بک لینک -
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت جت بت
سایت enfejar
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
sibbet90
سایت بازی انفجار
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
سایت بازی انفجار
betorward
وان ایکس بت
سایت jetbet
yekbet
جت بت
betforward
river poker
emperor poker
بت
بازی بلک جک
سایت شرط بندی با شارژ کارت به کارت
بازی انفجار ۲
bet303.com
مگاشرط بندی بت
پیش بینی زنده
بت یک
jetbet90
ac90bet
سایت یک بت
پوکر آنلاین شرطی
1x
وان ایکس ایران
سایت بازی plinko
baxbet
 مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

تازه های سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان

 

راهنماهای منابع آنلاین بسیاری برای مربیان علاقه مند به برنامه نویسی وجود دارد سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ، از دوره های پایه برای کدنویس تازه کار گرفته تا برنامه های درسی برای معلمانی که می خواهند اصول علوم کامپیوتر را در سایر حوزه های درسی مانند علوم انسانی یا هنر ادغام کنند. در زیر، تعدادی از بهترین ها را بیابید، از جمله منابعی از Code.org که آموزش رایگان را برای معلمان از همه سطوح، از جمله شبکه ملی کارگاه های محلی حضوری ارائه می دهد.

 

CODE.ORG

Code.org یک سازمان غیرانتفاعی ملی است که توسط هادی پرتوی  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان کارآفرین فناوری تأسیس شده است که دسترسی به آموزش کدنویسی را برای همه ترویج می‌کند. این سازمان کارگاه های حضوری رایگان برای مربیان K-12 و همچنین آموزش و آموزش آنلاین ارائه می دهد.

 

دوره های آموزشی برای معلمان K-5 شش تا هشت ساعت طول می کشد تا تکمیل شود و راهنمای برنامه درسی و برنامه های درسی ارائه شود. مربیان یاد می گیرند که چگونه اصول علوم کامپیوتر سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  را به عنوان یک دوره مستقل یا راه هایی برای ادغام آموزش کدنویسی در سایر رشته ها آموزش دهند. هیچ هزینه ای برای حضور وجود ندارد.

 

مربیان راهنمایی و دبیرستان می توانند در کارگاه های تابستانی شرکت کنند و جلسات حضوری را در طول سال پیگیری کنند. دوره ها رایگان است و برای پوشش هزینه های سفر بورسیه تحصیلی در نظر گرفته شده است. نقشه را برای دوره های نزدیک خود جستجو کنید یا برای فرصت های آینده با یک شریک منطقه ای تماس بگیرید.

 

هیچ تجربه قبلی برای هیچ یک از برنامه های Code.org لازم نیست. به گفته بنیانگذار هادی پرتوی، معلمان نیازی به دانش قبلی ریاضی یا برنامه نویسی کامپیوتر ندارند. این برنامه ها برای هر مربی که می خواهد در مورد آموزش کدنویسی بیشتر بیاموزد طراحی شده است.

 

Code.org همچنین Hour of Code را ارائه می‌کند سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ، ابتکاری که آموزش‌های یک ساعته و خودراهنما را ارائه می‌دهد که مربیان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند تا دانش‌آموزان را در معرض کدنویسی قرار دهند. این آموزش ها برای هر مقطعی رایگان و در دسترس است. در سطح ملی، Hour of Code در هفته آموزش علوم کامپیوتر در اوایل دسامبر برگزار می‌شود، اما معلمان می‌توانند در هر زمانی در طول سال به مطالب دسترسی داشته باشند و فعالیت را رهبری کنند. Edutopia راهنمایی دارد که پیشنهادهایی در مورد چگونگی استفاده بهینه از Hour of Code ارائه می دهد.

 

شروع تبلیغات خبرنامه

تصویر کوچک یک هواپیمای کاغذی.

مشترک شدن در هفته نامه Edutopia

خبرنامه ضروری ما را با مقالاتی که باید بخوانید در مورد موضوعات آموزشی که برای شما مهم است را دریافت کنید - این خبرنامه شخصی سازی شده و هر چهارشنبه ارائه می شود.

 

ثبت نام رایگان

پایان تبلیغات خبرنامه

منابع دیگر

برنامه ScratchEd که توسط محققان آموزش و پرورش  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان هاروارد توسعه یافته است، یک راهنمای رایگان و قابل دانلود برای معلمان K-12 است تا دانش آموزان را در زمینه محاسبات خلاق آموزش دهند. برنامه درسی هفت واحدی برای هدایت دانش آموزان از طریق توسعه پروژه های رسانه ای تعاملی طراحی شده است.

 

CodeCombat برنامه ای است که از بازی برای آموزش کدنویسی استفاده می کند. این برنامه مبتنی بر بازی دانش‌آموزان 9 ساله و بالاتر را تشویق می‌کند تا از طریق اکتشاف، کدنویسی را بیاموزند. این برنامه یک دوره مقدماتی رایگان یک تا سه ساعته و یک مرکز منبع برای مربیان ارائه می دهد.

 

برای معلمان دبیرستانی که علاقه مند به توسعه دوره علوم کامپیوتر AP هستند، Mobile CSP برنامه درسی را برای دانش آموزان ارائه می دهد تا برنامه نویسی را در حین توسعه یک برنامه تلف سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ن همراه یاد بگیرند. دوره رایگان به صورت آنلاین در دسترس است.

 

برای فهرست جامعی از منابع، لیست طولانی برنامه های حضوری و آنلاین Code.org را بررسی کنید.

 

EDUTOPIA خواندن را پیشنهاد کرد

3 مرحله برای تبدیل شدن به یک معلم کدنویسی این سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  نکات را از یکی از همکاران Edutopia در مورد نحوه تنظیم برنامه درسی، طراحی کلاس خود و یافتن پشتیبانی برای آموزش علوم کامپیوتر بخوانید.

