مدرسه كدنويسي مدرسه كدنويسي .

مدرسه كدنويسي

مفيد ترين مسابقات اسكرچ

برنامه نويسي اسكرچ براي بچه ها يكي از سرگرم كننده ترين مسابقات اسكرچ   و ساده ترين راه ها براي شروع يادگيري است. امروزه تقريباً هر كسي از حسابدار گرفته تا جانورشناس مي‌تواند از دانش كدنويسي بهره ببرد.

 

Scratch يك زبان برنامه نويسي با كشيدن و رها كردن است كه به بچه ها كمك مي كند تا در مورد علوم كامپيوتر بياموزند. اين يك زمين بازي برنامه نويسي است و به روشي سرگرم كننده و در دسترس به بچه ها آموزش مي دهد. دسترسي به اسكرچ از طريق هر مرورگري آسان است و داراي يك انجمن پشتيباني است مسابقات اسكرچ   كه در آن دانش آموزان مي توانند پروژه ها و بازي ها را به اشتراك بگذارند و ريميكس كنند. اين يكي از بهترين راه‌ها براي بچه‌هاي جوان به‌ويژه يادگيري مباني برنامه‌نويسي است.

 

ما به شما مقدمه‌اي براي كدنويسي Scratch براي كودكان و چندين روش براي شروع كار فرزندتان ارائه مي‌كنيم.

 

Scratch Coding چيست؟

چگونه با Scratch شروع كنيد؟

مزاياي يادگيري كدنويسي در اسكرچ

چرا بچه ها بايد كدنويسي را ياد بگيرند؟

دانلود رايگان آموزش كدگذاري اسكرچ قابل چاپ PDF

آماده يادگيري كد نويسي اسكرچ هستيد؟

? [دانلود] آموزش كدگذاري اسكرچ قابل چاپ ۲ آموزش اسكريچ قابل چاپ، مسابقات اسكرچ   فرود موشك و پرواز گربه فضايي را دريافت كنيد تا بازي هاي خود را مرحله به مرحله كدنويسي كنيد. اكنون بارگيري كن

 

Scratch Coding چيست؟

كدنويسي اسكرچ روشي است كه بچه ها مي توانند برنامه ها را روي پلتفرم اسكرچ بنويسند و اجرا كنند.

 

Scratch يك زبان برنامه نويسي بلوك رايگان و انجمن آنلاين است مسابقات اسكرچ    كه به بچه ها اجازه مي دهد برنامه ها و بازي ها را با استفاده از كشيدن و رها كردن ايجاد كنند.

 

MIT براي اولين بار Scratch را در سال 2007 به عنوان يك زبان برنامه نويسي بصري براي كودكان 8 تا 16 ساله توسعه داد. اين ساده است زيرا كودكان براي استفاده از Scratch نيازي به دانستن نحوه تايپ كردن يا دانستن زبان هاي كدنويسي مبتني بر متن ندارند. با گرفتن قطعه كد و گروه بندي آنها در بلوك هاي رنگارنگ كار مي كند. بلوك ها را مي توان به هم چسباند تا كدهاي طولاني تر و پيچيده تر را تشكيل دهند. هر چه بلاك هاي بيشتري استفاده كنيد، كد پيچيده تر مي شود.

 

در اينجا يك مثال از يك برنامه ساده Scratch آورده شده است. دمسابقات اسكرچ  و بلوك با هم استفاده مي شود تا گربه بگويد "سلام دنيا!":

 

خراش رابط و بلوك هاي كد

Scratch مكاني براي كودكان است تا ياد بگيرند چگونه ايمن كدنويسي كنند. بچه ها مي توانند خلاق باشند و كد را آزمايش كنند. بسياري از آموزش هاي سرگرم كننده و آسان Scratch در مسابقات اسكرچ   مورد ساخت بازي ها و برنامه ها وجود دارد. اين يك روش جذاب براي كودكان است تا مفاهيم اساسي كدنويسي را ياد بگيرند و آنها را در مورد برنامه نويسي هيجان زده كند.

 

نه تنها اين، Scratch هميشه رايگان است و خواهد بود. هيچ مجوزي براي استفاده از Scratch در مدرسه يا خانه شما وجود ندارد. اين يك پلتفرم براي برنامه نويسي كودكان است كه به معناي واقعي كلمه به ميليون ها كودك كمك كرده است كه اصول برنامه نويسي را از اولين باري كه ايجاد شده است بياموزند.  آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان براي شروع كدنويسي در Scratch يك حساب كاربري در Scratch.mit.edu ايجاد كنيد.

