مدرسه كدنويسي مدرسه كدنويسي .

مدرسه كدنويسي

هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان در مدرسه

 y مشكل و عملكرد برنامه معيارهاي مستقيم "هوش" ماشين هستند هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  - و هيچ بحث فلسفي ديگري مورد نياز نيست، يا حتي ممكن است امكان پذير نباشد.

 

تعريف ديگري توسط گوگل،[306] يك متخصص اصلي در زمينه هوش مصنوعي اتخاذ شده است. اين تعريف توانايي سيستم ها را براي تركيب اطلاعات به عنوان تجلي هوش، مشابه روشي كه  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان در هوش بيولوژيكي تعريف مي شود، تصريح مي كند.

 

ارزيابي رويكردهاي هوش مصنوعي

هيچ تئوري يا پارادايم متحد كننده اي در بيشتر تاريخ خود تحقيقات هوش مصنوعي را هدايت نكرده است.[z] موفقيت بي سابقه يادگيري ماشين آماري در دهه 2010 همه رويكردهاي ديگر را تحت الشعاع قرار داد (تا آنجا كه برخي منابع، به ويژه در دنياي تجارت، از اين اصطلاح استفاده مي كنند. "هوش مصنوعي" به معناي "يادگيري ماشيني با شبكه هاي عصبي"). اين رويكرد بيشتر نمادين، نرم و باريك است. منتقدان استدلال مي كنند كه اين سوالات  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان ممكن است توسط نسل هاي آينده محققان هوش مصنوعي مورد بازبيني قرار گيرد.

 

هوش مصنوعي نمادين و محدوديت هاي آن

هوش مصنوعي نمادين (يا "GOFAI")[308] استدلال آگاهانه سطح بالايي را شبيه سازي مي كند كه مردم هنگام حل پازل، بيان استدلال قانوني و انجام رياضيات از آن استفاده مي كنند. آنها در كارهاي "هوشمند" مانند تست هاي جبر يا IQ بسيار موفق بودند. در دهه 1960، نيوول و سايمون فرضيه سيستم هاي نمادهاي فيزيكي ر هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان ا مطرح كردند: "يك سيستم نماد فيزيكي ابزار لازم و كافي براي كنش هوشمند عمومي را دارد."[309]

 

با اين حال، رويكرد نمادين در بسياري از وظايفي كه انسان ها به راحتي حل مي كنند، مانند يادگيري، تشخيص يك شي يا استدلال عقلاني، شكست خورد. پارادوكس Moravec اين كشف است كه وظايف "هوشمند" سطح بالا براي هوش مصنوعي آسان بود، اما وظايف "غريزي" سطح پايين بسيار دشوار بود.[310] فيلسوف هوبرت دريفوس از دهه 1960 استدلال كرده بود كه تخصص انسان به غريزه ناخودآگاه به جاي دستكاري نمادين آگاهانه، و به داشتن "احساس" براي موقعيت، به جاي دانش نمادين صريح بستگي دارد.[311] اگرچه استدلال‌هاي او در ابتداي ارائه‌شان مورد تمسخر هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  قرار گرفته و ناديده گرفته شده بودند، اما در نهايت، تحقيقات هوش مصنوعي با او موافقت كردند.[aa][19]

 

مسئله حل نشده است: استدلال فرعي نمادين مي‌تواند بسياري از اشتباهات غيرقابل كشفي را كه شهود انسان انجام مي‌دهد، مانند سوگيري الگوريتمي، مرتكب شود. منتقداني مانند نوام چامسكي معتقدند كه ادامه تحقيقات در مورد هوش مصنوعي نمادين همچنان براي دستيابي به هوش عمومي ضروري است، [313] [314] تا حدي به اين دليل كه هوش مصنوعي زير نمادين فاصله گرفتن از هوش مصنوعي قابل توضيح است: درك چرايي آن ممكن است دشوار يا غيرممكن باشد. يك برنامه هوش مصنوعي آماري مدرن تصميم خاصي گرفت. حوزه نوظهور هوش مصنوعي عصبي نمادين تلاش مي كند تا اين دو رويكرد را پل بزند.

 

مرتب در مقابل ژوليده

نوشتار اصلي: شيك و شلوار

"نيتز" اميدوار است كه رفتار هوشمند با استفاده از اصول ساده و ظريف (مانند منطق، بهينه سازي يا شبكه هاي عصبي) توصيف شود. "Scruffies" انتظار دارند كه لزوماً مستلزم حل تعداد زيادي از مشكلات نامرتبط است. نيت ها از برنامه هاي خود با دقت نظري دفاع مي كنند، نابساماني ها عمدتاً به آزمايش  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان هاي افزايشي متكي هستند تا ببينند آيا كار مي كنند يا خير. اين موضوع در دهه هاي 1970 و 1980 به طور فعال مورد بحث قرار گرفت، [315] اما در نهايت بي ربط تلقي شد. هوش مصنوعي مدرن داراي عناصر هر دو است.

 

محاسبات نرم در مقابل سخت

مقاله اصلي: محاسبات نرم

يافتن يك راه حل قابل اثبات صحيح يا بهينه براي بسياري از مسائل مهم غيرقابل حل است.[18] محاسبات نرم مجموعه‌اي از تكنيك‌ها شامل الگوريتم‌هاي ژنتيك، منطق فازي و شبكه‌هاي عصبي است كه نسبت به عدم دقت، عدم قطعيت، حقيقت جزئي و تقريب قابل تحمل هستند. محاسبات نرم در اواخر دهه 1980 معرفي شد و موفق ترين برنامه هاي هوش مصنوعي در قرن بيست و يكم نمونه هايي از محاسبات نرم با شبكه هاي عصبي هستند.