 

بیش از 15 روش برای آموزش کدنویسی به هر دانش آموز (حتی بدون کامپیوتر) راه های زیادی برای آموزش کدنویسی وجود دارد، از جمله برخی از آنها که نیازی به کامپیوتر ندارند. Programming teaching sites for children این لیست از منابع Edutopia را در مورد آموزش کدنویسی بررسی کنید، حتی اگر هنوز متخصص نیستید.

 


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۰۰:۳۰ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

معرفی آموزش برنامه نویسی برای کودکان

به صورت رایگان در Tynker. دسترسی به کتابخان آموزش برنامه نویسی برای کودکان  و سرور خصوصی Minecraft نیاز به اشتراک ماهانه دارد.

Tynker یک دوره برنامه نویسی آنلاین برای کودکان است. این یکی از وب سایت های برنامه نویسی برای کودکان است. این طراحی شده است تا به آنها اجازه دهد بازی ها و برنامه های کاربردی خود را ایجاد کنند و همچنین یاد بگیرند که چگونه مدهای Minecraft را برنامه ریزی کنند. Tynker هم برنامه نویسی بلوکی و هم دوره های مبتنی بر متن را تدریس می کند.

 

دروس برنامه نویسی مبتنی بر بازی و فضایی با بیگانگان آموزش برنامه نویسی برای کودکان  و موشک ها است. کودکان در سه سطح بازی/کلاس برای مسیری که با سن آنها مطابقت دارد پیشرفت می کنند.

 

مجموعه‌ای از دوره‌های مرتبط با بازی محبوب Minecraft به بچه‌ها در مورد مودها و پوسته‌ها، نحوه ایجاد مد‌ها و نحوه ایجاد بازی‌های Minecraft چند نفره آموزش می‌دهد. با یک اشتراک پولی، بچه‌ها به سرور خصوصی Minecraft خود دسترسی پیدا می‌کنند و به آن‌ها یک محیط امن برای ایجاد حالت‌ها و سپس بازی آنلاین با دوستان دعوت شده‌شان می‌دهند.

 

هیچ برنامه ساختاری با Tynker وجود ندارد، بنابراین کودکان ب آموزش برنامه نویسی برای کودکان ا سرعت خود پیشرفت می کنند. برای بچه ها در هر مرحله از یادگیری کدنویسی، چه مبتدی یا پیشرفته، عالی است.

 App Inventor یک زبان بصری و بلاک برای ایجاد برنامه های اندروید است. وب سایت برنامه نویسی آنها برای بچه ها آموزش ها و دوره های آموزشی ویدیویی را در یک جعبه ارائه می دهد.

 

App Inventor که در اصل توسط گوگل ساخته شده است به شما امکان می دهد برنامه های اندروید را به سادگی با حرکت دادن اشیا روی صفحه برنامه ریزی کنید. این رویکرد مشابه برنامه نویسی بلوکی است. این دوره با راه‌اندازی App Inventor شروع می‌شود و به سمت ایجاد برنامه‌های اندرویدی پیچیده‌تر حرکت می‌کند. دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه برنامه‌های موبایل ایجاد کنند و با استفاده از App Inventor آنها را به اشتراکآموزش برنامه نویسی برای کودکان  بگذارند. این آموزشی، آسان و سرگرم کننده است.

 

MIT اکنون میزبان App Inventor به صورت آنلاین است، بنابراین، خوشبختانه برای ما، به صورت رایگان در دسترس است. آموزش ها برای استفاده توسط معلمان اصلاح شده و در یک دوره در جعبه ای که شامل درس های ویدئویی و متنی است، جمع آوری شده است. App Inventor به‌جای اینکه بچه‌هایتان را  آموزش برنامه نویسی برای کودکان از تلفن دور نگه دارید، به آنها کمک می‌کند تا از آن استفاده کنند.

 

به App Inventor مراجعه کنید

10. Avengers Code

کد اونجرز

سن: بالای 12 سال

قیمت: یک دوره آزمایشی رایگان یا اشتراک ماهانه محدود در دسترس است.

Code Avengers یکی از بهترین وب سایت های برنامه نویسی برای کودکان است. از دوره های خود گام، عمدتاً مبتنی بر متن استفاده می کند. دوره ها شامل مقدمه ای بر کدنویسی، مقدمه ای بر توسعه وب و کدنویسی در پایتون، HTML و CSS یا جاوا اسکریپت است.

 

بچه ها از طریق درس ها، کدهای اشکال زدایی و چالش آموزش برنامه نویسی برای کودکان  های کامل کار می کنند. Code Avengers به ​​طور خودکار دستاوردهای فرزند شما را در حین تکمیل درس ها و فعالیت های خود ردیابی می کند. آنها به شما یک داشبورد والدین می‌دهند، جایی که می‌توانید پیشرفت فرزندانتان را از طریق درس‌ها، پروژه‌هایی که ایجاد کرده‌اند و مفاهیمی که یاد گرفته‌اند ببینید.

 

وقتی با مشکلی مواجه می شوند، کودکان به پشتیبانی آنلاین و کمک های فنی دسترسی دارند. این کمک زنده ممکن است در بسیاری از برنامه های سفارشی دیگر وجود نداشته باشد.

 

از App Inventor دیدن کنید

11. کد هیولا

هیولا کد

سن: بالای 13 سال

قیمت: رایگان

Code Monster یک بازی تعاملی است که به کودکان اجازه آموزش برنامه نویسی برای کودکان  می دهد تا نوشتن جاوا اسکریپت را تمرین کنند. از لحظه ای که وارد سایت می شوید، در حال کدنویسی هستید. Code Monster فرض می‌کند که دانش‌آموز از قبل جاوا اسکریپت را می‌داند و فقط به مکانی برای تمرین نحو نیاز دارد.

 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستورالعمل های هیولا را در این وب سایت برنامه نویسی برای بچه ها دنبال کنید، اما در غیر این صورت کمک کمی وجود دارد. یک صفحه نحوه بازی، یک صفحه درباره و یک سؤال متداول وجود دارد. همین. پرسش‌های متداول دانش‌آموز را تشویق می‌کند تا به دنبال آموزش‌ها و راهنماهای جاوا اسکریپت در جای دیگری باشد.

