامل كدنويسي و نوشتن زبان هاي كامپيوتري است. اغلب، توسعه دهندگان حرفه اي هستند كه اين برنامه هاي كامپيوتري را طراحي مي كنند و مهارت هاي قوي در تسلط بر زبان هاي كامپيوتري مانند PHP، Javascript، HTML، CSS و غيره دارند. علاوه بر اين، آژانس ها شركت هايي هستند كه توسط توسعه دهندگان و برنامه نويساني متخصص در اين زمينه ها كار مي كنند.

 

تعريف برنامه نويسي كامپيوتر

برنامه نويسي شامل كليه اقدامات برنامه نويسي برنامه آموزش برنامه نويسي براي كودكان  هاي رايانه اي است كه براي بسياري از سيستم هاي رايانه اي (نرم افزار، وب سايت ها، برنامه هاي كاربردي موبايل و وب، ماژول هاي برنامه افزودني و غيره) در نظر گرفته شده است. هنگام نوشتن برنامه بايد از زبان برنامه نويسي استفاده كنيد. علاوه بر اين، يك سيستم (نرم افزار، وب سايت و غيره) مجموعه اي از برنامه ها (به طور كلي به زبان هاي مختلف كامپيوتري نوشته شده است) براي صاحبان اين سيستم در نظر گرفته شده است.

 

بنابراين برنامه نويسي به نوشتن كد منبع يك سيستم كامپيوتري اشاره دارد. بهتر است از "توسعه" صحبت كنيم تا تمام عمليات مرتبط با طراحي سيستم و مراحلي كه سيستم را تشكيل مي دهند مشخص كنيم.  آموزش برنامه نويسي براي كودكان با در نظر گرفتن اين موضوع، در نظر گرفتن مشخصات مختلف سيستم و همچنين ايجاد، نگهداري، تست عملكرد، نظارت و انبوهي از امكانات يك برنامه ضروري است.

 

برنامه نويسي يك سيستم كامپيوتري شامل چهار مرحله اصلي است: طراحي، پياده سازي، تبديل كد منبع و در نهايت تست نهايي سيستم. اكثر برنامه هايي كه بر روي دستگاه هاي ديجيتال ما اجرا مي شوند (گوشي هاي هوشمند، رايانه ها، تبلت ها، تلويزيون هاي هوشمند و غيره) با استفاده از زبان برنامه نويسي به نام Imperative طراحي شده اند. به عبارت ديگر، هر خط از برنامه به ترتيب اجرا مي شود. در واقع خطوط يك برنامه اقدامات اساس آموزش برنامه نويسي براي كودكان ي يا توابع خاصي را انجام مي دهند. اين خطوط برنامه هستند كه كاركرد عملكردهاي يك سيستم را ممكن مي كنند.

 

 

 

 

 

هدف برنامه نويسي كامپيوتر چيست؟

هدف يك برنامه كامپيوتري در اولين مرحله توسعه آن، مرحله طراحي مشخص مي شود. به عنوان بخشي از كار تجزيه و تحليل عملكردي براي يك سيستم خاص، معمولاً داده‌هايي را كه برنامه اجرا مي‌كند (اين داده ورودي است) و روش انتخابي (اين يك الگوريتم است) و در نهايت نتيجه (اين داده‌هاي خروجي است) را شناسايي مي‌كنيم. .

 

به اصطلاح داده هاي ورودي و خروجي ممكن است آموزش برنامه نويسي براي كودكان   متفاوت باشد. اين الگوريتم براي توصيف ساختار مورد استفاده براي دستيابي به اهداف برنامه توسعه يافته براي يك سيستم كامپيوتري استفاده مي شود.

 

طراحي برنامه شامل مجموعه اي از اقدامات است كه شروع آن بر اساس درخواست يك برنامه خاص اعمال مي شود. به عبارت ديگر، برنامه مي تواند به يك پرس و جو ساده يا حتي درخواست مشخصات فني و عملكردي اشاره كند. اين گروه در ايجاد، نگارش و توسعه برنامه هاي سيستم كامپيوتري مشاركت مي كند و اين منجر به توزيع سرويس نهايي مي شود. بنابراين، زماني كه مي‌خواهيد يك ارائه‌دهنده خدمات مانند يك آژانس وب مسئوليت پروژه‌هاي آموزش برنامه نويسي براي كودكان   توسعه فناوري اطلاعات شما را بر عهده بگيرد، ضروري است كه پيشنهادات رايگان و شخصي‌شده را درخواست كنيد.

 

نتيجه

براي نتيجه گيري، اگر قصد داريد يك سيستم كامپيوتري مانند وب سايت، اپليكيشن موبايل، وب اپليكيشن يا نرم افزار داشته باشيد، برنامه نويسي نقش كليدي در توسعه آن خواهد داشت. افراد حرفه اي با تخصص در برنامه نويسي كامپيوتر به طور كلي مي توانند مسئوليت پروژه هاي توسعه كامپيوتر شما را بر عهده بگيرند. آنها تمام نوشته هاي كامپيوتري را مديريت مي كنند كه امكان طراحي برنامه هاي مختلف تشكيل دهنده يك سيستم كامپيوتري را فراهم مي كند. در نهايت، اگر از يك آژانس وب مي‌خواهيد يك سيستم خاص را برنامه‌ريزي كند، حتماً يك پيشنهاد شخصي  آموزش برنامه نويسي براي كودكان رايگان درخواست كنيد.

 

نظرات مشتريان ما

هدف ما ايجاد نرم‌افزار جديد براي مديريت و انتشار دوره‌هاي ويديويي Z'FITNESS بود كه به باشگاه‌هاي تناسب اندام و صنعت مهمان‌نوازي اختصاص داشت.

 

پس از دريافت چندين شركت توسعه، ما با توجه به نگرش حرفه اي آنها و همچنين كيفيت و خلاقيت پيشنهادات آنها، كار با SOKEO را انتخاب كرديم.

 

امروز پروژه ما با كيفيت و قابليت اطمينان بالا به ثمر نشسته است،  آموزش برنامه نويسي براي كودكان اين نشان دهنده ارزش افزوده واقعي براي Z'Fitness و مشتريان-شركاي ما است.

 

به دنبال اين تجربه قطعي، قصد داريم در كوتاه Teaching programming for children   مدت و ميان مدت به اشكال مختلف همكاري كنيم.

 

ما به دنبال f


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۴۵:۴۷ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

جديدترين سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان

شغلي براي محققان در اين  سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان زمينه، از سوي ديگر

مي توان به دستاوردهاي پژوهشي كه قبلاً در رشته هاي فوق الذكر به دست آمده است تكيه كرد. همانطور كه گوزيال پيشنهاد مي كند، مكانيسم هاي اساسي يادگيري انسان وجود ندارد

در 50 سال گذشته (2004) تغيير كرده است و ما مي توانيم از اختراع مجدد چرخ جلوگيري كنيم

نگاهي به پژوهش در آموزش، علوم شناختي  سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان و تحقيقات علوم يادگيري (آلمستروم و همكاران، 2005).

يك تعريف رايج اين است كه برنامه نويسي فرآيند نوشتن، آزمايش، اشكال زدايي/عيب يابي و حفظ منبع كد برنامه هاي كامپيوتري است.