 

باريك در مقابل هوش مصنوعي عمومي

مقالات اصلي: هوش مصنوعي ضعيف و هوش مصنوعي عمومي

محققان هوش مصنوعي در مورد اينكه آيا بايد اهداف هوش عمومي مصنوعي و ابر هوش را به طور مستقيم دنبال كنند يا تا آنجا كه ممكن است مشكلات خاص را حل كنند (هوش مصنوعي محدود) تقسيم شده اند، به اين اميد كه اين راه حل ها به طور غيرمستقيم به اهداف بلندمدت اين رشته منجر شود.[316] 317] تعريف هوش  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان عمومي دشوار است و اندازه گيري آن دشوار است و هوش مصنوعي مدرن با تمركز بر مشكلات خاص با راه حل هاي خاص، موفقيت هاي قابل تاييد بيشتري داشته است. زير شاخه تجربي هوش عمومي مصنوعي اين حوزه را به طور انحصاري مورد مطالعه قرار مي دهد.

 

آگاهي ماشيني، احساس و ذهن

مقاله‌هاي اصلي: فلسفه هوش مصنوعي و آگاهي مصنوعي

فلسفه ذهن نمي داند كه آيا يك ماشين مي تواند ذهن، آگاهي و حالات ذهني داشته باشد، به همان معنايي كه انسان ها دارند. اين موضوع به جاي رفتار بيروني ماشين، تجربيات داخلي ماشين را د هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان ر نظر مي گيرد. تحقيقات AI جريان اصلي اين موضوع را بي‌ربط مي‌داند زيرا بر اهداف اين حوزه تأثير نمي‌گذارد: ساخت ماشين‌هايي كه مي‌توانند با استفاده از هوشمندي مشكلات را حل كنند. راسل و نورويگ مي‌افزايند كه «پروژه اضافي براي

آگاه كرArtificial intelligence in plain language for children دن يك ماشين دقيقاً به روشي كه انسان


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۵۳:۴۶ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

بايد و نبايد هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان

 

 

يك نقطه ضعف هوش مصنوعي در مراقبت هاي  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان بهداشتي پتانسيل نگراني هاي اخلاقي و حفظ حريم خصوصي است. سيستم هاي هوش مصنوعي در مراقبت هاي بهداشتي به شدت به داده هاي بيمار، از جمله اطلاعات حساس پزشكي، متكي هستند. بايد اطمينان حاصل شود كه اين داده ها به شيوه اي ايمن و آگاهانه از حفظ حريم خصوصي جمع آوري، ذخيره و استفاده مي شوند. حفاظت از حريم خصوصي بيمار، حفظ محرمانه بودن داده ها و جلوگيري از دسترسي غيرمجاز به اطلاعات سلامت شخصي ملاحظات حياتي است.

 

هوش مصنوعي در بازاريابي

 

توانايي افزايش هدف گذاري و شخصي سازي كمپين هاي هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  بازاريابي. الگوريتم‌هاي هوش مصنوعي مي‌توانند حجم وسيعي از داده‌هاي مشتري، از جمله جمعيت‌شناسي، ترجيحات، رفتار مرور، و سابقه خريد را تجزيه و تحليل كنند تا مخاطبان را تقسيم‌بندي كنند و پيام‌هاي بازاريابي بسيار هدفمند و شخصي‌شده را ارائه دهند. با استفاده از هوش مصنوعي، بازاريابان مي‌توانند كمپين‌هاي خود را براي بخش‌هاي خاص مشتري تنظيم كنند و ارتباط و اثربخشي تلاش‌هاي بازاريابي خود را افزايش دهند. اين سطح از هدف‌گيري و شخصي‌سازي مي‌تواند منجر به نرخ تبديل بالاتر، بهبود رضايت مشتري و افزايش بازگشت سرمايه (ROI) براي كمپين‌هاي بازاريابي شود.

 

يكي از معايب هوش مصنوعي در بازاريابي، كمبود بالقوه  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان تماس و خلاقيت انساني است. در حالي كه هوش مصنوعي مي تواند وظايف مختلف بازاريابي را خودكار كند و بينش هاي مبتني بر داده را ايجاد كند، ممكن است براي تكرار عناصر انساني منحصر به فرد بازاريابي، مانند ارتباط عاطفي، شهود و تفكر خلاق، دچار مشكل شود. الگوريتم‌هاي هوش مصنوعي ممكن است تنها بر داده‌ها و الگوهاي از پيش تعريف‌شده تكيه كنند و به‌طور بالقوه رويكردهاي بازاريابي نوآورانه يا خارج از چارچوب را كه به خلاقيت و شهود انساني نياز دارند، از دست بدهند.

 

هوش مصنوعي در آموزش

 

توانايي ارائه تجربيات يادگيري شخصي. سيستم‌هاي مبتني بر هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  هوش مصنوعي مي‌توانند حجم وسيعي از داده‌ها را در مورد عملكرد دانش‌آموز، ترجيحات و سبك‌هاي يادگيري براي ايجاد محتواي آموزشي مناسب و مسيرهاي يادگيري تطبيقي تجزيه و تحليل كنند. اين شخصي‌سازي به دانش‌آموزان اجازه مي‌دهد تا با سرعت خودشان ياد بگيرند، روي مناطقي كه به حمايت بيشتري نياز دارند تمركز كنند و با محتوايي كه برايشان مرتبط و جالب است درگير شوند.

 

يك نقطه ضعف هوش مصنوعي در آموزش، پتانسيل نگراني هاي اخلاقي و حفظ حريم خصوصي است. سيستم هاي هوش مصنوعي مقدار قابل توجهي از داده هاي دانش آموزان از جمله عملكرد، رفتار و اطلاعات شخصي آنها را جمع آوري و تجزيه و تحليل مي كنند. لازم است اطمينان حاصل شود كه اين داده ها به طور ايمن و با حفاظت از حريم خصوصي مناسب مديريت مي شوند.

 

هوش مصنوعي در خلاقيت

 

يكي از مزيت‌هاي هوش مصنوعي در خلاقيت، توانايي آن  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان در تقويت خلاقيت انسان و ارائه راه‌هاي جديد براي بيان هنري است. فناوري‌هاي هوش مصنوعي، مانند مدل‌هاي مولد و الگوريتم‌هاي يادگيري ماشين، مي‌توانند به هنرمندان، نوازندگان و نويسندگان در توليد ايده‌هاي بديع، كاوش در سبك‌هاي هنري جديد و پيش‌بردن مرزهاي فرآيندهاي خلاقانه سنتي كمك كنند.