 

بلاك كدينگ چيست؟

Scratch از كدگذاري بلوك استفاده مي كند. آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان كدگذاري بلاك با تبديل كدهاي متني به بلوك هاي بصري، برنامه نويسي را به يك فرآيند كشيدن و رها كردن تبديل مي كند. هر بلوك يك كار متفاوت را انجام مي دهد، شبيه به يك تابع در زبان هاي كد. براي نوشتن يك برنامه، بچه ها بلوك ها را براي ايجاد  مسابقات اسكرچ  انيميشن و بازي تركيب مي كنند.

 

مزيت براي بچه ها و مبتديان اين است كه نحو از معادله خارج شده است. اين باعث مي شود كدگذاري بلوك بسيار ساده تر و سريع تر شود.

 

توصيه شده: 10 بهترين زبان برنامه نويسي كودكان

 

كد نويسي اسكرچ براي چه مواردي استفاده مي شود؟

كد نويسي Scratch براي ساخت داستان هاي تعاملي، بازي ها، برنامه ها و  مسابقات اسكرچ  انيميشن ها استفاده مي شود. كودكان و مبتديان مي توانند از Scratch براي يادگيري نحوه كدنويسي به صورت تصويري استفاده كنند. پلتفرم و جامعه آنلاين يك محيط آموزشي امن و سرگرم كننده است كه همه كودكان را درگير تفكر خلاقانه، استدلال سيستماتيك و كار مشترك مي كند.

 

همچنين به عنوان يك ابزار آموزشي استفاده مي شود. در CodeWizardsHQ، دانش آموزان دبستاني اصول اوليه تفكر محاسباتي را با Scratch ياد مي گيرند. مربيان در حال ادغام Scratch در برنامه درسي و كارگاه هاي كلاس درس خود هستند. Scratch برنامه ها، فعاليت ها و استراتژي هايي را براي معرفي محاسبات خلاقانه به دانش آموزان ارائه مي دهد.

 

چگونه با Scratch شروع كنيد؟

با رابط كدنويسي Scratch آشنا شويد

رابط Scratch شامل منطقه اي است كه برنامه Scratch در آن وجود دارد. پس از ورود به Scratch، رابط كدنويسي از مرورگر شما قابل مشاهده است.

 

رابط كدنويسي خراشيده

4 بخش مجزا در Scratch با عملكردهاي مختلف وجود دارد:

 

بلوك هاي موجود – اين ليستي از بلوك هاي كدگذاري است كه مي توانيد براي ايجاد برنامه خود از آنها استفاده كنيد. هر بلوك Scratch يك كار شبيه به يك بلوك كد را انجام مي دهد.

 

ناحيه اسكريپت ها – اين بخش خالي شروع مي شود مسابقات اسكرچ   و ناحيه كدگذاري است كه در آن بلوك هاي خود را براي ايجاد برنامه خود اضافه مي كنيد. آنها را از قسمت Available Blocks به اينجا بكشيد و وصل كنيد.

 

Stage – اين پيش نمايش پروژه Scratch شما را نشان مي دهد. همچنين مي توانيد عناصر را در اين بخش بكشيد يا انتخاب كنيد تا آنها را جابجا كنيد.

 

Sprite List – Sprites تصاويري در Scratch هستند كه مي‌توانند براي حركت، پاسخ به رويدادها و تعامل با ديگر جن‌ها برنامه‌ريزي شوند. مي توانيد Sprites را در Sprite List مشاهده و اضافه كنيد.

 

يكي از مزاياي اصلي پلتفرم Scratch اين است كه شما نيازي به دانلود نرم افزار جديدي نداريد كه راه اندازي و شروع برنامه نويسي Scratch را بسيار آسان مي كند.

 

بلوك هاي كدنويسي Scratch را ياد بگيريد

برخلاف زبان هاي برنامه نويسي مبتني بر متن، مانند جاوا اسكريپت و پايتون، Scratch از بلوك هاي كد كشيدن و رها كردن استفاده مي كند. به اين كدگذاري مبتني بر بلوك مي  Scratch competitions گويند. اين باعث مي شود Scrat


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۳۷:۰۹ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

مهمترين مسابقات اسكرچ براي كودكان

esktop Editor" for Scratch 3.0 براي Microsoft Windows 10 و بالاتر  مسابقات اسكرچ  در فروشگاه مايكروسافت، maغير مجاز مي باشد اپل، ChromeOS و Android در دسترس است؛ اين امكان ايجاد و پخش برنامه هاي Scratch را به صورت آفلاين فراهم مي كند. ويرايشگر آفلاين را مي توان در نسخه هاي قبلي نيز دانلود كرد، مانند به عنوان Scratch 2.0 و Scratch 1.4 (بايگاني از نسخه هاي قديمي در اينجا يافت مي شود).

