مدرسه كدنويسي مدرسه كدنويسي .

مدرسه كدنويسي

كلاس هاي تابستاني

ScratchJr همچنين به اين واقعيت مي پردازد كلاس هاي تابستاني كه همه بچه ها نيازهاي متفاوتي دارند. از طريق طراحي ساده و بسيار تعاملي خود، به كودكان در سطوح مختلف نقطه ورود يكسان به برنامه نويسي را مي دهد. اين به آنها حتي زمينه اي براي يادگيري و پيشرفت در كنار همكلاسي ها و دوستانشان مي دهد.

و براي معلمان، مربيان و والديني كه مي‌خواهند از بچه‌هايشان در سفر برنامه‌نويسي با ScratchJr حمايت كنند، تيم به طور مداوم مواد و منابع ScratchJr را براي بزرگسالان ارائه مي‌كند. اين ابزارها به آنها كمك مي كند تا كودكان را با برنامه راهنمايي كنند، ويژگي ها و عناصر توسعه را بهينه كنند تا بچه ها بتوانند همزمان با يادگيري كدنويسي، براي يادگيري كدنويسي كنند.

بياييد بررسي ScratchJr خود را با چند فكر نهايي به پايان برسانيم!

ScratchJr نظرات نهايي را بررسي كنيد

براي خلاصه كردن بررسي ScratchJr ما در اينجا چيزي است كه ما انجام مي دهيم اگر اعضاي خانواده جوان‌تري داريد كه هنوز كاملاً براي Scratch آماده نيستند، ScratchJr را امتحان كنيد، يك برنامه رايگان iPad كه لذت برنامه‌نويسي را حتي براي مخاطبان جوان‌تر به كلاس هاي تابستاني ارمغان مي‌آورد. اين براي كودكان 5 تا 7 ساله در نظر گرفته شده است و ساده شده است، بنابراين به راحتي براي آنها نتيجه مي گيرند. متن بسيار كمي استفاده مي شود (فقط چند برچسب براي sprites و پروژه ها)، و آيكون هاي بصري ساخت انيميشن و داستان هاي تعاملي را آسان مي كند.

 

در اينجا رابط كاربري به نظر مي رسد: اسكرين شات از ScratchJr صفحه نمايش ScratchJr

برنامه با يك ويديو باز مي شود كه نحوه استفاده از رابط را به شما نشان مي دهد، اما برخي از عناصر مهم عبارتند از:

Sprite List: در گوشه بالا سمت چپ مي توانيد ليستي از sprite هاي اين پروژه را مشاهده كنيد. Sprites تصاويري هستند كه مي توانيد با نوشتن اسكريپت (برنامه هاي كوتاه) براي آنها حركت دهيد يا كارهاي ديگري انجام دهيد. براي افزودن يك جن جديد از كتابخانه، كه شامل تعداد زيادي عكس از حيوانات و كودكان و چن كلاس هاي تابستاني د شيء و شخصيت ديگر است، روي علامت مثبت اينجا ضربه بزنيد. من خوشحالم كه دوست ما گربه خراش اينجاست!

صحنه: تصوير بزرگ، در اينجا صحنه صحرا، صحنه است. اين جايي است كه عمل انجام مي شود: جايي كه جن ها حركت مي كنند و با هم تعامل دارند.

پس زمينه: روي تصوير يك منظره در بالاي استيج ضربه بزنيد و مي توانيد پس زمينه استيج را تغيير دهيد.

صحنه ها: در بالا سمت راست مي توانيد يك صحنه جديد اضافه كنيد. اين به شما يك استيج خالي با گربه خراش مي دهد. مي توانيد با استفاده از يكي از بلوك هاي قرمز در اسكريپت خود به صحنه جديدي برويد. صحنه ها براي ايجاد صحنه هاي مختلف در يك داستان مفيد هستند (محتمل ترين كاربرد) و مي توانند براي ايجاد سطوح مختلف در يك بازي نيز استفاده شوند.

پالت بلوك ها: در تصوير، يك نوار در وسط صفحه وجود دارد كه نيمي از آن آبي است. دكمه هاي سمت چپ اين نوار به شما امكان مي دهد بين انواع كلاس هاي تابستاني مختلف بلوك ها را انتخاب كنيد. اينها بلوك هاي كنترل، بلوك هاي حركت، بلوك هاي ظاهر، بلوك هاي صدا، بلوك هاي زمان بندي و بلوك هاي پاياني هستند. هنگامي كه روي يكي از اين دكمه ها ضربه مي زنيد، بلوك هاي مربوطه در سمت راست نشان داده مي شوند. در تصوير، بلوك هاي حركت نشان داده شده است.

ناحيه اسكريپت ها: در پايين، اسكريپت ها (برنامه هاي كوتاه) را براي اسپرايت هاي خود با كشيدن بلوك ها از پالت بلوك هاي بالا به داخل جمع مي كنيد. هر بلوك يك فرمان است. آنها را از چپ به راست به ترتيب قرار داده و به هم وصل مي كنيد. براي انتخاب اينكه مي‌خواهيد براي كدام يك اسكريپت بسازيد، ابتدا در فهرست Sprite روي آن ضربه بزنيد. هر جن مي تواند بيش از يك اسكريپت روي خود داشته باشد.

در موارد فوق، من از برخي از اصطلاحات Scratch (برخلاف ScratchJr) استفاده كرده ام، اما كودكان نيازي به دانستن هيچ يك از اصطلاحات تخصصي ندارند. اين فقط باعث كلاس تابستاني مي شود كه به شما در مورد برنامه ScratchJr بگوييم، به خصوص اگر قبلاً كاربر Scratch باشيد.


برچسب: كلاس هاي تابستاني،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۰:۴۲ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

كلاس هاي تابستاني

نارنجي – بلوك هاي كنترلي كلاس هاي تابستاني (نحوه پخش اسكريپت را كنترل مي كند)

قرمز - بلوك‌هاي پاياني (نشان مي‌دهد چگونه و چه زماني اسكريپت را پايان دهيم يا اينكه اسكريپت بايد حلقه شود)

در اينجا مي توانيد اطلاعات بيشتري در مورد بلوك هاي مختلف در هر دسته پيدا كنيد.

همانطور كه مي بينيد، ScratchJr از عناصر صرفا بصري در آموزش كدنويسي به بچه ها استفاده مي كند. حتي «نوشتن» اسكريپت كامل شامل انتخاب و رديف كردن بلوك‌هاي صرفاً گرافيكي است.

