بک لینک -
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت بازی انفجار
سایت enfejar
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
sibbet90
سایت بازی انفجار
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
بازی انفجار
سایت بازی انفجار
betorward
وان ایکس بت
سایت jetbet
yekbet
Canli Casino
 مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

مفید ترین مسابقات اسکرچ

برنامه نویسی اسکرچ برای بچه ها یکی از سرگرم کننده ترین مسابقات اسکرچ   و ساده ترین راه ها برای شروع یادگیری است. امروزه تقریباً هر کسی از حسابدار گرفته تا جانورشناس می‌تواند از دانش کدنویسی بهره ببرد.

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی با کشیدن و رها کردن است که به بچه ها کمک می کند تا در مورد علوم کامپیوتر بیاموزند. این یک زمین بازی برنامه نویسی است و به روشی سرگرم کننده و در دسترس به بچه ها آموزش می دهد. دسترسی به اسکرچ از طریق هر مرورگری آسان است و دارای یک انجمن پشتیبانی است مسابقات اسکرچ   که در آن دانش آموزان می توانند پروژه ها و بازی ها را به اشتراک بگذارند و ریمیکس کنند. این یکی از بهترین راه‌ها برای بچه‌های جوان به‌ویژه یادگیری مبانی برنامه‌نویسی است.

 

ما به شما مقدمه‌ای برای کدنویسی Scratch برای کودکان و چندین روش برای شروع کار فرزندتان ارائه می‌کنیم.

 

Scratch Coding چیست؟

چگونه با Scratch شروع کنید؟

مزایای یادگیری کدنویسی در اسکرچ

چرا بچه ها باید کدنویسی را یاد بگیرند؟

دانلود رایگان آموزش کدگذاری اسکرچ قابل چاپ PDF

آماده یادگیری کد نویسی اسکرچ هستید؟

? [دانلود] آموزش کدگذاری اسکرچ قابل چاپ ۲ آموزش اسکریچ قابل چاپ، مسابقات اسکرچ   فرود موشک و پرواز گربه فضایی را دریافت کنید تا بازی های خود را مرحله به مرحله کدنویسی کنید. اکنون بارگیری کن

 

Scratch Coding چیست؟

کدنویسی اسکرچ روشی است که بچه ها می توانند برنامه ها را روی پلتفرم اسکرچ بنویسند و اجرا کنند.

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی بلوک رایگان و انجمن آنلاین است مسابقات اسکرچ    که به بچه ها اجازه می دهد برنامه ها و بازی ها را با استفاده از کشیدن و رها کردن ایجاد کنند.

 

MIT برای اولین بار Scratch را در سال 2007 به عنوان یک زبان برنامه نویسی بصری برای کودکان 8 تا 16 ساله توسعه داد. این ساده است زیرا کودکان برای استفاده از Scratch نیازی به دانستن نحوه تایپ کردن یا دانستن زبان های کدنویسی مبتنی بر متن ندارند. با گرفتن قطعه کد و گروه بندی آنها در بلوک های رنگارنگ کار می کند. بلوک ها را می توان به هم چسباند تا کدهای طولانی تر و پیچیده تر را تشکیل دهند. هر چه بلاک های بیشتری استفاده کنید، کد پیچیده تر می شود.

 

در اینجا یک مثال از یک برنامه ساده Scratch آورده شده است. دمسابقات اسکرچ  و بلوک با هم استفاده می شود تا گربه بگوید "سلام دنیا!":

 

خراش رابط و بلوک های کد

Scratch مکانی برای کودکان است تا یاد بگیرند چگونه ایمن کدنویسی کنند. بچه ها می توانند خلاق باشند و کد را آزمایش کنند. بسیاری از آموزش های سرگرم کننده و آسان Scratch در مسابقات اسکرچ   مورد ساخت بازی ها و برنامه ها وجود دارد. این یک روش جذاب برای کودکان است تا مفاهیم اساسی کدنویسی را یاد بگیرند و آنها را در مورد برنامه نویسی هیجان زده کند.

 

نه تنها این، Scratch همیشه رایگان است و خواهد بود. هیچ مجوزی برای استفاده از Scratch در مدرسه یا خانه شما وجود ندارد. این یک پلتفرم برای برنامه نویسی کودکان است که به معنای واقعی کلمه به میلیون ها کودک کمک کرده است که اصول برنامه نویسی را از اولین باری که ایجاد شده است بیاموزند.  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان برای شروع کدنویسی در Scratch یک حساب کاربری در Scratch.mit.edu ایجاد کنید.

 

بلاک کدینگ چیست؟

Scratch از کدگذاری بلوک استفاده می کند. آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان کدگذاری بلاک با تبدیل کدهای متنی به بلوک های بصری، برنامه نویسی را به یک فرآیند کشیدن و رها کردن تبدیل می کند. هر بلوک یک کار متفاوت را انجام می دهد، شبیه به یک تابع در زبان های کد. برای نوشتن یک برنامه، بچه ها بلوک ها را برای ایجاد  مسابقات اسکرچ  انیمیشن و بازی ترکیب می کنند.

 

مزیت برای بچه ها و مبتدیان این است که نحو از معادله خارج شده است. این باعث می شود کدگذاری بلوک بسیار ساده تر و سریع تر شود.

 

توصیه شده: 10 بهترین زبان برنامه نویسی کودکان

 

کد نویسی اسکرچ برای چه مواردی استفاده می شود؟

کد نویسی Scratch برای ساخت داستان های تعاملی، بازی ها، برنامه ها و  مسابقات اسکرچ  انیمیشن ها استفاده می شود. کودکان و مبتدیان می توانند از Scratch برای یادگیری نحوه کدنویسی به صورت تصویری استفاده کنند. پلتفرم و جامعه آنلاین یک محیط آموزشی امن و سرگرم کننده است که همه کودکان را درگیر تفکر خلاقانه، استدلال سیستماتیک و کار مشترک می کند.

 

همچنین به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده می شود. در CodeWizardsHQ، دانش آموزان دبستانی اصول اولیه تفکر محاسباتی را با Scratch یاد می گیرند. مربیان در حال ادغام Scratch در برنامه درسی و کارگاه های کلاس درس خود هستند. Scratch برنامه ها، فعالیت ها و استراتژی هایی را برای معرفی محاسبات خلاقانه به دانش آموزان ارائه می دهد.

 

چگونه با Scratch شروع کنید؟

با رابط کدنویسی Scratch آشنا شوید

رابط Scratch شامل منطقه ای است که برنامه Scratch در آن وجود دارد. پس از ورود به Scratch، رابط کدنویسی از مرورگر شما قابل مشاهده است.

 

رابط کدنویسی خراشیده

4 بخش مجزا در Scratch با عملکردهای مختلف وجود دارد:

 

بلوک های موجود – این لیستی از بلوک های کدگذاری است که می توانید برای ایجاد برنامه خود از آنها استفاده کنید. هر بلوک Scratch یک کار شبیه به یک بلوک کد را انجام می دهد.

 

ناحیه اسکریپت ها – این بخش خالی شروع می شود مسابقات اسکرچ   و ناحیه کدگذاری است که در آن بلوک های خود را برای ایجاد برنامه خود اضافه می کنید. آنها را از قسمت Available Blocks به اینجا بکشید و وصل کنید.

 

Stage – این پیش نمایش پروژه Scratch شما را نشان می دهد. همچنین می توانید عناصر را در این بخش بکشید یا انتخاب کنید تا آنها را جابجا کنید.

 

Sprite List – Sprites تصاویری در Scratch هستند که می‌توانند برای حرکت، پاسخ به رویدادها و تعامل با دیگر جن‌ها برنامه‌ریزی شوند. می توانید Sprites را در Sprite List مشاهده و اضافه کنید.

 

یکی از مزایای اصلی پلتفرم Scratch این است که شما نیازی به دانلود نرم افزار جدیدی ندارید که راه اندازی و شروع برنامه نویسی Scratch را بسیار آسان می کند.