 

برنامه هاي افزودني

در Scratch، افزونه‌ها بلوك‌ها و ويژگي‌هاي اضافي را اضافه مي‌كن مسابقات اسكرچ  ند كه مي‌توان از آنها در پروژه‌ها استفاده كرد. در اسكرچ 2.0، برنامه هاي افزودني همگي مبتني بر سخت افزار بودند. افزونه‌هاي مبتني بر نرم‌افزار در Scratch 3.0 اضافه شدند، مانند صداهاي تبديل متن به گفتار، همراه با برخي از برنامه‌هاي افزودني جديد مبتني بر سخت‌افزار مانند micro:bit. پسوندها در زير فهرست شده اند.

 

بسياري از برنامه‌هاي افزودني ديجيتال در Scratch 3.0 قبلاً دسته‌بندي بلوك‌هاي معمولي ب مسابقات اسكرچ  ودند كه براي كاهش شلوغي به بخش افزونه‌ها منتقل شدند. اين شامل:

 

موسيقي – نواختن سازهاي ديجيتال (درام، ترومپت، ويولن، پيانو و غيره)

قلم – روي صحنه با ضخامت ها و رنگ هاي مختلف بكشيد

حسگر ويديو - تشخيص حركت با دوربين

افزونه هاي ديجيتال جديد نيز با همكاري شركت هاي تجاري اضافه شده است. اين شامل:

 

متن به گفتار - كلمات موجود در يك متن را به خروجي صوتي تبديل مي  مسابقات اسكرچ  كند (صداهاي مختلف، ارائه شده توسط آمازون)

ترجمه – از Google Translate براي ترجمه متن از يك زبان به زبان هاي مختلف ديگر از جمله عربي، چيني، هلندي، انگليسي، فرانسوي، يوناني، نروژي و ژاپني استفاده مي كند.

مقاله‌اي كه در سال ۲۰۱۹ توسط دانشگاه نيويورك منتشر شد، براي كدنويسي موسيقي با اسكرچ، استدلال و نشان مي‌دهد كه «بلوك‌هاي موسيقي و صدا كه در حال حاضر در اسكرچ پياده‌سازي مي‌شوند، ممكن است موسيقي‌سازي معنادار براي كودكان، پايگاه اصلي كاربر اسكرچ را محدود و ناكام بگذارند».

 

آزمايشگاه اسكرچ

آزمايشگاه Scratch آزمايش‌هايي را از تيم Scratch نمايش مي‌دهد تا آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان بررسي كند كه آيا ويژگي‌هاي جديدي ممكن است در آينده به وب‌سايت كامل اضافه  مسابقات اسكرچ  شوند يا خير. ويژگي هاي آزمايشي در حال حاضر در حال توسعه عبارتند از:

 

Video Sprites - اسپرايت ها را با ويديوي زنده پر كنيد.

Face Sensing – لباس‌ها و بازي‌هاي متحرك بسازيد كه با چهره شما تعامل داشته باشد.

متن متحرك - كلمات را با رنگ ها، فونت ها و انيميشن ها زنده كنيد.

جامعه كاربران

كارگاه MADE Scratch

كارگاه برنامه نويسي Scratch

Scratch در بسياري از تنظيمات مختلف استفاده مي شو مسابقات اسكرچ  د: مدارس، موزه ها، كتابخانه ها، مراكز اجتماعي و خانه ها. Scratch اساساً براي كاربران 8 تا 16 ساله طراحي شده است، اما در تمام سنين مورد استفاده قرار مي گيرد و از سال 2009 تعداد كاربران بزرگسال بزرگي دارد. در آوريل 2020، رتبه بندي Tiobe از زبان هاي برنامه نويسي جهان، Scratch را در بين 20 زبان برتر قرار داد. طبق گفته Tiobe، 50 ميليون پروژه در Scratch نوشته شده است و هر ماه يك ميليون پروژه جديد به آن اضافه مي شود.

 

كاربران آموزشي

Scratch به عنوان زبان مقدماتي استفاده مي شود زيرا ايجاد برنامه هاي جالب مسابقات اسكرچ   نسبتا آسان است و مهارت هاي آموخته شده را مي توان در ساير زبان هاي برنامه نويسي مانند Python و Java اعمال كرد.

 

Scratch منحصراً براي ايجاد بازي نيست. با تصاوير ارائه شده، برنامه نويسان مي توانند انيميشن، متن، داستان، موسيقي و غيره ايجاد كنند. در حال حاضر برنامه هاي زيادي وجود دارد كه دانش آموزان مي توانند از آنها براي يادگيري موضوعات رياضي، تاريخ و حتي عكاسي استفاده كنند. Scratch به معلمان اين امكان را مي دهد كه درس هاي مفهومي و تصويري و تكاليف آزمايشگاه علوم را با انيميشن هايي ايجاد كنند كه به تجسم مفاهيم دشوار كمك مي كند. در علوم اجتماعي، مربيان مي توانند آزمون ها، بازي ها و آموزش ها را با عناصر تعاملي ايجاد كنند. مسابقات اسكرچ   استفاده از Scratch به جوانان اجازه مي دهد تا منطق برنامه نويسي و نحوه ساخت خلاقانه و همكاري را درك كنند.

