مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

ScratchJr

نتایج حاصل از Google Analytics نشان می دهد که هر سال در ماه دسامبر افزایش می یابد که مربوط به هفته آموزش علوم کامپیوتر است. بعلاوه ، ScratchJr اغلب در ساعات مدرسه استفاده می شود.

 

یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر دشوار است. برای بچه های کوچکتر ، تصور نوشتن کد خیلی فراتر از تصور است که آنها تازه شروع به یادگیری خواندن و نوشتن می کنند. بنابراین رابط کاربری آیکون محور ScratchJr زمانی مناسب است که هدف معرفی بچه ها به مفاهیم برنامه نویسی بدون برنامه نویسی پیچیده باشد. چندین سینی ، ویرایشگر و صفحه نمایش ورودی برخی از آنها را عادت می دهد ، بنابراین به سادگی تحویل برنامه به کلاس بچه ها نیست. اما کمی راهنمایی معلم را در بر بگیرید و ScratchJr محیطی غنی و چالش برانگیز را برای برنامه نویسان بسیار جوان ارائه می دهد. در بهترین حالت ، ScratchJr برای آموزش عشق به خلق دیجیتال مهمترین است.

 

با کشیدن و انداختن اسپری های گرافیکی در صفحه ScratchJr ، برنامه نویسان کوچک می توانند صحنه های ساده - و اندکی تعاملی - را زنده کنند. دستورات Lego مانند ، ضربه محکم و ناگهانی ، ایجاد برنامه های اساسی را آسان می کند. به عنوان مثال ، یک گربه کارتونی را به صحنه ساحل بکشید و یک نماد کوچک را به داخل پنجره برنامه نویسی بکشید تا دستور حرکت اضافه شود. سپس فقط یک دستور "شروع در هنگام لمس" را اضافه کنید و یک عنصر تکرار را روی نماد حرکت ضربه بزنید ، و یک ضربه روی گربه کارتون را از روی صفحه نمایش پرت می کند.

 

با بهره گیری از رابط لمسی دستگاه خود ، همه چیز در این برنامه یک ضربه یا کش رفتن است. کل رابط کاربری به خوبی طراحی شده است تا مانند اسباب بازی ها و وسایل هنری باشد که با دقت روی میز چیده شده اند ، بنابراین به راحتی می توان دامنه هدف 5 تا 7 ساله عنوان را درگیر کرد. و اگرچه بچه هایی که تنها می مانند ، می توانند به راحتی در گزینه های مختلف گم شوند ، اما با کمی راهنمایی ، می توانند ارائه های خود را طراحی ، ساخت و لذت ببرند.

 

ScratchJr وقتی بچه ها تمرینات هدایت شده و تمرینات ساختاری و پشتیبانی عملی داشته باشند ، بهترین نتیجه را خواهد داشت. اگرچه رابط کاربری برای جلب توجه بچه های کوچکتر طراحی شده است ، اما این برنامه هنوز هم بسیاری از موارد را برای کلیک کردن و کشیدن در آن دارد. بنابراین سردرگمی محتمل است و گیر کردن آسان است. اما با دروس دقیق آماده شده که گام به گام دانش آموزان را در طی فعالیت ها طی می کند ، در عرض یک یا دو ساعت ، آنها باید بتوانند برنامه های سهام را اصلاح کنند و حتی شروع به ساخت صحنه های تعاملی خود کنند.

 

آیا یادگیری خراش سخت است: برای مبتدیان چقدر آسان است؟

 

ما سالهاست که از پلت فرم Scratch برای آموزش برنامه نویسی به بچه ها در اردوهای تابستانی و دوره های آنلاین استفاده می کنیم. در این زمان ، ما کودکان 7 ساله و بالاتر را دیده ایم که اصول برنامه نویسی را یاد گرفته و به توسعه بازی های خود ادامه می دهند (بیشتر بدانید).


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۶:۳۱ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)