 

بلوک های کدنویسی Scratch را یاد بگیرید

برخلاف زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن، مانند جاوا اسکریپت و پایتون، Scratch از بلوک های کد کشیدن و رها کردن استفاده می کند. به این کدگذاری مبتنی بر بلوک می  Scratch competitions گویند. این باعث می شود Scrat


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۳۷:۰۹ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

مهمترین مسابقات اسکرچ برای کودکان

esktop Editor" for Scratch 3.0 برای Microsoft Windows 10 و بالاتر  مسابقات اسکرچ  در فروشگاه مایکروسافت، maغیر مجاز می باشد اپل، ChromeOS و Android در دسترس است؛ این امکان ایجاد و پخش برنامه های Scratch را به صورت آفلاین فراهم می کند. ویرایشگر آفلاین را می توان در نسخه های قبلی نیز دانلود کرد، مانند به عنوان Scratch 2.0 و Scratch 1.4 (بایگانی از نسخه های قدیمی در اینجا یافت می شود).

 

برنامه های افزودنی

در Scratch، افزونه‌ها بلوک‌ها و ویژگی‌های اضافی را اضافه می‌کن مسابقات اسکرچ  ند که می‌توان از آنها در پروژه‌ها استفاده کرد. در اسکرچ 2.0، برنامه های افزودنی همگی مبتنی بر سخت افزار بودند. افزونه‌های مبتنی بر نرم‌افزار در Scratch 3.0 اضافه شدند، مانند صداهای تبدیل متن به گفتار، همراه با برخی از برنامه‌های افزودنی جدید مبتنی بر سخت‌افزار مانند micro:bit. پسوندها در زیر فهرست شده اند.

 

بسیاری از برنامه‌های افزودنی دیجیتال در Scratch 3.0 قبلاً دسته‌بندی بلوک‌های معمولی ب مسابقات اسکرچ  ودند که برای کاهش شلوغی به بخش افزونه‌ها منتقل شدند. این شامل:

 

موسیقی – نواختن سازهای دیجیتال (درام، ترومپت، ویولن، پیانو و غیره)

قلم – روی صحنه با ضخامت ها و رنگ های مختلف بکشید

حسگر ویدیو - تشخیص حرکت با دوربین

افزونه های دیجیتال جدید نیز با همکاری شرکت های تجاری اضافه شده است. این شامل:

 

متن به گفتار - کلمات موجود در یک متن را به خروجی صوتی تبدیل می  مسابقات اسکرچ  کند (صداهای مختلف، ارائه شده توسط آمازون)

ترجمه – از Google Translate برای ترجمه متن از یک زبان به زبان های مختلف دیگر از جمله عربی، چینی، هلندی، انگلیسی، فرانسوی، یونانی، نروژی و ژاپنی استفاده می کند.

مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۹ توسط دانشگاه نیویورک منتشر شد، برای کدنویسی موسیقی با اسکرچ، استدلال و نشان می‌دهد که «بلوک‌های موسیقی و صدا که در حال حاضر در اسکرچ پیاده‌سازی می‌شوند، ممکن است موسیقی‌سازی معنادار برای کودکان، پایگاه اصلی کاربر اسکرچ را محدود و ناکام بگذارند».

 

آزمایشگاه اسکرچ

آزمایشگاه Scratch آزمایش‌هایی را از تیم Scratch نمایش می‌دهد تا آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان بررسی کند که آیا ویژگی‌های جدیدی ممکن است در آینده به وب‌سایت کامل اضافه  مسابقات اسکرچ  شوند یا خیر. ویژگی های آزمایشی در حال حاضر در حال توسعه عبارتند از:

 

Video Sprites - اسپرایت ها را با ویدیوی زنده پر کنید.

Face Sensing – لباس‌ها و بازی‌های متحرک بسازید که با چهره شما تعامل داشته باشد.

متن متحرک - کلمات را با رنگ ها، فونت ها و انیمیشن ها زنده کنید.

جامعه کاربران

کارگاه MADE Scratch

کارگاه برنامه نویسی Scratch

Scratch در بسیاری از تنظیمات مختلف استفاده می شو مسابقات اسکرچ  د: مدارس، موزه ها، کتابخانه ها، مراکز اجتماعی و خانه ها. Scratch اساساً برای کاربران 8 تا 16 ساله طراحی شده است، اما در تمام سنین مورد استفاده قرار می گیرد و از سال 2009 تعداد کاربران بزرگسال بزرگی دارد. در آوریل 2020، رتبه بندی Tiobe از زبان های برنامه نویسی جهان، Scratch را در بین 20 زبان برتر قرار داد. طبق گفته Tiobe، 50 میلیون پروژه در Scratch نوشته شده است و هر ماه یک میلیون پروژه جدید به آن اضافه می شود.

 

کاربران آموزشی

Scratch به عنوان زبان مقدماتی استفاده می شود زیرا ایجاد برنامه های جالب مسابقات اسکرچ   نسبتا آسان است و مهارت های آموخته شده را می توان در سایر زبان های برنامه نویسی مانند Python و Java اعمال کرد.

 

Scratch منحصراً برای ایجاد بازی نیست. با تصاویر ارائه شده، برنامه نویسان می توانند انیمیشن، متن، داستان، موسیقی و غیره ایجاد کنند. در حال حاضر برنامه های زیادی وجود دارد که دانش آموزان می توانند از آنها برای یادگیری موضوعات ریاضی، تاریخ و حتی عکاسی استفاده کنند. Scratch به معلمان این امکان را می دهد که درس های مفهومی و تصویری و تکالیف آزمایشگاه علوم را با انیمیشن هایی ایجاد کنند که به تجسم مفاهیم دشوار کمک می کند. در علوم اجتماعی، مربیان می توانند آزمون ها، بازی ها و آموزش ها را با عناصر تعاملی ایجاد کنند. مسابقات اسکرچ   استفاده از Scratch به جوانان اجازه می دهد تا منطق برنامه نویسی و نحوه ساخت خلاقانه و همکاری را درک کنند.

 

Scratch به بیش از 800 مدرسه و 70 کالج سازمان DAV در هند و در سراسر جهان آموزش داده می شود.

 

در آموزش عالی، Scratch در هفته اول دوره مقدماتی علوم کامپیوتر CS50 دانشگاه هاروارد استفاده می شود.

 

جامعه آنلاین

پلتفرمر جامپر

"Jumper"، نمونه ای از یک بازی ایجاد شده با Scratch 2.0

Abyss scratch 3.0

"Abyss"، نمونه ای از یک بازی که با Scratch 3.0 ساخته شده است

به کاربران Scratch 'Scratchers' گفته می شود. Scratchers این قابلیت را  مسابقات اسکرچ  دارند که پروژه های خود را به اشتراک بگذارند و بازخورد دریافت کنند. پروژه‌ها را می‌توان مستقیماً از محیط توسعه در وب‌سایت Scratch آپلود کرد و هر عضوی از جامعه می‌تواند کد منبع کامل را برای مطالعه یا ترکیب مجدد در پروژه‌های جدید مشاهده و دانلود کند. Scratchers همچنین می‌توانند استودیوهای پروژه ایجاد کنند، نظر دهند، پروژه‌های دیگران را مورد علاقه و «دوست داشته باشند»، اعضای دیگر را دنبال کنند تا پروژه‌ها و فعالیت‌های آن‌ها را ببینند و ایده‌ها را به اشتراک بگذارند Scratch competitions . پروژه ها از بازی ها و انیمیشن ها تا ابزارهای کاربردی را شامل می شود. علاوه بر این، به Enco


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۴۴:۴۲ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

مهمترین مسابقات اسکرچ

t Scratch است و چرا پلتفرمی محبوب برای  مسابقات اسکرچ  آموزش کدنویسی به بچه ها در نظر گرفته می شود؟

Scratch یک پلت فرم برنامه نویسی بصری و کاربرپسند است که برای آشنا کردن بچه ها با برنامه نویسی طراحی شده است. این محبوب است زیرا مفاهیم کدنویسی را ساده می کند و آنها را برای یادگیرندگان جوان در دسترس و جذاب می کند.