 

يكي از معايب هوش مصنوعي در خلاقيت، فقدان بالقوه اصالت و اصالت در كارهاي خلاقانه توليد شده توسط هوش مصنوعي است. در حالي كه سيستم‌هاي هوش مصنوعي مي‌توانند سبك‌ها و الگوهاي موجود را تقليد كنند، بحث‌هاي مداومي در مورد اينكه آيا هوش مصنوعي واقعاً مي‌تواند خلاقيتي مشابه انسان‌ها داشته باشد وجود دارد. آثار توليد شده توسط هوش مصنوعي ممكن است فاقد عمق، ارتباط عاطفي و ديدگاه هاي منحصر به فرد ناشي از تجربيات و احساسات انساني باشند.

 

هوش مصنوعي در حمل و نقل

 

يكي از مزاياي هوش مصنوعي در حمل و نقل، پتانسيل افزايش ايمني و هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  كارايي در جاده ها و در حالت هاي مختلف حمل و نقل است. سيستم‌هاي مجهز به هوش مصنوعي مي‌توانند داده‌هاي بي‌درنگ از حسگرها، دوربين‌ها و ساير منابع را براي تصميم‌گيري سريع و آگاهانه تجزيه و تحليل كنند. اين مي تواند ويژگي هايي مانند سيستم هاي پيشرفته كمك راننده (ADAS) و وسايل نقليه خودران را فعال كند كه مي تواند به كاهش خطاهاي انساني و تصادفات كمك كند. هوش مصنوعي همچنين مي‌تواند جريان ترافيك را بهينه كند، برنامه‌ريزي مسير را بهبود بخشد، و تعمير و نگهداري پيش‌بيني‌كننده وسايل نقليه را فعال كند، كه منجر به شبكه‌هاي حمل‌ونقل كارآمدتر و كاهش ازدحام مي‌شود.

 

يكي از معايب هوش مصنوعي در حمل و نقل، چالش هاي اخلاقي و قانوني است كه ارائه مي كند. به عنوان مثال، وسايل نقليه خودران سوالاتي را در مورد مسئوليت در صورت تصادف ايجاد مي كنند. تعيين اينكه چه كسي در هنگام تصادف يك وسيله نقليه كنترل شده با هوش مصنوعي مسئول است، مي تواند پيچيده باشد. علاوه بر اين، تصميمات اتخاذ شده توسط سيستم هاي هوش مصنوعي، مانند تصميماتي كه مربوط به مديريت ترافيك يا اجتناب هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  از تصادف است، ممكن است نياز به در نظر گرفتن ملاحظات اخلاقي داشته باشد، مانند تخصيص منابع محدود يا محافظت از مسافران در مقابل عابران پياده. ايجاد تعادل بين اين دوراهي هاي اخلاقي و تدوين مقررات و دستورالعمل هاي مناسب براي هوش مصنوعي در حمل و نقل يك چالش پيچيده و مداوم است.

 

برنامه مناسب را انتخاب كنيد

با دوره هاي جامع Simplilearn، حرفه خود را در هوش مصنوعي و ML افزايش دهيد. مهارت ها و دانش را به دست آوريد تا صنايع را متحول كنيد و پتانسيل واقعي خود را آزاد كنيد.  Artificial intelligence in plain language for children اكنون ثبت نام كنيد و امكانات بي حد و حصر را باز كنيد!

 

نام برنامه مهندس هوش مصنوعي


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۵۹:۴۹ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

برنامه نويسي بلوكي چيست؟

اصلا كد نويسي چيست؟

"كدگذاري" يك نام اشتباه است. مردم از اصطلاحات برنامه نويسي بلوكي  «كد نويسي» و «برنامه نويسي» به جاي يكديگر استفاده مي كنند، اما آنها يكسان نيستند.

 

برنامه نويسي حل مسئله است. وقتي يك مشكل برنامه نويسي  برنامه نويسي بلوكي را حل مي كنيد، به يك راه حل مي رسيد. اين راه حل به عنوان يك الگوريتم شناخته مي شود.

 

سپس بايد راه حل خود، يعني الگوريتم را در زبان برنامه نويسي مورد نظر خود بيان كنيد. اين به عنوان كدگذاري شناخته مي شود. انتخاب زبان شما ممكن است بر نحوه كدنويسي راه حل شما تأثير بگذارد، اما در غير اين صورت اين يك فرآيند نسبتاً مكانيكي است.

 

مردم اغلب كدنويسي را با برنامه نويسي اشتباه مي گيرند برنامه نويسي بلوكي . آنها فكر مي كنند كه اگر يك زبان برنامه نويسي ياد بگيرند (su

 

عكس پروفايل محمد ذوالقرنين

محمد ذوالقرنين

تحصيل در رشته فناوري اطلاعات برنامه نويسي بلوكي  و تجارت الكترونيك (فارغ التحصيل 2012)

  ·

5 سال

پاسخ اصلي: برنامه نويسي به چه معناست؟

برنامه نويسي رايانه راهي براي دادن دستورالعمل به رايانه ها در مورد كارهاي بعدي است. اين دستورالعمل ها به عنوان كد شناخته مي شوند و برنامه نويسان كامپيوتر براي حل مشكلات يا انجام يك كار كد مي نويسند.

 

زبان هاي مختلفي براي برنامه نويسي استفاده  آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان مي شود كه  برنامه نويسي بلوكي در زير به برخي از آنها اشاره مي شود

 

Java، C، C++، C#، Python، PHP، Swift، Objective-C، Perl، Ruby، Go، Delphi و غيره

 

عكس پروفايل Saurav Sharma

ساوراو شارما

نويسنده برنامه نويس Python Full Stack داراي 267 پاسخ و 14.4 ميليون بازديد پاسخ است

  ·

6 سال

مربوط

چگونه مي توانم مهارت هاي برنامه نويسي خود را بهبود بخشم؟

وقتي براي اولين بار شروع به يادگيري رانندگي كردم، يك كابوس بود.

