مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

کلاس های تابستانی

ScratchJr همچنین به این واقعیت می پردازد کلاس های تابستانی که همه بچه ها نیازهای متفاوتی دارند. از طریق طراحی ساده و بسیار تعاملی خود، به کودکان در سطوح مختلف نقطه ورود یکسان به برنامه نویسی را می دهد. این به آنها حتی زمینه ای برای یادگیری و پیشرفت در کنار همکلاسی ها و دوستانشان می دهد.

و برای معلمان، مربیان و والدینی که می‌خواهند از بچه‌هایشان در سفر برنامه‌نویسی با ScratchJr حمایت کنند، تیم به طور مداوم مواد و منابع ScratchJr را برای بزرگسالان ارائه می‌کند. این ابزارها به آنها کمک می کند تا کودکان را با برنامه راهنمایی کنند، ویژگی ها و عناصر توسعه را بهینه کنند تا بچه ها بتوانند همزمان با یادگیری کدنویسی، برای یادگیری کدنویسی کنند.

بیایید بررسی ScratchJr خود را با چند فکر نهایی به پایان برسانیم!

ScratchJr نظرات نهایی را بررسی کنید

برای خلاصه کردن بررسی ScratchJr ما در اینجا چیزی است که ما انجام می دهیم اگر اعضای خانواده جوان‌تری دارید که هنوز کاملاً برای Scratch آماده نیستند، ScratchJr را امتحان کنید، یک برنامه رایگان iPad که لذت برنامه‌نویسی را حتی برای مخاطبان جوان‌تر به کلاس های تابستانی ارمغان می‌آورد. این برای کودکان 5 تا 7 ساله در نظر گرفته شده است و ساده شده است، بنابراین به راحتی برای آنها نتیجه می گیرند. متن بسیار کمی استفاده می شود (فقط چند برچسب برای sprites و پروژه ها)، و آیکون های بصری ساخت انیمیشن و داستان های تعاملی را آسان می کند.

 

در اینجا رابط کاربری به نظر می رسد: اسکرین شات از ScratchJr صفحه نمایش ScratchJr

برنامه با یک ویدیو باز می شود که نحوه استفاده از رابط را به شما نشان می دهد، اما برخی از عناصر مهم عبارتند از:

Sprite List: در گوشه بالا سمت چپ می توانید لیستی از sprite های این پروژه را مشاهده کنید. Sprites تصاویری هستند که می توانید با نوشتن اسکریپت (برنامه های کوتاه) برای آنها حرکت دهید یا کارهای دیگری انجام دهید. برای افزودن یک جن جدید از کتابخانه، که شامل تعداد زیادی عکس از حیوانات و کودکان و چن کلاس های تابستانی د شیء و شخصیت دیگر است، روی علامت مثبت اینجا ضربه بزنید. من خوشحالم که دوست ما گربه خراش اینجاست!

صحنه: تصویر بزرگ، در اینجا صحنه صحرا، صحنه است. این جایی است که عمل انجام می شود: جایی که جن ها حرکت می کنند و با هم تعامل دارند.

پس زمینه: روی تصویر یک منظره در بالای استیج ضربه بزنید و می توانید پس زمینه استیج را تغییر دهید.

صحنه ها: در بالا سمت راست می توانید یک صحنه جدید اضافه کنید. این به شما یک استیج خالی با گربه خراش می دهد. می توانید با استفاده از یکی از بلوک های قرمز در اسکریپت خود به صحنه جدیدی بروید. صحنه ها برای ایجاد صحنه های مختلف در یک داستان مفید هستند (محتمل ترین کاربرد) و می توانند برای ایجاد سطوح مختلف در یک بازی نیز استفاده شوند.

پالت بلوک ها: در تصویر، یک نوار در وسط صفحه وجود دارد که نیمی از آن آبی است. دکمه های سمت چپ این نوار به شما امکان می دهد بین انواع کلاس های تابستانی مختلف بلوک ها را انتخاب کنید. اینها بلوک های کنترل، بلوک های حرکت، بلوک های ظاهر، بلوک های صدا، بلوک های زمان بندی و بلوک های پایانی هستند. هنگامی که روی یکی از این دکمه ها ضربه می زنید، بلوک های مربوطه در سمت راست نشان داده می شوند. در تصویر، بلوک های حرکت نشان داده شده است.

ناحیه اسکریپت ها: در پایین، اسکریپت ها (برنامه های کوتاه) را برای اسپرایت های خود با کشیدن بلوک ها از پالت بلوک های بالا به داخل جمع می کنید. هر بلوک یک فرمان است. آنها را از چپ به راست به ترتیب قرار داده و به هم وصل می کنید. برای انتخاب اینکه می‌خواهید برای کدام یک اسکریپت بسازید، ابتدا در فهرست Sprite روی آن ضربه بزنید. هر جن می تواند بیش از یک اسکریپت روی خود داشته باشد.

در موارد فوق، من از برخی از اصطلاحات Scratch (برخلاف ScratchJr) استفاده کرده ام، اما کودکان نیازی به دانستن هیچ یک از اصطلاحات تخصصی ندارند. این فقط باعث کلاس تابستانی می شود که به شما در مورد برنامه ScratchJr بگوییم، به خصوص اگر قبلاً کاربر Scratch باشید.


برچسب: کلاس های تابستانی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۰:۴۲ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)