 

هدف Code Monster ارائه یک پلت فرم سرگرم کننده و همه جانبه برای تمرین و نه لزوما یادگیری، نحو است.

 

GameBlox یک سایت برنامه نویسی مبتنی بر بلوک برای ایجاد بازی های آنلاین برای وب و دستگاه های تلفن همراه است. این به همه اجازه می دهد تا بازی هایی را توسعه دهند که می توانید به صورت آنلاین و روی تلفن همراه خود بازی کنید.

 

می توانید از پروژه های آغازین آنها به عنوان پایه استفاده کنی Teaching programming for children د و آنها را سرگرم کننده تر کنید. در غیر این صورت، از دکمه "ایجاد بازی" برای رفتن مستقیم به صفحه ویرایش کد استفاده کنید.

 


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۴۷:۱۶ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

منبع آموزش برنامه نویسی برای کودکان

راهنمای مبتدی برای آموزش کدنویسی به آموزش برنامه نویسی برای کودکان  (حتی زمانی که نمی دانید چگونه کدنویسی کنید)

 

صفحه اصلی › وبلاگ › برنامه نویسی کودکان › راهنمای مبتدیان برای آموزش کدنویسی به کودکان (حتی وقتی که نمی دانید چگونه کدنویسی کنید)

محبوبیت برنامه نویسی کودکان به سرعت در حال افزایش است، زیرا بیشتر و بیشتر والدین و مربیان می بینند که این مهارت مهم قرن 21 است که در اوایل و اغلب آموزش داده می شود.

 

اغلب گزینه های کدنویسی با کیفیت در بسیاری از شهرها، شهرها  آموزش برنامه نویسی برای کودکان و حتی کشورها در دسترس نیستند. بسیاری از والدین و مربیان این نیاز را می بینند و می خواهند کاری برای آن انجام دهند.

 

به عنوان مدیر یک مدرسه آنلاین موفق برنامه نویسی کودکان، یک سوال رایج که از والدین و مربیان دریافت می کنیم این است: "اگر نمی دانم چگونه کدنویسی کنم، چگونه می توانم به بچه ها برنامه نویسی آموزش دهم؟"

 

در این راهنما، ما چند راه ساده و مؤثر برای راه اندازی کلاس آموزش برنامه نویسی برای کودکان  ها و کلوپ های کدنویسی خود را ارائه می دهیم، در حالی که سعی می کنیم در مورد رویکرد تحصیلی، برنامه های درسی و سایر منابع مشاوره ارائه دهیم.

 

راهنمای مبتدی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان (حتی زمانی که نمی دانید چگونه کدنویسی کنید)

 

فهرست مطالب

پس یک دقیقه صبر کنید. بیایید از ابتدا شروع کنیم. کد نویسی دقیقا چیست؟

چگونه می توانم یک دوره برنامه نویسی تدریس کنم وقت آموزش برنامه نویسی برای کودکان  ی که نمی دانم چگونه کدنویسی کنم؟

خوب. من می خواهم این کار را انجام دهم. از کجا آغاز کنم؟

1. به چه کامپیوترهایی دسترسی خواهید داشت؟

2. آیا به اینترنت دسترسی خواهید داشت؟

3. محدوده سنی دانش آموزانی که خواهید دید چقدر است؟

آیا هر هفته همان دانش‌آموزان را می‌بینم یا ترک تحصیل‌های زیادی وجود خواهد داشت؟

توصیه های برنامه درسی

خراش (رایگان) (توصیه شده برای K-8)

Code.org (رایگان) (توصیه شده برای K-12)

CodaKid (آزمایشی رایگان) (توصیه شده برای کلاس سوم تا نهم)

آکادمی خان (رایگان) (توصیه شده برای کلاس نهم تا دوازدهم)

Codecademy (رایگان) (توصیه شده برای کلاس 7 تا 12)

کلاس های من چقدر باید باشد؟

چند نمونه از مفاهیم کدنویسی که باید یادآموزش برنامه نویسی برای کودکان  بگیرم و بفهمم چیست؟

شرایط

حلقه ها

بلوک بصری در مقابل کدگذاری مبتنی بر متن

پلتفرم های بلاک بصری

کد نویسی مبتنی بر متن

کدنویسی برای کودکان: نکات عمومی

نکته 1: آن را سرگرم کننده کنید!

نکته 2: یک مربی پیدا کنید

پس یک دقیقه صبر کنید. بیایید از ابتدا شروع کنیم. کد نویسی دقیقا چیست؟

برای افراد ناآشنا، کدگذاری اصطلاحی برای برنامه نویسی کامپیوتری است.

 

کدنویسی یک فرآیند خلاقانه است که توسط برنامه نویسان ر آموزش برنامه نویسی برای کودکان ایانه اجرا می شود تا به رایانه بگوید چگونه یک کار را انجام دهد.

 

کدنویسی شامل نوشتن برنامه های کامپیوتری با استفاده از زبان های برنامه نویسی است که می تواند از زبان های کشیدن و رها کردن تصویری تا زبان های مبتنی بر متن مانند جاوا یا پایتون را شامل شود.

 

برنامه نویسی کودکان معمولاً با استفاده از محتوای آموزشی و سرگرم کننده آموزش داده می شود.

 

راهنمای مبتدی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان (حتی زمانی که نمی دانید چگونه کدنویسی کنید)

 

چگونه می توانم یک دوره برنامه نویسی تدریس کنم وقتی که نمی آموزش برنامه نویسی برای کودکان  دانم چگونه کدنویسی کنم؟

بعداً به جزئیات می‌پردازیم، اما در حال حاضر سه کلمه کافی است: برو!

 

نکته کلیدی این است که چالش را بپذیرید، آن را به آرامی انجام دهید و از یادگیری یک مهارت جدید لذت ببرید که واقعاً می تواند بر زندگی کودکان تأثیر بگذارد.

 

بهترین راه برای آماده سازی خود برای آموزش کدنویسی، گذراندن دوره ای است که برای تدریس برنامه ریزی کرده اید.