 

هرگز فكر نمي كردم كه روزي بتوانم با خيال راحت يك ماشين برنامه نويسي بلوكي  رانندگي كنم. بايد به جاده توجه مي‌كردم، كلاچ را كنترل مي‌كردم، مي‌شكنم و پدال گاز برنامه نويسي بلوكي  را همزمان كنترل مي‌كردم و در حالي كه فرمان را نگه مي‌داشتم، دنده را چك مي‌كردم.

 

خلاصه خيلي پيچيده بود.

 

اما با تمرين كافي اعتماد به نفس پيدا كردم و در نهايت توانستم Block programming رانندگي كنم. با چند ماه رانندگي توانستم با يكي از مسافران ارتباط برقرار كنم و ديگر نيازي به توجه جدي نداشتم.

 

 


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۳۴:۲۰ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

اهميت برنامه نويسي بلوكي براي كودكان

برنامه نويسي يا كدنويسي كامپيوتري تركيبي از توالي دستورات  برنامه نويسي بلوكي است كه برنامه ناميده مي شود كه رايانه ها مي توانند براي انجام وظايف از آنها پيروي كنند.[1][2] اين شامل طراحي و پياده سازي الگوريتم ها، مشخصات گام به گام رويه ها، با نوشتن كد در يك يا چند زبان برنامه نويسي است. برنامه نويسان معمولاً از زبان هاي برنامه نويسي سطح بالا استفاده مي كنند كه براي انسان راحت تر از كد ماشين قابل درك است كه مستقيماً توسط واحد پردازش مركزي اجرا مي شود. برنامه نويسي ماهر معمولاً به تخصص در چندين موضوع مختلف از جمله دانش برنامه نويسي بلوكي  حوزه برنامه، جزئيات زبان هاي برنامه نويسي و كتابخانه هاي كد عمومي، الگوريتم هاي تخصصي و منطق رسمي نياز دارد.

 

وظايف كمكي همراه و مرتبط با برنامه نويسي شامل تجزيه و تحليل نيازمندي ها، آزمايش، اشكال زدايي (بررسي و رفع مشكلات)، پياده سازي سيستم هاي ساخت و مديريت مصنوعات مشتق شده، مانند كد ماشين برنامه ها است. در حالي كه اينها گاهي اوقات برنامه نويسي در نظر گرفته مي شوند، اغلب اصطلاح توسعه نرم افزار براي اين فرآيند كلي بزرگتر استفاده مي شود - با عبارات برنامه نويسي، پياده سازي، و كدگذاري براي نوشتن و ويرايش كد في نفسه. برنامه نويسي بلوكي  گاهي اوقات توسعه نرم افزار به عنوان مهندسي نرم افزار شناخته مي شود، به  آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان خصوص زماني كه از روش هاي رسمي استفاده مي كند يا از يك فرآيند طراحي مهندسي پيروي مي كند.

 

تاريخ

 

آدا لاوليس، كه يادداشت هايش به انتهاي مقاله لوئيجي منابريا اضافه شد، شامل اولين الگوريتمي بود كه براي پردازش توسط موتور تحليلي چارلز بابيج طراحي شده بود. او اغلب به عنوان اولين برنامه نويس كامپيوتر تاريخ شناخته مي شود.

همچنين ببينيد: برنامه كامپيوتري § تاريخچه برنامه نويس § تاريخچه و تاريخچه زبان هاي برنامه نويسي

دستگاه هاي قابل برنامه ريزي قرن هاست كه وجود داشته اند.  برنامه نويسي بلوكي در اوايل قرن نهم، يك ترتيب‌دهنده موسيقي قابل برنامه‌ريزي توسط برادران ايراني بانو موسي اختراع شد كه يك دستگاه فلوت مكانيكي خودكار را در كتاب دستگاه‌هاي مبتكر توصيف كردند.[3][4] در سال 1206، مهندس عرب الجزاري يك دستگاه درام قابل برنامه ريزي را اختراع كرد كه در آن يك خودكار مكانيكي موسيقي مي توانست براي نواختن ريتم ها و الگوهاي طبل مختلف، از طريق ميخ ها و بادامك ها ساخته شود.[5][6] در سال 1801، دستگاه بافندگي ژاكارد مي‌توانست با تغيير «برنامه» آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان  بافت‌هاي كاملاً متفاوتي توليد كند - يك سري كارت‌هاي  برنامه نويسي بلوكي مقوايي با سوراخ‌هايي روي آن‌ها.

 

الگوريتم هاي كدشكن نيز قرن هاست كه وجود داشته اند. در قرن نهم، الكندي، رياضيدان عرب، يك الگوريتم رمزنگاري را براي رمزگشايي كد رمزگذاري شده، در كتاب دست نوشته اي درباره رمزگشايي پيام هاي رمزنگاري شده، توصيف كرد. او اولين توصيف را از تحليل رمز با استفاده از تحليل فركانس، اولين برنامه نويسي بلوكي  الگوريتم شكستن كد، ارائه كرد.[7]

 

اولين برنامه كامپيوتري به طور كلي به سال 1843 مربوط مي شود، زماني كه رياضيدان آدا لاوليس الگوريتمي را براي محاسبه دنباله اي از اعداد برنولي منتشر كرد كه قرار بود توسط موتو برنامه نويسي بلوكي ر تحليلي چارلز بابيج انجام شود.[8]

 

 

داده‌ها و دستورالعمل‌ها زماني روي كارت‌هاي پانچ خارجي ذخيره مي‌شدند، كه به ترتيب نگهداري مي‌شدند و در عرشه‌هاي برنامه مرتب مي‌شدند.