(ويكي پديا، 2007). بعداً خواهيم ديد كه برنامه نويسي موضوعي بسيار گسترده تر از آن است

كه با تعريف اخير توصيف شده است، به عنوان مثال توانايي سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان  حل يك مسئله پيچيده با رويكرد از بالا به پايين. برنامه نويسي مهارتي است كه يادگيري آن سخت به نظر مي رسد

و حتي بعد از دو سال آموزش، سطح درك برنامه نويسي پايين است

(Kurland و همكاران، 1989). با اين حال، اگر با راهبردها و ابزارهاي آموزشي مناسب پشتيباني شود

دانش آموزان مي توانند تا حدودي تسلط يابند (Papert, 1980).

آموزش برنامه نويسي در دبيرستان 75

در اين مطالعه ادبيات به برنامه نويسي به عنوان موضوعي كه براي  سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان معرفي بالا استفاده مي شود اشاره مي كنيم

دانش آموزان دبيرستاني به برنامه نويسي كامپيوتري. ما به زبان‌هاي برنامه‌نويسي خاصي (مانند جاوا، پايتون و غيره) اشاره نمي‌كنيم، زيرا اين زبان‌ها را به‌عنوان وسيله/ابزار در نظر مي‌گيريم.

براي دستيابي به آموزش برنامه نويسي دانش آموزان متوسطه بايد آموزش داده شوند

مفاهيم برنامه نويسي مستقل از برنامه هاي كاربردي خاص و زبان هاي برنامه نويسي

(Stephenson et al., 2005; Szlávi and Zsakó, 2006).

3. دانش محتواي آموزشي

دانش محتواي آموزشي (PCK)، مفهومي كه توسط شولمن (1986، 1987) معرفي شد.

به عنوان ... تعريف شده است:

راه هاي بازنمايي و فرمول بندي موضوع كه آن را براي آن قابل درك مي كند

ديگران (شولمن، 1986، ص 9).

در واقع بين دانستن نحوه برنامه نويسي و توانايي سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان  داشتن تفاوت وجود دارد

آموزش برنامه نويسي كلاسي كه در آن يادگيري و تدريس اتفاق مي افتد، يك مجموعه پيچيده است

محيطي كه در آن چندين فرآيند و كنش اتفاق مي افتد. اما وقتي در مورد PCK صحبت مي كنيم

بايد توجه ويژه اي به يادگيري دانش آموزان شود. يك جنبه از PCK مربوط به

نياز است كه معلمان موضوع را بازنمايي و سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان  فرموله كنند تا درك مطلب بتواند

به وقوع پيوستن. از ادبيات مي دانيم كه زبان آموزان مختلف سبك هاي يادگيري متفاوتي دارند

(رينر و رايدينگ، 1997)، و نيازها. اين بدان معناست كه:

[...] هيچ گونه قوي ترين شكل بازنمايي وجود ندارد، معلم بايد داشته باشد

يك تسليحات واقعي از اشكال جايگزين ارائه مي دهد كه برخي از آنها

از تحقيق نشأت مي گيرد در حالي كه ديگران از حكمت عمل سرچشمه مي گيرند. آموزشي

دانش محتوا همچنين شامل درك چيزي است كه يادگيري را خاص مي كند

موضوعات آسان يا دشوار: تصورات  سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان و پيش فرض هاي دانش آموزان مختلف

سن و سوابق با آنها به يادگيري كساني كه اغلب آموزش داده شده است

موضوعات و درس ها اگر آن پيش‌برداشت‌ها تصورات نادرستي هستند، كه اغلب چنين هستند،

معلمان به آگاهي از استراتژي هايي نياز دارند كه به احتمال زياد در سازماندهي مجدد آنها مثمر ثمر باشد

درك فراگيران، زيرا بعيد است كه آن يادگيرندگان در مقابل آنها ظاهر شوند

لوح هاي خالي (شولمن، 1986، ص 9).

يك مثال در انفورماتيك مي تواند دانش معلمان در مورد مفهوم باشد

ساختارهاي برنامه نويسي و نياز به فرموله كردن دانش آنها به گونه اي كه مي تواند باشد

به راحتي توسط دانش آموزان قابل درك است. تمام تحقيقات د سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان ر اين حوزه بر اين ادعا توافق دارند

PCK دانشي است كه با سالها تجربه تدريس توسعه مي يابد (Rovegno, 1992;

گروسمن و لين، 1990; لوگران و همكاران، 2001; مورين-دشيمر و كنت، 1999; ون

دريل و همكاران، 1998; سندرز و همكاران، 1993)، زيرا معلمان نياز به ايجاد "يك واقعيت واقعي دارند

آرمنتاريوم» بازنمايي ها (شولمن، 1986).

مفهوم PCK تا حد زيادي در تحقيقات آموزشي جذب شده است (كارپنتر

و همكاران، 1988; كوكران و همكاران، 1993; ون دريل و همكاران، 1998; پترسون و همكاران، 1989; ريچ، 1993;

Rovegno، 1992; سندرز و همكاران، 1993) و برخي از محققان آن را مجدداً فرموله كرده اند (گروسمن،

1989, 1990; هشوه، 1384; ماركس، 1990; آن و همكاران، 2004; ترنر-بيست، 1999). عميق

و PCK گسترده براي آموزش مؤثر مهم و ضروري است (آن و همكاران، 2004، مگنوسون و همكاران، 1999). علاوه بر اين، هاشوه (2005) بر چگونگي رويكرد معلم تأكيد مي كند

76 م Saeli et al.

شكل 1. نمودار بر اساس فرمول مجدد گروسمن PCK.

يا گرايش به رشته خود (باورهاي شخصي) بر آموزش يك معين تأثير مي گذارد

موضوع، و ممكن است PCK او را تحت تاثير قرار دهد. اين بدان معني است كه PCK هر معلم به نوعي است

شخصي

براي هدف اين مطالعه ادبيات، از فرمول مجدد مفهوم استفاده خواهيم كرد

PCK پيشنهاد شده توسط گروسمن (1989، 1990). ما فرمول مجدد او را انتخاب مي كنيم زيرا ما

فكر كنيد كه PCK را از طريق سوالات ساده و كاربردي مانند: چرا طرحواره مي كند

تدريس يك موضوع خاص؟ چه چيزي بايد آموزش داده شود؟ و مشكلات يادگيري چيست؟ كه در

در مطالعه ما سوال چهارم را اضافه مProgramming teaching sites for children ي كنيم كه به روش تدريس اشاره دارد


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۳۲:۲۷ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

تازه هاي سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان

 

راهنماهاي منابع آنلاين بسياري براي مربيان علاقه مند به برنامه نويسي وجود دارد سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان ، از دوره هاي پايه براي كدنويس تازه كار گرفته تا برنامه هاي درسي براي معلماني كه مي خواهند اصول علوم كامپيوتر را در ساير حوزه هاي درسي مانند علوم انساني يا هنر ادغام كنند. در زير، تعدادي از بهترين ها را بيابيد، از جمله منابعي از Code.org كه آموزش رايگان را براي معلمان از همه سطوح، از جمله شبكه ملي كارگاه هاي محلي حضوري ارائه مي دهد.

 

CODE.ORG

Code.org يك سازمان غيرانتفاعي ملي است كه توسط هادي پرتوي  سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان كارآفرين فناوري تأسيس شده است كه دسترسي به آموزش كدنويسي را براي همه ترويج مي‌كند. اين سازمان كارگاه هاي حضوري رايگان براي مربيان K-12 و همچنين آموزش و آموزش آنلاين ارائه مي دهد.

