مدرسه كدنويسي مدرسه كدنويسي .

مدرسه كدنويسي

هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان زير 16 سال

rks از نورون هاي مصنوعي ايده آل شده و ن هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان شان داد كه چگونه آنها مي توانند عملكردهاي منطقي ساده اي را در سال 1943 انجام دهند.[59][60] آنها اولين كساني بودند كه آنچه را كه محققان بعدي شبكه عصبي ناميدند توصيف كردند.[61] اين مقاله تحت تأثير مقاله قبلي تورينگ "درباره اعداد محاسباتي" از سال 1936 با استفاده از "نرونهاي" دو حالته بولي مشابه قرار گرفت، اما اولين مقاله اي بود كه آن را براي عملكرد عصبي به كار برد.[54] يكي از دانشجوياني كه از پيتس و مك كالوچ الهام گرفته شده بود، ماروين مينسكي جوان بود كه در آن زمان يك دانشجوي فارغ التحصيل 24 ساله بود. در سال 1951 (با دين ادموندز) او اولين ماشين شبكه عصبي هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان ، SNARC را ساخت.[62] (قرار بود مينسكي به يكي از مهم ترين رهبران و مبتكران هوش مصنوعي تبديل شود.).

 

روبات هاي سايبرنتيك

روبات‌هاي آزمايشي مانند لاك‌پشت‌هاي دبليو. گري والتر و جانز هاپكينز در دهه 1950 ساخته شدند. اين ماشين ها از كامپيوتر، الكترونيك ديجيتال يا استدلال نمادين استفاده نمي كردند. آنها به طور كامل توسط مدارهاي آنالوگ كنترل مي شدند.[63]

 

بازي هوش مصنوعي

در سال 1951، با استفاده از ماشين Ferranti Mark 1 دانشگاه منچستر هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان ، كريستوفر استراچي برنامه چكرز و ديتريش پرينز براي شطرنج نوشت.[64] برنامه چكرز آرتور ساموئل، موضوع مقاله او در سال 1959 "برخي مطالعات در يادگيري ماشين با استفاده از بازي چكرز"، سرانجام به مهارت كافي براي به چالش كشيدن يك آماتور محترم دست يافت.[65] هوش مصنوعي بازي همچنان به عنوان معياري براي پيشرفت هوش مصنوعي در طول تاريخ خود مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

استدلال نمادين و نظريه پرداز منطق

هنگامي كه دسترسي به كامپيوترهاي ديجيتال در اواسط دهه  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان پنجاه امكان پذير شد، تعداد كمي از دانشمندان به طور غريزي دريافتند كه ماشيني كه مي تواند اعداد را دستكاري كند مي تواند نمادها را نيز دستكاري كند و اينكه دستكاري نمادها مي تواند جوهره تفكر بشر باشد. اين يك رويكرد جديد براي ايجاد ماشين هاي تفكر بود.[66]

 

در سال 1955، آلن نيول و (برنده جايزه نوبل آينده) هربرت A. Simon "نظريه پرداز منطق" را ايجاد كردند (با كمك جي سي شاو). اين برنامه در نهايت 38 مورد از 52 قضيه اول راسل و وايتهد را در Principia Mathematica اثبات مي كند و براي برخي شواهد جديد و زيباتر مي يابد.[67] سيمون گفت كه آنها «مسئله ذهن/بد هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان ن ارجمند را حل كرده‌اند و توضيح داده‌اند كه چگونه يك سيستم متشكل از ماده مي‌تواند ويژگي‌هاي ذهن داشته باشد.»[68] (اين بيانيه اوليه موضع فلسفي بود كه جان سرل بعداً آن را «هوش مصنوعي قوي» ناميد. «: كه ماشين‌ها مي‌توانند مانند بدن انسان‌ها حاوي ذهن باشند.)[69] پارادايم استدلال نماديني كه آنها معرفي كردند تا اواسط دهه 90 بر تحقيقات و تأمين مالي هوش مصنوعي مسلط بود و همچنين الهام‌بخش انقلاب شناختي بود.

