مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

برنامه نویسی بلوکی چیست؟

اصلا کد نویسی چیست؟

"کدگذاری" یک نام اشتباه است. مردم از اصطلاحات برنامه نویسی بلوکی  «کد نویسی» و «برنامه نویسی» به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما آنها یکسان نیستند.

 

برنامه نویسی حل مسئله است. وقتی یک مشکل برنامه نویسی  برنامه نویسی بلوکی را حل می کنید، به یک راه حل می رسید. این راه حل به عنوان یک الگوریتم شناخته می شود.

 

سپس باید راه حل خود، یعنی الگوریتم را در زبان برنامه نویسی مورد نظر خود بیان کنید. این به عنوان کدگذاری شناخته می شود. انتخاب زبان شما ممکن است بر نحوه کدنویسی راه حل شما تأثیر بگذارد، اما در غیر این صورت این یک فرآیند نسبتاً مکانیکی است.

 

مردم اغلب کدنویسی را با برنامه نویسی اشتباه می گیرند برنامه نویسی بلوکی . آنها فکر می کنند که اگر یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرند (su

 

عکس پروفایل محمد ذوالقرنین

محمد ذوالقرنین

تحصیل در رشته فناوری اطلاعات برنامه نویسی بلوکی  و تجارت الکترونیک (فارغ التحصیل 2012)

  ·

5 سال

پاسخ اصلی: برنامه نویسی به چه معناست؟

برنامه نویسی رایانه راهی برای دادن دستورالعمل به رایانه ها در مورد کارهای بعدی است. این دستورالعمل ها به عنوان کد شناخته می شوند و برنامه نویسان کامپیوتر برای حل مشکلات یا انجام یک کار کد می نویسند.

 

زبان های مختلفی برای برنامه نویسی استفاده  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان می شود که  برنامه نویسی بلوکی در زیر به برخی از آنها اشاره می شود

 

Java، C، C++، C#، Python، PHP، Swift، Objective-C، Perl، Ruby، Go، Delphi و غیره

 

عکس پروفایل Saurav Sharma

ساوراو شارما

نویسنده برنامه نویس Python Full Stack دارای 267 پاسخ و 14.4 میلیون بازدید پاسخ است

  ·

6 سال

مربوط

چگونه می توانم مهارت های برنامه نویسی خود را بهبود بخشم؟

وقتی برای اولین بار شروع به یادگیری رانندگی کردم، یک کابوس بود.

 

هرگز فکر نمی کردم که روزی بتوانم با خیال راحت یک ماشین برنامه نویسی بلوکی  رانندگی کنم. باید به جاده توجه می‌کردم، کلاچ را کنترل می‌کردم، می‌شکنم و پدال گاز برنامه نویسی بلوکی  را همزمان کنترل می‌کردم و در حالی که فرمان را نگه می‌داشتم، دنده را چک می‌کردم.

 

خلاصه خیلی پیچیده بود.

 

اما با تمرین کافی اعتماد به نفس پیدا کردم و در نهایت توانستم Block programming رانندگی کنم. با چند ماه رانندگی توانستم با یکی از مسافران ارتباط برقرار کنم و دیگر نیازی به توجه جدی نداشتم.

 

 


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۳۴:۲۰ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)