 

 

آیا می توانید توضیح دهید که چگونه Scratch مفاهیم کدنویسی  مسابقات اسکرچ  را برای مبتدیان، به ویژه کودکان، ساده می کند؟

Scratch از یک رابط مبتنی بر بلوک استفاده می کند که به کاربران امکان می دهد بلوک های کد را مانند قطعات پازل روی هم قرار دهند. این خطاهای نحوی را حذف می کند و منطق کدنویسی و توالی نویسی را برای مبتدیان بصری تر می کند.

 

 

چگونه Scratch از بلوک های برنامه نویسی بصری برای ایجاد پروژه های تعاملی استفاده می کند؟

Scratch یک کتابخانه از بلوک های کد رنگارنگ ارائه می ده مسابقات اسکرچ  د که دستورات برنامه نویسی مختلف را نشان می دهد. کاربران برای ایجاد انیمیشن، بازی و داستان های تعاملی، این بلوک ها را کشیده و به هم می چسبانند.

 

 https://www.iraniancyber.com/

اسکرچ برای چه گروه سنی مناسب است و چگونه سطوح مختلف مهارت را در خود جای می دهد؟

اسکرچ برای کودکان و افراد مبتدی در تمام سنین آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  مناسب است. این یک منحنی یادگیری ملایم، با فرصت هایی برای مبتدیان برای ایجاد پروژه ها و چالش  مسابقات اسکرچ  های ساده برای کاربران پیشرفته تر ارائه می دهد.

 

 

آیا می توانید نمونه هایی از انواع پروژه هایی که بچه ها می توانند با استفاده از Scratch ایجاد کنند را ارائه دهید؟

بچه‌ها می‌توانند بازی‌ها، انیمیشن‌ها، داستان‌های دیجیتال، مسابقات اسکرچ   آزمون‌های تعاملی و موارد دیگر را در Scratch ایجاد کنند. امکانات فقط با خلاقیت آنها محدود می شود.

 

 

چگونه اسکرچ خلاقیت، حل مسئله و تفکر انتقادی را در یادگیرندگان جوان پرورش می دهد؟

Scratch با اجازه دادن به کاربران برای طراحی و کدنویسی پروژه های خو مسابقات اسکرچ  د، آزمایش، حل مسئله و خلاقیت را تشویق می کند. تفکر انتقادی را از طریق توالی منطقی بلوک های کد تقویت می کند.

 

 

چه منابع و آموزش هایی برای کمک به بچه ها برای شروع کار با Scratch در دسترس است؟

Scratch یک جامعه آنلاین گسترده با آموزش ها، ایده های پروژه، و یک انجمن برای به اشتراک گذاری تجربیات ارائه می دهد. همچنین وب سایت ها و کتاب های آموزشی زیادی مسابقات اسکرچ   برای آموزش اسکرچ وجود دارد.

 https://blockly.games/

 

آیا می توانید در مورد جنبه های مشارکتی و اشتراکی Scratch competitions جامعه آنلاین Scratch صحبت کنید؟


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۱۹:۲۱ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

مهمترین مسابقات اسکرچ

چگونه کار می کند: تا زمانی که برنامه شما در حال اجرا باشد، مسابقات اسکرچ   حلقه forever به اجرای کد ادامه می دهد. توجه داشته باشید که حلقه forever یک بریدگی در پایین ندارد. این به این دلیل است که حلقه برای همیشه اجرا می شود، بنابراین هیچ چیز اضافه شده در زیر آن اجرا نمی شود!

 

بلوک تکرار را خراش دهید

چگونه کار می کند: حلقه تکرار به شما امکان می دهد مشخص مسابقات اسکرچ   کنید که چند بار می خواهید کد را اجرا کنید.

 

صداها - بلوک هایی را برای فعال کردن جن های "صحبت کننده" و موارد دیگر مسدود می کند

این بخش به شما امکان می دهد صدا را به برنامه خود اضافه کنید. هر جن دارای صداهای متفاوتی است، اما شما همچنین می توانید صدای خود را از "برگه صداها" اضافه کنید. به عنوان مثال، سگ خود را وادار کنید تا پارس کند یا صداهایی را ضبط کنید تا "صحبت کند".

 

بلوک صدا را در برنامه نویسی Scratch برای کودکان شروع کنید

نحوه کار: این بلوک شروع به پخش صدا می کند. هر بلوک کد زیر ا مسابقات اسکرچ  ین یکی در حین پخش صدای شما اجرا می شود.

 

بلوک صدا را در برنامه نویسی Scratch برای کودکان پخش کنید

چگونه کار می کند: صدا را تا زمانی که تمام شود پخش می کند. هر بلوک کد تحت این یکی پس از پایان صداها اجرا می شود.

 

نمونه‌ها و آموزش‌های کد Scratch را کاوش کنید

Scratch یک برنامه باورنکردنی از MIT است که می تواند به آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  بچه ها در یادگیری نحوه کدنویسی کمک کند. با این حال، این برنامه در ابتدا می تواند کمی گیج کننده باشد، بنابراین برای بچه ها مفید است که پروژه های ساده ای برای تکمیل آنها داشته باشند، زیرا آنها نکات و جزئیات پلت فرم را یاد می گیرند. به همین دلیل، ما چند نمونه کد اسکرچ و آموزش های سرگرم کننده را برای بچه ها گردآوری کرده ایم  مسابقات اسکرچ  که به آنها کمک می کند تا بر Scratch مسلط شوند و برای مقابله با پروژه های پیشرفته تر در آینده مجهز شوند.

 

1. تمرینات سرگرم کننده اسکرچ مبتدی

چالش های سرگرم کننده ای را پیدا کنید که شامل پرواز، تغییر رنگ، صداها و موارد دیگر می شود! آنها را با راهنمایی گام به گام حل کنید.

 

2. چالش های مبتدی اسکرچ

تلاش خود را در پنج چالش Scratch مبتدی که شامل مفاهیم پیچیده‌تری مسابقات اسکرچ   مانند حلقه‌ها، متغیرها و پسوندهای Scratch هستند، امتحان کنید. برای یافتن چالش‌های سرگرم‌کننده از جمله مترجم و یک بازی مبتنی بر داستان به ادامه مطلب بروید!

 

3. یک بازی ماریو در اسکرچ بسازید

در این آموزش، نحوه ساخت یک بازی ماریو در اسکرچ را یاد خواهید گرفت. Super Mario Bros که در سال 1985 منتشر شد، مسلماً یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی در تمام دوران‌ها و فرزند پوستر نه تنها کل فرنچایز ماریو، بلکه تا حدی، نینتندو به عنوان یک کل است. Super Mario Bros متعلق به یک  مسابقات اسکرچ  سبک بسیار محبوب از بازی های آرکید است: Side-Scrolling Platformer.

 

4. نحوه ساخت بازی cross the road در اسکرچ

نحوه ساخت یک بازی آسان Cross the Road را در اسکرچ بیاموزید. در این بازی هدف این است که شخصیت خود را بدون ضربه زدن از یک جاده شلوغ عبور دهید. اگر بدون آسیب به  مسابقات اسکرچ  طرف مقابل برسید، برنده اید!

 

5. یک پیچ و خم در Scratch بسازید

نحوه ساخت ماز در اسکرچ را با این آموزش رایگان ببینید. ما از ابتدا شروع می کنیم و نشان می دهیم که چگونه پیچ و خم خود را ایجاد کنید، فرار شخصیت از پیچ و خم را با کلیدهای جهت دار کنترل کنید، مسابقات اسکرچ   و حتی پیچ و خم را با تم های مختلف سفارشی کنید.

 

پروژه های کدنویسی Scratch بیشتری را امتحان کنید.