در دهه 1880، هرمان هولريث مفهوم ذخيره سازي داده ها را به شكل قابل خواندن توسط ماشين ابداع كرد.[9] بعداً يك تابلوي كنترل (پلاگ برد) به جدول‌ساز نوع اول او در سال 1906 اجازه داد تا براي كارهاي مختلف برنامه‌ريزي شود، و در اواخر دهه 1940، تجهيزات ضبط واحد مانند IBM 602 و IBM 604 توسط پانل‌هاي كنترل در يك برنامه مشابه برنامه‌ريزي شدند. مانند اولين كامپيوترهاي الكترونيكي. با اين حال، با مفهوم كامپيوتر برنامه نويسي بلوكي  برنامه ذخيره شده در سال 1949، هر دو برنامه و داده ها به يك شكل در حافظه كامپيوتر ذخيره و دستكاري شدند.[10]

 

زبان ماشين

كد ماشين زبان برنامه هاي اوليه بود كه در مجموعه دستورات ماشين خاص، اغلب به صورت نماد دودويي نوشته مي شد. زبان‌هاي اسمبلي به زودي توسعه يافتند كه به برنامه‌نويس اجازه مي‌داد دستورالعمل‌ها را در قالب متني (مثلاً ADD X، TOTAL) با اختصارات براي هر كد عمليات و نام‌هاي معني‌دار براي تعيين آدرس‌ها مشخص كند. با اين حال، از آنجايي كه يك زبان اسمبلي كمي بيشتر از يك نماد متفاوت براي يك زبان ماشين است، دو ماشين با مجموعه‌هاي برنامه نويسي بلوكي  دستورالعمل متفاوت نيز زبان‌هاي اسمبلي متفاوتي دارند.

 

 

كنترل پنل سيمي براي ماشين حسابداري IBM 402. سيم‌ها جريان‌هاي پالس را از كارت‌خوان به شمارنده‌ها و ديگر منطق‌هاي داخلي و در نهايت به چاپگر متصل مي‌كنند.

زبان هاي كامپايلر

همچنين ببينيد: كامپايلر

زبان‌هاي سطح بالا، فرآيند توسعه يك برنامه را ساده‌تر برنامه نويسي بلوكي  و قابل فهم‌تر كرده و كمتر به سخت‌افزار زيرين محدود مي‌شوند. اولين ابزار مرتبط با كامپايلر، سيستم A-0، در سال 1952 [11] توسط گريس هاپر، كه اصطلاح "كامپايلر" را نيز ابداع كرد، توسعه يافت.[12][13] FORTRAN، اولين زبان پركاربرد سط Block programming ح بالا كه داراي يك پياده سازي كاربردي بود، در سال 1957 منتشر شد، [14] و بسياري از زبان هاي ديگر.


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۲۷:۳۱ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

اهميت تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان

بخشي از فرهنگ ما هستند به همين دليل تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان  است كه نبايد از علاقه كودكان به اين دنياي مجازي تعجب كرد.

 

مدارس بيشتر و بيشتر در حال وارد كردن رايانه به تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان  دروس هستند. تاثير واقعي استفاده از فناوري اطلاعات در آموزش چيست؟

بيش از 80 درصد از كاركنان آموزشي گاهي اوقات در طول درس از رايانه استفاده مي كنند. در دبستان عمدتاً از بازي ها و برنامه هاي آموزشي استفاده مي شود. بعداً سخنراني هاي معلم و پردازش كلمه اضافه شد. اكثر معلمان از رايانه به رايج ترين روش استفاده مي كنند كه متأسفانه بهترين نيست. آنها از تمام امكانات دستگاه استفاده نمي كنند. هنوز پتانسيل زيادي براي بهره برداري وجود دارد، در مورد استفاده از تصوير، صدا و ويدئو فكر كنيد تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان . بنابراين، ما همچنين مي توانيم كار گروه ها را با ويدئو مستند كنيم. نمونه كارهاي شخصي را مي توان در وبلاگ ها منتشر كرد و كار را مي توان به طور مشترك نوشت. آنچه بيش از همه قابل توجه است اين است كه ما اغلب به تأثير رسانه هاي جديد در مدارس فكر نمي كنيم. چرا اينقدر اندك فكر مي شود كه چگونه رسانه هاي جديد جهان را تغيير مي دهند؟ به نظر من اين وظيفه مهمي براي مدارس و والدين است. بعضي چيزها هنوز نياز به توضيح دارد.

 

مدرسه، آموزش و پرورش و رسانه

شروع مدرسه نشان دهنده دنياي كاملي از اكتشافات براي فرزند تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان  شما است. دريابيد كه چگونه به بهترين نحو به او كمك كنيد و در عين حال آزادي كافي به او بدهيد.

كارت گرافيك

وقتي صحبت از مغز كامپيوتر مي شود، پردازنده قطعه كوچكي است كه بايد روي مادربرد نصب شود. بدون اين جزء، كامپيوتر نمي تواند كار كند. براي پردازش دستورالعمل‌ها ضروري است، CPU يا پردازنده يك تراشه با يك يا چند هسته و همچنين فركانس است. به عنوان مثال، يك پردازنده 3 گيگاهرتزي قادر است 3000000000 چرخه عملياتي را در يك ثانيه اجرا كند.

 

سپس RAM وجود دارد. اين RAM كه RAM يا Random Access Memory نيز ناميده مي شود، يك جزء به صورت نواري است. RAM به عنوان حافظه فرار، مسئول ذخيره موقت اطلاعات از نرم افزار است. هرچه اين حافظه بيشتر باشد، رايانه مي تواند وظايف بيشتري را به طور همزمان انجام دهد.

 

در مورد هارد ديسك، نقش آن ذخيره تمام اطلاعات شما آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان  براي مدت نامحدود است. به نوعي موسيقي، عكس ها يا نرم افزار شما تا زماني كه تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان  تصميم به حذف آن ها نگيريد در اين حافظه ذخيره مي شود. لطفا توجه داشته باشيد كه به طور كلي 2 نوع هارد ديسك وجود دارد، يعني HDD و SSD. تفاوت اين دو ماده در سرعت اجرا آنهاست. از آنجايي كه SSD ديگر شامل قطعه مكانيكي نمي شود، مي تواند اطلاعات را در چند ثانيه پردازش كند.