آيا Scratch Jr رايگان است؟

آره! ScratchJr كلاس هاي تابستاني - بسيار شبيه Scratch - يك برنامه رايگان است كه مي توانيد آن را در اكثر دستگاه هاي اپل و اندرويد دانلود و نصب كنيد.

تيم رسمي Scratch به لطف كمك‌هاي سخاوتمندانه بسياري كه ديدگاه خود را به اشتراك مي‌گذارند، پشتيباني مداوم براي همه خدمات خود ارائه مي‌كند: آموزش برنامه‌نويسي رايگان و مناسب براي كودكان. اين كمك‌هاي مالي به بنياد Scratch اين امكان را براي تيم پشتيبان Scratch و ScratchJr فراهم مي‌كند تا به طور مداوم كيفيت هر دو برنامه را بهبود بخشد.

بنياد اسكرچ در مي 2013 تأسيس شد. از آن زمان، با بيش از 200 ميليون تعامل ثبت شده در سال گذشته، به بزرگترين انجمن برنامه نويسي براي كودكان تبديل شده است.

ماموريت آنها اطمينان از رايگان ماندن Scratch و دسترسي آسان براي كلاس هاي تابستاني همه است. با انجام اين كار، كودكان در سراسر جهان مي توانند به بيان ايده ها و خلاقيت خود از طريق كدنويسي ادامه دهند.

آيا ScratchJr براي رايانه شخصي موجود است؟

ScratchJr در حال حاضر براي مك و ويندوز از طريق يك پورت جامعه منبع باز (كه مي توانيد در اينجا پيدا كنيد) در دسترس است. اين به سادگي به اين معني است كه اين برنامه توسط انجمن دوباره بسته بندي و براي رايانه هاي شخصي بازنويسي شده است

همانطور كه گفته شد، لطفاً توجه داشته باشيد كه نسخه‌هاي مك و ويندوز ScratchJr آزمايشي هستند. آنها بايد كار كنند - همانطور كه بررسي ها و بارگيري ها نشان مي دهند - اما توسط تيم رسمي Scratch پشتيباني و تاييد نمي شوند.

از سال 2016، ScratchJr به عنوان يك برنامه رايگان براي iPad، دستگاه‌هاي اندرويدي انتخابي و كروم‌بوك‌ها در دسترس است.

PBS Kids، يك كلاس هاي تابستاني شبكه رسانه اي كه برنامه هاي تلويزيوني سرگرم كننده و آموزشي را براي كودكان پخش مي كند، نسخه مخصوص به خود را از اين برنامه (به نام PBS Kids ScratchJr) به عنوان محصول مشاركتي دارد. اين نسخه شامل شخصيت‌ها و پس‌زمينه‌هاي نمايش‌هاي محبوب PBS Kids است. بپيچيم

آيا كودك من عاشق ScratchJr خواهد شد؟

ما مطمئن هستيم كه آنها خواهند شد.

كدنويسي در ابتدا توسط اكثر مردم «بيش از حد دشوار» تلقي مي‌شد، اما اين امر عمدتاً به دليل مشكلات دسترسي و قالب‌بندي بود. كدنويسي مبتني بر متن مي تواند براي افرادي كه معني حروف و نمادها را نمي دانند بسيار ترسناك به نظر برسد - چه رسد به بچه هايي كه به سختي الفبا را درك كرده اند!

اما زبان‌هاي برنامه‌نويسي بلاك مانند Scratch و ScratchJr ثابت كرده‌اند كه برنامه‌نويسي كامپيوتري نيازي به اين‌چنين سطحي ندارد و آموزش كدنويسي براي بچه‌ها بسيار امكان‌پذير است.

رسنيك مي‌گويد: «ما واقعاً فكر مي‌كنيم كه كدنويسي كلاس تابستاني مي‌تواند – و بايد – براي همه باشد. برس موافق است. "ما معتقديم كه يادگيري نحوه كدنويسي راهي براي بيان خود است."


برچسب: كلاس هاي تابستاني،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۱۷:۲۶ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

برنامه نويسي كودكان

هنگام برنامه نويسي برنامه هاي اندرويد مبتني برنامه نويسي كودكان بر جاوا، بايد فيلدها يا متغيرهايي را براي ذخيره داده ها تنظيم كنيد. همچنين بايد سازنده، توابع گيرنده و تنظيم كننده، toString ()، برابر () و hashCode () را ايجاد كنيم. با اين حال، كاتلين اين وظايف را از طريق اتوماسيون ساده مي كند. شما فقط بايد كلمه كليدي "داده" را در تعريف كلاس وارد كنيد. كامپايلر آنقدر هوشمند است كه به طور خودكار متغيرها يا فيلدهاي مختلف مانند getter و setter، constructor و غيره را ايجاد كند.

كاراكترهاي وايلد

كاتلين هيچ نوع عام ندارد. جايگزين هاي حروف عام در Kotlin، پيش بيني هاي نوع و واريانس سايت اعلام هستند.

جاوا از كاراكترهاي wildcard پشتيباني مي كند. معمولاً يك علامت علامت سؤال (؟) است كه نشان دهنده نوعي است كه شناخته شده نيست. ايمني نوع را در كدهاي مبتني بر جاوا برنامه بررسي مي كند.

اضافه بار برنامه نويسي كودكان اپراتور

در كاتلين، مي توانيد بدون زحمت از عملگرهاي رياضي مختلف مانند جمع، تفريق و تقسيم استفاده كنيد. بنابراين، مي توانيد به راحتي اشياء را با هم مقايسه كنيد يا با استفاده از نمادها يك بررسي برابري انجام دهيد.

با اين حال، زبان برنامه نويسي جاوا عملگرهاي رياضي را به انواع داده هاي جاوا پيوند مي دهد. به عنوان مثال، شما مي توانيد از عملگر جمع فقط با انواع رشته و عددي براي جمع استفاده كنيد. انواع ديگر داده هاي جاوا نمي توانند از عملگر افزودن مجدد استفاده كنند.

نتيجه گيري: جاوا يا كاتلين؟

از ديدگاه فروشگاه گوگل پلي، كاتلين زبان برنامه نويسي برنامه نويسي كودكان رسمي براي توسعه اپليكيشن هاي اندرويد است. اكثر توسعه دهندگان مايلند از Kotlin براي پذيرش برنامه خود در فروشگاه Play استفاده كنند.