 

كارگاه دارتموث

كارگاه آموزشي دارتموث در سال 1956 يك رويداد مهم بود كه  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان آغاز رسمي هوش مصنوعي را به عنوان يك رشته دانشگاهي نشان داد.[70] توسط ماروين مينسكي، جان مك كارتي و دو دانشمند ارشد: كلود شانون و ناتان روچستر از IBM سازماندهي شد. هدف اصلي اين كارگاه، بررسي امكانات ايجاد ماشين‌هايي بود كه قادر به شبيه‌سازي هوش انساني بودند، كه نشان‌دهنده شروع يك كاوش متمركز در قلمرو هوش مصنوعي بود. [71] پيشنهاد كنفرانس بيان مي كرد كه آنها قصد داشتند اين ادعا را آزمايش كنند كه "هر جنبه اي از يادگيري يا هر ويژگي ديگري از هوش را مي توان به قدري دقيق توصيف كرد كه مي توان ماشيني براي شبيه سازي آن ساخت".[72]

 

خود اصطلاح «هوش مصنوعي» به طور رسمي توسط جان مك كارتي در اين كارگاه معرفي شد. [73] (اصطلاح "هوش مصنوعي" توسط مك كارتي براي اجتناب از ارتباط با سايبرنتيك و نفوذ نوربرت وينر انتخاب شد.)[74]

 

شركت كنندگان شامل ري سولومونوف، اليور سلفريج، ترنچارد مور، آرتور ساموئل، آلن نيول و هربرت اي. سيمون بودند كه همگي برنامه هاي مهمي را در دهه هاي اول تحقيقات هوش مصنوعي ايجاد كردند.[75] در كارگاه نيوول و سايمون اولين "نظريه پرداز منطق" را ارائه كردند.[76]

 

كارگاه آموزشي دارتموث در سال 1956 لحظه اي بود كه هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان هوش مصنوعي نام، مأموريت، اولين موفقيت بزرگ و بازيگران كليدي خود را به دست آورد و به طور گسترده اي تولد هوش مصنوعي در نظر گرفته مي شود.[77]

 

انقلاب شناختي

نوشتار اصلي: انقلاب شناختي

در پاييز 1956، نيوول و سايمون همچنين نظريه‌پرداز منطق را در جلسه گروه علاقه‌مند ويژه در نظريه اطلاعات در موسسه فناوري ماساچوست ارائه كردند. در همان جلسه، نوام چامسكي دستور زبان مولد خود را مورد بحث قرار داد و جورج ميلر مقاله برجسته خود را با عنوان "عدد جادويي هفت، به علاوه يا منهاي دو" توصيف كرد. ميلر نوشت: "من سمپوزيوم را با اين اعتقاد، بيشتر شهودي تا عقلاني، ترك كردم كه روانشناسي تجربي، زبان هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  شناسي نظري، و شبيه سازي رايانه اي فرآيندهاي شناختي، همه قطعاتي از يك كل بزرگتر هستند."[78]

 

اين نشست آغاز "انقلاب شناختي" بود -- يك تغيير پارادايم بين رشته اي در روانشناسي، فلسفه، علوم كامپيوتر و علوم اعصاب. اين الهام بخش ايجاد زيرشاخه هاي هوش مصنوعي نمادين، زبان شناسي مولد، علوم شناختي، روانشناسي شناختي، علوم اعصاب شناختي و مكاتب فلسفي محاسبات گرايي و كاركردگرايي  Artificial intelligence in plain language for children بود. همه اين فيلدها از ابزارهاي مرتبط براي مدلسازي استفاده كردند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۰۴:۰۱ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

اهميت هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان

 

هياهوي هوش مصنوعي (AI) و هوش مصنوعي هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان مولد به گوشه و كنار زندگي ما رسيده است. حتي به عنوان يك كودك نمي توانيد متوجه اين اصطلاحات شويد. و براي ذهن هاي جوان كنجكاو (مثل پسر 5 ساله من) آنها بلافاصله با اين سوال روبرو مي شوند - "پدر، هوش مصنوعي چيست؟"