 

با كنار هم قرار دادن تمام اجزاي يك كامپيوتر، مادربرد  تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان عنصري است كه CPU، RAM، منبع تغذيه، GPU و غيره را در خود جاي داده است. به لطف اين كارت الكترونيكي است كه كامپيوتر مي تواند راه اندازي شود. به زبان ساده، تمام قطعات كامپيوتر به يكديگر وابسته هستند. مثلا بدون پردازنده، مادربرد بي فايده است.

 

بالاخره كارت گرافيك هم هست. دومي از يك تراشه گرافيكي Definition of computer in simple language for children  و همچنين يك فن تشكيل شده است. اگر پردازنده حافظه گرافيكي نداشته باشد، نصب GPU اجتناب ناپذير خواهد بود. در حال حاضر مي توانيد كارت


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۲۹:۲۱ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان زير 16سال

يك مخترع انگليسي به نام چارلز بابيج اولين كامپيوتر را  تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان در دهه 1830 طراحي كرد. مكانيكي بود نه الكترونيكي، زيرا دانشمندان هنوز نمي دانستند الكتريسيته چگونه كار مي كند. در اين طراحي بيش از 50000 قطعه متحرك نياز بود. اين دستگاه براي پيروي از دستورالعمل هايي طراحي شده بود كه افراد با استفاده از كارت هاي پانچ وارد مي شدند. آنقدر پيچيده بود كه بابيج هرگز نتوانست آن را بسازد. اما هنوز ه تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان م به عنوان اولين كامپيوتر در نظر گرفته مي شود.

 

اولين كامپيوترهاي الكترونيكي در دهه 1940 اختراع شدند. آنها به جاي قطعات مكانيكي از دستگاه هاي سوئيچينگ الكترونيكي به نام لوله هاي خلاء استفاده كردند. اين كامپيوترها آنقدر بزرگ تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان  بودند كه فقط يكي از آنها كل اتاق را پر مي كرد. ميليون ها دلار هزينه دارند.

 

كامپيوترها پس از اختراع ترانزيستور در سال 1947 بهبود يافتند. ترانزيستور يك وسيله سوئيچينگ الكترونيكي بود كه بسيار كوچكتر بود و بهتر از يك لوله خلاء كار مي كرد. تا سال 1960 ترانزيستورها  تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان بيشتر جايگزين لوله هاي خلاء در كامپيوترها شده بودند. كامپيوترهاي جديد كوچكتر و مقرون به صرفه تر از قبل بودند.

 

اولين كامپيوترهاي داراي ريزپردازنده در اوايل دهه 1970 ظاهر شدند. يك تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان  ريزپردازنده تعداد زيادي ترانزيستور كوچك روي يك ويفر يا تراشه كوچك داشت. كامپيوترهاي شخصي را ممكن كرد. همانطور كه ترانزيستورهاي بيشتري در ريزپردازنده ها گنجانده شد، رايانه ها سريعتر و ارزان تر شدند. HE COMPUTER SYSTEM (تعريف ساده براي بچه ها).

مودوپ ايواشوكن

مودوپ ايواشوكن

 

·

دنبال كردن

 

2 دقيقه مطالعه

·

14 ژوئيه 2023

 

 

 

 

 

سيستم كامپيوتري وسيله اي الكترونيكي است كه داده ها  آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان  را مي پذيرد، آنها را پردازش مي كند و اطلاعات را خروجي مي دهد.

جزء يك كامپيوتر

 

سخت افزار.

نرم افزار.

مردم افزار.

سخت افزار: جزء فيزيكي يك كامپيوتر است كه مي توانيم ببينيم تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان ، احساس كنيم و لمس كنيم. آنها به موارد زير تقسيم مي شوند:

 

الف) دستگاه هاي ورودي: سخت افزارهاي رايانه اي هستند كه اطلاعات را به رايانه ارسال مي كنند مانند صفحه كليد، ماوس، جوي استيك، اسكنر و غيره.

 

ب) دستگاه هاي خروجي: سخت افزار كامپيوتري هستند كه اطلاعات تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان  را روي كامپيوتر نمايش مي دهند، مانند مانيتور، بلندگو، چاپگر و غيره.

 

ج) واحد سيستم: سخت افزاري است كه داده هايي را كه از طريق دستگاه ورودي وارد مي شود پردازش مي كند. اين سيستم به عنوان CPU شناخته مي شود.

 

د) دستگاه‌هاي ذخيره‌سازي: اينها سخت‌افزار رايانه‌اي هستند كه مي‌توانند اطلاعاتي مانند هارد ديسك، درايو فلش، ديسك سخت، فلاپي ديسك و غيره را ذخيره كنند.

 

نرم افزار: بخش داخلي كامپيوتر است كه آن را قادر به كار مي كند تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان . به نرم افزارهاي كاربردي و سيستمي تقسيم مي شود

 

الف) نرم افزار سيستم: نرم افزارهايي هستند كه فعاليت هاي كامپيوتر را كنترل مي كنند.

 

ب) نرم افزارهاي كاربردي: نرم افزارهايي هستند كه براي اهدافي مانند Microsoft word، PowerPoint، Excel و غيره بر روي كامپيوتر اعمال مي شوند.

 

Peopleware: آنها افراد يا كاربران رايانه هستند. بدون ابزار مردمي تعريف كامپيوتر به زبان ساده براي كودكان  نمي توان فعاليت ها را انجام داد. اين به متخصصان رايانه و كاربران رايانه تقسيم مي شود.

 

الف) متخصصان كامپيوتر: افرادي هستند كه در مورد نحوه استفاده از كامپيوتر براي مقاصد مختلف مانند دانشمند كامپيوتر، تحليلگر داده ها، مهندسان كامپيوتر، برنامه نويسان كامپيوتر و غيره آموزش ديده يا متخصص هستند.