با اين حال، جاوا همچنان زبان برنامه نويسي عمومي براي اندرويد و ساير سيستم عامل ها است. در نهايت، سطح راحتي توسعه‌دهنده و استراتژي بازاريابي اسپانسر تصميم مي‌گيرد كه كدام زبان برنامه‌نويسي مناسب پروژه توسعه برنامه اندرويدي آنها باشد. من مي خواهم توسعه بازي اندرويد را ياد بگيرم. من دانش برنامه نويسي ندارم بنابراين براي توسعه بازي هاي اندرويدي بايد جاوا و اكليپس را ياد بگيرم.

يا بايد Unity 3d را ياد بگيرم. و آيا دانش برنامه نويسي جاوا براي توسعه بازي هاي اندرويد در وحدت لازم است؟ يا دانش جاوا اسكريپت / UnityScript انجام خواهد داد. آيا مي توانم بازي هاي اندرويد را به صورت يكپارچه و تنها با دانش جاوا اسكريپت توسعه دهم؟

مزاياي Unity نسبت ب برنامه نويسي كودكان ه Java / eclipse و بالعكس در مورد بازي توسعه دهنده اندرويد چيست؟

توسعه بازي‌هاي اندرويدي با استفاده از يونيتي شامل يادگيري #c يا نسخه‌اي از جاوا اسكريپت است (كه من توصيه نمي‌كنم). همانطور كه به استفاده از جاوا با eclipse اضافه شده است.

مزاياي واحد - تعداد زيادي از مردم از آن استفاده مي كنند، به معني نمونه هاي زيادي. - اگر در كد خاص پلتفرم دقت كنيد، مي تواند به راحتي به محيط ديگري منجر شود. - همراه با اكثر دستورالعمل هاي لازم

 

مزاياي جاوا / eclipse. - شايد افراد كمتري از آن استفاده كنند؟ (مطمئن نيستم كه براي اكثر افراد از unity استفاده مي كنم) - AFAIK نمي تواند به برخي از محيط ها منجر شود (دستگاه هاي AKA Apple)

در هر صورت شما نياز به يادگيري يك زبان برنامه نويسي داريد و هم جاواي eclipse (نه جاوا اسكريپت) و هم c# يونيتي هر دو از بسياري جهات محبوب و مشابه هستند، بنابراين پس برنامه نويسي كودكان از يادگيري يكي، يادگيري ديگري كار چندان دشواري نخواهد بود. اما دقيقاً همانطور كه در كامنت مي گويد، اگر در زمينه اسكريپت نويسي تازه كار هستيد، بهتر است اطلاعات كلي در مورد چگونگي و چرايي كار هر دو زبان را بياموزيد.


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۳:۲۴ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

برنامه نويسي كودكان

تقريباً هر سرور، دستگاه و سيستم عامل جاوا را برنامه نويسي كودكان پشتيباني مي كند. همچنين، از آنجايي كه برنامه نويسان مي توانند كد برنامه نويسي جاوا را به بايت كد كامپايل كنند، روي JVM نيز كار مي كند.

برخي از نحوهاي جاوا مشابه C ++ يا C هستند. با اين حال، جاوا نمي تواند ساختارهاي برنامه نويسي سطح پايين كاملي را ارائه دهد. توسعه دهندگان برنامه از جاوا براي توسعه بسياري از برنامه هاي محبوب مانند Spotify، Cash App و Signal استفاده كرده اند.

توابع پسوند

امكان گسترش عملكرد يك كلاس موجود در Kotlin وجود دارد. شما مي توانيد اين كار را به راحتي با اضافه كردن يك پيشوند نام كلاس به نام تابع انجام دهيد.

زبان جاوا از توابع افزونه برنامه نويسي كودكان پشتيباني نمي كند. شما مي توانيد عملكرد يك كلاس موجود را گسترش دهيد، اما اين فرآيند زمان مي برد. شما بايد توابع را از كلاس والد در كلاس تازه ايجاد شده به ارث ببريد.

حجم كد و سرعت رمزگذاري

حجم كد كاتلين بسيار كمتر از جاوا است. Kotlin تلاش هاي توسعه دهندگان را با به حداقل رساندن خطاهاي كد ساده مي كند. به دليل مختصر بودن زبان Kotlin، پروژه هاي بزرگ توسعه اپليكيشن Kotlin را به جاوا ترجيح مي دهند. با اين حال، سرعت رمزگذاري اين دو زبان تقريباً مشابه است. Kotlin ممكن است به رمزگذار اجازه دهد تا كدهاي كمتري تايپ كند، اما ارائه راه حلي براي يك كار در Kotlin زمان بيشتري مي برد. اگرچه برنامه نويسي بر اساس زبان جاوا به كد زيادي نياز دارد، بنابراين يافتن راه حل براي يك كار آسان تر از Kotlin است.

امنيت پوچ

امنيت تهي تضمين مي كند كه مشكلات عدم ارجاع تهي در برنامه نويسي كودكان زمان اجرا ظاهر نمي شوند. كامپايلر به طور خودكار ارجاعات پوچ را تشخيص داده و در حين كامپايل كردن كد آنها را تصحيح مي كند. NullPointerExceptions يك خطاي بدنام در جاوا است كه توسعه دهندگان با آن مواجه مي شوند زيرا جاوا امنيت تهي را ارائه نمي دهد. سيستم كاتلين از يك تابع امنيتي تهي استفاده مي كند. از اين رو، با پيغام خطاي NullPointerExceptions مواجه نخواهيد شد.

كارايي

Kotlin داراي ويژگي هاي اضافي است كه زندگي توسعه دهنده را آسان تر مي كند. توسعه دهندگان Kotlin را براي برنامه هاي چند رشته اي ترجيح مي دهند زيرا عملكرد اضافي را ارائه مي دهد. با اين حال، اين اضافات باعث مي شود كه برنامه هاي مبتني بر Kotlin كندتر از برنامه هاي مبتني بر جاوا كامپايل شوند.

البته شايان ذكر است كه اين تفاوت در زمان كامپايل ناچيز است. هر دو زبان برنامه نويسي قبل از اجرا در JVM به بايت كد تبديل مي شوند. بنابراين، اين دو زبان برنامه نويسي از نظر عملكرد مشابه هستند.