 

Scratch به بيش از 800 مدرسه و 70 كالج سازمان DAV در هند و در سراسر جهان آموزش داده مي شود.

 

در آموزش عالي، Scratch در هفته اول دوره مقدماتي علوم كامپيوتر CS50 دانشگاه هاروارد استفاده مي شود.

 

جامعه آنلاين

پلتفرمر جامپر

"Jumper"، نمونه اي از يك بازي ايجاد شده با Scratch 2.0

Abyss scratch 3.0

"Abyss"، نمونه اي از يك بازي كه با Scratch 3.0 ساخته شده است

به كاربران Scratch 'Scratchers' گفته مي شود. Scratchers اين قابليت را  مسابقات اسكرچ  دارند كه پروژه هاي خود را به اشتراك بگذارند و بازخورد دريافت كنند. پروژه‌ها را مي‌توان مستقيماً از محيط توسعه در وب‌سايت Scratch آپلود كرد و هر عضوي از جامعه مي‌تواند كد منبع كامل را براي مطالعه يا تركيب مجدد در پروژه‌هاي جديد مشاهده و دانلود كند. Scratchers همچنين مي‌توانند استوديوهاي پروژه ايجاد كنند، نظر دهند، پروژه‌هاي ديگران را مورد علاقه و «دوست داشته باشند»، اعضاي ديگر را دنبال كنند تا پروژه‌ها و فعاليت‌هاي آن‌ها را ببينند و ايده‌ها را به اشتراك بگذارند Scratch competitions . پروژه ها از بازي ها و انيميشن ها تا ابزارهاي كاربردي را شامل مي شود. علاوه بر اين، به Enco


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۴۴:۴۲ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

مهمترين مسابقات اسكرچ

t Scratch است و چرا پلتفرمي محبوب براي  مسابقات اسكرچ  آموزش كدنويسي به بچه ها در نظر گرفته مي شود؟

Scratch يك پلت فرم برنامه نويسي بصري و كاربرپسند است كه براي آشنا كردن بچه ها با برنامه نويسي طراحي شده است. اين محبوب است زيرا مفاهيم كدنويسي را ساده مي كند و آنها را براي يادگيرندگان جوان در دسترس و جذاب مي كند.

 

 

آيا مي توانيد توضيح دهيد كه چگونه Scratch مفاهيم كدنويسي  مسابقات اسكرچ  را براي مبتديان، به ويژه كودكان، ساده مي كند؟

Scratch از يك رابط مبتني بر بلوك استفاده مي كند كه به كاربران امكان مي دهد بلوك هاي كد را مانند قطعات پازل روي هم قرار دهند. اين خطاهاي نحوي را حذف مي كند و منطق كدنويسي و توالي نويسي را براي مبتديان بصري تر مي كند.

 

 

چگونه Scratch از بلوك هاي برنامه نويسي بصري براي ايجاد پروژه هاي تعاملي استفاده مي كند؟

Scratch يك كتابخانه از بلوك هاي كد رنگارنگ ارائه مي ده مسابقات اسكرچ  د كه دستورات برنامه نويسي مختلف را نشان مي دهد. كاربران براي ايجاد انيميشن، بازي و داستان هاي تعاملي، اين بلوك ها را كشيده و به هم مي چسبانند.

 

 https://www.iraniancyber.com/

اسكرچ براي چه گروه سني مناسب است و چگونه سطوح مختلف مهارت را در خود جاي مي دهد؟

اسكرچ براي كودكان و افراد مبتدي در تمام سنين آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان  مناسب است. اين يك منحني يادگيري ملايم، با فرصت هايي براي مبتديان براي ايجاد پروژه ها و چالش  مسابقات اسكرچ  هاي ساده براي كاربران پيشرفته تر ارائه مي دهد.

 

 

آيا مي توانيد نمونه هايي از انواع پروژه هايي كه بچه ها مي توانند با استفاده از Scratch ايجاد كنند را ارائه دهيد؟

بچه‌ها مي‌توانند بازي‌ها، انيميشن‌ها، داستان‌هاي ديجيتال، مسابقات اسكرچ   آزمون‌هاي تعاملي و موارد ديگر را در Scratch ايجاد كنند. امكانات فقط با خلاقيت آنها محدود مي شود.

 

 

چگونه اسكرچ خلاقيت، حل مسئله و تفكر انتقادي را در يادگيرندگان جوان پرورش مي دهد؟

Scratch با اجازه دادن به كاربران براي طراحي و كدنويسي پروژه هاي خو مسابقات اسكرچ  د، آزمايش، حل مسئله و خلاقيت را تشويق مي كند. تفكر انتقادي را از طريق توالي منطقي بلوك هاي كد تقويت مي كند.