 

ب) كاربران كامپيوتر: افرادي هستند كه از آن براي كارهاي روزمره خود استفاده مي كنند. آنها هيچ آموزش تخصصي در مورد كامپيوتر ندارند، مانند دانشجويان، بانكداران/كارمندان، Definition of computer in simple language for children  افسران، مسئول پذيرش و غيره.

 


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۲۷:۲۸ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد

s و دقيق زيرا آنها بايد توسط  دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد هر دو درك شوند

مردان و ماشين‌ها، دومي فقط مي‌داند كه چگونه بي‌نهايت احمق باشد. زبان ها

بنابراين رايانه هايي كه برنامه ها در آنها نوشته مي شود با زبان هاي طبيعي بسيار متفاوت هستند.

زيرا ساده تر، تخصصي تر و كمتر مبهم هستند.  دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد اما آنها نيز بر اساس تعداد محدودي هستند

از مفاهيم، ​​كه با اين حال مي تواند به طرق متعدد بيان شود، از اين رو تعدد

زبان هاي فعلي كامپيوتر

برخلاف گفتار انساني كه شنونده قرار است مفاهيم آن را درك كند،

مشخص كردن يك الگوريتم در يك برنام دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد ه يك فعاليت ظريف است زيرا احتمال دارد

باعث ايجاد اشكالات متعددي مي شود كه منجر به رفتارهاي نامنظم و بالقوه مي شود

خطرناك. هنر برنامه نويسي نوشتن برنامه ها به روش علمي است

سازماندهي شده، به طوري كه آنها منصفانه باشند و دقت دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد  آنها به طور موثر قابل تأييد باشد. ما ميتوانيم

علاوه بر اين مي گويند كه نقطه شروع علوم كامپيوتر، بيش از ظهور اولين

ماشين هاي محاسبه، ظهور اولين زبان هاي برنامه نويسي سطح بالا بود كه

Fortran، Lisp، و ALGOL هستند: اين زبان ها امكان انباشت برنامه ها و آنها را فراهم مي كنند.

تبادل، استفاده مجدد از يك برنامه توسط ديگران مستقل از ماشين هاي مورد استفاده و

تبديل خود برنامه ها به اهداف مطالعه.

مفهوم اطلاعات يا داده ها در شيوه تفكر ما نقش اساسي دارد. در زندگي از

ما هر روز در اقيانوسي از اطلاعات غوطه ور آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان مي شويم. ما بايد ساختار، مرتب سازي را ياد بگيريم

و اين اطلاعات را تأييد كنيد، منشا آن را زير سوال ببريد، آن را به روز كنيد و استخراج كنيد

دانش ما بايد اطلاعاتي را كه داريم از اطلاعاتي كه داريم متمايز كنيم

گم شده‌اند، اما مي‌توانيم به دنبال آن‌ها باشيم يا مي دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد ‌توانيم درباره آن‌ها حدس و گمان بزنيم.

فناوري اطلاعات اين مشكلات را با ارائه ابزارهاي جديد جمع آوري ساده مي كند.

نمايش، ساختار و تحقيق اطلاعات در مقياس بسيار بزرگ. اما او

همچنين مشكلات كنترل اين اطلاعات را تشديد مي كند.

در نهايت، تداومي در تاريخچه ماشين‌هايي كه اطلاعات ر دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد ا دستكاري مي‌كنند، وجود دارد كه بخشي از آن است

تاريخچه كلي ماشين ها، و از ماشين حساب هاي مكانيكي به ماشين ها منتهي شد

محاسبه كامپيوترهاي الكتريكي و سپس الكترونيكي مدرن. يكنواختي مفاهيم

در مورد اين رايانه ها نيز صدق مي كند: چه بزرگ باشند و چه كوچك، مدارهاي ماشين ها همه هستند

با استفاده از ابزارهاي نرم افزاري طراحي با همان اصول طراحي و ساخته شده است

به كمك كامپيوتر و شبيه سازي

اين ماهيت بنيادي مفاهيم علوم كامپيوتر باعث شده است كه برخي شعاري براي آن پيشنهاد دهند

كودكان اين قرن، با افزودن يك كلمه به آنچه قبلاً توسط آكادمي علوم پيشنهاد شده بود:

خواندن، نوشتن، شمارش، استدلال و آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان  برنامه ريزي را بياموزيد

اهداف آموزش علوم كامپيوتر

آموزش علوم كامپيوتر بايد همه دانش‌آموزان – از دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد  جمله آن‌هايي كه اين كار را نمي‌كنند- را قادر سازد

دانشمندان كامپيوتر نخواهند شد - براي درك دنياي ديجيتالي كه آنها را احاطه كرده است

تسلط پيدا كنيد و به اشكال جديدي از تفكر كه با توسعه همراه است دسترسي پيدا كنيد

محاسبه. بايد در خدمت مضاعف مردم د دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد ر زندگي حرفه اي و زندگي آنها باشد

تابعيت

14

آموزش حرفه اي از همه حرفه ها

سه دسته از حرفه ها به شدت تحت تأثير فناوري اطلاعات هستند: اولاً مشاغل

صنعت IT كه ارائه دهنده عمده مشاغل واجد شرايط است. سپس حرفه ها

به عنوان يك دانشمند كامپيوتر در ساير ساختارها -  دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد صنايع، ادارات و غيره. - در كجا ايجاد مي شوند

ماندگاري برنامه هاي جديد پيشرفته؛ بالاخره تمام حرفه هاي ديگر

علمي، فني، تجاري، حقوقي، و غيره، كه در آن تماس با اشياء كامپيوتري

پيچيده ثابت است

در فناوري اطلاعات، فرانسه و اروپا تحقيقات با كيفيت بسيار بالايي دارند و مانند ما

همانطور كه قبلاً تأكيد كرديم، در چند زمينه اصلي رهبر باقي بمانيد. با اين حال، شناخته شده باقي مانده است