 

دوره هاي آموزشي براي معلمان K-5 شش تا هشت ساعت طول مي كشد تا تكميل شود و راهنماي برنامه درسي و برنامه هاي درسي ارائه شود. مربيان ياد مي گيرند كه چگونه اصول علوم كامپيوتر سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان  را به عنوان يك دوره مستقل يا راه هايي براي ادغام آموزش كدنويسي در ساير رشته ها آموزش دهند. هيچ هزينه اي براي حضور وجود ندارد.

 

مربيان راهنمايي و دبيرستان مي توانند در كارگاه هاي تابستاني شركت كنند و جلسات حضوري را در طول سال پيگيري كنند. دوره ها رايگان است و براي پوشش هزينه هاي سفر بورسيه تحصيلي در نظر گرفته شده است. نقشه را براي دوره هاي نزديك خود جستجو كنيد يا براي فرصت هاي آينده با يك شريك منطقه اي تماس بگيريد.

 

هيچ تجربه قبلي براي هيچ يك از برنامه هاي Code.org لازم نيست. به گفته بنيانگذار هادي پرتوي، معلمان نيازي به دانش قبلي رياضي يا برنامه نويسي كامپيوتر ندارند. اين برنامه ها براي هر مربي كه مي خواهد در مورد آموزش كدنويسي بيشتر بياموزد طراحي شده است.

 

Code.org همچنين Hour of Code را ارائه مي‌كند سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان ، ابتكاري كه آموزش‌هاي يك ساعته و خودراهنما را ارائه مي‌دهد كه مربيان مي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند تا دانش‌آموزان را در معرض كدنويسي قرار دهند. اين آموزش ها براي هر مقطعي رايگان و در دسترس است. در سطح ملي، Hour of Code در هفته آموزش علوم كامپيوتر در اوايل دسامبر برگزار مي‌شود، اما معلمان مي‌توانند در هر زماني در طول سال به مطالب دسترسي داشته باشند و فعاليت را رهبري كنند. Edutopia راهنمايي دارد كه پيشنهادهايي در مورد چگونگي استفاده بهينه از Hour of Code ارائه مي دهد.

 

شروع تبليغات خبرنامه

تصوير كوچك يك هواپيماي كاغذي.

مشترك شدن در هفته نامه Edutopia

خبرنامه ضروري ما را با مقالاتي كه بايد بخوانيد در مورد موضوعات آموزشي كه براي شما مهم است را دريافت كنيد - اين خبرنامه شخصي سازي شده و هر چهارشنبه ارائه مي شود.

 

ثبت نام رايگان

پايان تبليغات خبرنامه

منابع ديگر

برنامه ScratchEd كه توسط محققان آموزش و پرورش  سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان هاروارد توسعه يافته است، يك راهنماي رايگان و قابل دانلود براي معلمان K-12 است تا دانش آموزان را در زمينه محاسبات خلاق آموزش دهند. برنامه درسي هفت واحدي براي هدايت دانش آموزان از طريق توسعه پروژه هاي رسانه اي تعاملي طراحي شده است.

 

CodeCombat برنامه اي است كه از بازي براي آموزش كدنويسي استفاده مي كند. اين برنامه مبتني بر بازي دانش‌آموزان 9 ساله و بالاتر را تشويق مي‌كند تا از طريق اكتشاف، كدنويسي را بياموزند. اين برنامه يك دوره مقدماتي رايگان يك تا سه ساعته و يك مركز منبع براي مربيان ارائه مي دهد.

 

براي معلمان دبيرستاني كه علاقه مند به توسعه دوره علوم كامپيوتر AP هستند، Mobile CSP برنامه درسي را براي دانش آموزان ارائه مي دهد تا برنامه نويسي را در حين توسعه يك برنامه تلف سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان ن همراه ياد بگيرند. دوره رايگان به صورت آنلاين در دسترس است.

 

براي فهرست جامعي از منابع، ليست طولاني برنامه هاي حضوري و آنلاين Code.org را بررسي كنيد.

 

EDUTOPIA خواندن را پيشنهاد كرد

3 مرحله براي تبديل شدن به يك معلم كدنويسي اين سايت هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان  نكات را از يكي از همكاران Edutopia در مورد نحوه تنظيم برنامه درسي، طراحي كلاس خود و يافتن پشتيباني براي آموزش علوم كامپيوتر بخوانيد.

 

بيش از 15 روش براي آموزش كدنويسي به هر دانش آموز (حتي بدون كامپيوتر) راه هاي زيادي براي آموزش كدنويسي وجود دارد، از جمله برخي از آنها كه نيازي به كامپيوتر ندارند. Programming teaching sites for children اين ليست از منابع Edutopia را در مورد آموزش كدنويسي بررسي كنيد، حتي اگر هنوز متخصص نيستيد.

 


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۰۰:۳۰ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

معرفي آموزش برنامه نويسي براي كودكان

به صورت رايگان در Tynker. دسترسي به كتابخان آموزش برنامه نويسي براي كودكان  و سرور خصوصي Minecraft نياز به اشتراك ماهانه دارد.

Tynker يك دوره برنامه نويسي آنلاين براي كودكان است. اين يكي از وب سايت هاي برنامه نويسي براي كودكان است. اين طراحي شده است تا به آنها اجازه دهد بازي ها و برنامه هاي كاربردي خود را ايجاد كنند و همچنين ياد بگيرند كه چگونه مدهاي Minecraft را برنامه ريزي كنند. Tynker هم برنامه نويسي بلوكي و هم دوره هاي مبتني بر متن را تدريس مي كند.

 

دروس برنامه نويسي مبتني بر بازي و فضايي با بيگانگان آموزش برنامه نويسي براي كودكان  و موشك ها است. كودكان در سه سطح بازي/كلاس براي مسيري كه با سن آنها مطابقت دارد پيشرفت مي كنند.

 

مجموعه‌اي از دوره‌هاي مرتبط با بازي محبوب Minecraft به بچه‌ها در مورد مودها و پوسته‌ها، نحوه ايجاد مد‌ها و نحوه ايجاد بازي‌هاي Minecraft چند نفره آموزش مي‌دهد. با يك اشتراك پولي، بچه‌ها به سرور خصوصي Minecraft خود دسترسي پيدا مي‌كنند و به آن‌ها يك محيط امن براي ايجاد حالت‌ها و سپس بازي آنلاين با دوستان دعوت شده‌شان مي‌دهند.

 

هيچ برنامه ساختاري با Tynker وجود ندارد، بنابراين كودكان ب آموزش برنامه نويسي براي كودكان ا سرعت خود پيشرفت مي كنند. براي بچه ها در هر مرحله از يادگيري كدنويسي، چه مبتدي يا پيشرفته، عالي است.

 App Inventor يك زبان بصري و بلاك براي ايجاد برنامه هاي اندرويد است. وب سايت برنامه نويسي آنها براي بچه ها آموزش ها و دوره هاي آموزشي ويديويي را در يك جعبه ارائه مي دهد.