 

به این ترتیب کدنویسی با اسکرچ را یاد می گیرید

و بس! کدنویسی اسکرچ سرگرم کننده و آسان است. امکانات بی نهایتی برای کودک شما وجود دارد که با اسکرچ خلق کند. فرزند شما می‌تواند فراتر از اصول اولیه در دوره‌های کدنویسی Scratch competitions  اسکرچ ما بیاموزد. حتی یک دوره مقدماتی رایگان نیز وجود دارد، بنابراین هیچ خطری در تلاش وجود ندارد.

 

 


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۵۰:۲۵ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

مسابقات اسکرچ برای کودکان زیر 16 سال

 

 

در این راهنمای بهترین دوره ها (BCG)، من بهترین دوره های مسابقات اسکرچ   آنلاین را برای یادگیری Scratch، یک زبان برنامه نویسی بصری سطح بالا، انتخاب کرده ام. به جای نوشتن متن، بلوک هایی را بکشید و رها کنید که مانند پازل در کنار هم قرار می گیرند تا کدنویسی کنید. این سهولت استفاده به کودکان، نوجوانان و غیر برنامه نویسان اجازه می دهد تا انگشتان پای خود را در برنامه نویسی فرو ببرند. Scratch همچنین دارای یک  مسابقات اسکرچ  جامعه فعال پر از یادگیرندگان است که خلاقیت های خود را با جهان به اشتراک می گذارند. همه دوره ها برای مبتدیان هستند!

 

اسکرچ چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری سطح  مسابقات اسکرچ  بالا است که توسط MIT برای معرفی کودکان، نوجوانان و غیر برنامه نویسان به دنیای شگفت انگیز برنامه نویسی ایجاد شده است. به عنوان یک زبان مبتنی بر بلوک که در آن می توانید به جای نوشتن و به خاطر سپردن دستورات متن، کد را مانند قطعات پازل با هم بکشید و رها کنید، یادگیری و بازی با آن زبان برای هر کسی بسیار آسان تر است. خود رابط Scratch نیز برای پیمایش مسابقات اسکرچ   آسان است و دارای ابزارهای زیادی از جمله انیمیشن و صدا است که اغلب پیاده سازی آنها در زبان های دیگر دشوارتر است.

 

اما چیزی که Scratch را بزرگتر می کند، جامع آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ه شگفت انگیز آن است. می‌توانید ساخته‌های دیگران را در وب‌سایت رسمی Scratch پیدا کرده و بازی کنید، و به راحتی می‌توانید ساخته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. فقط از نگاهی به پروژه های دیگران مسابقات اسکرچ   می توانید حمایت و الهام زیادی پیدا کنید.

 

انتخاب شماره 1 من برای بهترین دوره اسکرچ باید مقدمه CS50 بر برنامه نویسی با اسکرچ توسط دانشگاه هاروارد باشد.

 

این دوره رایگان با مدرک رایگان برای  مسابقات اسکرچ  دانش آموزانی طراحی شده است که هیچ تجربه قبلی در زمینه برنامه نویسی ندارند. شما اصول برنامه نویسی و تفکر محاسباتی را یاد خواهید گرفت که مفاهیم آن به هر زبان برنامه نویسی دیگری که در طول حرفه خود یاد خواهید گرفت منتقل می شود. از جمله چیزهایی که می‌سازید داستان‌های بصری، انیمیشن‌ها، هنرهای تعاملی و حتی بازی‌ها هستند! فیلم های سخنرانی را تماشا کنید، یادداشت ها را بخوانید و روی پروژه ها کار کنید. به شما یک گواهی پایان تایید نشده رایگان اعطا می شود یا اگر در هر پروژه حداقل 70٪ امتیاز کسب کنید، می توانید برای یک گواهی تایید شده پرداخت کنید.

 

آنچه یاد خواهید گرفت:

 

شما با اسپرایت ها به عنوان تصاویر کاراکتر روی صفحه  مسابقات اسکرچ  آشنا می شوید، سپس با استفاده از توابعی برای آموزش صحبت کردن، حرکت و پاسخ به رویدادهایی مانند کلیک ماوس، آنها را پویا کنید.

متغیرها به برنامه اجازه می‌دهند اطلاعات را به خاطر بسپارد، بنابراین می‌توانید نام خود را به برنامه بدهید و اسپرایت به شما خوشامد بگوید.

شما همچنین می توانید برنامه را وادار به انجام محاسبات و تصمیم گیری بر اساس مقدار با شرطی ها و حلقه ها کنید، به این معنی که می توانید آنچه را که می خواهید برنامه شما انجام دهد مسابقات اسکرچ   حتی بهتر بیان کنید!

محاسباتی فکر کنید و با انتزاع شروع کنید، که مفاهیم را با پنهان کردن مسابقات اسکرچ   پیچیدگی ساده می کند. انتزاعات به شما این امکان را می دهد که بدون گم شدن در جزئیات، آنچه را که در جریان است پیگیری کنید

بیاموزید که چگونه از ابتدا به ساخت پروژه های بزرگ نزدیک شوید (در ابتدا).

دیوید جی. مالان CS50 را از سال 2007 تدریس می کند، ابتدا در دانشگاه هاروارد، سپس در edX از سال 2012. برایان یو یک مهندس نرم افزار در Automattic است. او در کنار دیوید  Scratch competitions کار می کند تا بهترین تجربه آموزشی برنامه نویسی را ارائه دهد.

 

 


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۴۰:۰۷ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

همه چیز در مورد مسابقات اسکرچ

Scratch یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و مبتنی بر بلوک بصری  مسابقات اسکرچ  است که به طور خاص برای کودکان 8 تا 16 ساله طراحی شده است. هدف Scratch ایجاد یک محیط برنامه نویسی در دسترس و مناسب برای کودکان است که به زبان آموزان جوان اجازه می دهد از طریق کدنویسی لذت خلاقیت را تجربه کنند.

 

I. Scratch چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که توسط گروه تحقیقاتی Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT، یک مرکز نوآوری مشهور در موسسه فناوری ماساچوست، که در سال 1985 در کمبریج، ماساچوست، ایالات متحده تاسیس شد، توسعه یافته است. پروژه توسعه Scratch توسط پروفسور میچل رسنیک،  مسابقات اسکرچ  مدیر اجرایی مهدکودک مادام العمر هدایت می شود.

 

Lập trình Scratch

 

آخرین نسخه Scratch، Scratch 3.0، در 2 ژانویه 2019 منتشر شد. این نسخه پیشرفت های مدرن بسیاری را معرفی می کند. مهمتر از همه، Scratch 3.0 کاملاً رایگان است و به راحتی ب مسابقات اسکرچ  ه صورت آنلاین در دسترس است و به مردم در سراسر جهان امکان می دهد زبان را یاد بگیرند و استفاده کنند.

 

Scratch 3.0 فقط یک ابزار برنامه نویسی نیست، بلکه یک پلت فرم آموزشی منحصر به فرد برای کودکان است. رابط کاربری Scratch بسیار کاربرپسند و آسان برای استفاده است و به کاربران اجازه می دهد برنامه ها، بازی ها یا انیمیشن ها را تنها در چند دقیقه ایجاد کنند. به جای نوشتن کدهای پیچیده، کاربران از بلوک های برنامه نویسی متمایز بصری و با کشیدن و رها کردن برای طراحی پروژه های خود استفاده می کنند.

 

مهمتر از آن، اسکرچ فقط به کودکان نحوه کدنویسی را آموزش نمی د مسابقات اسکرچ  هد. همچنین خلاقیت و تفکر منطقی را تشویق می کند. کودکان در کاوش، آزمایش و تحقق ایده های خود از طریق پروژه های برنامه نویسی آزادند.