پشتيباني از برنامه نويسي كودكان كوروتين ها

در سيستم عامل اندرويد، يك كار طولاني مدت مي تواند رشته اصلي را مسدود كند. اين به نوبه خود باعث از كار افتادن يا عدم پاسخگويي يك برنامه مي شود. براي غلبه بر اين چالش، توسعه دهندگان يك مدل طراحي رقيب، مانند يك كوروتين اختراع كردند. كاتلين از كوروتين ها براي تعليق اجراي يك كد استفاده مي كند و بعداً زماني كه وضعيت مساعد است آن را از سر مي گيرد. به جاي ايجاد چندين رشته، روال هاي كاتلين به شما اين امكان را مي دهد كه چندين كار را در يك رشته انجام دهيد، كه كد برنامه شما را تميزتر و مختصرتر مي كند.

جاوا از كوروتين ها پشتيباني نمي كند. براي انجام عمليات برنامه نويسي كودكان طولاني در يك برنامه اندرويد، جاوا به شما امكان مي دهد چندين رشته ايجاد كنيد. اما اين باعث مي شود كد برنامه نويسي حجيم تر شود كه ممكن است بعداً انجام شودافزايش احتمال خطا در كد.

كلاس هاي داده


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۰:۲۹ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

آموزش برنامه نويسي به كودكان

استفاده از بلوك ها آموزش برنامه نويسي به كودكان در اسكرچ

براي استفاده از يك بلوك، به سادگي دارايي مورد نظر را انتخاب كنيد و سپس آن را به قسمت اسكريپت خود بكشيد.

در تصوير زير مي توانيد پروژه اي كه در قسمت آخر ايجاد كردم را مشاهده كنيد. اين پروژه داراي چند اسپرايت است اما هنوز هيچ اسكريپتي وجود ندارد.

 

Sprites بدون اسكريپت

براي شروع ايجاد يك اسكريپت، روي دارايي مورد نظر براي اعمال (اعم از مرحله يا اسپرايت) كليك كنيد و سپس بلوك‌هاي مربوطه را در قسمت اسكريپت به سمت راست بكشيد. براي افزودن آموزش برنامه نويسي به كودكان چندين بلوك به يك اسكريپت، بلوك‌هاي جديد را به مكاني در اسكريپت كه مي‌خواهيد نمايش داده شوند بكشيد. مي توانيد بلوك هاي جديد را در بالا يا پايين بلوك هاي موجود اضافه كنيد.

براي افزودن چند اسكريپت، كافيست يك بلوك جديد را روي صفحه اسكريپت ها بكشيد اما از اسكريپت(هاي) موجود دور شويد.

 

براي حذف يك بلوك از يك اسكريپت، كافي است آن را به سمت چپ و به دور از صفحه اسكريپت بكشيد. توجه داشته باشيد كه فقط مي‌توانيد اين كار را براي بلوك پاييني يك اسكريپت يا بلوكي كه به تنهايي است انجام دهيد: اگر يك بلوك را از صفحه اسكريپت‌ها كه بلوك‌هاي ديگري در زير آن وصل شده است دور كنيد، همه بلوك‌هاي زير آن نيز حذف خواهند شد. . اگر مي‌خواهيد اين كار را انجام دهيد، بلوكي را بلافاصله زير بلوكي كه مي‌خواهيد حذف كنيد انتخاب كنيد و آن را از اسكريپت دور كنيد. سپس بلوكي را كه مي‌خواهيد حذف كنيد (يعني آموزش برنامه نويسي به كودكان بلوك پايين) را از قسمت اسكريپت‌ها دور كنيد و بلوك‌هايي را كه جابه‌جا كرده‌ايد به جاي خود بكشيد.

 

همچنين مي‌توانيد با استفاده از منوي ميانبر بلوك‌ها را حذف كنيد، كه با كليك راست روي يك بلوك به آن دسترسي پيدا مي‌كنيد. همان چيزي است كه در مورد كشيدن بلوك ها به دور اعمال مي شود: اگر بلوكي را حذف كنيد كه بلوك هاي ديگري در زير آن وجود دارد، آن بلوك ها نيز حذف خواهند شد.

 

حذف بلوك ها

همچنين مي‌توانيد از منوي ميانبر براي افزودن نظرات به اسكريپت‌هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان خود، كپي كردن آن‌ها يا دريافت راهنمايي در مورد بلوكي كه روي آن راست كليك كرده‌ايد، استفاده كنيد.

انواع بلوك در اسكرچ

Scratch ده دسته بلوك را در اختيار شما قرار مي دهد كه هر كدام شامل تعدادي بلوك است كه مي توانيد از آنها براي انجام كارهاي مشابه استفاده كنيد. اينها هستند:

 

حركت - جنبش

به نظر مي رسد صدا خودكار داده ها مناسبت ها كنترل حس كردن اپراتور بلوك هاي ايجاد شده توسط كاربر (يا بلوك هاي بيشتر)

بياييد نگاهي بيندازيم كه هر يك از اين دسته بندي آموزش برنامه نويسي به كودكان ها شامل چه مواردي مي شود.

بيش از 2 ميليون تم و پلاگين وردپرس، قالب هاي وب و ايميل، كيت هاي رابط كاربري و موارد ديگر


برچسب: آموزش برنامه نويسي به كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۴۱:۲۲ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

آموزش برنامه نويسي به كودكان

چه منابعي براي يادگيري اسكرچ آموزش برنامه نويسي به كودكان در دسترس است؟

اگر تازه شروع كرده ايد، يك راهنماي گام به گام در داخل Scratch موجود است. براي مروري بر منابع Scratch، صفحه ايده ها را ببينيد.

انجمن آنلاين اسكرچ چيست؟

هنگام شركت در انجمن آنلاين Scratch، اعضا مي توانند با ساير اعضاي Scratch از هر پيشينه، سن و علايق، در يك جامعه يادگيري باز كاوش و آزمايش كنند. اعضا مي توانند كار خود را به اشتراك بگذارند، بازخورد دريافت كنند و از يكديگر بياموزند.