 

App Inventor كه در اصل توسط گوگل ساخته شده است به شما امكان مي دهد برنامه هاي اندرويد را به سادگي با حركت دادن اشيا روي صفحه برنامه ريزي كنيد. اين رويكرد مشابه برنامه نويسي بلوكي است. اين دوره با راه‌اندازي App Inventor شروع مي‌شود و به سمت ايجاد برنامه‌هاي اندرويدي پيچيده‌تر حركت مي‌كند. دانش‌آموزان ياد مي‌گيرند كه چگونه برنامه‌هاي موبايل ايجاد كنند و با استفاده از App Inventor آنها را به اشتراكآموزش برنامه نويسي براي كودكان  بگذارند. اين آموزشي، آسان و سرگرم كننده است.

 

MIT اكنون ميزبان App Inventor به صورت آنلاين است، بنابراين، خوشبختانه براي ما، به صورت رايگان در دسترس است. آموزش ها براي استفاده توسط معلمان اصلاح شده و در يك دوره در جعبه اي كه شامل درس هاي ويدئويي و متني است، جمع آوري شده است. App Inventor به‌جاي اينكه بچه‌هايتان را  آموزش برنامه نويسي براي كودكان از تلفن دور نگه داريد، به آنها كمك مي‌كند تا از آن استفاده كنند.

 

به App Inventor مراجعه كنيد

10. Avengers Code

كد اونجرز

سن: بالاي 12 سال

قيمت: يك دوره آزمايشي رايگان يا اشتراك ماهانه محدود در دسترس است.

Code Avengers يكي از بهترين وب سايت هاي برنامه نويسي براي كودكان است. از دوره هاي خود گام، عمدتاً مبتني بر متن استفاده مي كند. دوره ها شامل مقدمه اي بر كدنويسي، مقدمه اي بر توسعه وب و كدنويسي در پايتون، HTML و CSS يا جاوا اسكريپت است.

 

بچه ها از طريق درس ها، كدهاي اشكال زدايي و چالش آموزش برنامه نويسي براي كودكان  هاي كامل كار مي كنند. Code Avengers به ​​طور خودكار دستاوردهاي فرزند شما را در حين تكميل درس ها و فعاليت هاي خود رديابي مي كند. آنها به شما يك داشبورد والدين مي‌دهند، جايي كه مي‌توانيد پيشرفت فرزندانتان را از طريق درس‌ها، پروژه‌هايي كه ايجاد كرده‌اند و مفاهيمي كه ياد گرفته‌اند ببينيد.

 

وقتي با مشكلي مواجه مي شوند، كودكان به پشتيباني آنلاين و كمك هاي فني دسترسي دارند. اين كمك زنده ممكن است در بسياري از برنامه هاي سفارشي ديگر وجود نداشته باشد.

 

از App Inventor ديدن كنيد

11. كد هيولا

هيولا كد

سن: بالاي 13 سال

قيمت: رايگان

Code Monster يك بازي تعاملي است كه به كودكان اجازه آموزش برنامه نويسي براي كودكان  مي دهد تا نوشتن جاوا اسكريپت را تمرين كنند. از لحظه اي كه وارد سايت مي شويد، در حال كدنويسي هستيد. Code Monster فرض مي‌كند كه دانش‌آموز از قبل جاوا اسكريپت را مي‌داند و فقط به مكاني براي تمرين نحو نياز دارد.

 

تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه دستورالعمل هاي هيولا را در اين وب سايت برنامه نويسي براي بچه ها دنبال كنيد، اما در غير اين صورت كمك كمي وجود دارد. يك صفحه نحوه بازي، يك صفحه درباره و يك سؤال متداول وجود دارد. همين. پرسش‌هاي متداول دانش‌آموز را تشويق مي‌كند تا به دنبال آموزش‌ها و راهنماهاي جاوا اسكريپت در جاي ديگري باشد.

 

هدف Code Monster ارائه يك پلت فرم سرگرم كننده و همه جانبه براي تمرين و نه لزوما يادگيري، نحو است.

 

GameBlox يك سايت برنامه نويسي مبتني بر بلوك براي ايجاد بازي هاي آنلاين براي وب و دستگاه هاي تلفن همراه است. اين به همه اجازه مي دهد تا بازي هايي را توسعه دهند كه مي توانيد به صورت آنلاين و روي تلفن همراه خود بازي كنيد.

 

مي توانيد از پروژه هاي آغازين آنها به عنوان پايه استفاده كني Teaching programming for children د و آنها را سرگرم كننده تر كنيد. در غير اين صورت، از دكمه "ايجاد بازي" براي رفتن مستقيم به صفحه ويرايش كد استفاده كنيد.

 


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۴۷:۱۶ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

منبع آموزش برنامه نويسي براي كودكان

راهنماي مبتدي براي آموزش كدنويسي به آموزش برنامه نويسي براي كودكان  (حتي زماني كه نمي دانيد چگونه كدنويسي كنيد)

 

صفحه اصلي › وبلاگ › برنامه نويسي كودكان › راهنماي مبتديان براي آموزش كدنويسي به كودكان (حتي وقتي كه نمي دانيد چگونه كدنويسي كنيد)

محبوبيت برنامه نويسي كودكان به سرعت در حال افزايش است، زيرا بيشتر و بيشتر والدين و مربيان مي بينند كه اين مهارت مهم قرن 21 است كه در اوايل و اغلب آموزش داده مي شود.

 

اغلب گزينه هاي كدنويسي با كيفيت در بسياري از شهرها، شهرها  آموزش برنامه نويسي براي كودكان و حتي كشورها در دسترس نيستند. بسياري از والدين و مربيان اين نياز را مي بينند و مي خواهند كاري براي آن انجام دهند.

 

به عنوان مدير يك مدرسه آنلاين موفق برنامه نويسي كودكان، يك سوال رايج كه از والدين و مربيان دريافت مي كنيم اين است: "اگر نمي دانم چگونه كدنويسي كنم، چگونه مي توانم به بچه ها برنامه نويسي آموزش دهم؟"

 

در اين راهنما، ما چند راه ساده و مؤثر براي راه اندازي كلاس آموزش برنامه نويسي براي كودكان  ها و كلوپ هاي كدنويسي خود را ارائه مي دهيم، در حالي كه سعي مي كنيم در مورد رويكرد تحصيلي، برنامه هاي درسي و ساير منابع مشاوره ارائه دهيم.

 

راهنماي مبتدي براي آموزش برنامه نويسي به كودكان (حتي زماني كه نمي دانيد چگونه كدنويسي كنيد)

 

فهرست مطالب

پس يك دقيقه صبر كنيد. بياييد از ابتدا شروع كنيم. كد نويسي دقيقا چيست؟

چگونه مي توانم يك دوره برنامه نويسي تدريس كنم وقت آموزش برنامه نويسي براي كودكان  ي كه نمي دانم چگونه كدنويسي كنم؟

خوب. من مي خواهم اين كار را انجام دهم. از كجا آغاز كنم؟

1. به چه كامپيوترهايي دسترسي خواهيد داشت؟

2. آيا به اينترنت دسترسي خواهيد داشت؟

3. محدوده سني دانش آموزاني كه خواهيد ديد چقدر است؟

آيا هر هفته همان دانش‌آموزان را مي‌بينم يا ترك تحصيل‌هاي زيادي وجود خواهد داشت؟

توصيه هاي برنامه درسي

خراش (رايگان) (توصيه شده براي K-8)

Code.org (رايگان) (توصيه شده براي K-12)

CodaKid (آزمايشي رايگان) (توصيه شده براي كلاس سوم تا نهم)

آكادمي خان (رايگان) (توصيه شده براي كلاس نهم تا دوازدهم)

Codecademy (رايگان) (توصيه شده براي كلاس 7 تا 12)

كلاس هاي من چقدر بايد باشد؟

چند نمونه از مفاهيم كدنويسي كه بايد يادآموزش برنامه نويسي براي كودكان  بگيرم و بفهمم چيست؟

شرايط

حلقه ها

بلوك بصري در مقابل كدگذاري مبتني بر متن

پلتفرم هاي بلاك بصري

كد نويسي مبتني بر متن

كدنويسي براي كودكان: نكات عمومي

نكته 1: آن را سرگرم كننده كنيد!