كه بافت صنعتي فرانسه و اروپا فاقد قدرت، با تعداد محدودي از رهبران است

بازارهاي جهاني و تصاحب مكرر پوياترين شركت هاي جوان فرانسوي توسط

شركت هاي خارجي. اين تنها با عوامل صنعتي و مالي توضيح داده نمي شود،

بلكه توسط عوامل فرهنگي كه اولين آن عدم درك مسائل است

از صنعت كامپيوتر توسط نخبگان و مهندسان دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد  ما كه اغلب از آنها بهره اي نبرده اند

آموزش رضايت بخش كامپيوتر

وقتي صحبت از فناوري اطلاعات در صنعت مي شود و نه فقط در صنعت فناوري اطلاعات

به طور دقيق، توليد كنندگان به طور مرتب زنگ خطر را در بسياري از كشورها به صدا در مي آورند

غربي ها در مورد كمبود دانشمندان ك Free download computer training from zero to one hundred امپيوتر آموزش ديده. ممكن است تعجب آور باشد كه وجود دارد

كارگران بيكار فناوري اطلاعات اما اغلب اينطور است


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۲۸:۳۸ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

بهترين دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد

در آموزش عمومي، گزارش Simon[Quoi؟] كه در سال 1980 به دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد  رئيس جمهور ارائه شد، آموزش علوم كامپيوتر از كلاس چهارم و ايجاد CAPES و مجموعه اي از علوم كامپيوتر را توصيه مي كند. اين فقط تا حدي اجرا شد: در سال 1981، يك گزينه فناوري اطلاعات به صورت آزمايشي در 12 دبيرستان راه اندازي شد. اين به تدريج به حدود نيمي از دبيرستان ها گسترش خواهد يافت، اما سرانجام در پايان دهه 1980 منسوخ خواهد شد.

به دنبال طرح محاسباتي رئيس جمهور دوگل، جانشين او ژرژ پمپيدو عمليات  دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد دبيرستان 58 را در سال 19703 راه اندازي كرد. به همين مناسبت، انجمن EPI5 و همچنين زبان برنامه نويسي LSE ايجاد شد. 58 ليسه به رايانه هاي ميترا 15 و T1600 مجهز شده اند.

 

گزارش Nora-Minc در سال 1978 راه اندازي مجدد اين عمليات را با نام 10000 ميكروكامپيوتر توصيه كرد. سپس مدارس مربوطه به كامپيوترهاي LogAbax و Micral مجهز مي شوند.

 

در اوايل سال 1983، رئيس جمهور فرانسوا ميتران تمايل خود را براي تجهيز مدارس در آكادمي هاي خاص به كامپيوترهاي تامسون TO76 اعلام كرد.

 

 

دولت طرح «انفورماتيك براي همه» (IPT) را آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان در سال 1984 تهيه و در 25 ژانويه 1985 ارائه كرد. اين طرح عليرغم ناقص بودن  دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد و بخصوص اينكه دوام نياورد، نقطه برجسته فرآيندي بود كه در دهه 1970 با تجهيز كليه مؤسسات آموزشي دولتي آغاز شد. علاوه بر اين، اين تجهيزات بايد براي همه شهروندان قابل دسترسي باشد. اين طرح اساسا بر استفاده از نرم افزار در رشته ها و فعاليت ها متمركز بود. اما گزينه IT كه به طور موازي توسعه يافته بود استثناء نشد.

 

برنامه فناوري اطلاعات براي همه امكان استقرار تجهيزات مجهز به زبان LOGO را در مدارس فراهم كرد.

 

گزينه IT دبيرستان

وزارت آموزش و پرورش كشور طي تبصره  دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد 2 تير 1360 از ايجاد گزينه تجربي كامپيوتر در پايه دوم خبر داد كه به منظور بررسي سهم علوم كامپيوتر در آموزش عمومي دانش آموزان در 10 تا 12 دبيرستان اجرا مي شود. .

 

برنامه گزينه دبيرستان

كلي: اطلاعات، سخت افزار، نرم افزار

روش هاي محاسباتي

يك متن را بخوانيد و مسئله اي را كه بايد حل شود فرموله كنيد  دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد - يك روش راه حل را پيشنهاد و دقيقاً فرموله كنيد آن را به زبان برنامه نويسي بنويسيد - آن را در رايانه پياده سازي كنيد.

برنامه هاي بدون حلقه

برنامه هاي تكراري ساده

برنامه هاي كامپيوتري

كامپيوتر و جامعه

برنامه كلاس اول (شروع سال 1982)

جدول زماني هفتگي: 1 ساعت درس و 1 ساعت 30 دقيقه كار عملي (كلاس تقسيم شده). معلمان 2.5 ساعت در سال براي آموزش، مشاوره و ارزشيابي خود فرصت دارند.

مواد

ابزارها و روش هاي ساخت برنامه

ساختارهاي كنترلي

روش هاي برنامه نويسي

علوم كامپيوتر و كاربردهاي آن

ارائه برخي از حوزه هاي كاربردي IT

مباني پايگاه هاي داده

پروژه ها: اجراي يك يا دو برنامه با اهميت بيشتر دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد : مشخص كردن بخش هاي مختلف، كار تيمي، توسعه مستندات، ادغام بخش هاي مختلف.

برنامه سال آخر (شروع سال 1983)

مواد

ابزارها و روش هاي ساخت برنامه

توابع و رويه هاي بازگشتي

نمونه هايي از ساختارهاي داده پيچيده تر

اطلاعات تكميلي در مورد روش دانلود رايگان آموزش كامپيوتر صفر تا صد  هاي برنامه نويسي

علوم كامپيوتر و كاربردهاي آن

مروري بر زبان هاي برنامه نويسي اصلي مورد استفاده، برجسته كردن نقاط مشترك آنها

مفاهيم تله ماتيك، شبكه هاي كامپيوتري،  Free download computer training from zero to one hundred پايگاه هاي داده توزيع شده. مفاهيم هوش مصنوعي، برنامه ها


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۴۰:۱۵ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)