 

رهنمودهاي انجمن آنلاين اسكرچ چيست؟

تيم اسكرچ با جامعه كار مي كند تا محيطي دوستانه و محترمانه براي افراد آموزش برنامه نويسي به كودكان در هر سن، نژاد، قوميت، مذهب، گرايش هاي جنسي و هويت جنسي حفظ كند. مي‌توانيد با مرور دستورالعمل‌هاي انجمن به فرزندتان كمك كنيد تا نحوه مشاركت را بياموزد. از اعضا خواسته مي‌شود نظر سازنده داشته باشند و با گزارش دادن هر محتوايي كه از دستورالعمل‌هاي انجمن پيروي نمي‌كند، به حفظ وب‌سايت دوستانه كمك كنند. تيم Scratch هر روز براي مديريت فعاليت در سايت و پاسخ به گزارش‌ها با كمك ابزارهايي مانند فيلتر ناسزاگويي CleanSpeak كار مي‌كند.

سياست حريم شخصي شما چيست؟

براي محافظت از حريم خصوصي آنلاين كودكان، آنچه را كه در طول فرآيند ثبت‌نام جمع‌آوري مي‌كنيم و آنچه را در وب‌سايت عمومي مي‌كنيم محدود مي‌كنيم. ما اطلاعات حساب را به كسي نمي فروشيم يا اجاره نمي دهيم. مي توانيد درباره صفحه سياست حفظ حريم خصوصي ما اطلاعات آموزش برنامه نويسي به كودكان بيشتري كسب كنيد.

 

آيا راهي براي استفاده از Scratch بدون شركت آنلاين وجود دارد؟

بله، برنامه Scratch به شما امكان مي دهد پروژه هاي Scratch را بدون اتصال به اينترنت ايجاد كنيد. مي‌توانيد برنامه اسكرچ را از وب‌سايت اسكرچ يا فروشگاه برنامه دستگاهتان دانلود كنيد. در قسمت آخر اين مجموعه، ما به دارايي‌هاي Scratch مانند پس‌زمينه، اسپرايت، لباس و صدا نگاه كرديم. پس از ايجاد برخي از دارايي آموزش برنامه نويسي به كودكان ها، بايد آنها را وادار به انجام كاري كنيد، جايي كه بلوك ها وارد مي شوند.

 

بلوك‌ها خطوط يا بلوك‌هايي از كد هستند كه براي ايجاد يك اسكريپت به پروژه خود مي‌كشيد. هر دارايي مي‌تواند بيش از يك اسكريپت مرتبط با خود داشته باشد و هر اسكريپت مي‌تواند به تعداد مورد نياز بلوك داشته باشد.

همانطور كه با Scratch تجربه بيشتري مي كنيد و شروع به ساخت پروژه هاي پيچيده تر مي كنيد، متوجه مي شويد كه اسكريپت هاي شما مي توانند بسيار طولاني و پيچيده شوند، بنابراين يافتن كارآمدترين راه براي ايجاد اسكريپت ها و كارآمدترين بلوك هاي ممكن مهم است. اگر از Scratch به عنوان نقطه شروع براي آموزش كدنويسي به خود يا ديگران استفاده مي كنيد، اين مهارت خوبي است، زيرا نوشتن كد مرتب و كارآمد مهم است.

 

بعداً در اين مجموعه، هر دسته از بلوك ها را با جزئيات آموزش برنامه نويسي به كودكان بيشتري پوشش خواهم داد، و استفاده از آنها را از طريق پروژه ها نشان خواهم داد، اما در اين پست به شما يك نماي كلي از انواع مختلف بلوك ها و كارهايي كه مي توانيد با آنها انجام دهيد ارائه خواهم كرد.


برچسب: آموزش برنامه نويسي به كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۹:۴۰ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

آموزش برنامه نويسي كودكان

از ابتدا، تخصص ما در رفع نيازهاي رشدي كودكان آموزش برنامه نويسي كودكان خردسال و آماده سازي آنها براي تحصيل در مقطع ابتدايي بوده است.

برنامه ما با يك تجربه نيم روزه يا تمام روز كودك نوپا و به دنبال آن دو سال دوران كودكي آغاز مي شود: برنامه هاي EC1 و EC2 ما. براي اطلاعات در مورد سن در هنگام ثبت نام و نحوه درخواست از صفحه پذيرش ما ديدن كنيد.برنامه كودك نوپا انتقال به محيط مدرسه

برنامه كودك نوپا بر آموزش كودكان براي برآوردن علايق و نيازهاي فردي خود و همچنين تعامل موفقيت آميز به عنوان بخشي از يك گروه متمركز است. روز با زمان بازي در حياط كودك نوپا شروع مي شود كه در آن كودكان به فعاليت هاي متنوعي مانند آب بازي، نقاشي و غيره مشغول مي شوند.

در كلاس درس، كودكان نوپا با مواد هنري آزمايش مي‌كنند، از مراكز فعاليتي كه بلوك‌ها، عروسك‌ها، كاميون‌ها، لباس‌هاي آراسته و غيره را در خود جاي مي‌دهند، آموزش برنامه نويسي كودكان انتخاب مي‌كنند. يادگيري نحوه نشستن در يك گروه، گوش دادن به داستان، و يادگيري در مورد فصول و روزهاي هفته از فعاليت هاي جذاب براي يك كودك نوپا است. زمان دايره يك تجربه مهم براي كودكان است و معلمان از مرحله رشد هر كودك آگاه هستند.

برنامه كودك نوپا پنج روز در هفته اجرا مي شود.برنامه نيم روز: 9:00 صبح تا ظهربرنامه تمام روز: 9:00 صبح تا 3:00 بعد از ظهرVideoShare را پخش كنيددوران كودكي 1 (EC1) و دوران كودكي 2 (EC2)توسعه مهارت ها، مفاهيم و ايده ها

برنامه هاي EC1 و EC2 براي كودكان سه تا چهار ساله و چهار تا پنج ساله طراحي شده اند. هر كلاس درس، متشكل از 22 كودك و سه معلم، شامل تجربيات داخلي و خارجي است كه پيرامون مراكز آموزشي و موضوعاتي كه در طول سال تغيير مي‌كنند، سازماندهي شده‌اند. مراكز يادگيري به عنوان اجزاي جدايي ناپذير هر كلاس درس دوران كودكي، فرصت هاي رشدي مناسبي را براي كودكان فراهم مي كند تا با يكديگر، با مواد، و مفاهيم و ايده ها تعامل داشته باشند.