 

لازم نیست ابتدا کل دوره را بگذرانید، اما بهتر است حداقل چند هفته جلوتر از دانش آموزان بمانید.

 

همچنین ایده خوبی خواهد بود که با برنامه های درسی جامع همراه با برنامه های درسی عالی، راهنمای عیب یابی و انجمن ها همراه باشید.

 

راهنمای مبتدی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان (حتی زمانی که نمی دانید چگونه کدنویسی کنید)

 

خوب. من می خواهم این کار را انجام دهم. از کجا آغاز کنم؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که موجودی تجهیزات، تنظیمات و جمعیت دانشجویی خود را تهیه کنید.

 

در اینجا چند سوال وجود دارد که هنگام برنامه ریزی باید به آنها پاسخ دهید.

 

از چه نوع کامپیوترهایی استفاده خواهید کرد؟

آیا به اینترنت دسترسی خواهید داشت؟

رده سنی دانش آموزانی که آموزش می دهید چقدر است؟

آیا به برد هوشمند یا پروژکتور دسترسی خواهید داشت؟

آیا هر هفته همان بچه‌ها را می‌بینید یا بیشتر یک محیط رها کردنی است؟

راهنمای مبتدی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان (حتی زمانی که نمی دانید چگونه کدنویسی کنید)

 

1. به چه کامپیوترهایی دسترسی خواهید داشت؟

اگر به رایانه هایی با سن کمتر از 3 تا 4 سال دسترسی دارید، از نظر برنامه های درسی، انتخاب های زیادی خواهید داشت. اگر Google Chromebook یا رایانه‌های قدیمی‌تر را تنها گزینه خود دارید، احتمالاً باید از برنامه‌های درسی مبتنی بر وب استفاده کنید.

 

مهمترین کاری که هنگام ارزیابی برنامه های درسی انجام می دهید این است که قبل از شروع، سخت افزار و سایر الزامات فنی آن را بررسی کنید.

 

2. آیا به اینترنت دسترسی خواهید داشت؟

اگر به اینترنت دسترسی دارید، می توانید از هر یک از سه منبع برنامه درسی که در زیر توصیه می کنیم استفاده کنید.

 

اگر به اینترنت خارج از سایتی که رایانه‌ها در آن ذخیره می‌شوند دسترسی دارید، اما به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید از نسخه دسکتاپ کلاینت Scratch استفاده کنید.

 

3. محدوده سنی دانش آموزانی که خواهید دید چقدر است؟

در صورت امکان، ما اکیداً توصیه می کنیم که به کودکان در سنین مشابه آموزش دهید.

 

به خصوص به عنوان یک معلم یا سرپرست جدید، اگر طیف سنی زیادی دارید ممکن است غرق شوید و نتوانید توجه شخصی را که در هر جلسه به آن نیاز دارید ارائه دهید.

 

راهنمای مبتدی برای آموزش برنامه نویسی به Teaching programming for children  کودکان (حتی زمانی که نمی دانید چگونه کدنویسی کنید)

 

آیا من سا را ​​ببینم


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۳۲:۵۴ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

تاثیرهوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان زیر 16 سال

هوش مصنوعی ضعیف که به عنوان هوش مصنوعی باریک نیز  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان شناخته می شود، می تواند تعداد محدودی از عملکردهای از پیش تعیین شده را انجام دهد.

 

حتی چت‌ربات‌های قدرتمند چندوجهی هوش مصنوعی مانند Google Gemini و ChatGPT هنوز هم نوعی هوش مصنوعی ضعیف هستند. این دو خانواده از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) باید برنامه‌ریزی می‌شدند که چگونه به درخواست‌های کاربر پاسخ دهند، و اگر قرار است برای کارهای جدید استفاده شوند، به برنامه‌نویسی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  بیشتری نیاز دارند.

 

هوش مصنوعی قوی

هوش مصنوعی قوی هنوز وجود ندارد، اما محققان و طرفداران هوش مصنوعی به دو نوع متمایز از هوش مصنوعی قوی ابراز علاقه کرده اند: هوش عمومی مصنوعی (AGI) و هوش مصنوعی.

 

هوش عمومی مصنوعی یک نوع فرضی از هوش مصنوعی است که دارای هوش در سطح انسان است. در تئوری، AGI قادر به یادگیری، استدلال، و حل مسائل به شیوه ای بین رشته ای در همه حوزه  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ها خواهد بود. این فناوری قادر خواهد بود بدون برنامه‌ریزی صریح به انواع جدیدی از محرک‌های خارجی به طور مستقل پاسخ دهد.

 

ابر هوش نوعی هوش مصنوعی فرضی است که اغلب در کتاب های علمی تخیلی به تصویر کشیده می شود. این نوع هوش مصنوعی به مراتب از قابلیت های AGI پیشی می گیرد و از انسان ها باهوش تر است.

 

توجه به این نکته مهم است که هنوز هیچ سیستم AGI یا فوق هوشمندی توسعه نیافته است و هنوز بحث های قابل توجهی بین متخصصان در مورد زمان - یا حتی اگر - به دست می هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  آید وجود دارد. پیامدهای منفی و مثبت ابر هوش موضوع بحث های زیادی در جامعه هوش مصنوعی و جامعه به طور کلی است.

 

مدل‌های هوش مصنوعی را می‌توان بر اساس توانایی‌های تصمیم‌گیری و سطوح پیچیدگی شناختی آن‌ها نیز دسته‌بندی کرد.

 

هوش مصنوعی واکنشی

مدل‌های هوش مصنوعی واکنشی نوعی از هوش مصنوعی ضعیف هستند که برای تصمیم‌گیری به داده‌های بی‌درنگ متکی هستند. خروجی های مدل فقط بر اساس ورودی های جلسه جاری است. Deep Blue شرکت IBM، که قهرمان شطرنج گری کاسپاروف را قبل از شروع قرن شکست داد، نمونه ای از هوش مصنوعی واکنشی است.  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان برنامه‌نویسی می‌توانست حرکات احتمالی و نتایج آنها را در جلسه فعلی ارزیابی کند، اما چیزی در مورد بازی‌های گذشته نمی‌دانست.