 

 

چه منابع و آموزش هايي براي كمك به بچه ها براي شروع كار با Scratch در دسترس است؟

Scratch يك جامعه آنلاين گسترده با آموزش ها، ايده هاي پروژه، و يك انجمن براي به اشتراك گذاري تجربيات ارائه مي دهد. همچنين وب سايت ها و كتاب هاي آموزشي زيادي مسابقات اسكرچ   براي آموزش اسكرچ وجود دارد.

 https://blockly.games/

 

آيا مي توانيد در مورد جنبه هاي مشاركتي و اشتراكي Scratch competitions جامعه آنلاين Scratch صحبت كنيد؟


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ تير ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۱۹:۲۱ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

مهمترين مسابقات اسكرچ

چگونه كار مي كند: تا زماني كه برنامه شما در حال اجرا باشد، مسابقات اسكرچ   حلقه forever به اجراي كد ادامه مي دهد. توجه داشته باشيد كه حلقه forever يك بريدگي در پايين ندارد. اين به اين دليل است كه حلقه براي هميشه اجرا مي شود، بنابراين هيچ چيز اضافه شده در زير آن اجرا نمي شود!

 

بلوك تكرار را خراش دهيد

چگونه كار مي كند: حلقه تكرار به شما امكان مي دهد مشخص مسابقات اسكرچ   كنيد كه چند بار مي خواهيد كد را اجرا كنيد.

 

صداها - بلوك هايي را براي فعال كردن جن هاي "صحبت كننده" و موارد ديگر مسدود مي كند

اين بخش به شما امكان مي دهد صدا را به برنامه خود اضافه كنيد. هر جن داراي صداهاي متفاوتي است، اما شما همچنين مي توانيد صداي خود را از "برگه صداها" اضافه كنيد. به عنوان مثال، سگ خود را وادار كنيد تا پارس كند يا صداهايي را ضبط كنيد تا "صحبت كند".

 

بلوك صدا را در برنامه نويسي Scratch براي كودكان شروع كنيد

نحوه كار: اين بلوك شروع به پخش صدا مي كند. هر بلوك كد زير ا مسابقات اسكرچ  ين يكي در حين پخش صداي شما اجرا مي شود.

 

بلوك صدا را در برنامه نويسي Scratch براي كودكان پخش كنيد

چگونه كار مي كند: صدا را تا زماني كه تمام شود پخش مي كند. هر بلوك كد تحت اين يكي پس از پايان صداها اجرا مي شود.

 

نمونه‌ها و آموزش‌هاي كد Scratch را كاوش كنيد

Scratch يك برنامه باورنكردني از MIT است كه مي تواند به آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان  بچه ها در يادگيري نحوه كدنويسي كمك كند. با اين حال، اين برنامه در ابتدا مي تواند كمي گيج كننده باشد، بنابراين براي بچه ها مفيد است كه پروژه هاي ساده اي براي تكميل آنها داشته باشند، زيرا آنها نكات و جزئيات پلت فرم را ياد مي گيرند. به همين دليل، ما چند نمونه كد اسكرچ و آموزش هاي سرگرم كننده را براي بچه ها گردآوري كرده ايم  مسابقات اسكرچ  كه به آنها كمك مي كند تا بر Scratch مسلط شوند و براي مقابله با پروژه هاي پيشرفته تر در آينده مجهز شوند.

 

1. تمرينات سرگرم كننده اسكرچ مبتدي

چالش هاي سرگرم كننده اي را پيدا كنيد كه شامل پرواز، تغيير رنگ، صداها و موارد ديگر مي شود! آنها را با راهنمايي گام به گام حل كنيد.

 

2. چالش هاي مبتدي اسكرچ

تلاش خود را در پنج چالش Scratch مبتدي كه شامل مفاهيم پيچيده‌تري مسابقات اسكرچ   مانند حلقه‌ها، متغيرها و پسوندهاي Scratch هستند، امتحان كنيد. براي يافتن چالش‌هاي سرگرم‌كننده از جمله مترجم و يك بازي مبتني بر داستان به ادامه مطلب برويد!

 

3. يك بازي ماريو در اسكرچ بسازيد

در اين آموزش، نحوه ساخت يك بازي ماريو در اسكرچ را ياد خواهيد گرفت. Super Mario Bros كه در سال 1985 منتشر شد، مسلماً يكي از محبوب‌ترين بازي‌هاي ويديويي در تمام دوران‌ها و فرزند پوستر نه تنها كل فرنچايز ماريو، بلكه تا حدي، نينتندو به عنوان يك كل است. Super Mario Bros متعلق به يك  مسابقات اسكرچ  سبك بسيار محبوب از بازي هاي آركيد است: Side-Scrolling Platformer.