نكته 2: يك مربي پيدا كنيد

پس يك دقيقه صبر كنيد. بياييد از ابتدا شروع كنيم. كد نويسي دقيقا چيست؟

براي افراد ناآشنا، كدگذاري اصطلاحي براي برنامه نويسي كامپيوتري است.

 

كدنويسي يك فرآيند خلاقانه است كه توسط برنامه نويسان ر آموزش برنامه نويسي براي كودكان ايانه اجرا مي شود تا به رايانه بگويد چگونه يك كار را انجام دهد.

 

كدنويسي شامل نوشتن برنامه هاي كامپيوتري با استفاده از زبان هاي برنامه نويسي است كه مي تواند از زبان هاي كشيدن و رها كردن تصويري تا زبان هاي مبتني بر متن مانند جاوا يا پايتون را شامل شود.

 

برنامه نويسي كودكان معمولاً با استفاده از محتواي آموزشي و سرگرم كننده آموزش داده مي شود.

 

راهنماي مبتدي براي آموزش برنامه نويسي به كودكان (حتي زماني كه نمي دانيد چگونه كدنويسي كنيد)

 

چگونه مي توانم يك دوره برنامه نويسي تدريس كنم وقتي كه نمي آموزش برنامه نويسي براي كودكان  دانم چگونه كدنويسي كنم؟

بعداً به جزئيات مي‌پردازيم، اما در حال حاضر سه كلمه كافي است: برو!

 

نكته كليدي اين است كه چالش را بپذيريد، آن را به آرامي انجام دهيد و از يادگيري يك مهارت جديد لذت ببريد كه واقعاً مي تواند بر زندگي كودكان تأثير بگذارد.

 

بهترين راه براي آماده سازي خود براي آموزش كدنويسي، گذراندن دوره اي است كه براي تدريس برنامه ريزي كرده ايد.

 

لازم نيست ابتدا كل دوره را بگذرانيد، اما بهتر است حداقل چند هفته جلوتر از دانش آموزان بمانيد.

 

همچنين ايده خوبي خواهد بود كه با برنامه هاي درسي جامع همراه با برنامه هاي درسي عالي، راهنماي عيب يابي و انجمن ها همراه باشيد.

 

راهنماي مبتدي براي آموزش برنامه نويسي به كودكان (حتي زماني كه نمي دانيد چگونه كدنويسي كنيد)

 

خوب. من مي خواهم اين كار را انجام دهم. از كجا آغاز كنم؟

اولين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه موجودي تجهيزات، تنظيمات و جمعيت دانشجويي خود را تهيه كنيد.

 

در اينجا چند سوال وجود دارد كه هنگام برنامه ريزي بايد به آنها پاسخ دهيد.

 

از چه نوع كامپيوترهايي استفاده خواهيد كرد؟

آيا به اينترنت دسترسي خواهيد داشت؟

رده سني دانش آموزاني كه آموزش مي دهيد چقدر است؟

آيا به برد هوشمند يا پروژكتور دسترسي خواهيد داشت؟

آيا هر هفته همان بچه‌ها را مي‌بينيد يا بيشتر يك محيط رها كردني است؟

راهنماي مبتدي براي آموزش برنامه نويسي به كودكان (حتي زماني كه نمي دانيد چگونه كدنويسي كنيد)

 

1. به چه كامپيوترهايي دسترسي خواهيد داشت؟

اگر به رايانه هايي با سن كمتر از 3 تا 4 سال دسترسي داريد، از نظر برنامه هاي درسي، انتخاب هاي زيادي خواهيد داشت. اگر Google Chromebook يا رايانه‌هاي قديمي‌تر را تنها گزينه خود داريد، احتمالاً بايد از برنامه‌هاي درسي مبتني بر وب استفاده كنيد.

 

مهمترين كاري كه هنگام ارزيابي برنامه هاي درسي انجام مي دهيد اين است كه قبل از شروع، سخت افزار و ساير الزامات فني آن را بررسي كنيد.

 

2. آيا به اينترنت دسترسي خواهيد داشت؟

اگر به اينترنت دسترسي داريد، مي توانيد از هر يك از سه منبع برنامه درسي كه در زير توصيه مي كنيم استفاده كنيد.

 

اگر به اينترنت خارج از سايتي كه رايانه‌ها در آن ذخيره مي‌شوند دسترسي داريد، اما به اينترنت دسترسي نداريد، مي‌توانيد از نسخه دسكتاپ كلاينت Scratch استفاده كنيد.

 

3. محدوده سني دانش آموزاني كه خواهيد ديد چقدر است؟

در صورت امكان، ما اكيداً توصيه مي كنيم كه به كودكان در سنين مشابه آموزش دهيد.

 

به خصوص به عنوان يك معلم يا سرپرست جديد، اگر طيف سني زيادي داريد ممكن است غرق شويد و نتوانيد توجه شخصي را كه در هر جلسه به آن نياز داريد ارائه دهيد.

 

راهنماي مبتدي براي آموزش برنامه نويسي به Teaching programming for children  كودكان (حتي زماني كه نمي دانيد چگونه كدنويسي كنيد)

 

آيا من سا را ​​ببينم


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۳۲:۵۴ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

تاثيرهوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان زير 16 سال

هوش مصنوعي ضعيف كه به عنوان هوش مصنوعي باريك نيز  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان شناخته مي شود، مي تواند تعداد محدودي از عملكردهاي از پيش تعيين شده را انجام دهد.

 

حتي چت‌ربات‌هاي قدرتمند چندوجهي هوش مصنوعي مانند Google Gemini و ChatGPT هنوز هم نوعي هوش مصنوعي ضعيف هستند. اين دو خانواده از مدل‌هاي زبان بزرگ (LLM) بايد برنامه‌ريزي مي‌شدند كه چگونه به درخواست‌هاي كاربر پاسخ دهند، و اگر قرار است براي كارهاي جديد استفاده شوند، به برنامه‌نويسي هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  بيشتري نياز دارند.

 

هوش مصنوعي قوي

هوش مصنوعي قوي هنوز وجود ندارد، اما محققان و طرفداران هوش مصنوعي به دو نوع متمايز از هوش مصنوعي قوي ابراز علاقه كرده اند: هوش عمومي مصنوعي (AGI) و هوش مصنوعي.

 

هوش عمومي مصنوعي يك نوع فرضي از هوش مصنوعي است كه داراي هوش در سطح انسان است. در تئوري، AGI قادر به يادگيري، استدلال، و حل مسائل به شيوه اي بين رشته اي در همه حوزه  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان ها خواهد بود. اين فناوري قادر خواهد بود بدون برنامه‌ريزي صريح به انواع جديدي از محرك‌هاي خارجي به طور مستقل پاسخ دهد.