هوش مصنوعی با حافظه محدود

تئوری ذهن هوش مصنوعی

هوش مصنوعی خودآگاه

دسته بندی مدل های هوش مصنوعی

موارد استفاده از هوش مصنوعی در تجارت

فناوری هوش مصنوعی عملیات تجاری را ساده می کند و کارایی را در بخش های مختلف کسب و کار افزایش می دهد، اما همچنین کارکنان را ملزم به ارتقاء مهارت و انطباق با نقش ها و مسئولیت های جدید در محل کار می کند.

 

با خودکار شدن وظایف معمول، انتظار می‌رود که نیروی کار به هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  سمت نقش‌های تحلیلی، خلاقانه‌تر و نظارتی‌تر حرکت کند که فناوری هوش مصنوعی نمی‌تواند انجام دهد. امید این است که این گذار نه تنها بهره وری کارکنان را افزایش دهد، بلکه به کارمندان این امکان را می دهد تا بر روی وظایف استراتژیک و خلاقانه تمرکز کنند که ارزش بیشتری به کسب و کار می بخشد.

 

توانایی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده‌ها در زمان واقعی، به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا پیشنهادات خود را برای بخش‌های خاص مشتری تنظیم کنند و فرصت‌های رشد و بهبود را به طور موثرتر از همیشه شناسایی کنند. ادغام هوش مصنوعی در عملیات تجاری نیز استراتژی های تعامل بازاریابی را متحول می کند. توصیه‌های شخصی‌شده و ربات‌های چت که خدمات تعاملی به مشتریان را 24/7 ارائه می‌کنند،  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان به شرکت‌ها اجازه می‌دهند سطوح بی‌سابقه‌ای از پشتیبانی مشتری را ارائه دهند.

 

مزایا و خطرات هوش مصنوعی

همانطور که هوش مصنوعی به یک فناوری استاندارد برای کاربردهای تجاری تبدیل می شود، نگرانی های فزاینده ای در مورد استفاده اخلاقی، مزایا و خطرات آن وجود دارد.

 

استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی مستلزم بررسی و مدیریت دقیق این خطرات است تا اطمینان حاصل شود که این فناوری به گونه ای استفاده می شود که برای جامعه مفید است و نابرابری ها را تشدید نمی کند یا به افراد یا گروه ها آسیب نمی رساند.

 

هوش مصنوعی همچنین ملاحظات حقوقی پیچیده‌ای را معرفی کرده است که کسب‌وکارها باید با دقت از آن‌ها عبور کنند. این نگرانی ها شامل مسائل مربوط به حریم خصوصی داده ها، تعصب هوش مصنوعی و تأثیر هوش مصنوعی بر اشتغال و همچنین تأثیر آن بر جامعه است.

 

تعیین اینکه چه کسی در هنگام تصمیم گیری های مضر هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  سیستم های هوش مصنوعی مسئول است، می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص برای سیستم های پیچیده هوش مصنوعی که خروجی آن صدها یا حتی هزاران وابستگی دارد. به عنوان مثال، هنگامی که یک خودروی خودران با هوش مصنوعی باعث تصادف می شود، تعیین اینکه چه کسی مسئول است – توسعه دهنده، شرکت یا کاربر – یک چالش مهم است. اگر عملکرد وسیله نقلیه توسط یک حمله بدافزار به خطر بیفتد، حتی پیچیده تر است.

 

به طور فزاینده‌ای آشکار می‌شود که شرکت‌ها باید دستورالعمل‌ها و بهترین شیوه‌ها را ایجاد کنند تا اطمینان حاصل کنند که استفاده کارکنان از فناوری تقویت‌شده هوش مصنوعی مطابق با سیاست‌های شرکت است.

 

جدول زیر نمای سطح بالایی از ماهیت دو لبه هوش Artificial intelligence in plain language for children  مصنوعی را ارائه می دهد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۱۰:۵۶ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان در مدرسه

پردازش زبان طبیعی (NLP)[53] به برنامه ها اجازه می دهوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان هد تا بخوانند، بنویسند و به زبان های انسانی مانند انگلیسی ارتباط برقرار کنند. مشکلات خاص عبارتند از: تشخیص گفتار، سنتز گفتار، ترجمه ماشینی، استخراج اطلاعات، بازیابی اطلاعات و پاسخ به سؤال.[54]

 

کارهای اولیه، مبتنی بر دستور زبان و شبکه‌های معنایی مولد نوام چامسکی، با ابهام‌زدایی معنایی کلمه[f] مشکل داشت، مگر اینکه محدود به حوزه‌های کوچکی به نام «جهان‌های خرد» (به دلیل مشکل دانش عقل سلیم[32]) باشد. مارگارت مسترمن معتقد بود که کلید فهم زبان ها معنی است و نه دستور زبان و اصطلاح هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان نامه ها و نه فرهنگ لغت ها باید اساس ساختار زبان محاسباتی باشند.

 

تکنیک‌های یادگیری عمیق مدرن برای NLP شامل جاسازی کلمه (نماینده کلمات، معمولاً به عنوان بردارهایی که معنای آنها را رمزگذاری می‌کنند)، [55] ترانسفورماتورها (معماری یادگیری عمیق با استفاده از مکانیزم توجه)، [56] و دیگران است. در سال 2019، مدل‌های زبان ترانسفورماتور از پیش آموزش‌دیده (یا «GPT») شروع به تولید متن منسجم کردند، [58][59] و تا سال 2023 این مدل‌ها توانستند نمرات سطح انسانی را در آزمون وکال هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ت، آزمون SAT، GRE کسب کنند. تست، و بسیاری دیگر از برنامه های کاربردی در دنیای واقعی.[60]

 

ادراک

ادراک ماشین توانایی استفاده از ورودی حسگرها (مانند دوربین ها، میکروفون ها، سیگنال های بی سیم، لیدار فعال، سونار، رادار و حسگرهای لمسی) برای استنتاج جنبه های جهان است. بینایی کامپیوتری توانایی تجزیه و تحلیل ورودی بصری است.[61]

 

این زمینه شامل تشخیص گفتار، [62] طبقه بندی تصویر، [63] تشخیص چهره، تشخیص اشیا، [64] و ادراک روباتیک است.