 

4. نحوه ساخت بازي cross the road در اسكرچ

نحوه ساخت يك بازي آسان Cross the Road را در اسكرچ بياموزيد. در اين بازي هدف اين است كه شخصيت خود را بدون ضربه زدن از يك جاده شلوغ عبور دهيد. اگر بدون آسيب به  مسابقات اسكرچ  طرف مقابل برسيد، برنده ايد!

 

5. يك پيچ و خم در Scratch بسازيد

نحوه ساخت ماز در اسكرچ را با اين آموزش رايگان ببينيد. ما از ابتدا شروع مي كنيم و نشان مي دهيم كه چگونه پيچ و خم خود را ايجاد كنيد، فرار شخصيت از پيچ و خم را با كليدهاي جهت دار كنترل كنيد، مسابقات اسكرچ   و حتي پيچ و خم را با تم هاي مختلف سفارشي كنيد.

 

پروژه هاي كدنويسي Scratch بيشتري را امتحان كنيد.

 

به اين ترتيب كدنويسي با اسكرچ را ياد مي گيريد

و بس! كدنويسي اسكرچ سرگرم كننده و آسان است. امكانات بي نهايتي براي كودك شما وجود دارد كه با اسكرچ خلق كند. فرزند شما مي‌تواند فراتر از اصول اوليه در دوره‌هاي كدنويسي Scratch competitions  اسكرچ ما بياموزد. حتي يك دوره مقدماتي رايگان نيز وجود دارد، بنابراين هيچ خطري در تلاش وجود ندارد.

 

 


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۵۰:۲۵ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

مسابقات اسكرچ براي كودكان زير 16 سال

 

 

در اين راهنماي بهترين دوره ها (BCG)، من بهترين دوره هاي مسابقات اسكرچ   آنلاين را براي يادگيري Scratch، يك زبان برنامه نويسي بصري سطح بالا، انتخاب كرده ام. به جاي نوشتن متن، بلوك هايي را بكشيد و رها كنيد كه مانند پازل در كنار هم قرار مي گيرند تا كدنويسي كنيد. اين سهولت استفاده به كودكان، نوجوانان و غير برنامه نويسان اجازه مي دهد تا انگشتان پاي خود را در برنامه نويسي فرو ببرند. Scratch همچنين داراي يك  مسابقات اسكرچ  جامعه فعال پر از يادگيرندگان است كه خلاقيت هاي خود را با جهان به اشتراك مي گذارند. همه دوره ها براي مبتديان هستند!

 

اسكرچ چيست؟

Scratch يك زبان برنامه نويسي بصري سطح  مسابقات اسكرچ  بالا است كه توسط MIT براي معرفي كودكان، نوجوانان و غير برنامه نويسان به دنياي شگفت انگيز برنامه نويسي ايجاد شده است. به عنوان يك زبان مبتني بر بلوك كه در آن مي توانيد به جاي نوشتن و به خاطر سپردن دستورات متن، كد را مانند قطعات پازل با هم بكشيد و رها كنيد، يادگيري و بازي با آن زبان براي هر كسي بسيار آسان تر است. خود رابط Scratch نيز براي پيمايش مسابقات اسكرچ   آسان است و داراي ابزارهاي زيادي از جمله انيميشن و صدا است كه اغلب پياده سازي آنها در زبان هاي ديگر دشوارتر است.

 

اما چيزي كه Scratch را بزرگتر مي كند، جامع آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان ه شگفت انگيز آن است. مي‌توانيد ساخته‌هاي ديگران را در وب‌سايت رسمي Scratch پيدا كرده و بازي كنيد، و به راحتي مي‌توانيد ساخته‌هاي خود را با ديگران به اشتراك بگذاريد. فقط از نگاهي به پروژه هاي ديگران مسابقات اسكرچ   مي توانيد حمايت و الهام زيادي پيدا كنيد.

 

انتخاب شماره 1 من براي بهترين دوره اسكرچ بايد مقدمه CS50 بر برنامه نويسي با اسكرچ توسط دانشگاه هاروارد باشد.

 

اين دوره رايگان با مدرك رايگان براي  مسابقات اسكرچ  دانش آموزاني طراحي شده است كه هيچ تجربه قبلي در زمينه برنامه نويسي ندارند. شما اصول برنامه نويسي و تفكر محاسباتي را ياد خواهيد گرفت كه مفاهيم آن به هر زبان برنامه نويسي ديگري كه در طول حرفه خود ياد خواهيد گرفت منتقل مي شود. از جمله چيزهايي كه مي‌سازيد داستان‌هاي بصري، انيميشن‌ها، هنرهاي تعاملي و حتي بازي‌ها هستند! فيلم هاي سخنراني را تماشا كنيد، يادداشت ها را بخوانيد و روي پروژه ها كار كنيد. به شما يك گواهي پايان تاييد نشده رايگان اعطا مي شود يا اگر در هر پروژه حداقل 70٪ امتياز كسب كنيد، مي توانيد براي يك گواهي تاييد شده پرداخت كنيد.