 

ابر هوش نوعي هوش مصنوعي فرضي است كه اغلب در كتاب هاي علمي تخيلي به تصوير كشيده مي شود. اين نوع هوش مصنوعي به مراتب از قابليت هاي AGI پيشي مي گيرد و از انسان ها باهوش تر است.

 

توجه به اين نكته مهم است كه هنوز هيچ سيستم AGI يا فوق هوشمندي توسعه نيافته است و هنوز بحث هاي قابل توجهي بين متخصصان در مورد زمان - يا حتي اگر - به دست مي هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  آيد وجود دارد. پيامدهاي منفي و مثبت ابر هوش موضوع بحث هاي زيادي در جامعه هوش مصنوعي و جامعه به طور كلي است.

 

مدل‌هاي هوش مصنوعي را مي‌توان بر اساس توانايي‌هاي تصميم‌گيري و سطوح پيچيدگي شناختي آن‌ها نيز دسته‌بندي كرد.

 

هوش مصنوعي واكنشي

مدل‌هاي هوش مصنوعي واكنشي نوعي از هوش مصنوعي ضعيف هستند كه براي تصميم‌گيري به داده‌هاي بي‌درنگ متكي هستند. خروجي هاي مدل فقط بر اساس ورودي هاي جلسه جاري است. Deep Blue شركت IBM، كه قهرمان شطرنج گري كاسپاروف را قبل از شروع قرن شكست داد، نمونه اي از هوش مصنوعي واكنشي است.  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان برنامه‌نويسي مي‌توانست حركات احتمالي و نتايج آنها را در جلسه فعلي ارزيابي كند، اما چيزي در مورد بازي‌هاي گذشته نمي‌دانست.

هوش مصنوعي با حافظه محدود

تئوري ذهن هوش مصنوعي

هوش مصنوعي خودآگاه

دسته بندي مدل هاي هوش مصنوعي

موارد استفاده از هوش مصنوعي در تجارت

فناوري هوش مصنوعي عمليات تجاري را ساده مي كند و كارايي را در بخش هاي مختلف كسب و كار افزايش مي دهد، اما همچنين كاركنان را ملزم به ارتقاء مهارت و انطباق با نقش ها و مسئوليت هاي جديد در محل كار مي كند.

 

با خودكار شدن وظايف معمول، انتظار مي‌رود كه نيروي كار به هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  سمت نقش‌هاي تحليلي، خلاقانه‌تر و نظارتي‌تر حركت كند كه فناوري هوش مصنوعي نمي‌تواند انجام دهد. اميد اين است كه اين گذار نه تنها بهره وري كاركنان را افزايش دهد، بلكه به كارمندان اين امكان را مي دهد تا بر روي وظايف استراتژيك و خلاقانه تمركز كنند كه ارزش بيشتري به كسب و كار مي بخشد.

 

توانايي هوش مصنوعي براي تجزيه و تحليل حجم وسيعي از داده‌ها در زمان واقعي، به كسب‌وكارها اين امكان را مي‌دهد تا پيشنهادات خود را براي بخش‌هاي خاص مشتري تنظيم كنند و فرصت‌هاي رشد و بهبود را به طور موثرتر از هميشه شناسايي كنند. ادغام هوش مصنوعي در عمليات تجاري نيز استراتژي هاي تعامل بازاريابي را متحول مي كند. توصيه‌هاي شخصي‌شده و ربات‌هاي چت كه خدمات تعاملي به مشتريان را 24/7 ارائه مي‌كنند،  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان به شركت‌ها اجازه مي‌دهند سطوح بي‌سابقه‌اي از پشتيباني مشتري را ارائه دهند.

 

مزايا و خطرات هوش مصنوعي

همانطور كه هوش مصنوعي به يك فناوري استاندارد براي كاربردهاي تجاري تبديل مي شود، نگراني هاي فزاينده اي در مورد استفاده اخلاقي، مزايا و خطرات آن وجود دارد.

 

استفاده اخلاقي از هوش مصنوعي مستلزم بررسي و مديريت دقيق اين خطرات است تا اطمينان حاصل شود كه اين فناوري به گونه اي استفاده مي شود كه براي جامعه مفيد است و نابرابري ها را تشديد نمي كند يا به افراد يا گروه ها آسيب نمي رساند.

 

هوش مصنوعي همچنين ملاحظات حقوقي پيچيده‌اي را معرفي كرده است كه كسب‌وكارها بايد با دقت از آن‌ها عبور كنند. اين نگراني ها شامل مسائل مربوط به حريم خصوصي داده ها، تعصب هوش مصنوعي و تأثير هوش مصنوعي بر اشتغال و همچنين تأثير آن بر جامعه است.

 

تعيين اينكه چه كسي در هنگام تصميم گيري هاي مضر هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  سيستم هاي هوش مصنوعي مسئول است، مي تواند چالش برانگيز باشد، به خصوص براي سيستم هاي پيچيده هوش مصنوعي كه خروجي آن صدها يا حتي هزاران وابستگي دارد. به عنوان مثال، هنگامي كه يك خودروي خودران با هوش مصنوعي باعث تصادف مي شود، تعيين اينكه چه كسي مسئول است – توسعه دهنده، شركت يا كاربر – يك چالش مهم است. اگر عملكرد وسيله نقليه توسط يك حمله بدافزار به خطر بيفتد، حتي پيچيده تر است.

 

به طور فزاينده‌اي آشكار مي‌شود كه شركت‌ها بايد دستورالعمل‌ها و بهترين شيوه‌ها را ايجاد كنند تا اطمينان حاصل كنند كه استفاده كاركنان از فناوري تقويت‌شده هوش مصنوعي مطابق با سياست‌هاي شركت است.

 

جدول زير نماي سطح بالايي از ماهيت دو لبه هوش Artificial intelligence in plain language for children  مصنوعي را ارائه مي دهد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۱۰:۵۶ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان در مدرسه

پردازش زبان طبيعي (NLP)[53] به برنامه ها اجازه مي دهوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان هد تا بخوانند، بنويسند و به زبان هاي انساني مانند انگليسي ارتباط برقرار كنند. مشكلات خاص عبارتند از: تشخيص گفتار، سنتز گفتار، ترجمه ماشيني، استخراج اطلاعات، بازيابي اطلاعات و پاسخ به سؤال.[54]

 

كارهاي اوليه، مبتني بر دستور زبان و شبكه‌هاي معنايي مولد نوام چامسكي، با ابهام‌زدايي معنايي كلمه[f] مشكل داشت، مگر اينكه محدود به حوزه‌هاي كوچكي به نام «جهان‌هاي خرد» (به دليل مشكل دانش عقل سليم[32]) باشد. مارگارت مسترمن معتقد بود كه كليد فهم زبان ها معني است و نه دستور زبان و اصطلاح هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان نامه ها و نه فرهنگ لغت ها بايد اساس ساختار زبان محاسباتي باشند.