 

هوش اجتماعی

 

Kismet، یک سر ربات که در دهه 1990 ساخته شد.  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ماشینی که می تواند احساسات را تشخیص دهد و شبیه سازی کند.[66]

محاسبات عاطفی یک چتر بین رشته‌ای است که شامل سیستم‌هایی است که احساسات، عواطف و خلق و خوی انسان را تشخیص، تفسیر، پردازش یا شبیه‌سازی می‌کنند.[67] به عنوان مثال، برخی از دستیاران مجازی طوری برنامه ریزی شده اند که به صورت مکالمه صحبت کنند یا حتی شوخی کنند. این باعث می‌شود که آنها نسبت به پویایی عاطفی تعامل انسانی حساس‌تر به نظر برسند یا تعامل انسان و رایانه را تسهیل کنند.

 

با این حال، این تمایل به کاربران ساده لوح تصور غیرواقعی از هوش عوامل رایانه‌ای موجود می‌دهد.[68] موفقیت‌های متوسط مربوط به محاسبات عاطفی شامل تجزیه و تحلیل احساسات متنی و اخیراً، تحلیل احساسات چندوجهی است که در آن هوش مصنوعی تأثیرات نمایش داده شده توسط یک سوژه ضبط شده را طبقه‌بندی می‌کند.[69]

 

هوش عمومی

یک ماشین با هوش عمومی مصنوعی باید بتواند طیف هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  گسترده ای از مسائل را با وسعت و تطبیق پذیری مشابه هوش انسانی حل کند.[14]

 

تکنیک

تحقیقات هوش مصنوعی از طیف گسترده ای از تکنیک ها برای دستیابی به اهداف بالا استفاده می کند.[b]

 

جستجو و بهینه سازی

هوش مصنوعی می تواند بسیاری از مشکلات را با جستجوی هوشمندانه در میان بسیاری از راه حل های ممکن حل کند.[70] دو نوع جستجوی بسیار متفاوت در هوش مصنوعی استفاده می شود: جستجوی فضای حالت و جستجوی محلی.

 

جستجوی فضای حالت

جستجوی فضای حالت از طریق درختی از حالت‌های ممکن برای یافتن یک حالت هدف جستجو می‌کند.[71] به عنوان مثال، الگوریتم‌های برنامه‌ریزی از طریق درخت‌های اهداف و اهداف فرعی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  جستجو می‌کنند، تلاش برای یافتن مسیری برای رسیدن به هدف هدف، فرآیندی به نام تجزیه و تحلیل معنا و هدف.[72]

 

جستجوهای جامع ساده[73] به ندرت برای اکثر مشکلات دنیای واقعی کافی است: فضای جستجو (تعداد مکان‌های جستجو) به سرعت به اعداد نجومی افزایش می‌یابد. نتیجه جستجویی است که خیلی کند است یا هرگز کامل نمی شود.[18] «ابتکار» یا «قوانین سرانگشتی» می‌تواند به اولویت‌بندی انتخاب‌هایی که احتمال بیشتری برای رسیدن به هدف دارند کمک کند.[74]

 

جستجوی خصمانه برای برنامه های بازی مانند شطرنج یا Go استفاده  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان می شود. از میان درختی از حرکات و حرکات متقابل احتمالی جستجو می کند و به دنبال موقعیت برنده است.[75]

 

جستجوی محلی

 

تصویری از نزول گرادیان برای 3 نقطه شروع مختلف. دو پارامتر (که با مختصات پلان نشان داده می شوند) به منظور به حداقل رساندن تابع تلفات (ارتفاع) تنظیم می شوند.

جستجوی محلی از بهینه سازی ریاضی برای یافتن راه حلی برای یک مسئله استفاده می کند. با نوعی حدس شروع می شود و به تدریج آن را اصلاح می کند.[76]

 

Gradient descent نوعی جستجوی محلی است که مجموعه‌ای از پارامترهای عددی را با تنظیم تدریجی آنها برای به حداقل رساندن یک تابع ضرر بهینه می‌کند. انواع گرادیان نزول معمولا برای آموزش شبکه های عصبی استفاده می شود.[77]

 

نوع دیگری از جستجوی محلی، محاسبات تکاملی است، هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  که هدف آن بهبود مکرر مجموعه ای از راه حل های کاندید با "جهش" و "بازترکیب" آنها، انتخاب تنها مناسب ترین ها برای زنده ماندن در هر نسل است.[78]

 

فرآیندهای جستجوی توزیع شده می توانند از طریق الگوریتم های هوش ازدحام هماهنگ شوند. دو الگوریتم ازدحام محبوب مورد استفاده در جستجو عبارتند از بهینه سازی اArtificial intelligence in plain language for children زدحام ذرات (الهام گرفته از گله پرندگان) و بهینه سازی کلونی مورچه ها (الهام گرفته از رد پای مورچه ها).[79]

 

منطق

منطق صوری برای استدلال و بازنمایی دانش استفاده می شود.[80] رسمی


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۵۷:۴۵ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

چگونگی اجرای هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان در مدرسه

 هر کاری را بهتر از یک انسان  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان انجام دهید. قابلیت‌های یک ماشین با هوش مصنوعی فوق‌العاده شامل تفکر، استدلال، حل پازل، قضاوت کردن، یادگیری و برقراری ارتباط به تنهایی است. امروزه ابر هوش مصنوعی یک مفهوم فرضی است اما آینده هوش مصنوعی را نشان می دهد.

 

اکنون، بیایید انواع هوش مصنوعی را بر اساس عملکرد درک کنیم.

