مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

آموزش برنامه نویسی به کودکان

استفاده از بلوک ها آموزش برنامه نویسی به کودکان در اسکرچ

برای استفاده از یک بلوک، به سادگی دارایی مورد نظر را انتخاب کنید و سپس آن را به قسمت اسکریپت خود بکشید.

در تصویر زیر می توانید پروژه ای که در قسمت آخر ایجاد کردم را مشاهده کنید. این پروژه دارای چند اسپرایت است اما هنوز هیچ اسکریپتی وجود ندارد.

 

Sprites بدون اسکریپت

برای شروع ایجاد یک اسکریپت، روی دارایی مورد نظر برای اعمال (اعم از مرحله یا اسپرایت) کلیک کنید و سپس بلوک‌های مربوطه را در قسمت اسکریپت به سمت راست بکشید. برای افزودن آموزش برنامه نویسی به کودکان چندین بلوک به یک اسکریپت، بلوک‌های جدید را به مکانی در اسکریپت که می‌خواهید نمایش داده شوند بکشید. می توانید بلوک های جدید را در بالا یا پایین بلوک های موجود اضافه کنید.

برای افزودن چند اسکریپت، کافیست یک بلوک جدید را روی صفحه اسکریپت ها بکشید اما از اسکریپت(های) موجود دور شوید.

 

برای حذف یک بلوک از یک اسکریپت، کافی است آن را به سمت چپ و به دور از صفحه اسکریپت بکشید. توجه داشته باشید که فقط می‌توانید این کار را برای بلوک پایینی یک اسکریپت یا بلوکی که به تنهایی است انجام دهید: اگر یک بلوک را از صفحه اسکریپت‌ها که بلوک‌های دیگری در زیر آن وصل شده است دور کنید، همه بلوک‌های زیر آن نیز حذف خواهند شد. . اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، بلوکی را بلافاصله زیر بلوکی که می‌خواهید حذف کنید انتخاب کنید و آن را از اسکریپت دور کنید. سپس بلوکی را که می‌خواهید حذف کنید (یعنی آموزش برنامه نویسی به کودکان بلوک پایین) را از قسمت اسکریپت‌ها دور کنید و بلوک‌هایی را که جابه‌جا کرده‌اید به جای خود بکشید.

 

همچنین می‌توانید با استفاده از منوی میانبر بلوک‌ها را حذف کنید، که با کلیک راست روی یک بلوک به آن دسترسی پیدا می‌کنید. همان چیزی است که در مورد کشیدن بلوک ها به دور اعمال می شود: اگر بلوکی را حذف کنید که بلوک های دیگری در زیر آن وجود دارد، آن بلوک ها نیز حذف خواهند شد.

 

حذف بلوک ها

همچنین می‌توانید از منوی میانبر برای افزودن نظرات به اسکریپت‌های آموزش برنامه نویسی به کودکان خود، کپی کردن آن‌ها یا دریافت راهنمایی در مورد بلوکی که روی آن راست کلیک کرده‌اید، استفاده کنید.

انواع بلوک در اسکرچ

Scratch ده دسته بلوک را در اختیار شما قرار می دهد که هر کدام شامل تعدادی بلوک است که می توانید از آنها برای انجام کارهای مشابه استفاده کنید. اینها هستند:

 

حرکت - جنبش

به نظر می رسد صدا خودکار داده ها مناسبت ها کنترل حس کردن اپراتور بلوک های ایجاد شده توسط کاربر (یا بلوک های بیشتر)

بیایید نگاهی بیندازیم که هر یک از این دسته بندی آموزش برنامه نویسی به کودکان ها شامل چه مواردی می شود.

بیش از 2 میلیون تم و پلاگین وردپرس، قالب های وب و ایمیل، کیت های رابط کاربری و موارد دیگر


برچسب: آموزش برنامه نویسی به کودکان،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۴۱:۲۲ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)