 

تكنيك‌هاي يادگيري عميق مدرن براي NLP شامل جاسازي كلمه (نماينده كلمات، معمولاً به عنوان بردارهايي كه معناي آنها را رمزگذاري مي‌كنند)، [55] ترانسفورماتورها (معماري يادگيري عميق با استفاده از مكانيزم توجه)، [56] و ديگران است. در سال 2019، مدل‌هاي زبان ترانسفورماتور از پيش آموزش‌ديده (يا «GPT») شروع به توليد متن منسجم كردند، [58][59] و تا سال 2023 اين مدل‌ها توانستند نمرات سطح انساني را در آزمون وكال هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان ت، آزمون SAT، GRE كسب كنند. تست، و بسياري ديگر از برنامه هاي كاربردي در دنياي واقعي.[60]

 

ادراك

ادراك ماشين توانايي استفاده از ورودي حسگرها (مانند دوربين ها، ميكروفون ها، سيگنال هاي بي سيم، ليدار فعال، سونار، رادار و حسگرهاي لمسي) براي استنتاج جنبه هاي جهان است. بينايي كامپيوتري توانايي تجزيه و تحليل ورودي بصري است.[61]

 

اين زمينه شامل تشخيص گفتار، [62] طبقه بندي تصوير، [63] تشخيص چهره، تشخيص اشيا، [64] و ادراك روباتيك است.

 

هوش اجتماعي

 

Kismet، يك سر ربات كه در دهه 1990 ساخته شد.  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان ماشيني كه مي تواند احساسات را تشخيص دهد و شبيه سازي كند.[66]

محاسبات عاطفي يك چتر بين رشته‌اي است كه شامل سيستم‌هايي است كه احساسات، عواطف و خلق و خوي انسان را تشخيص، تفسير، پردازش يا شبيه‌سازي مي‌كنند.[67] به عنوان مثال، برخي از دستياران مجازي طوري برنامه ريزي شده اند كه به صورت مكالمه صحبت كنند يا حتي شوخي كنند. اين باعث مي‌شود كه آنها نسبت به پويايي عاطفي تعامل انساني حساس‌تر به نظر برسند يا تعامل انسان و رايانه را تسهيل كنند.

 

با اين حال، اين تمايل به كاربران ساده لوح تصور غيرواقعي از هوش عوامل رايانه‌اي موجود مي‌دهد.[68] موفقيت‌هاي متوسط مربوط به محاسبات عاطفي شامل تجزيه و تحليل احساسات متني و اخيراً، تحليل احساسات چندوجهي است كه در آن هوش مصنوعي تأثيرات نمايش داده شده توسط يك سوژه ضبط شده را طبقه‌بندي مي‌كند.[69]

 

هوش عمومي

يك ماشين با هوش عمومي مصنوعي بايد بتواند طيف هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  گسترده اي از مسائل را با وسعت و تطبيق پذيري مشابه هوش انساني حل كند.[14]

 

تكنيك

تحقيقات هوش مصنوعي از طيف گسترده اي از تكنيك ها براي دستيابي به اهداف بالا استفاده مي كند.[b]

 

جستجو و بهينه سازي

هوش مصنوعي مي تواند بسياري از مشكلات را با جستجوي هوشمندانه در ميان بسياري از راه حل هاي ممكن حل كند.[70] دو نوع جستجوي بسيار متفاوت در هوش مصنوعي استفاده مي شود: جستجوي فضاي حالت و جستجوي محلي.

 

جستجوي فضاي حالت

جستجوي فضاي حالت از طريق درختي از حالت‌هاي ممكن براي يافتن يك حالت هدف جستجو مي‌كند.[71] به عنوان مثال، الگوريتم‌هاي برنامه‌ريزي از طريق درخت‌هاي اهداف و اهداف فرعي هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  جستجو مي‌كنند، تلاش براي يافتن مسيري براي رسيدن به هدف هدف، فرآيندي به نام تجزيه و تحليل معنا و هدف.[72]

 

جستجوهاي جامع ساده[73] به ندرت براي اكثر مشكلات دنياي واقعي كافي است: فضاي جستجو (تعداد مكان‌هاي جستجو) به سرعت به اعداد نجومي افزايش مي‌يابد. نتيجه جستجويي است كه خيلي كند است يا هرگز كامل نمي شود.[18] «ابتكار» يا «قوانين سرانگشتي» مي‌تواند به اولويت‌بندي انتخاب‌هايي كه احتمال بيشتري براي رسيدن به هدف دارند كمك كند.[74]

 

جستجوي خصمانه براي برنامه هاي بازي مانند شطرنج يا Go استفاده  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان مي شود. از ميان درختي از حركات و حركات متقابل احتمالي جستجو مي كند و به دنبال موقعيت برنده است.[75]

 

جستجوي محلي

 

تصويري از نزول گراديان براي 3 نقطه شروع مختلف. دو پارامتر (كه با مختصات پلان نشان داده مي شوند) به منظور به حداقل رساندن تابع تلفات (ارتفاع) تنظيم مي شوند.

جستجوي محلي از بهينه سازي رياضي براي يافتن راه حلي براي يك مسئله استفاده مي كند. با نوعي حدس شروع مي شود و به تدريج آن را اصلاح مي كند.[76]

 

Gradient descent نوعي جستجوي محلي است كه مجموعه‌اي از پارامترهاي عددي را با تنظيم تدريجي آنها براي به حداقل رساندن يك تابع ضرر بهينه مي‌كند. انواع گراديان نزول معمولا براي آموزش شبكه هاي عصبي استفاده مي شود.[77]

 

نوع ديگري از جستجوي محلي، محاسبات تكاملي است، هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  كه هدف آن بهبود مكرر مجموعه اي از راه حل هاي كانديد با "جهش" و "بازتركيب" آنها، انتخاب تنها مناسب ترين ها براي زنده ماندن در هر نسل است.[78]

 

فرآيندهاي جستجوي توزيع شده مي توانند از طريق الگوريتم هاي هوش ازدحام هماهنگ شوند. دو الگوريتم ازدحام محبوب مورد استفاده در جستجو عبارتند از بهينه سازي اArtificial intelligence in plain language for children زدحام ذرات (الهام گرفته از گله پرندگان) و بهينه سازي كلوني مورچه ها (الهام گرفته از رد پاي مورچه ها).[79]

 

منطق

منطق صوري براي استدلال و بازنمايي دانش استفاده مي شود.[80] رسمي


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۵۷:۴۵ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

چگونگي اجراي هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان در مدرسه

 هر كاري را بهتر از يك انسان  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان انجام دهيد. قابليت‌هاي يك ماشين با هوش مصنوعي فوق‌العاده شامل تفكر، استدلال، حل پازل، قضاوت كردن، يادگيري و برقراري ارتباط به تنهايي است. امروزه ابر هوش مصنوعي يك مفهوم فرضي است اما آينده هوش مصنوعي را نشان مي دهد.

 

اكنون، بياييد انواع هوش مصنوعي را بر اساس عملكرد درك كنيم.

 

4. ماشين هاي راكتيو

ماشين‌هاي واكنش‌گرا انواع اوليه هوش مصنوعي ه هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان ستند كه تجربيات يا خاطرات گذشته را براي اقدامات آينده ذخيره نمي‌كنند. چنين سيستم هايي سناريوهاي فعلي را به صفر مي رسانند و بر اساس بهترين اقدام ممكن به آنها واكنش نشان مي دهند. نمونه هاي محبوب ماشين هاي واكنشي شامل سيستم آبي عميق IBM و AlphaGo گوگل است.

