مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

مهمترین مسابقات اسکرچ

چگونه کار می کند: تا زمانی که برنامه شما در حال اجرا باشد، مسابقات اسکرچ   حلقه forever به اجرای کد ادامه می دهد. توجه داشته باشید که حلقه forever یک بریدگی در پایین ندارد. این به این دلیل است که حلقه برای همیشه اجرا می شود، بنابراین هیچ چیز اضافه شده در زیر آن اجرا نمی شود!

 

بلوک تکرار را خراش دهید

چگونه کار می کند: حلقه تکرار به شما امکان می دهد مشخص مسابقات اسکرچ   کنید که چند بار می خواهید کد را اجرا کنید.

 

صداها - بلوک هایی را برای فعال کردن جن های "صحبت کننده" و موارد دیگر مسدود می کند

این بخش به شما امکان می دهد صدا را به برنامه خود اضافه کنید. هر جن دارای صداهای متفاوتی است، اما شما همچنین می توانید صدای خود را از "برگه صداها" اضافه کنید. به عنوان مثال، سگ خود را وادار کنید تا پارس کند یا صداهایی را ضبط کنید تا "صحبت کند".

 

بلوک صدا را در برنامه نویسی Scratch برای کودکان شروع کنید

نحوه کار: این بلوک شروع به پخش صدا می کند. هر بلوک کد زیر ا مسابقات اسکرچ  ین یکی در حین پخش صدای شما اجرا می شود.

 

بلوک صدا را در برنامه نویسی Scratch برای کودکان پخش کنید

چگونه کار می کند: صدا را تا زمانی که تمام شود پخش می کند. هر بلوک کد تحت این یکی پس از پایان صداها اجرا می شود.

 

نمونه‌ها و آموزش‌های کد Scratch را کاوش کنید

Scratch یک برنامه باورنکردنی از MIT است که می تواند به آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  بچه ها در یادگیری نحوه کدنویسی کمک کند. با این حال، این برنامه در ابتدا می تواند کمی گیج کننده باشد، بنابراین برای بچه ها مفید است که پروژه های ساده ای برای تکمیل آنها داشته باشند، زیرا آنها نکات و جزئیات پلت فرم را یاد می گیرند. به همین دلیل، ما چند نمونه کد اسکرچ و آموزش های سرگرم کننده را برای بچه ها گردآوری کرده ایم  مسابقات اسکرچ  که به آنها کمک می کند تا بر Scratch مسلط شوند و برای مقابله با پروژه های پیشرفته تر در آینده مجهز شوند.

 

1. تمرینات سرگرم کننده اسکرچ مبتدی

چالش های سرگرم کننده ای را پیدا کنید که شامل پرواز، تغییر رنگ، صداها و موارد دیگر می شود! آنها را با راهنمایی گام به گام حل کنید.

 

2. چالش های مبتدی اسکرچ

تلاش خود را در پنج چالش Scratch مبتدی که شامل مفاهیم پیچیده‌تری مسابقات اسکرچ   مانند حلقه‌ها، متغیرها و پسوندهای Scratch هستند، امتحان کنید. برای یافتن چالش‌های سرگرم‌کننده از جمله مترجم و یک بازی مبتنی بر داستان به ادامه مطلب بروید!

 

3. یک بازی ماریو در اسکرچ بسازید

در این آموزش، نحوه ساخت یک بازی ماریو در اسکرچ را یاد خواهید گرفت. Super Mario Bros که در سال 1985 منتشر شد، مسلماً یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی در تمام دوران‌ها و فرزند پوستر نه تنها کل فرنچایز ماریو، بلکه تا حدی، نینتندو به عنوان یک کل است. Super Mario Bros متعلق به یک  مسابقات اسکرچ  سبک بسیار محبوب از بازی های آرکید است: Side-Scrolling Platformer.

 

4. نحوه ساخت بازی cross the road در اسکرچ

نحوه ساخت یک بازی آسان Cross the Road را در اسکرچ بیاموزید. در این بازی هدف این است که شخصیت خود را بدون ضربه زدن از یک جاده شلوغ عبور دهید. اگر بدون آسیب به  مسابقات اسکرچ  طرف مقابل برسید، برنده اید!

 

5. یک پیچ و خم در Scratch بسازید

نحوه ساخت ماز در اسکرچ را با این آموزش رایگان ببینید. ما از ابتدا شروع می کنیم و نشان می دهیم که چگونه پیچ و خم خود را ایجاد کنید، فرار شخصیت از پیچ و خم را با کلیدهای جهت دار کنترل کنید، مسابقات اسکرچ   و حتی پیچ و خم را با تم های مختلف سفارشی کنید.

 

پروژه های کدنویسی Scratch بیشتری را امتحان کنید.

 

به این ترتیب کدنویسی با اسکرچ را یاد می گیرید

و بس! کدنویسی اسکرچ سرگرم کننده و آسان است. امکانات بی نهایتی برای کودک شما وجود دارد که با اسکرچ خلق کند. فرزند شما می‌تواند فراتر از اصول اولیه در دوره‌های کدنویسی Scratch competitions  اسکرچ ما بیاموزد. حتی یک دوره مقدماتی رایگان نیز وجود دارد، بنابراین هیچ خطری در تلاش وجود ندارد.

 

 


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۵۰:۲۵ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)