 

II. مزایای یادگیری برنامه نویسی Scratch 3.0

Scratch 3.0 دارای یک رابط بصری جذاب و کاربرپسند است که به ویژه برای کودکان خوشایند است. ترکیبی از شهودی و سادگی به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی حرکت کنند و کار کنند، حتی  مسابقات اسکرچ  برای مبتدیان. مزایای برجسته ای که Scratch 3.0 به زبان آموزان ارائه می دهد در زیر آمده است:

 

توسعه صبر و توجه به جزئیات: Scratch 3.0 از بلوک های فرمان بصری استفاده می کند که به کودکان کمک می کند به راحتی مراحل منطقی را برای تکمیل یک برنامه مورد نظر سازماندهی و درک کنند. این فرآیند به کودکان کمک می کند تا صبر، دقت و توجه به جزئیات را پرورش دهند – مهارت هایی که هم برای آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  یادگیری و هم در زندگی مهم هستند.

 

تقویت تفکر خلاق: Scratch 3.0 محیطی خلاقانه مسابقات اسکرچ   را فراهم می کند که در آن کودکان می توانند آزادانه ایده های خود را بیان کنند. با کتابخانه ای متنوع از تصاویر، صداها و شخصیت ها، کودکان می توانند بازی ها و انیمیشن های خود را بسازند. ایجاد این پروژه ها نه تنها به کودکان کمک می کند تا تخیل خود را آزاد کنند، بلکه تفکر خلاق را نیز تشویق می کند، و آنها را در بیان ایده های منحصر به فرد خود مطمئن تر می کند.

 

Lợi ích của việc học lập trình Scratch 3.0

 

مهارت های تفکر منطقی: هنگام برنامه نویسی با Scratch 3.0، کودکان تشویق می شوند تا تفکر منطقی و مهارت های حل مسئله خود را توسعه دهند. آنها باید اهداف پروژه را به وضوح تعریف کنند، برنامه های دقیقی ایجاد کنند و مراحل مورد نیاز برای دستیابی به این اهداف را تجزیه و تحلیل کنند. تجزیه و تحلیل و سازماندهی بلوک های کد به کودکان کمک می کند تا مهارت های تفکر سیستماتیک را شکل دهند که برای موفقیت در زمینه های  مسابقات اسکرچ  علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) بسیار مهم است.

 

مهارت های کار تیمی: Scratch 3.0 همچنین فرصت هایی را برای کودکان فراهم می کند تا در پروژه های برنامه نویسی گروهی شرکت کنند. از طریق همکاری، کودکان یاد می گیرند که با دیگران ارتباط برقرار کنند، ایده ها را به اشتراک بگذارند و به طور موثر با دیگران کار کنند. این مهارت‌های کار گروهی نه تنها در برنامه‌نویسی مهم هستند، بلکه به عنوان مهارت‌های زندگی ضروری هستند که به موفقیت کودکان در فعالیت‌های اجتماعی و مشاغل آینده کمک می‌کنند.

 

مهارت‌های انتخاب اطلاعات: در حین یادگیری برنامه‌نویسی با Scratch 3.0، کودکان اغلب برای تکمیل پروژه‌های خود نیاز به جستجو و جمع‌آوری اطلاعات از منابع مختلف دارند. این فرآیند به آنها کمک می کند تا توانایی انتخاب و ارزیابی اطلاعات را با استفاده موثر از آنها توسعه دهند. این مهارت در عصر دیجیتال  مسابقات اسکرچ  بسیار مهم است، جایی که توانایی تشخیص اطلاعات دقیق از اطلاعات نادرست ضروری است.

 

مهارت های حل مسئله: وقتی کودکان در طول برنامه نویسی با چالش هایی مواجه می شوند، یاد می گیرند که به طور مستقل و خلاقانه راه حل ها را بیابند. حل مسائل برنامه‌نویسی به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های تفکر انتقادی و تصمیم‌گیری را توسعه دهند و در هنگام برخورد با مسائل پیچیده زندگی مسابقات اسکرچ  ، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

 

مهارت های ارتباطی: Scratch 3.0 کودکان را تشویق می کند تا پروژه های خود را با جامعه و دوستان به اشتراک بگذارند. ارائه و بحث در مورد این پروژه ها به کودکان کمک می کند تا مهارت های ارتباطی، ارائه و بیان خود را بهبود بخشند. اینها مهارت های مهمی برای موفقیت در بسیاری از زمینه های تحصیلی Scratch competitions  و کاری هستند.

 

مهارت های یادگیری: یاد بگیرید


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۱۱:۲۰ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

استفاده مفید سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان

برنامه نویسی چیست؟ برنامه نویسی کامپیوتری شامل طراحی، سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  توسعه و پیاده سازی نرم افزارهای کاربردی با نوشتن و بهینه سازی کد در زبان های برنامه نویسی مختلف است.

 

عمار دارکازانلی می‌گوید: «برنامه‌نویس‌ها مسئول تبدیل الزامات عملکردی به راه‌حل‌های کارآمد و قابل نگهداری هستند و اغلب با متخصصان دیگر مانند مهندسان نرم‌افزار، دانشمندان داده و طراحان UX/UI برای ایجاد محصولات کاربرپسند و با کارایی بالا همکاری می‌کنند.» معاون مهندسی سیستم در Biofourmis که بیش  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان از 30 سال است که در حال توسعه نرم افزار بوده و دهه ها تخصص برنامه نویسی دارد.

 

به طور خلاصه، برنامه نویسی کامپیوتر ایده ها را به واقعیت تبدیل می کند. برنامه نویسان کدنویسی ایجاد می کنند که به نرم افزار اجازه می دهد روی رایانه های شخصی و دستگاه هایی مانند تبلت و تلفن های هوشمند کار کند.

 

کار در Accenture

Accenture کد را بشناسید

با یادگیری اصول توسعه نرم افزار در این شبیه سازی شغلی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  رایگان، مهارت های کدنویسی خود را تمرین کرده و رشد دهید.

 

اکنون ثبت نام کنید

میانگین زمان: 5-6 ساعت

 

مهارت هایی که می خواهید بسازید: جاوا، Spring، برنامه نویسی شی گرا، Refactoring کد، DevOps، Continuous Integration، Agile Methodology

 

صنایع برنامه نویسی کامپیوتر

حرفه ای در برنامه نویسی کامپیوتر می تواند درها را به صنایع مختلف باز کند. این به برنامه نویسان فرصت های زیادی می دهد تا مهارت های خود را در زمینه های مختلف که با علایق و تخصص آنها مطابقت دارد به کار گیرند.

 

دکتر جو آن اوراوک، استاد فناوری اطلاعات  آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان  دانشگاه ویسکانسین در وایت واتر، توضیح می دهد: «برنامه نویسان رایانه می توانند تقریباً در هر زمینه ای کار کنند، از کار در بخش عمومی برای شهرها گرفته تا شرکت های تولیدی و خرده فروشی. اگرچه این انواع مختلف زمینه های برنامه نویسی از نظر نیاز به کنترل کیفیت، مستندات و ساختار شباهت هایی دارند.

 

برخی از صنایعی که به برنامه نویسی کامپیوتری متکی هستند عبارتند از:

 

دارکازانلی می‌گوید: «برنامه‌نویسان در امور مالی الگوریتم‌های معاملاتی، ابزارهای تحلیل ریسک و برنامه‌های کاربردی رویارویی با مشتری را توسعه و حفظ می‌کنند، در حالی که برنامه‌نویسان در بخش مراقبت‌های بهداشتی بر ایجاد سیستم‌های پرونده الکترونیک سلامت، پلتفرم‌های پزشکی از راه دور و ابزارهای سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  تحقیقاتی پزشکی تمرکز می‌کنند.

 

او ادامه می دهد: «صنایع خودرو و هوافضا برای توسعه سیستم های تعبیه شده، فناوری خودروهای خودمختار و نرم افزار کنترل پرواز به برنامه نویسان متکی هستند. در ارتباطات راه دور، برنامه نویسان در طراحی زیرساخت های شبکه و پروتکل های ارتباطی مشارکت دارند، در حالی که برنامه نویسان در  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان بخش سرگرمی بازی ها، خدمات پخش و تجربیات واقعیت مجازی را ایجاد می کنند.