 

5. ماشين هاي حافظه محدود

ماشين‌هاي حافظه محدود مي‌توانند تجربيات يا داده‌هاي گذشته را براي مدت كوتاهي ذخيره و استفاده كنند. به عنوان مثال، يك خودروي خودران مي تواند سرعت وسايل نقليه در مجاورت  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان خود، فواصل مربوطه، محدوديت سرعت و ساير اطلاعات مربوطه را براي حركت در ترافيك ذخيره كند.

 

6. نظريه ذهن

نظريه ذهن به نوعي از هوش مصنوعي اشاره دارد كه مي تواند احساسات و باورهاي انسان را درك كند و مانند انسان ها تعامل اجتماعي داشته باشد. اين نوع هوش مصنوعي هنوز توسعه نيافته است اما براي آينده در حال رقابت است.

 

7. هوش مصنوعي خودآگاه

هوش مصنوعي خودآگاه با ماشين هاي فوق هوشمند با آگاهي، هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  احساسات، عواطف و باورهايشان سر و كار دارد. انتظار مي رود چنين سيستم هايي باهوش تر از ذهن انسان باشند و ممكن است در وظايف محوله از ما بهتر عمل كنند. هوش مصنوعي خودآگاه هنوز يك واقعيت دور است، اما تلاش هايي در اين راستا انجام مي شود.

 

بيشتر بخوانيد: هوش مصنوعي فوق العاده (AI) چيست؟ تعريف، تهديدها و روندها

 

اهداف هوش مصنوعي

هوش مصنوعي در درجه اول با مهندسي معكوس قابليت ها و ويژگي هاي انساني و به كارگيري آنها در ماشين ها به دست مي آيد. در هسته خود، هوش مصنوعي رفتار انسان را براي توسعه ماشين هاي هوشمند مي خواند. به بيان ساده، هدف اساسي هوش مصنوعي طراحي فناوري است كه سيستم هاي كامپيوتري را قادر مي سازد هوشمندانه و در عين حال مستقل كار كنند. اهداف اساسي هوش مصنوعي در زير توضيح داده شده است.

 

اهداف هوش مصنوعي

اهداف هوش مصنوعي

 

۱- توانايي حل مسئله را توسعه دهيد

تحقيقات هوش مصنوعي بر توسعه الگوريتم‌هاي حل هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  مسئله كارآمد متمركز است كه مي‌توانند استنتاج‌هاي منطقي انجام دهند و استدلال انسان را در حين حل پازل‌هاي پيچيده شبيه‌سازي كنند. سيستم‌هاي هوش مصنوعي روش‌هايي را براي مقابله با موقعيت‌هاي نامشخص يا مديريت معماي اطلاعات ناقص با استفاده از نظريه احتمال، مانند سيستم پيش‌بيني بازار سهام، ارائه مي‌كنند.

 

توانايي حل مسئله هوش مصنوعي زندگي ما را آسان‌تر مي‌كند زيرا مي‌توان وظايف پيچيده را به سيستم‌هاي هوش مصنوعي قابل اعتماد اختصاص داد كه مي‌توانند به ساده‌سازي مشاغل حياتي كمك كنند.

 

2. ادغام بازنمايي دانش

تحقيقات هوش مصنوعي حول ايده بازنمايي دانش و مهندسي دانش مي چرخد. اين به بازنمايي «آنچه شناخته شده» براي ماشين‌ها با هستي‌شناسي مجموعه‌اي از اشيا، روابط و مفاهيم مربوط مي‌شود.

 

اين نمايش اطلاعات دنياي واقعي را نشان مي دهد كه يك كامپيوتر براي حل مشكلات پيچيده زندگي واقعي، مانند تشخيص يك بيماري پزشكي يا تعامل با انسان به زبان طبيعي، استفاده مي كند. محققان مي توانند از اطلاعات ارائه شده براي گسترش پايگاه دانش هوش مصنوعي و تنظيم دقيق و بهينه سازي مدل هاي  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان هوش مصنوعي خود براي رسيدن به اهداف مورد نظر استفاده كنند.

 

3. برنامه ريزي را تسهيل كنيد

عوامل هوشمند راهي براي تصور آينده فراهم مي كنند. برنامه‌ريزي مبتني بر هوش مصنوعي، مسير عملي رويه‌اي را براي يك سيستم براي دستيابي به اهدافش تعيين مي‌كند و عملكرد كلي را از طريق تحليل‌هاي پيش‌بيني، تحليل داده‌ها، پيش‌بيني و مدل‌هاي بهينه‌سازي بهينه مي‌كند.

 

با كمك هوش مصنوعي مي‌توانيم پيش‌بيني‌هاي آينده انجام دهيم و عواقب اقدامات خود را مشخص كنيم. برنامه ريزي در رباتيك، سيستم هاي خودمختار، دستيارهاي شناختي و امنيت سايبري مرتبط است.

 

4. اجازه يادگيري مداوم را بدهيد

يادگيري براي راه حل هاي هوش مصنوعي ضروري است هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان . از لحاظ مفهومي، يادگيري مستلزم توانايي الگوريتم هاي كامپيوتري براي بهبود دانش يك برنامه هوش مصنوعي از طريق مشاهدات و تجربيات گذشته است. از نظر فني، برنامه هاي هوش مصنوعي مجموعه اي از جفت هاي ورودي-خروجي را براي يك تابع تعريف شده پردازش مي كنند و از نتايج براي پيش بيني نتايج براي ورودي هاي جديد استفاده مي كنند.

 

هوش مصنوعي در درجه اول از دو مدل يادگيري استفاده مي كند - نظارت شده و بدون نظارت - كه در آن تمايز اصلي در استفاده از مجموعه داده هاي برچسب گذاري شده است. همانطور كه سيستم‌هاي هوش مصنوعي به طور مستقل ياد مي‌گيرند، به حداقل مداخله انساني يا بدون نياز به دخالت انسان نياز دارند. به عنوان مثال، ML يك فرآيند يادگيري خودكار را تعريف مي كند.

 

5. هوش اجتماعي را تشويق كنيد

محاسبات عاطفي كه «هوش مصنوعي احساسي» نيز ناميده مي‌شود، شاخه‌اي از هوش مصنوعي است كه تجربيات، احساسات و عواطف انساني را تشخيص، تفسير و شبيه‌سازي مي‌كند. با محاسبات عاطفي، رايانه‌ها مي‌توانند حالات چهره، زبان بدن و آهنگ‌هاي صوتي را بخوانند تا به سيستم‌هاي هوش مصنوعي اجازه دهند تا در سطح انسان تعامل و اجتماعي كنند. بنابراين، تلاش‌هاي تحقيقاتي به سمت تقويت هوش اجتماعي ماشين‌ها متمايل است.

 

6. خلاقيت را ارتقا دهيد

هوش مصنوعي خلاقيت و تفكر مصنوعي را ارتقا مي دهد كه مي تواند به انسان در انجام بهتر وظايف كمك كند. هوش مصنوعي مي‌تواند از طريق حجم وسيعي از داده‌ها، گزينه‌ها وArtificial intelligence in plain language for children  جايگزين‌ها را در نظر بگيرد و مسيرها يا فرصت‌هايي خلاقانه براي پيشرفت ما ايجاد كند.


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۱۴:۳۳ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)