 

4. ماشین های راکتیو

ماشین‌های واکنش‌گرا انواع اولیه هوش مصنوعی ه هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ستند که تجربیات یا خاطرات گذشته را برای اقدامات آینده ذخیره نمی‌کنند. چنین سیستم هایی سناریوهای فعلی را به صفر می رسانند و بر اساس بهترین اقدام ممکن به آنها واکنش نشان می دهند. نمونه های محبوب ماشین های واکنشی شامل سیستم آبی عمیق IBM و AlphaGo گوگل است.

 

5. ماشین های حافظه محدود

ماشین‌های حافظه محدود می‌توانند تجربیات یا داده‌های گذشته را برای مدت کوتاهی ذخیره و استفاده کنند. به عنوان مثال، یک خودروی خودران می تواند سرعت وسایل نقلیه در مجاورت  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان خود، فواصل مربوطه، محدودیت سرعت و سایر اطلاعات مربوطه را برای حرکت در ترافیک ذخیره کند.

 

6. نظریه ذهن

نظریه ذهن به نوعی از هوش مصنوعی اشاره دارد که می تواند احساسات و باورهای انسان را درک کند و مانند انسان ها تعامل اجتماعی داشته باشد. این نوع هوش مصنوعی هنوز توسعه نیافته است اما برای آینده در حال رقابت است.

 

7. هوش مصنوعی خودآگاه

هوش مصنوعی خودآگاه با ماشین های فوق هوشمند با آگاهی، هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  احساسات، عواطف و باورهایشان سر و کار دارد. انتظار می رود چنین سیستم هایی باهوش تر از ذهن انسان باشند و ممکن است در وظایف محوله از ما بهتر عمل کنند. هوش مصنوعی خودآگاه هنوز یک واقعیت دور است، اما تلاش هایی در این راستا انجام می شود.

 

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی فوق العاده (AI) چیست؟ تعریف، تهدیدها و روندها

 

اهداف هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در درجه اول با مهندسی معکوس قابلیت ها و ویژگی های انسانی و به کارگیری آنها در ماشین ها به دست می آید. در هسته خود، هوش مصنوعی رفتار انسان را برای توسعه ماشین های هوشمند می خواند. به بیان ساده، هدف اساسی هوش مصنوعی طراحی فناوری است که سیستم های کامپیوتری را قادر می سازد هوشمندانه و در عین حال مستقل کار کنند. اهداف اساسی هوش مصنوعی در زیر توضیح داده شده است.

 

اهداف هوش مصنوعی

اهداف هوش مصنوعی

 

۱- توانایی حل مسئله را توسعه دهید

تحقیقات هوش مصنوعی بر توسعه الگوریتم‌های حل هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  مسئله کارآمد متمرکز است که می‌توانند استنتاج‌های منطقی انجام دهند و استدلال انسان را در حین حل پازل‌های پیچیده شبیه‌سازی کنند. سیستم‌های هوش مصنوعی روش‌هایی را برای مقابله با موقعیت‌های نامشخص یا مدیریت معمای اطلاعات ناقص با استفاده از نظریه احتمال، مانند سیستم پیش‌بینی بازار سهام، ارائه می‌کنند.

 

توانایی حل مسئله هوش مصنوعی زندگی ما را آسان‌تر می‌کند زیرا می‌توان وظایف پیچیده را به سیستم‌های هوش مصنوعی قابل اعتماد اختصاص داد که می‌توانند به ساده‌سازی مشاغل حیاتی کمک کنند.

 

2. ادغام بازنمایی دانش

تحقیقات هوش مصنوعی حول ایده بازنمایی دانش و مهندسی دانش می چرخد. این به بازنمایی «آنچه شناخته شده» برای ماشین‌ها با هستی‌شناسی مجموعه‌ای از اشیا، روابط و مفاهیم مربوط می‌شود.

 

این نمایش اطلاعات دنیای واقعی را نشان می دهد که یک کامپیوتر برای حل مشکلات پیچیده زندگی واقعی، مانند تشخیص یک بیماری پزشکی یا تعامل با انسان به زبان طبیعی، استفاده می کند. محققان می توانند از اطلاعات ارائه شده برای گسترش پایگاه دانش هوش مصنوعی و تنظیم دقیق و بهینه سازی مدل های  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان هوش مصنوعی خود برای رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده کنند.

 

3. برنامه ریزی را تسهیل کنید

عوامل هوشمند راهی برای تصور آینده فراهم می کنند. برنامه‌ریزی مبتنی بر هوش مصنوعی، مسیر عملی رویه‌ای را برای یک سیستم برای دستیابی به اهدافش تعیین می‌کند و عملکرد کلی را از طریق تحلیل‌های پیش‌بینی، تحلیل داده‌ها، پیش‌بینی و مدل‌های بهینه‌سازی بهینه می‌کند.

 

با کمک هوش مصنوعی می‌توانیم پیش‌بینی‌های آینده انجام دهیم و عواقب اقدامات خود را مشخص کنیم. برنامه ریزی در رباتیک، سیستم های خودمختار، دستیارهای شناختی و امنیت سایبری مرتبط است.

 

4. اجازه یادگیری مداوم را بدهید

یادگیری برای راه حل های هوش مصنوعی ضروری است هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان . از لحاظ مفهومی، یادگیری مستلزم توانایی الگوریتم های کامپیوتری برای بهبود دانش یک برنامه هوش مصنوعی از طریق مشاهدات و تجربیات گذشته است. از نظر فنی، برنامه های هوش مصنوعی مجموعه ای از جفت های ورودی-خروجی را برای یک تابع تعریف شده پردازش می کنند و از نتایج برای پیش بینی نتایج برای ورودی های جدید استفاده می کنند.

 

هوش مصنوعی در درجه اول از دو مدل یادگیری استفاده می کند - نظارت شده و بدون نظارت - که در آن تمایز اصلی در استفاده از مجموعه داده های برچسب گذاری شده است. همانطور که سیستم‌های هوش مصنوعی به طور مستقل یاد می‌گیرند، به حداقل مداخله انسانی یا بدون نیاز به دخالت انسان نیاز دارند. به عنوان مثال، ML یک فرآیند یادگیری خودکار را تعریف می کند.