 

مناسب شغل خود را پیدا کنید

با شبیه سازی رایگان شغل علوفه، کشف کنید که آیا این مسیر شغلی مناسبی برای شماست.

 

شروع کنید

چگونه وارد حرفه برنامه نویسی کامپیوتر شویم

بر اساس گزارش اداره آمار کار (BLS)، در حالی که انتظار می رود رشد اشتغال برای برنامه نویسان کامپیوتر بین سال های 2021 تا 2031 10 درصد کاهش یابد، هنوز تقاضا وجود دارد. BLS هر سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  ساله در طول یک دهه حدود 9600 فرصت برای برنامه نویسان کامپیوتری را به دلیل بازنشستگی یا ترک شغل کارکنان در نظر می گیرد.

 

اما ورود به این حوزه چه چیزی را شامل می شود؟ آموزش، آموزش، و توسعه مهارت ها همه راه هایی برای آماده سازی خود برای حرفه ای در برنامه نویسی کامپیوتر هستند.

 

آموزش و پرورش

دارکازانلی می گوید: «تحصیل می تواند یک بوت کمپ ساده سه ماهه یا چندین سال تحصیل در دانشگاه باشد. «کلید واقعی موفقیت استعداد است. اشتیاق شما برای حل مسائل پیچیده و کنجکاوی شما ب سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان رای کاوش عمیق و درک چگونگی کار کردن، تعیین کننده میزان موفقیت شما در یک برنامه نویس کامپیوتری است."

 

BLS گزارش می دهد که شما معمولاً برای شروع یک حرفه برنامه نویسی کامپیوتر به مدرک لیسانس نیاز دارید - به عنوان مثال، در علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار یا یک حوزه فنی مرتبط. اما داشتن مدرک رسمی یک نیاز سخت و سریع برای هر شغل برنامه نویسی نیست. در بسیاری از موارد، انواع دیگر آموزش و پرورش نیز می تواند به شما در راه اندازی حرفه برنامه نویسی کامپیوتر کمک کند.

 

بسته به رشته خود، ممکن است بتوانید آموزش رسمی را با مهارت‌های قابل اثبات، دوره‌های کارآموزی، گواهی‌نامه‌ها، بوت کمپ‌های کدنویسی، پروژه‌های شخصی مرتبط و/یا تخصص جایگزین کنید که می‌توانید با استفاده از پشته‌های فناوری رایج در صنعت خود نشان دهید. کامرون پرین، مهندس نرم افزار با تخصص در برنامه نویسی و توسعه نرم افزار می گوید.

 

مهارت های برنامه نویسی کامپیوتر

مهارت های فنی - یا مهارت های سخت - اجزای حیاتی موقعیت های برنامه نویسی کامپیوتر هستند.

 

مهارت های سخت

پرین مهارت های سخت زیر را مشخص م Programming teaching sites for children ی کند که برنامه نویسان کامپیوتر بیشتر به آنها وابسته هستند.

 


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۰۲:۵۲ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

مسابقات اسکرچ

 

با توجه به Meyerovich و Rabkin (2013)، زبان های مسابقات اسکرچ   برنامه نویسی مانند Java، C و C# بسیار محبوب هستند. درک عوامل یک زبان با موفقیت پذیرفته شده می تواند به تلاش های طرفداران و طراحان زبان برای تأثیرگذاری بر عملکرد و طراحی جامع زبان ها کمک کند. مربیان اغلب با مشکلاتی در فرآیندهای آموزشی مرتبط با منطق و مهارت های برنامه نویسی مواجه می شوند که روش های تدریس را زیر سوال می برد. مطالعات نشان داده است که بسیاری از دانش‌آموزان فاقد توانایی‌های حل مسئله و تفکر محاسباتی هستند (پاپادوپولوس و تگوس، 201 مسابقات اسکرچ  2) و این مهارت‌ها به عنوان شایستگی‌های مهم در قرن بیست و یکم شناسایی شده‌اند (Marques & Marques, 2012).

 

مقامات آموزشی در آفریقای جنوبی از دانش‌آموزان کلاس 10 می‌خواهند که اصول و ساختارهای اولیه برنامه‌نویسی را با یک ابزار سرگرم‌کننده و آسان برای یادگیری بیاموزند. بنابراین Scratch در مدارس اجرا شده است تا دانش آموزان را با "مهارت ها و مفاهیم محاسباتی مهم، توسعه الگوریتم، حل مسئله و برنامه نویسی" آشنا کند (گروه آموزش پایه، 2011، ص 12). هدف مطالعه ما اندازه‌گیری پذیرش برنامه‌نویسی اسکرچ توسط دانش‌آموزان مسابقات اسکرچ   پایه‌های 10 و 11 با تجزیه و تحلیل اینکه آیا سودمندی درک شده، نگرش به استفاده و سهولت استفاده درک شده بر قصد رفتاری دانش‌آموزان برای استفاده از اسکرچ تأثیر می‌گذارد، که به نوبه خود می‌توان انتظار داشت که بر پذیرش آن تأثیر بگذارد یا خیر. چارچوب مطالعه بر اساس مدل پذیرش فناوری (TAM) است.

 

سوالات تحقیق زیربنای تحقیق عبارت بودند از:

 

1) سودمندی درک شده تا چه اندازه بر قصد رفتاری دانش آموز  مسابقات اسکرچ  برای استفاده از برنامه نویسی اسکرچ تأثیر می گذارد؟

 

2) درک سهولت استفاده تا چه اندازه بر قصد رفتاری دانش آموز برای استفاده از برنامه نویسی اسکرچ تأثیر می گذارد؟

 

3) نگرش به استفاده از اسکرچ تا چه اندازه بر قصد رفتاری دانش آموز برای استفاده از اسکرچ تأثیر می گذارد؟

 

4) آیا بین دانش آموزان پایه 10 و پایه 11 تفاوت هایی در مسابقات اسکرچ   درک سودمندی درک شده، سهولت استفاده درک شده، نگرش نسبت به استفاده و قصد رفتاری برای استفاده از برنامه نویسی Scratch وجود دارد؟

 

5) آیا آموزش Scratch در کلاس 10 یادگیری جاوا را برای زبان آموزان کلاس 11 آسان تر می کند؟

 

 

 

2. بررسی ادبیات و چارچوب نظری

 

مشکلات یادگیری برنامه نویسی

 

عواملی که بر آموزش برنامه نویسی به افراد جوان تأثیر مسابقات اسکرچ   می گذارند عبارتند از به کار بردن مفاهیم برنامه نویسی در موقعیت هایی که شامل مشکلات پیچیده، پیچیدگی نحوی، و مرتبط کردن برنامه نویسی با وظایف غیرمرتبط با علایق یا فرآیندهای فکری افراد جوان است (مالونی و همکاران، 2010). پاپادوپولوس و تگوس (2012) به طور مشابه بیان می کنند که مطالعات در زمینه علوم کامپیوتر نشان داده است که دانش آموزان فاقد توانایی حل مسئله و همچنین تفکر منطقی هستند. رابینز و همکاران (2003) مهم ترین کاستی ها را در یادگیری برنامه نویسی دانش آموزان به عنوان مرتبط با فعالیت های حل مسئله، توسعه و طراحی راه حل ها، و بیان راه حل های طراحی شده به عنوان برنامه شناسایی می کند.

