مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان زیر 16سال

یک مخترع انگلیسی به نام چارلز بابیج اولین کامپیوتر را  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان در دهه 1830 طراحی کرد. مکانیکی بود نه الکترونیکی، زیرا دانشمندان هنوز نمی دانستند الکتریسیته چگونه کار می کند. در این طراحی بیش از 50000 قطعه متحرک نیاز بود. این دستگاه برای پیروی از دستورالعمل هایی طراحی شده بود که افراد با استفاده از کارت های پانچ وارد می شدند. آنقدر پیچیده بود که بابیج هرگز نتوانست آن را بسازد. اما هنوز ه تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان م به عنوان اولین کامپیوتر در نظر گرفته می شود.

 

اولین کامپیوترهای الکترونیکی در دهه 1940 اختراع شدند. آنها به جای قطعات مکانیکی از دستگاه های سوئیچینگ الکترونیکی به نام لوله های خلاء استفاده کردند. این کامپیوترها آنقدر بزرگ تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  بودند که فقط یکی از آنها کل اتاق را پر می کرد. میلیون ها دلار هزینه دارند.

 

کامپیوترها پس از اختراع ترانزیستور در سال 1947 بهبود یافتند. ترانزیستور یک وسیله سوئیچینگ الکترونیکی بود که بسیار کوچکتر بود و بهتر از یک لوله خلاء کار می کرد. تا سال 1960 ترانزیستورها  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان بیشتر جایگزین لوله های خلاء در کامپیوترها شده بودند. کامپیوترهای جدید کوچکتر و مقرون به صرفه تر از قبل بودند.

 

اولین کامپیوترهای دارای ریزپردازنده در اوایل دهه 1970 ظاهر شدند. یک تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  ریزپردازنده تعداد زیادی ترانزیستور کوچک روی یک ویفر یا تراشه کوچک داشت. کامپیوترهای شخصی را ممکن کرد. همانطور که ترانزیستورهای بیشتری در ریزپردازنده ها گنجانده شد، رایانه ها سریعتر و ارزان تر شدند. HE COMPUTER SYSTEM (تعریف ساده برای بچه ها).

مودوپ ایواشوکن

مودوپ ایواشوکن

 

·

دنبال کردن

 

2 دقیقه مطالعه

·

14 ژوئیه 2023

 

 

 

 

 

سیستم کامپیوتری وسیله ای الکترونیکی است که داده ها  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  را می پذیرد، آنها را پردازش می کند و اطلاعات را خروجی می دهد.

جزء یک کامپیوتر

 

سخت افزار.

نرم افزار.

مردم افزار.

سخت افزار: جزء فیزیکی یک کامپیوتر است که می توانیم ببینیم تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان ، احساس کنیم و لمس کنیم. آنها به موارد زیر تقسیم می شوند:

 

الف) دستگاه های ورودی: سخت افزارهای رایانه ای هستند که اطلاعات را به رایانه ارسال می کنند مانند صفحه کلید، ماوس، جوی استیک، اسکنر و غیره.

 

ب) دستگاه های خروجی: سخت افزار کامپیوتری هستند که اطلاعات تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  را روی کامپیوتر نمایش می دهند، مانند مانیتور، بلندگو، چاپگر و غیره.

 

ج) واحد سیستم: سخت افزاری است که داده هایی را که از طریق دستگاه ورودی وارد می شود پردازش می کند. این سیستم به عنوان CPU شناخته می شود.

 

د) دستگاه‌های ذخیره‌سازی: اینها سخت‌افزار رایانه‌ای هستند که می‌توانند اطلاعاتی مانند هارد دیسک، درایو فلش، دیسک سخت، فلاپی دیسک و غیره را ذخیره کنند.

 

نرم افزار: بخش داخلی کامپیوتر است که آن را قادر به کار می کند تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان . به نرم افزارهای کاربردی و سیستمی تقسیم می شود

 

الف) نرم افزار سیستم: نرم افزارهایی هستند که فعالیت های کامپیوتر را کنترل می کنند.

 

ب) نرم افزارهای کاربردی: نرم افزارهایی هستند که برای اهدافی مانند Microsoft word، PowerPoint، Excel و غیره بر روی کامپیوتر اعمال می شوند.

 

Peopleware: آنها افراد یا کاربران رایانه هستند. بدون ابزار مردمی تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  نمی توان فعالیت ها را انجام داد. این به متخصصان رایانه و کاربران رایانه تقسیم می شود.

 

الف) متخصصان کامپیوتر: افرادی هستند که در مورد نحوه استفاده از کامپیوتر برای مقاصد مختلف مانند دانشمند کامپیوتر، تحلیلگر داده ها، مهندسان کامپیوتر، برنامه نویسان کامپیوتر و غیره آموزش دیده یا متخصص هستند.

 

ب) کاربران کامپیوتر: افرادی هستند که از آن برای کارهای روزمره خود استفاده می کنند. آنها هیچ آموزش تخصصی در مورد کامپیوتر ندارند، مانند دانشجویان، بانکداران/کارمندان، Definition of computer in simple language for children  افسران، مسئول پذیرش و غیره.

 


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۲۷:۲۸ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)