مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

جدیدترین سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان

شغلی برای محققان در این  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان زمینه، از سوی دیگر

می توان به دستاوردهای پژوهشی که قبلاً در رشته های فوق الذکر به دست آمده است تکیه کرد. همانطور که گوزیال پیشنهاد می کند، مکانیسم های اساسی یادگیری انسان وجود ندارد

در 50 سال گذشته (2004) تغییر کرده است و ما می توانیم از اختراع مجدد چرخ جلوگیری کنیم

نگاهی به پژوهش در آموزش، علوم شناختی  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان و تحقیقات علوم یادگیری (آلمستروم و همکاران، 2005).

یک تعریف رایج این است که برنامه نویسی فرآیند نوشتن، آزمایش، اشکال زدایی/عیب یابی و حفظ منبع کد برنامه های کامپیوتری است.

(ویکی پدیا، 2007). بعداً خواهیم دید که برنامه نویسی موضوعی بسیار گسترده تر از آن است

که با تعریف اخیر توصیف شده است، به عنوان مثال توانایی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  حل یک مسئله پیچیده با رویکرد از بالا به پایین. برنامه نویسی مهارتی است که یادگیری آن سخت به نظر می رسد

و حتی بعد از دو سال آموزش، سطح درک برنامه نویسی پایین است

(Kurland و همکاران، 1989). با این حال، اگر با راهبردها و ابزارهای آموزشی مناسب پشتیبانی شود

دانش آموزان می توانند تا حدودی تسلط یابند (Papert, 1980).

آموزش برنامه نویسی در دبیرستان 75

در این مطالعه ادبیات به برنامه نویسی به عنوان موضوعی که برای  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان معرفی بالا استفاده می شود اشاره می کنیم

دانش آموزان دبیرستانی به برنامه نویسی کامپیوتری. ما به زبان‌های برنامه‌نویسی خاصی (مانند جاوا، پایتون و غیره) اشاره نمی‌کنیم، زیرا این زبان‌ها را به‌عنوان وسیله/ابزار در نظر می‌گیریم.

برای دستیابی به آموزش برنامه نویسی دانش آموزان متوسطه باید آموزش داده شوند

مفاهیم برنامه نویسی مستقل از برنامه های کاربردی خاص و زبان های برنامه نویسی

(Stephenson et al., 2005; Szlávi and Zsakó, 2006).

3. دانش محتوای آموزشی

دانش محتوای آموزشی (PCK)، مفهومی که توسط شولمن (1986، 1987) معرفی شد.

به عنوان ... تعریف شده است:

راه های بازنمایی و فرمول بندی موضوع که آن را برای آن قابل درک می کند

دیگران (شولمن، 1986، ص 9).

در واقع بین دانستن نحوه برنامه نویسی و توانایی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  داشتن تفاوت وجود دارد

آموزش برنامه نویسی کلاسی که در آن یادگیری و تدریس اتفاق می افتد، یک مجموعه پیچیده است

محیطی که در آن چندین فرآیند و کنش اتفاق می افتد. اما وقتی در مورد PCK صحبت می کنیم

باید توجه ویژه ای به یادگیری دانش آموزان شود. یک جنبه از PCK مربوط به

نیاز است که معلمان موضوع را بازنمایی و سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  فرموله کنند تا درک مطلب بتواند

به وقوع پیوستن. از ادبیات می دانیم که زبان آموزان مختلف سبک های یادگیری متفاوتی دارند

(رینر و رایدینگ، 1997)، و نیازها. این بدان معناست که:

[...] هیچ گونه قوی ترین شکل بازنمایی وجود ندارد، معلم باید داشته باشد

یک تسلیحات واقعی از اشکال جایگزین ارائه می دهد که برخی از آنها

از تحقیق نشأت می گیرد در حالی که دیگران از حکمت عمل سرچشمه می گیرند. آموزشی

دانش محتوا همچنین شامل درک چیزی است که یادگیری را خاص می کند

موضوعات آسان یا دشوار: تصورات  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان و پیش فرض های دانش آموزان مختلف

سن و سوابق با آنها به یادگیری کسانی که اغلب آموزش داده شده است

موضوعات و درس ها اگر آن پیش‌برداشت‌ها تصورات نادرستی هستند، که اغلب چنین هستند،

معلمان به آگاهی از استراتژی هایی نیاز دارند که به احتمال زیاد در سازماندهی مجدد آنها مثمر ثمر باشد

درک فراگیران، زیرا بعید است که آن یادگیرندگان در مقابل آنها ظاهر شوند

لوح های خالی (شولمن، 1986، ص 9).

یک مثال در انفورماتیک می تواند دانش معلمان در مورد مفهوم باشد

ساختارهای برنامه نویسی و نیاز به فرموله کردن دانش آنها به گونه ای که می تواند باشد

به راحتی توسط دانش آموزان قابل درک است. تمام تحقیقات د سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ر این حوزه بر این ادعا توافق دارند

PCK دانشی است که با سالها تجربه تدریس توسعه می یابد (Rovegno, 1992;

گروسمن و لین، 1990; لوگران و همکاران، 2001; مورین-دشیمر و کنت، 1999; ون

دریل و همکاران، 1998; سندرز و همکاران، 1993)، زیرا معلمان نیاز به ایجاد "یک واقعیت واقعی دارند

آرمنتاریوم» بازنمایی ها (شولمن، 1986).

مفهوم PCK تا حد زیادی در تحقیقات آموزشی جذب شده است (کارپنتر

و همکاران، 1988; کوکران و همکاران، 1993; ون دریل و همکاران، 1998; پترسون و همکاران، 1989; ریچ، 1993;

Rovegno، 1992; سندرز و همکاران، 1993) و برخی از محققان آن را مجدداً فرموله کرده اند (گروسمن،

1989, 1990; هشوه، 1384; مارکس، 1990; آن و همکاران، 2004; ترنر-بیست، 1999). عمیق

و PCK گسترده برای آموزش مؤثر مهم و ضروری است (آن و همکاران، 2004، مگنوسون و همکاران، 1999). علاوه بر این، هاشوه (2005) بر چگونگی رویکرد معلم تأکید می کند

76 م Saeli et al.

شکل 1. نمودار بر اساس فرمول مجدد گروسمن PCK.

یا گرایش به رشته خود (باورهای شخصی) بر آموزش یک معین تأثیر می گذارد

موضوع، و ممکن است PCK او را تحت تاثیر قرار دهد. این بدان معنی است که PCK هر معلم به نوعی است

شخصی

برای هدف این مطالعه ادبیات، از فرمول مجدد مفهوم استفاده خواهیم کرد

PCK پیشنهاد شده توسط گروسمن (1989، 1990). ما فرمول مجدد او را انتخاب می کنیم زیرا ما

فکر کنید که PCK را از طریق سوالات ساده و کاربردی مانند: چرا طرحواره می کند

تدریس یک موضوع خاص؟ چه چیزی باید آموزش داده شود؟ و مشکلات یادگیری چیست؟ که در

در مطالعه ما سوال چهارم را اضافه مProgramming teaching sites for children ی کنیم که به روش تدریس اشاره دارد


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۳۲:۲۷ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)