برنامه درسي اوايل كودكي در تلاش است تا به كودكان كمك كند عزت نفس، مهارت هاي حركتي، خلاقيت، تسلط بر خود و خودمختاري را توسعه دهند، به كودك در جدايي تدريجي كمك مي كند، آموزش برنامه نويسي كودكان و مهارت هاي زبان و ارتباطات، اجتماعي شدن، تفكر منطقي و متوالي، سواد و سواد را توسعه مي دهد. مفاهيم رياضي

برنامه هاي EC1 و EC2 پنج روز در هفته از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر اجرا مي شوند. مراقبت هاي بعد از مدرسه براي دانش آموزان EC1 و EC2 در دسترس است. تعاريف رسانه آموزشي

رسانه‌هاي آموزشي شامل رسانه‌هايي هستند كه براي آموزش يا روشنگري عمدي يا تصادفي طراحي شده‌اند (كركوريان و اندرسون، 2008). در حال حاضر، هيچ اجماع يا تعريف فدرالي از رسانه آموزشي وجود ندارد. با اين حال، تعريفي براي تلويزيون آموزشي كه به عنوان بخشي از ايجاد قانون تلويزيون كودكان در سال 1990 (CTA) ايجاد شد، نقطه شروع مفيدي است. CTA توسط كنگره در پاسخ به داده هايي ايجاد شد كه نشان مي دهد كودكان بيش از 3 ساعت در روز را صرف تماشاي تلويزيون مي كنند و شواهد واضحي وجود دارد كه قرار گرفتن در آموزش برنامه نويسي كودكان معرض تلويزيون بر رشد آنها تأثير مي گذارد.

 CTA بيان مي‌كند كه «برنامه‌نويسي اصلي [بايد] به‌طور خاص براي خدمت به نيازهاي آموزشي و اطلاعاتي كودكان 16 سال و كمتر، از جمله نيازهاي فكري/شناختي يا اجتماعي/عاطفي كودك طراحي شود و بايد «نيازهاي آموزشي و اطلاعاتي» را برآورده كند. كودكان به عنوان يك هدف مهم» (CTA، 1990).

طرفداران استفاده از رسانه به عنوان يك ابزار يادگيري بالقوه استدلال مي كنند كه تمام محتواي رسانه آموزشي است. به اين معنا كه كودكان از هر محتوايي كه با آن درگير مي شوند، صرف نظر از قالبي كه از طريق آن ارائه مي شود، ياد مي گيرند (به عنوان مثال، اسكول و همكاران، 2006).

 براي مثال، شواهد قابل‌توجهي وجود دارد كه استفاده يا مشاهده محتواي رسانه‌اي خشونت‌آميز (مانند برنامه‌هاي تلويزيوني خشونت‌آميز يا بازي‌هاي ويديويي) با رفتار خشونت‌آميز و پرخاشگرانه مرتبط است (مانند اندرسون و بوشمن، 2001). از سوي ديگر، رسانه هاي آموزشي معمولاً با هدف آموزش و اطلاع رساني ايجاد مي شوند آموزش برنامه نويسي كودكان . به اين ترتيب، پژوهشي كه در اين مقاله بررسي مي‌شود بايد مختص رسانه‌هايي باشد كه «عمداً بر اساس برنامه درسي با برنامه‌اي عمدي براي آموزش هستند» (كركوريان و اندرسون، 2008: ص 188).


برچسب: آموزش برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۷:۳۲ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

آموزش برنامه نويسي كودكان

آموزش از طريق فعاليت هاي هنري در همه آموزش برنامه نويسي كودكان موضوعات دانشگاهي مي شود. دروس تجربي هستند، نه فقط مطالعه شده، و خلاقيت، استقلال و درك عميق دانش آموز را از هر موضوعي كه بررسي مي كنند تشويق مي كنند.

HighScope

HighScope با بيش از 50 سال آموزش در دوران كودكي، برنامه درسي خود را بر اساس يك سري شاخص هاي كليدي توسعه (KDI) قرار مي دهد تا يك كلاس درس تشويق كننده براي هر دانش آموز طراحي كند. اين KDI ها معلمان را در انتخاب فعاليت ها و پروژه هاي مناسب براي هر سن راهنمايي مي كنند. آنها همچنين به معلمان كمك مي كنند تا نيازها و سؤالات دانش آموزان جوان را درك و تفسير كنند تا به بهترين شكل يادگيري آنها را هدايت كنند.

عمل بازي در مركز همه دروس است. معلمان به عنوان شريك كودك عمل مي كنند و از طريق پروژه هاي عملي، رشد، تاكتيك هاي حل مسئله و مهارت هاي حل تعارض را تشويق مي كنند.

سازمان HighScope تكرار آموزش برنامه نويسي كودكان مي‌كند كه «توالي بازي-انجام-بازبيني» در مركز هر روز مدرسه قرار دارد. دانش آموزان فعاليت يا پروژه هاي مورد نظر خود را انتخاب مي كنند، براي رسيدن به هدف خود برنامه ريزي مي كنند و سپس با بزرگسالان در كلاس خود كار مي كنند تا نتايج را تجزيه و تحليل كنند.

خيابان بانك

لوسي اسپراگ ميچل كه ابتدا در شهر نيويورك در اواخر قرن بيستم توسعه يافت، تصميم گرفت رويكردي را براي آموزش ايجاد كند كه بر رشد كل كودك تمركز دارد. تيمي از متخصصان كلاس درس ساختند كه جنبه هاي عاطفي، فيزيكي، اجتماعي و فكري منحصر به فرد هر دانش آموز را پرورش مي دهد. برنامه درسي تغييرات عاطفي و فكري را كه در هر سني اتفاق مي‌افتد را در نظر مي‌گيرد و اين تغييرات را در نحوه برخورد آنها با هر درس گنجانده است. بذله گوييبا رويكرد ميان رشته اي به همه موضوعات، دانش آموزان ياد مي گيرند كه به شيوه اي عاطفي و معنادار درگير آموزش شوند.

كلاس درس سنين را با هم تركيب مي كند و دانش آموزان بدون توجه به آموزش برنامه نويسي كودكان مرحله رشدشان با هم كار مي كنند. اين امر از هرگونه رقابت در ميان گروه هنگام كاوش دروس مبتني بر بازي آنها جلوگيري مي كند. سپس دانش‌آموزان تصميم مي‌گيرند كه آيا ترجيح مي‌دهند از طريق مشاهده ياد بگيرند يا با رويكرد عملي به پروژه‌هاي تجربي. بچه ها با گذشت روز مورد توجه يك به يك قرار مي گيرند، اما اشتياق كودك، درس روز را هدايت مي كند.