 

 

وقتي با اين سوال پسرم مواجه شدم، ابتدا نمي دانستم  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان چگونه توضيح دهم. سپس يك روز وقت گذاشتم و با يك روش فوق العاده ساده توضيح دادم:

 

اگر مي‌خواهيد اين اصطلاحات را براي هر شخص غير هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  فني، ممكن است پدربزرگ و مادربزرگ شما باشند، مي‌توانيد از همين رويكرد استفاده كنيد.

 

هوش مصنوعي (AI) چيست؟

تصور كنيد سگ خود را گم كرده ايد و بايد او را پيدا كنيد. در اينجا برخي از قابليت هايي كه براي پيدا كردن سگ خود نياز داريد آورده شده است:

 

شما بايد بتوانيد سگ خود را شناسايي كنيد.

 

از زمان كودكي شما حيوانات زيادي را ديده ايد. از آنجايي هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  كه ما به شما كمك كرده ايم سگ را شناسايي كنيد، مي دانيد يك سگ چگونه به نظر مي رسد.

 

شما همچنين مي توانيد سگ خود را شناسايي كنيد.

 

شما بايد بتوانيد يك استراتژي براي پيدا كردن سگ خود ايجاد كنيد.

 

شما بايد بتوانيد يك استراتژي براي پيدا كردن سگ خود ايجاد كنيد. مثلا:

 

· اولين جستجو در خانه ما.

 

· اگر او را پيدا نكرديد، در منطقه بازي جايي كه معمولاً با سگ خود مي رويد جستجو كنيد.

 

· اگر هنوز او را پيدا نكرديد، از دوستان خود بپرسيد.

 

· و غيره….

 

شما بايد بتوانيد بر اساس موقعيت عمل كنيد.

 

براي مثال، اگر باران مي‌بارد و مي‌دانيد كه سگ  هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان شما دوست ندارد خيس شود، جستجوي خود را روي مكان‌هاي سايه متمركز مي‌كنيد.

 

حالا تصور كنيد كسي به شما گفته است: "من احتمالا سگ شما را در باغ ديده ام".

 

شما (در واقع مغز شما) مي دانيد چه كاري انجام دهيد.

 

· شما مي دانيد كه باغ كجاست و چگونه به آنجا برويد.

 

· گربه يا درخت را با سگ اشتباه نخواهيد گرفت.

 

· لحظه اي كه سگي را مي بينيد سعي مي كنيد تشخيص دهيد كه سگ شماست يا نه.

 

شما مي توانيد سگ خود را جستجو كنيد زيرا همه اين هوش ها را داريد.

 

چه مي شود اگر به نحوي بتوانيم اين همه هوش هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  را به يك ربات بدهيم تا دفعه بعد كه سگ خود را گم كرديد، ربات شما او را پيدا كند.

 

 

پسر من يك ربات اسباب بازي شبيه اين ربات دارد.

تصور كنيد ربات مي تواند حركت كند و فيلم بگيرد. اما اين كافي نيست. براي پيدا كردن سگ خود، بايد اين ربات را فعال كنيم تا مانند شما فكر كند و مانند شما رفتار كند.

 

مثلا:

 

· ما ربات را قادر مي سازيم تا اتاق شما را شناسايي كند. اما بايد بتواند اتاق را تشخيص دهد حتي اگر تخت شما به ديوار ديگري منتقل شود يا پتو عوض شود. براي شناسايي اتاق حتي با تغييرات جديد نياز به هوشمندي دارد.

 

· ما ربات را قادر مي سازيم تا يك سگ را شناسايي كرده و سگ خاص شما را تشخيص دهد.

 

· ما ربات را قادر مي سازيم تا زبان و دستو هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان رالعمل هاي انسان را بفهمد.