 

درک بسیاری از زبان های برنامه نویسی به دلیل  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ترکیبی از زبان انگلیسی و دستور زبان برنامه نویسی غیرقابل درک برای چشمان آموزش مسابقات اسکرچ   ندیده دشوار است. نحو برنامه نویسی مجموعه ای از قوانین و نمادهای یک زبان برنامه نویسی است که برنامه نویس را قادر می سازد برنامه هایی با ساختار صحیح ایجاد کند. حجم بسیار زیاد نحو و کلمات کلیدی در یک برنامه پایه جاوا، توضیحی را در روز اول یک کلاس برنامه نویسی مقدماتی به چالش می کشد. اگرچه "تسلط بر دقت" را می توان در هنگام یادگیری برنامه نویسی اساسی دانست (مالان و لایتنر، 2007)، در مراحل اولیه یک دوره مقدماتی اغلب می توان دریافت که نقطه ویرگول، پرانتز و سایر عناصر نحوی دانش آموزان را از درک به تأخیر می اندازد و منصرف می کند. سازه های برنامه ای مهم مانند متغیرها، شرطی ها، مسابقات اسکرچ   حلقه ها یا حتی خود منطق (مالان و لایتنر، 2007). بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی، از جمله جاوا، دانش‌آموزان را مجبور می‌کنند تا پیش از برنامه‌نویسی واقعی، سربار برنامه‌نویسی را درک کنند.

 

چندین مطالعه نشان داده است که دانش آموزان در مراحل  مسابقات اسکرچ  اولیه برنامه نویسی با مشکلاتی مواجه می شوند. مطالعه مک کراکن و همکاران. (2001) دریافتند که دانش آموزان در یک یا دو دوره اول خود در علوم کامپیوتر مشکلاتی را در خواندن، نوشتن و طراحی کد تجربه کردند. تان و همکاران (2009) یک نظرسنجی برای تعیین عوامل احتمالی که منجر به مشکلات یادگیری برنامه نویسی می شود انجام داد. با در نظر گرفتن تجربه و پیشینه محاسباتی دانشجویان، تان و همکاران. (2009) به این نتیجه رسیدند که اکثر دانش آموزان با مفاهیم مرتبط با حافظه مانند ذخیره سازی  مسابقات اسکرچ  و دستکاری متغیرها در حافظه اصلی کامپیوتر با مشکلاتی مواجه شدند. این یافته با یافته های Milne و Rowe (2002) مطابقت دارد، که دریافتند بسیاری از دانش آموزان قادر به ایجاد یک "مدل ذهنی حرکت حافظه" ساده در طول اجرای برنامه نیستند. برنامه نویسان مبتدی فاقد مدل های ذهنی واضح هستند و در به کارگیری دانش مربوطه شکست می خورند. آنها بیشتر ر Scratch competitions وی روشن تمرکز می کنند


برچسب: برنامه نویسی کودکانن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۱۴:۱۰ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

جدیدترین مسابقات اسکرچ

ماجراجویی برنامه نویسی Scratch! همراه با  مسابقات اسکرچ  میچ رسنیک، خالق Scratch (او روی جلد است). این کتاب از خوانندگان می‌خواهد پروژه‌هایی با الهام از بازی‌های آرکید کلاسیک ایجاد کنند که می‌توان آن‌ها را در یک بعد از ظهر برنامه‌ریزی کرد (و بازی کرد!). توضیحات صبورانه و گام به گام در مورد کدها و چالش های برنامه نویسی سرگرم کننده باعث می شود بچه ها در کمترین زمان بازی های خود را بسازند.

 

علاوه بر دستورالعمل های برنامه نویسی خاص، این ک مسابقات اسکرچ  تاب شامل کمیک هایی است که زبان آموزان جوان را به کتاب جذب می کند. خوانندگان هنگام کار با کمیک ها کدنویسی را یاد می گیرند که باعث می شود مفاهیم برنامه نویسی مانند متغیرها، کنترل جریان و برنامه های فرعی به راحتی جذب شوند. مملو از ایده‌هایی برای بازی‌هایی که بچه‌ها به نشان دادن آن‌ها افتخار می‌کنند، Super Scratch Programming Adventure! اولین قدم عالی برای یک برنامه نویس در حال جوانه زدن است.

 

دانلود منابع

 

منابع دانلود: برای دانلود پروژه های کتاب اینجا را کلیک کنید.

 

بیوگرافی نویسنده

پروژه یادگیری از طریق مهندسی، هنر و طراحی (LEAD) یک ابتکار آموزشی مسابقات اسکرچ   است که برای تشویق توسعه تفکر خلاق از طریق استفاده از فناوری ایجاد شده است. پروژه LEAD که توسط فدراسیون گروه های جوانان هنگ کنگ و با همکاری آزمایشگاه رسانه MIT ایجاد شده است، فعالیت های عملی و مبتنی بر طراحی را برای تقویت نوآوری، مهارت های حل مسئله و سواد فنی ترویج می کند.

 

 

این جایی است که شما اولین بازی خود را خواهید ساخت. همچنین ی مسابقات اسکرچ  اد خواهید گرفت که چگونه لباس های جدید بسازید و حرکات، واکنش ها و جلوه های صوتی یک شخصیت را برنامه ریزی کنید.

 

مرحله 3 - در دام لبخند مونالیزا

 

در حین نوشتن این بازی دو قسمتی، یاد خواهید گرفت که مسابقات اسکرچ  چگونه جریان پروژه اسکرچ را کنترل کنید. خواهید دید که چگونه با استفاده از متغیرها امتیاز را حفظ کنید و ترتیب بازی را با استفاده از پخش کنترل کنید.

 

مرحله 4 - از تکنوکور هنگ کنگ دفاع کنید

 

شما یاد خواهید گرفت که با ماوس اسپرایت ها را کنترل کنید، اشیاء را برای بازگشت به عقب برنامه ریزی کنید و موارد دیگر.

 

مرحله 5 - ضربه پنالتی در ایپانما

 

شما یک بازی فوتبال را با سیستم هدف گیری، چندین  مسابقات اسکرچ  قانون مرتبط، جلوه های صوتی تعاملی و پس زمینه زنده و متحرک برنامه ریزی خواهید کرد!

 

مرحله 6 - مسابقه در بیابان

 

شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک بازی مسابقه ای اسکرول جانبی ایجاد کنید، حرکات پیچیده را برای اسپرایت ها برنامه ریزی کنید و پس زمینه بازی را در طول زمان تغییر دهید.

 

مرحله 7 - گنج مخفی جیزه

 

در این ماجراجویی مصری، یک هزارتوی تعاملی با نگهبان، مسابقات اسکرچ   تله های انفجاری و گنج ایجاد خواهید کرد!

 

مرحله 8 - مسابقه جادوگر

 

هنگامی که این بازی ساده دکمه‌سازی را می‌سازید، نحوه پخش موسیقی با Scratch و ایجاد پس‌زمینه متحرک را نیز یاد خواهید گرفت.

 

Stage 9 – The Final Fight ... در فضای تاریک

 

شما باید از تمام دانشی که در ساخت این بازی آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان   مبارزه ای شیرین به دست آورده اید استفاده کنید. شما دو شخصیت با حرکات مبارزه منحصر به فرد، شمارنده های سلامت سفارشی و موارد دیگر ایجاد خواهید کرد.

 

مرحله 10 - پایان

 

فهرست مطالب را با جزئیات مشاهده کنید

 

بررسی ها

"قدرت این زبان برنامه نویسی ساده فریبنده را آشکار می کند.. مسابقات اسکرچ.  راهی سرگرم کننده برای یادگیری نحوه برنامه نویسی Scratch، حتی برای بزرگسالان."

-مارک فراونفلدر، بوینگ بوینگ (بیشتر بخوانید)

 

"یک مقدمه عالی برای طراحی بازی. بچه ها از صفحه اول شروع به ساخت بازی خواهند کرد."

-لیز آپتون، پروژه رزبری پای (بیشتر بخوانید)

 

"اگر فکر می کنید ممکن است یک برنامه نویس آینده در دستان خود داشته باشید، وقت آن رسیده است که فرزند خود را با Scratch آشنا کنید. ... Super Scratch Programming Adventure! شروع به کار را حتی آسان تر می کند."

-روث سوهل، GeekMom (بیشتر بخوانید)

 

"اگر کودکی دارید که با کامپیوتر بازی می کند و می تواند حتی کمی بخواند، این را دریافت کنید."

