مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

مفید ترین مسابقات اسکرچ

برنامه نویسی اسکرچ برای بچه ها یکی از سرگرم کننده ترین مسابقات اسکرچ   و ساده ترین راه ها برای شروع یادگیری است. امروزه تقریباً هر کسی از حسابدار گرفته تا جانورشناس می‌تواند از دانش کدنویسی بهره ببرد.

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی با کشیدن و رها کردن است که به بچه ها کمک می کند تا در مورد علوم کامپیوتر بیاموزند. این یک زمین بازی برنامه نویسی است و به روشی سرگرم کننده و در دسترس به بچه ها آموزش می دهد. دسترسی به اسکرچ از طریق هر مرورگری آسان است و دارای یک انجمن پشتیبانی است مسابقات اسکرچ   که در آن دانش آموزان می توانند پروژه ها و بازی ها را به اشتراک بگذارند و ریمیکس کنند. این یکی از بهترین راه‌ها برای بچه‌های جوان به‌ویژه یادگیری مبانی برنامه‌نویسی است.

 

ما به شما مقدمه‌ای برای کدنویسی Scratch برای کودکان و چندین روش برای شروع کار فرزندتان ارائه می‌کنیم.

 

Scratch Coding چیست؟

چگونه با Scratch شروع کنید؟

مزایای یادگیری کدنویسی در اسکرچ

چرا بچه ها باید کدنویسی را یاد بگیرند؟

دانلود رایگان آموزش کدگذاری اسکرچ قابل چاپ PDF

آماده یادگیری کد نویسی اسکرچ هستید؟

? [دانلود] آموزش کدگذاری اسکرچ قابل چاپ ۲ آموزش اسکریچ قابل چاپ، مسابقات اسکرچ   فرود موشک و پرواز گربه فضایی را دریافت کنید تا بازی های خود را مرحله به مرحله کدنویسی کنید. اکنون بارگیری کن

 

Scratch Coding چیست؟

کدنویسی اسکرچ روشی است که بچه ها می توانند برنامه ها را روی پلتفرم اسکرچ بنویسند و اجرا کنند.

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی بلوک رایگان و انجمن آنلاین است مسابقات اسکرچ    که به بچه ها اجازه می دهد برنامه ها و بازی ها را با استفاده از کشیدن و رها کردن ایجاد کنند.

 

MIT برای اولین بار Scratch را در سال 2007 به عنوان یک زبان برنامه نویسی بصری برای کودکان 8 تا 16 ساله توسعه داد. این ساده است زیرا کودکان برای استفاده از Scratch نیازی به دانستن نحوه تایپ کردن یا دانستن زبان های کدنویسی مبتنی بر متن ندارند. با گرفتن قطعه کد و گروه بندی آنها در بلوک های رنگارنگ کار می کند. بلوک ها را می توان به هم چسباند تا کدهای طولانی تر و پیچیده تر را تشکیل دهند. هر چه بلاک های بیشتری استفاده کنید، کد پیچیده تر می شود.

 

در اینجا یک مثال از یک برنامه ساده Scratch آورده شده است. دمسابقات اسکرچ  و بلوک با هم استفاده می شود تا گربه بگوید "سلام دنیا!":

 

خراش رابط و بلوک های کد

Scratch مکانی برای کودکان است تا یاد بگیرند چگونه ایمن کدنویسی کنند. بچه ها می توانند خلاق باشند و کد را آزمایش کنند. بسیاری از آموزش های سرگرم کننده و آسان Scratch در مسابقات اسکرچ   مورد ساخت بازی ها و برنامه ها وجود دارد. این یک روش جذاب برای کودکان است تا مفاهیم اساسی کدنویسی را یاد بگیرند و آنها را در مورد برنامه نویسی هیجان زده کند.

 

نه تنها این، Scratch همیشه رایگان است و خواهد بود. هیچ مجوزی برای استفاده از Scratch در مدرسه یا خانه شما وجود ندارد. این یک پلتفرم برای برنامه نویسی کودکان است که به معنای واقعی کلمه به میلیون ها کودک کمک کرده است که اصول برنامه نویسی را از اولین باری که ایجاد شده است بیاموزند.  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان برای شروع کدنویسی در Scratch یک حساب کاربری در Scratch.mit.edu ایجاد کنید.