 

· ما ربات را قادر مي‌سازيم تا استراتژي ارائه كند و مطابق با موقعيت‌هاي جديد عمل كند. اگر باران مي‌بارد، فقط در مكان‌هاي سايه‌دار جستجو كنيد.

 

به طور خلاصه، براي يافتن سگ شما، ربات به هوش انساني نياز دارد.

 

اگر مي توانستيم اين كار را انجام دهيم، دفعه بعد كه سگ خود را گم كرديد، دوست روبات شما ممكن است او را با استفاده از هوش مصنوعي خود پيدا كند. اين مانند داشتن يك ياور كوچك با هوشمندي هاي شبيه انسان است!

 

اين هوش مصنوعي (AI) است - هوشي مانند انسان، كه در يك ربات (يا ماشين يا رايانه) توسط انسان ايجاد شده است.

 

سوال بعدي كه گرفتم اين بود: «بابا، بياييد ربات خود را با هوش مصنوعي فعال كنيم. واقعاً چگونه مي توانيم اين كار را انجام دهيم؟»

 

در اين مورد به او گفتم كه تو براي اين كار خيلي جوان هوش مصنوعي به زبان ساده براي كودكان  هستي. روي مطالعه خود تمركز كنيد و شايد بعد از چند سال بتوانيد اين كار را انجام دهيد :D

 

اگر هنوز در مورد هوش مصنوعي آگاه نيستيد، بياييد با استفاده از مثالي از يك Super Smart Car آشنا شويم

تصور كنيد ما يك ماشين فوق‌العاده هوشمند داريم كه مي‌تواند به تنهايي رانندگي كند، درست مانند يك بزرگ‌تر كه يك ماشين واقعي را رانندگي مي‌كند.

 

اين ماشين مثل يك دوست باهوش است. اين يك مغز است، درست مانند نحوه فكر كردن و تصميم گيري شما هنگام بازي كردن. اما به جاي چشماني مانند شما، دوربين هاي مخصوصي براي ديدن جاده و سنسورهايي دارد تا همه چيز اطراف آن را حس كنيد.

 

اين خودرو داراي هوش براي گرفتن تصميمات انساني است، مانند:

 

· اگر ماشين ديگري در جلو باشد، متوقف خواهد شد.

 

· اگر كسي را در حال عبور از جاده ببيند، بر اساس موقعيت، سرعت خود را كاهش مي دهد يا متوقف مي شود.

 

· اگر جاده صاف باشد باعث افزايش سرعت مي شود.

 

· اگر جاده صاف باشد اما وضعيت جاده خوب نباشد سرعت آن كاهش مي يابد.

 

· اگر يك توپ قرمز بزرگ در سراسر جاده مي چرخد، ماشين متوجه آن مي شود و مي داند كه بايد بايستد تا به توپ برخورد نكند.

 

ماشين هوشمندي دارد كه از تجربياتش مي‌آموزد.

 

اين هوش مصنوعي (AI) است - هوشي مانند انسان كه در ماشين (يا ماشين يا كامپيوتر) توسط انسان ايجاد مي شود.

 

گفتگويمان را همانجا متوقف كرديم. اما من همچنين خودم را آماده كردم كه چگونه يادگيري ماشين و هوش مصنوعي مولد را توضيح دهم اگر بعداً سؤال كرد.

 

يادگيري ماشيني (ML)

در بحث قبلي، ما در مورد توانايي ربات براي شناسايي سگ صحبت كرديم. بياييد اين را بيشتر بررسي كنيم.

 

تصور كنيد ما مي خواهيم ربات را قادر كنيم نه تنها سگ را شناسايي كند، بلكه حيوانات ديگر را نيز شناسايي كند.

 

براي انجام اين كار، تصاويري از سگ‌ها، گربه‌ها،Artificial intelligence in plain language for children  خرگوش‌ها و ديگر حيوانات را به او نشان مي‌دهيم و هر عكس را با نام حيوان برچسب‌گذاري مي‌كنيم. ما تمرين مي كنيم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۰۷:۲۱ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

سس

سسسسس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۵۵:۲۵ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)