 

آنچه ياد خواهيد گرفت:

 

شما با اسپرايت ها به عنوان تصاوير كاراكتر روي صفحه  مسابقات اسكرچ  آشنا مي شويد، سپس با استفاده از توابعي براي آموزش صحبت كردن، حركت و پاسخ به رويدادهايي مانند كليك ماوس، آنها را پويا كنيد.

متغيرها به برنامه اجازه مي‌دهند اطلاعات را به خاطر بسپارد، بنابراين مي‌توانيد نام خود را به برنامه بدهيد و اسپرايت به شما خوشامد بگويد.

شما همچنين مي توانيد برنامه را وادار به انجام محاسبات و تصميم گيري بر اساس مقدار با شرطي ها و حلقه ها كنيد، به اين معني كه مي توانيد آنچه را كه مي خواهيد برنامه شما انجام دهد مسابقات اسكرچ   حتي بهتر بيان كنيد!

محاسباتي فكر كنيد و با انتزاع شروع كنيد، كه مفاهيم را با پنهان كردن مسابقات اسكرچ   پيچيدگي ساده مي كند. انتزاعات به شما اين امكان را مي دهد كه بدون گم شدن در جزئيات، آنچه را كه در جريان است پيگيري كنيد

بياموزيد كه چگونه از ابتدا به ساخت پروژه هاي بزرگ نزديك شويد (در ابتدا).

ديويد جي. مالان CS50 را از سال 2007 تدريس مي كند، ابتدا در دانشگاه هاروارد، سپس در edX از سال 2012. برايان يو يك مهندس نرم افزار در Automattic است. او در كنار ديويد  Scratch competitions كار مي كند تا بهترين تجربه آموزشي برنامه نويسي را ارائه دهد.

 

 


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۴۰:۰۷ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

همه چيز در مورد مسابقات اسكرچ

Scratch يك زبان برنامه نويسي سطح بالا و مبتني بر بلوك بصري  مسابقات اسكرچ  است كه به طور خاص براي كودكان 8 تا 16 ساله طراحي شده است. هدف Scratch ايجاد يك محيط برنامه نويسي در دسترس و مناسب براي كودكان است كه به زبان آموزان جوان اجازه مي دهد از طريق كدنويسي لذت خلاقيت را تجربه كنند.

 

I. Scratch چيست؟

Scratch يك زبان برنامه نويسي بصري است كه توسط گروه تحقيقاتي Lifelong Kindergarten در آزمايشگاه رسانه MIT، يك مركز نوآوري مشهور در موسسه فناوري ماساچوست، كه در سال 1985 در كمبريج، ماساچوست، ايالات متحده تاسيس شد، توسعه يافته است. پروژه توسعه Scratch توسط پروفسور ميچل رسنيك،  مسابقات اسكرچ  مدير اجرايي مهدكودك مادام العمر هدايت مي شود.

 

Lập trình Scratch

 

آخرين نسخه Scratch، Scratch 3.0، در 2 ژانويه 2019 منتشر شد. اين نسخه پيشرفت هاي مدرن بسياري را معرفي مي كند. مهمتر از همه، Scratch 3.0 كاملاً رايگان است و به راحتي ب مسابقات اسكرچ  ه صورت آنلاين در دسترس است و به مردم در سراسر جهان امكان مي دهد زبان را ياد بگيرند و استفاده كنند.

 

Scratch 3.0 فقط يك ابزار برنامه نويسي نيست، بلكه يك پلت فرم آموزشي منحصر به فرد براي كودكان است. رابط كاربري Scratch بسيار كاربرپسند و آسان براي استفاده است و به كاربران اجازه مي دهد برنامه ها، بازي ها يا انيميشن ها را تنها در چند دقيقه ايجاد كنند. به جاي نوشتن كدهاي پيچيده، كاربران از بلوك هاي برنامه نويسي متمايز بصري و با كشيدن و رها كردن براي طراحي پروژه هاي خود استفاده مي كنند.

 

مهمتر از آن، اسكرچ فقط به كودكان نحوه كدنويسي را آموزش نمي د مسابقات اسكرچ  هد. همچنين خلاقيت و تفكر منطقي را تشويق مي كند. كودكان در كاوش، آزمايش و تحقق ايده هاي خود از طريق پروژه هاي برنامه نويسي آزادند.