تعاوني هاي والدين

گروهي از والدين همفكر مي توانند با تشكيل يك پيش دبستاني تعاوني والدين، كمك مستقيمي در ادغام آموزش فرزندشان داشته باشند. در اين راه‌اندازي، مجموعه‌اي از والدين يك معلم حرفه‌اي را استخدام مي‌كنند كه متناسب با سبك يادگيري آنها باشد. والدين و معلمان به طور پشت سر هم كار مي كنند، به طور معمول با والديني كه تمام جنبه هاي اداري مدرسه را مديريت مي كنند و در داخل و خارج از كلاس درس مي چرخند تا دروس را مشاهده كنند و در آنها كمك كنند. اين نه تنها به والدين اجازه مي دهد تا در دوران تحصيلات اوليه فرزند خردسال خود آموزش برنامه نويسي كودكان باقي بمانند، بلكه جامعه اي فشرده از مربيان والدين در منطقه ايجاد مي كند.

ديني

بسياري از سازمان هاي مذهبي محلي برنامه هاي پيش دبستاني مبتني بر ايمان را نيز ارائه مي دهند. سطح تمركز ديني به خود مدرسه بستگي دارد، اگرچه بسياري اجازه مي دهند بدون محدوديت صحبت از خدا و دين شود. برنامه درسي ممكن است بر رشد باورهاي معنوي كودك تمركز نداشته باشد، اما براي گنجاندن ارزش‌ها و داستان‌هاي كليسا در درس‌هاي آن‌ها باز است.

پيش دبستاني هاي مذهبي در منطقه خود پيدا كنيد

خط پايين

هدف مهدكودك‌ها الهام بخشيدن به دانش‌آموزان جوان در كلاس درس است. آنها هنر، يادگيري عملي و تمرينات تجربي را براي بهره بردن از انرژي و خلاقيت يك دانش آموز جوان تركيب آموزش برنامه نويسي كودكان مي كنند. هنگام انتخاب بهترين پيش دبستاني يا فرزندتان، از برنامه هاي مورد علاقه خود ديدن كنيد تا ببينيد آيا سبك تدريس با شما و اشتياق كودك كوچكتان به يادگيري و اكتشاف مطابقت دارد يا خير. مركز آموزش ابتدايي به عنوان مدرسه براي سالهاي مهد كودك تأسيس شد.


برچسب: آموزش برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۵:۲۲ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

برنامه نويسي كودكان

پيش نياز: CSCI 150 يا اجازه مربي. جنبه هاي برنامه نويسي كودكان نظري و عملي مهندسي نرم افزار با تاكيد بر تحليل نيازمندي ها، مشخصات، طراحي، كدگذاري، تست، صحت، نگهداري و مديريت. بررسي معيارهاي قابليت اطمينان، عملكرد و نرم افزار.

واحد: 3CSCI 252. توسعه نرم افزار و محيط

پيش نياز: CSCI 150 يا اجازه مربي. مروري بر روش ها و تكنيك هاي پيشرفته و پيشرفته مهندسي نرم افزار براي توسعه نرم افزار، محيط هاي نرم افزاري، تأييد نرم افزار، برنامه ريزي نرم افزار، يا برآورد هزينه. موضوعات منتخب از تحقيقات جاري

واحد: 3CSCI 253. تعامل انسان و كامپيوتر

پيش نياز: CSCI 150 يا اجازه مربي. رويكرد مهندسي نرم افزار به تعامل انسان و كامپيوتر طراحي، ارزيابي و پياده سازي رابط هاي كاربري و تجربيات. مدل سازي، نمونه سازي، بازرسي و تست قابليت استفاده. رابطه ويژگي هاي رابط كاربري با توجه، خطاها و كارايي.

واحد: 3CSCI 256 برنامه نويسي كودكان . ارتباطات بي سيم و محاسبات سيار

پيش نياز: CSCI 156. بررسي مفاهيم پايه ارتباطات بي سيم، پروتكل ها و معماري. مطالعه شبكه‌هاي محلي بي‌سيم مبتني بر IEEE 802.11، شبكه‌هاي موقت بي‌سيم موبايل، شبكه‌هاي حسگر بي‌سيم و شبكه‌هاي مش بي‌سيم. IP موبايل و شبكه هاي تلفن همراه. (قبلاً CSCI 291T)

واحد: 3CSCI 264. هوش مصنوعي

پيش نياز: CSCI 164 يا توانايي برنامه نويسي در Lisp و Prolog. فناوري نرم افزار براي سيستم هاي هوش مصنوعي، از جمله سيستم هاي خبره. سيستم هاي مبتني بر دانش و مبتني بر قانون. توضيح و يادگيري. رابط هاي كاربر محور

واحد: 3CSCI 272. گرافيك كامپيوتري

پيش نياز: CSCI 172 يا اجازه مربي. تبديل‌هاي سه بعدي، الگوريتم‌هاي برنامه نويسي كودكان سطح قابل مشاهده، سايه‌زني، بافت‌ها، منحني‌ها و سطوح، طراحي به كمك رايانه، تكنيك‌هاي مدل‌سازي پيشرفته، مدل‌سازي جامد، معماري گرافيكي شطرنجي پيشرفته، الگوريتم‌هاي هندسي و شطرنجي پيشرفته، رابط كاربري، رديابي پرتو، تكنيك‌هاي انيميشن و فراكتال ها

واحد: 3CSCI 274. الگوريتم هاي تركيبي

پيش نياز: CSCI 174. طراحي و تجزيه و تحليل الگوريتم هاي كارآمد براي مسائل تركيبي. تئوري جريان شبكه، matchiنظريه ng، الگوريتم‌هاي مسير افزايش، الگوريتم‌هاي شاخه و كران، تكنيك‌هاي ساختار داده براي اجراي كارآمد الگوريتم‌هاي تركيبي، تجزيه و تحليل ساختار داده‌ها، كاربرد تكنيك‌هاي ساختاري داده براي مرتب‌سازي، جستجو و مسائل هندسي.واحد: 3