 

بلاک کدینگ چیست؟

Scratch از کدگذاری بلوک استفاده می کند. آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان کدگذاری بلاک با تبدیل کدهای متنی به بلوک های بصری، برنامه نویسی را به یک فرآیند کشیدن و رها کردن تبدیل می کند. هر بلوک یک کار متفاوت را انجام می دهد، شبیه به یک تابع در زبان های کد. برای نوشتن یک برنامه، بچه ها بلوک ها را برای ایجاد  مسابقات اسکرچ  انیمیشن و بازی ترکیب می کنند.

 

مزیت برای بچه ها و مبتدیان این است که نحو از معادله خارج شده است. این باعث می شود کدگذاری بلوک بسیار ساده تر و سریع تر شود.

 

توصیه شده: 10 بهترین زبان برنامه نویسی کودکان

 

کد نویسی اسکرچ برای چه مواردی استفاده می شود؟

کد نویسی Scratch برای ساخت داستان های تعاملی، بازی ها، برنامه ها و  مسابقات اسکرچ  انیمیشن ها استفاده می شود. کودکان و مبتدیان می توانند از Scratch برای یادگیری نحوه کدنویسی به صورت تصویری استفاده کنند. پلتفرم و جامعه آنلاین یک محیط آموزشی امن و سرگرم کننده است که همه کودکان را درگیر تفکر خلاقانه، استدلال سیستماتیک و کار مشترک می کند.

 

همچنین به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده می شود. در CodeWizardsHQ، دانش آموزان دبستانی اصول اولیه تفکر محاسباتی را با Scratch یاد می گیرند. مربیان در حال ادغام Scratch در برنامه درسی و کارگاه های کلاس درس خود هستند. Scratch برنامه ها، فعالیت ها و استراتژی هایی را برای معرفی محاسبات خلاقانه به دانش آموزان ارائه می دهد.

 

چگونه با Scratch شروع کنید؟

با رابط کدنویسی Scratch آشنا شوید

رابط Scratch شامل منطقه ای است که برنامه Scratch در آن وجود دارد. پس از ورود به Scratch، رابط کدنویسی از مرورگر شما قابل مشاهده است.

 

رابط کدنویسی خراشیده

4 بخش مجزا در Scratch با عملکردهای مختلف وجود دارد:

 

بلوک های موجود – این لیستی از بلوک های کدگذاری است که می توانید برای ایجاد برنامه خود از آنها استفاده کنید. هر بلوک Scratch یک کار شبیه به یک بلوک کد را انجام می دهد.

 

ناحیه اسکریپت ها – این بخش خالی شروع می شود مسابقات اسکرچ   و ناحیه کدگذاری است که در آن بلوک های خود را برای ایجاد برنامه خود اضافه می کنید. آنها را از قسمت Available Blocks به اینجا بکشید و وصل کنید.

 

Stage – این پیش نمایش پروژه Scratch شما را نشان می دهد. همچنین می توانید عناصر را در این بخش بکشید یا انتخاب کنید تا آنها را جابجا کنید.

 

Sprite List – Sprites تصاویری در Scratch هستند که می‌توانند برای حرکت، پاسخ به رویدادها و تعامل با دیگر جن‌ها برنامه‌ریزی شوند. می توانید Sprites را در Sprite List مشاهده و اضافه کنید.

 

یکی از مزایای اصلی پلتفرم Scratch این است که شما نیازی به دانلود نرم افزار جدیدی ندارید که راه اندازی و شروع برنامه نویسی Scratch را بسیار آسان می کند.

 

بلوک های کدنویسی Scratch را یاد بگیرید

برخلاف زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن، مانند جاوا اسکریپت و پایتون، Scratch از بلوک های کد کشیدن و رها کردن استفاده می کند. به این کدگذاری مبتنی بر بلوک می  Scratch competitions گویند. این باعث می شود Scrat


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۳۷:۰۹ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)