-گرگ لادن، وبلاگ های علمی نشنال جئوگرافیک (بیشتر بخوانید)

 

"مقدمه ای لذت بخش و بسیار در دسترس برای این  مسابقات اسکرچ  فناوری و قدرت محاسبات."

- پاتریس گانز، نشانک های هفته آموزش (بیشتر بخوانید)

 

"اگر شما یک کودک یا شاید حتی یک کلاس از دانش آموزانی دارید که می خواهند بازی های خود را بسازند، Scratch یک گزینه عالی است... برای آموزش ساختاریافته که همچنین سرگرم کننده است، Super Scratch Programming Adventure! یک بازی عالی خواهد بود. کتاب درسی."

- جیمز فلوید کلی، GeekDad (بیشتر بخوانید)

 

خوانندگان را در میان یک سری پروژه‌های طراحی بازی با طراحی بسیار خوب راهنمایی می‌کند، که هر کدام یک یا دو مفهوم جدید را به برنامه‌نویسان جوان معرفی می‌کنند و منحنی یادگیری ملایمی را برای تسلط بر بسیاری از ویژگی‌های قدرتمند Scratch فراهم می‌کنند.»

-کوری دکترو، بوینگ بوینگ (بیشتر بخوانید)

 

"اگر به دنبال راهی برای علاقه مند کردن فرزندتان به برنامه نویسی و به ویژه Scratch هستید، من نمی توانم این کتاب Scratch را به اندازه کافی توصیه کنم."

-کریس اوبراین، SiliconBeat از San Jose Mercury News (بیشتر بخوانید)

 

"من به شدت "ماجراجویی برنامه‌نویسی Super Scratch" را توصیه می‌کنم! این یک کتاب سرگرم‌کننده است که به بچه‌ها اجازه می‌دهد به طور مستقل درباره Scratch یاد بگیرند و در طراحی چندین بازی مختلف به درستی بپرند."

- انتخاب برنامه درسی (بیشتر بخوانید)

 

"این کتاب رویکرد سرگرم کننده ای را برای زبانی ارائه  Scratch competitions می دهد که برای سرگرمی طراحی شده است... اگر به دنبال یک راه انگیزشی برای آموزش برنامه نویسی به یک جوان مبتدی هستید، توصیه می شود."


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۱۰:۴۵ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

تازه های سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان

انواع داده یکی از جنبه های ضروری برنامه نویسی هستند،  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان زیرا به اطمینان از نمایش و دستکاری داده ها به طور دقیق و پیوسته در برنامه های کامپیوتری کمک می کنند. آنها طیف وسیعی از مزایایی را ارائه می دهند که به موثرتر، قابل اعتمادتر کردن و استفاده آسان تر زبان های برنامه نویسی کمک می کند.

 

اهمیت استفاده از انواع داده های مناسب

انتخاب و استفاده از انواع داده های مناسب در یک برنامه به چند دلیل حیاتی است:

 

دقت: انواع داده محدوده مقادیری را که می توان در یک م سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان تغیر ذخیره کرد و همچنین عملیاتی را که می توان روی آن انجام داد را تعریف می کند. انتخاب انواع داده های مناسب کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که نتایج عملیات برنامه شما دقیق و سازگار است.

استفاده از حافظه: انواع داده ها نیاز به حافظه متفاوتی دارند، برخی از آنها به حافظه بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند. انتخاب نوع داده مناسب می تواند به بهینه سازی استفاده از حافظه و جلوگیری از هدر رفتن منابع حافظه کمک کند و منجر به اجرای سریعتر و کارآمدتر کد شود.

ایمنی نوع: استفاده از انواع داده های مناسب به جلوگیری سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  از خطاهای مربوط به نوع، مانند سرریز، برش یا از دست دادن دقت کمک می کند. این نوع خطاها در صورت عدم مدیریت صحیح می توانند منجر به رفتار غیرمنتظره برنامه یا نتایج نادرست شوند.

خوانایی: انتخاب صحیح و استفاده از انواع داده ها خوانایی کد شما را افزایش می دهد و درک و نگهداری آن را آسان تر می کند. همچنین ارتباط بهتری را بین اعضای تیم ترویج می‌کند، زیرا انتخاب انواع داده‌ها می‌تواند هدف کد را واضح‌تر منتقل کند.

بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی توانایی ایجاد انواع داده‌های سفارشی یا ترکیبی، مانند ساختارها، کلاس‌ها و رابط‌ها را نیز فراهم می‌کنند و توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازند تا انواع سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  داده‌های پیچیده‌تر و تخصصی‌تر را متناسب با حوزه‌های مشکل خاص بسازند.

 

فلش کارت ایجاد و مطالعه کنید

فلش کارت ها را به سرعت ایجاد کنید و آنها را با حالت های یادگیری مبتنی بر علم در برنامه StudySmarter مطالعه کنید.

 

ثبت نام رایگان

انواع داده ها در برنامه نویسی

چگونه انواع داده ها کارایی و خوانایی کد را بهبود می بخشند

استفاده موثر از انواع داده ها می تواند به طور قابل توجهی کارایی  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان و خوانایی کد شما را بهبود بخشد. بیایید بررسی کنیم که چگونه می توان به این امر دست یافت:

 

استفاده بهینه از حافظه: با انتخاب نوع داده صحیح برای یک مشکل معین، می توانید ردپای حافظه مرتبط با ذخیره متغیرها و ساختارهای داده را به حداقل برسانید. این می تواند منجر به عملکرد بهتر شود، به ویژه برای دستگاه های دارای محدودیت حافظه یا برنامه هایی که حجم زیادی از داده را پردازش می کنند.

اجرای سریعتر: انتخاب انواع داده مناسب همچنین می تواند منجر به اجرای سریعتر کد شود، زیرا انواع داده های خاص زمان پردازش سریع تری نسبت به سایرین دارند. به عنوان مثال، استفاده از یک عدد صحیح به جای یک عدد ممیز شناور برای شمارش اشیا می تواند منجر به اجرای کد به طور قابل توجهی سریعتر سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  شود، زیرا عملیات عدد صحیح عموما سریعتر از عملیات ممیز شناور است.

کاهش خطا: استفاده از انواع داده های مناسب به جلوگیری و رسیدگی به خطاهای زمان اجرا که ممکن است مربوط به انواع داده های نادرست، مانند سرریزها و تبدیل نوع باشد، کمک می کند. این احتمال مواجهه با رفتار غیرمنتظره برنامه را کاهش می دهد و کد شما را قوی تر و قابل اعتمادتر می کند.

خوانایی کد: استفاده واضح و مداوم از انواع داده در برنامه شما خوانایی آن را افزایش می دهد، زیرا به دیگران اجازه می دهد تا به سرعت هدف و ساختار کد شما را درک کنند. اطمینان از نامگذاری سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  و تایپ مناسب متغیرها و ساختارهای داده، پیگیری جریان برنامه و اشکال زدایی مسائل احتمالی را آسان تر می کند.

به عنوان مثال، اجازه دهید برنامه ای را در نظر بگیریم که میانگین سنی گروهی از افراد را محاسبه می کند. با انتخاب یک نوع داده عدد صحیح برای تعداد کل افراد و هر سن و یک نوع داده ممیز شناور برای میانگین سنی، می‌توانیم به ذخیره‌سازی کارآمد حافظه، محاسبات دقیق و خوانایی کد بهبود یافته دست یابیم.

 

در نتیجه، انتخاب و استفاده مناسب از انواع داده ها در  Programming teaching sites for children برنامه نویسی برای اطمینان از دقت، کارایی و خوانایی کد شما ضروری است. این شما را قادر می سازد تا برنامه های قابل اعتمادتر و قابل نگهداری تری ایجاد کنید که می توانند به طور موثر مشکلات را حل کرده و ارائه دهند


برچسب: برنامه نویسی کودکانن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۲۶:۰۹ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)