CSCI 282. نظريه برنامه نويسي كودكان محاسبات

پيش نياز: CSCI 188 يا اجازه مربي. مدل‌هاي كلي محاسبات، توابع بازگشتي، مسائل غيرقابل تصميم، حساب گزاره‌اي، حساب محمولي، كلاس‌هاي پيچيدگي، مسائل NP-كامل.واحد: 3CSCI 284. تئوري خودكار

پيش نياز: CSCI 186 يا اجازه مربي. زبان‌هاي رسمي، ماشين‌هاي انتزاعي، رويكرد جبري به خودكار، سيستم‌هاي بازنويسي اصطلاحات، سري‌هاي قدرت رسمي، رمزنگاري، محاسبات موازي.واحد: 3

CSCI 290. مطالعه مستقل

پيش نياز: تاييد اداره. به جايگاه تحصيلي مراجعه كنيد. براي درجه بندي SP تاييد شده است.واحد: 1-3، قابل تكرار تا 6 واحدCSCI 291T. سمينار

پيش نياز: تاييد استاد. موضوعات خاص در علوم كامپيوتر برنامه نويسي كودكان مورد علاقه و اهميت فعلي.واحد: 1-3، قابل تكرار تا 9 واحدCSCI 291T. مقدمه اي بر يادگيري تقويتي


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۰۵:۱۶ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

برنامه نويسي كودكان

قوانين مرتبط، سيستم هاي توصيه كننده: جستجوي برنامه نويسي كودكان شباهت، تشخيص هرزنامه، و جريان هاي داده كاوي (2 سخنراني، 2 ساعت آزمايشگاهي) (CSCI 191T سابق)

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه شده: پاييزCSCI 172. گرافيك كامپيوتري

پيش نيازها: MATH 76، CSCI 41، و (CSCI 112 يا ECE 118). دستگاه هاي سخت افزاري، گرافيك شطرنجي، دستگاه در وابستگي، ساختار و نمايش داده هاي گرافيكي، تكنيك هاي تعاملي، و الگوريتم هاي نمايش اشياء دو و سه بعدي، تبديل گرافيكي، استانداردهاي گرافيكي، مدل سازي، انيميشن، VRML و تجسم علمي. (3 ساعت سخنراني)

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه شده: پاييزCSCI 173. گرافيك كامپيوتري پيشرفته

پيش نياز: CSCI 172. الگوريتم هاي سطح قابل مشاهده، نور و سايه، بافت ها، منحني ها و سطوح، طراحي به كمك كامپيوتر، تكنيك هاي مدل سازي پيشرفته، برنامه نويسي كودكان مدل سازي جامد، معماري گرافيك شطرنجي پيشرفته، الگوريتم هاي هندسي و شطرنجي پيشرفته، رابط كاربري، رديابي پرتو، تكنيك هاي انيميشن ، و فراكتال ها. (2 سخنراني، 2 ساعت آزمايشگاهي)

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه شده: پاييزCSCI 174. طراحي و تحليل الگوريتم ها

پيش نيازها: CSCI 115، CSCI 119. مدل‌هاي محاسبات و اندازه‌گيري‌هاي پيچيدگي، الگوريتم‌هاي مرتب‌سازي و جستجو، نمايش و دستكاري مجموعه، شاخه و كران، حساب عدد صحيح و چند جمله‌اي، الگوريتم‌هاي تطبيق الگو، الگوريتم تجزيه، الگوريتم نمودار-كامپليت، NP چالش ها و مسائل.

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه شده: پاييزCSCI 176. پردازش موازي

پيش نيازها: CSCI 113، CSCI 144. ويژگي ها، و طبقه بندي سيستم هاي كامپيوتري. مفهوم و تحقق موازي گرايي. تكنيك هاي طراحي خط لوله پردازش برداري پردازش آرايه. پردازش چندگانه چند پردازش در مقابل چند كامپيوتر. حافظه مشترك در مقابل ارسال پيام، حل مسئله و برنامه نويسي موازي. گرايش هاي معماري

واحد: 3وره به طور معمول ارائه شده: بهارCSCI 177. سيستم برنامه نويسي كودكان هاي كامپيوتري توزيع شده

پيش نيازها: CSCI 113, CSCI 144. ويژگي ها و طراحي سيستم هاي توزيع شده. برنامه و اتصال به شبكه محاسبات سازماني داده هاي توزيع شده و مديريت تراكنش. سيستم عامل هاي توزيع شده حل مسئله و برنامه نويسي توزيع شده

واحد: 3CSCI 186. زبان هاي رسمي و خودكار

پيش نياز: CSCI 119. مقدمه اي بر نظريه زبان رسمي. گرامرهاي بدون زمينه، گرامرهاي حساس به متن، گرامرهاي نامحدود. ويژگي‌هاي زبان‌هاي بدون زمينه، خودكارهاي فشاري به پايين.

واحد: 3CSCI 188. مقدمه برنامه نويسي كودكان اي بر محاسبه پذيري

پيش نياز: CSCI 119. مقدمه اي بر محاسبه پذيري و پيچيدگي. ماشين‌هاي تورينگ، توابع بازگشتي، كاهش، تصميم‌ناپذيري، كلاس‌هاي P و NP و مشكلات حل‌ناپذير.

واحد: 3CSCI 190. مطالعه مستقلبه جايگاه تحصيلي مراجعه كنيد. براي درجه بندي SP تاييد شده است.واحد: 1-3، قابل تكرار تا 6 واحدCSCI 191T. موضوعات در علوم كامپيوتر

پيش نياز: CSCI 115 يا اجازه مربي. موضوعات خاص در علوم كامپيوتر مورد علاقه و اهميت فعلي.

واحد: 3، قابل تكرار تا 9 واحدCSCI 191T. امنيت رايانه

پيش نياز: CSCI 115 و دانش اوليه سيستم عامل و برنامه نويسي شبكه. اين دوره بر روي موضوعات منتخب امنيت سايبري با تاكيد بر امنيت سيستم هاي عامل، امنيت شبكه و پياده سازي برنامه نويسي كودكان حملات و اقدامات متقابل تمركز دارد. موضوعات شامل كنترل دسترسي، آسيب پذيري هاي كدهاي مخرب، فايروال ها و تشخيص نفوذ، رمزنگاري، مهندسي ايمن و اصول برنامه نويسي است. اين موضوع ممكن است براي اعتبار تكرار نشود. (ارائه شده در پاييز 2022)


برچسب: برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۰۱:۳۶ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)