 

II. مزاياي يادگيري برنامه نويسي Scratch 3.0

Scratch 3.0 داراي يك رابط بصري جذاب و كاربرپسند است كه به ويژه براي كودكان خوشايند است. تركيبي از شهودي و سادگي به كاربران اجازه مي دهد تا به راحتي حركت كنند و كار كنند، حتي  مسابقات اسكرچ  براي مبتديان. مزاياي برجسته اي كه Scratch 3.0 به زبان آموزان ارائه مي دهد در زير آمده است:

 

توسعه صبر و توجه به جزئيات: Scratch 3.0 از بلوك هاي فرمان بصري استفاده مي كند كه به كودكان كمك مي كند به راحتي مراحل منطقي را براي تكميل يك برنامه مورد نظر سازماندهي و درك كنند. اين فرآيند به كودكان كمك مي كند تا صبر، دقت و توجه به جزئيات را پرورش دهند – مهارت هايي كه هم براي آموزش برنامه نويسي كودكان و نوجوانان  يادگيري و هم در زندگي مهم هستند.

 

تقويت تفكر خلاق: Scratch 3.0 محيطي خلاقانه مسابقات اسكرچ   را فراهم مي كند كه در آن كودكان مي توانند آزادانه ايده هاي خود را بيان كنند. با كتابخانه اي متنوع از تصاوير، صداها و شخصيت ها، كودكان مي توانند بازي ها و انيميشن هاي خود را بسازند. ايجاد اين پروژه ها نه تنها به كودكان كمك مي كند تا تخيل خود را آزاد كنند، بلكه تفكر خلاق را نيز تشويق مي كند، و آنها را در بيان ايده هاي منحصر به فرد خود مطمئن تر مي كند.

 

Lợi ích của việc học lập trình Scratch 3.0

 

مهارت هاي تفكر منطقي: هنگام برنامه نويسي با Scratch 3.0، كودكان تشويق مي شوند تا تفكر منطقي و مهارت هاي حل مسئله خود را توسعه دهند. آنها بايد اهداف پروژه را به وضوح تعريف كنند، برنامه هاي دقيقي ايجاد كنند و مراحل مورد نياز براي دستيابي به اين اهداف را تجزيه و تحليل كنند. تجزيه و تحليل و سازماندهي بلوك هاي كد به كودكان كمك مي كند تا مهارت هاي تفكر سيستماتيك را شكل دهند كه براي موفقيت در زمينه هاي  مسابقات اسكرچ  علوم، فناوري، مهندسي و رياضيات (STEM) بسيار مهم است.

 

مهارت هاي كار تيمي: Scratch 3.0 همچنين فرصت هايي را براي كودكان فراهم مي كند تا در پروژه هاي برنامه نويسي گروهي شركت كنند. از طريق همكاري، كودكان ياد مي گيرند كه با ديگران ارتباط برقرار كنند، ايده ها را به اشتراك بگذارند و به طور موثر با ديگران كار كنند. اين مهارت‌هاي كار گروهي نه تنها در برنامه‌نويسي مهم هستند، بلكه به عنوان مهارت‌هاي زندگي ضروري هستند كه به موفقيت كودكان در فعاليت‌هاي اجتماعي و مشاغل آينده كمك مي‌كنند.

 

مهارت‌هاي انتخاب اطلاعات: در حين يادگيري برنامه‌نويسي با Scratch 3.0، كودكان اغلب براي تكميل پروژه‌هاي خود نياز به جستجو و جمع‌آوري اطلاعات از منابع مختلف دارند. اين فرآيند به آنها كمك مي كند تا توانايي انتخاب و ارزيابي اطلاعات را با استفاده موثر از آنها توسعه دهند. اين مهارت در عصر ديجيتال  مسابقات اسكرچ  بسيار مهم است، جايي كه توانايي تشخيص اطلاعات دقيق از اطلاعات نادرست ضروري است.

 

مهارت هاي حل مسئله: وقتي كودكان در طول برنامه نويسي با چالش هايي مواجه مي شوند، ياد مي گيرند كه به طور مستقل و خلاقانه راه حل ها را بيابند. حل مسائل برنامه‌نويسي به كودكان كمك مي‌كند تا مهارت‌هاي تفكر انتقادي و تصميم‌گيري را توسعه دهند و در هنگام برخورد با مسائل پيچيده زندگي مسابقات اسكرچ  ، اعتماد به نفس بيشتري داشته باشند.

 

مهارت هاي ارتباطي: Scratch 3.0 كودكان را تشويق مي كند تا پروژه هاي خود را با جامعه و دوستان به اشتراك بگذارند. ارائه و بحث در مورد اين پروژه ها به كودكان كمك مي كند تا مهارت هاي ارتباطي، ارائه و بيان خود را بهبود بخشند. اينها مهارت هاي مهمي براي موفقيت در بسياري از زمينه هاي تحصيلي Scratch competitions  و كاري هستند.

 

مهارت هاي يادگيري: ياد بگيريد


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۱۱:۲۰ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)