 

5. هوش اجتماعی را تشویق کنید

محاسبات عاطفی که «هوش مصنوعی احساسی» نیز نامیده می‌شود، شاخه‌ای از هوش مصنوعی است که تجربیات، احساسات و عواطف انسانی را تشخیص، تفسیر و شبیه‌سازی می‌کند. با محاسبات عاطفی، رایانه‌ها می‌توانند حالات چهره، زبان بدن و آهنگ‌های صوتی را بخوانند تا به سیستم‌های هوش مصنوعی اجازه دهند تا در سطح انسان تعامل و اجتماعی کنند. بنابراین، تلاش‌های تحقیقاتی به سمت تقویت هوش اجتماعی ماشین‌ها متمایل است.

 

6. خلاقیت را ارتقا دهید

هوش مصنوعی خلاقیت و تفکر مصنوعی را ارتقا می دهد که می تواند به انسان در انجام بهتر وظایف کمک کند. هوش مصنوعی می‌تواند از طریق حجم وسیعی از داده‌ها، گزینه‌ها وArtificial intelligence in plain language for children  جایگزین‌ها را در نظر بگیرد و مسیرها یا فرصت‌هایی خلاقانه برای پیشرفت ما ایجاد کند.


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۱۴:۳۳ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان در مدرسه

 y مشکل و عملکرد برنامه معیارهای مستقیم "هوش" ماشین هستند هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  - و هیچ بحث فلسفی دیگری مورد نیاز نیست، یا حتی ممکن است امکان پذیر نباشد.

 

تعریف دیگری توسط گوگل،[306] یک متخصص اصلی در زمینه هوش مصنوعی اتخاذ شده است. این تعریف توانایی سیستم ها را برای ترکیب اطلاعات به عنوان تجلی هوش، مشابه روشی که  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان در هوش بیولوژیکی تعریف می شود، تصریح می کند.

 

ارزیابی رویکردهای هوش مصنوعی

هیچ تئوری یا پارادایم متحد کننده ای در بیشتر تاریخ خود تحقیقات هوش مصنوعی را هدایت نکرده است.[z] موفقیت بی سابقه یادگیری ماشین آماری در دهه 2010 همه رویکردهای دیگر را تحت الشعاع قرار داد (تا آنجا که برخی منابع، به ویژه در دنیای تجارت، از این اصطلاح استفاده می کنند. "هوش مصنوعی" به معنای "یادگیری ماشینی با شبکه های عصبی"). این رویکرد بیشتر نمادین، نرم و باریک است. منتقدان استدلال می کنند که این سوالات  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ممکن است توسط نسل های آینده محققان هوش مصنوعی مورد بازبینی قرار گیرد.

 

هوش مصنوعی نمادین و محدودیت های آن

هوش مصنوعی نمادین (یا "GOFAI")[308] استدلال آگاهانه سطح بالایی را شبیه سازی می کند که مردم هنگام حل پازل، بیان استدلال قانونی و انجام ریاضیات از آن استفاده می کنند. آنها در کارهای "هوشمند" مانند تست های جبر یا IQ بسیار موفق بودند. در دهه 1960، نیوول و سایمون فرضیه سیستم های نمادهای فیزیکی ر هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ا مطرح کردند: "یک سیستم نماد فیزیکی ابزار لازم و کافی برای کنش هوشمند عمومی را دارد."[309]

 

با این حال، رویکرد نمادین در بسیاری از وظایفی که انسان ها به راحتی حل می کنند، مانند یادگیری، تشخیص یک شی یا استدلال عقلانی، شکست خورد. پارادوکس Moravec این کشف است که وظایف "هوشمند" سطح بالا برای هوش مصنوعی آسان بود، اما وظایف "غریزی" سطح پایین بسیار دشوار بود.[310] فیلسوف هوبرت دریفوس از دهه 1960 استدلال کرده بود که تخصص انسان به غریزه ناخودآگاه به جای دستکاری نمادین آگاهانه، و به داشتن "احساس" برای موقعیت، به جای دانش نمادین صریح بستگی دارد.[311] اگرچه استدلال‌های او در ابتدای ارائه‌شان مورد تمسخر هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  قرار گرفته و نادیده گرفته شده بودند، اما در نهایت، تحقیقات هوش مصنوعی با او موافقت کردند.[aa][19]

 

مسئله حل نشده است: استدلال فرعی نمادین می‌تواند بسیاری از اشتباهات غیرقابل کشفی را که شهود انسان انجام می‌دهد، مانند سوگیری الگوریتمی، مرتکب شود. منتقدانی مانند نوام چامسکی معتقدند که ادامه تحقیقات در مورد هوش مصنوعی نمادین همچنان برای دستیابی به هوش عمومی ضروری است، [313] [314] تا حدی به این دلیل که هوش مصنوعی زیر نمادین فاصله گرفتن از هوش مصنوعی قابل توضیح است: درک چرایی آن ممکن است دشوار یا غیرممکن باشد. یک برنامه هوش مصنوعی آماری مدرن تصمیم خاصی گرفت. حوزه نوظهور هوش مصنوعی عصبی نمادین تلاش می کند تا این دو رویکرد را پل بزند.

 

مرتب در مقابل ژولیده

نوشتار اصلی: شیک و شلوار

"نیتز" امیدوار است که رفتار هوشمند با استفاده از اصول ساده و ظریف (مانند منطق، بهینه سازی یا شبکه های عصبی) توصیف شود. "Scruffies" انتظار دارند که لزوماً مستلزم حل تعداد زیادی از مشکلات نامرتبط است. نیت ها از برنامه های خود با دقت نظری دفاع می کنند، نابسامانی ها عمدتاً به آزمایش  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان های افزایشی متکی هستند تا ببینند آیا کار می کنند یا خیر. این موضوع در دهه های 1970 و 1980 به طور فعال مورد بحث قرار گرفت، [315] اما در نهایت بی ربط تلقی شد. هوش مصنوعی مدرن دارای عناصر هر دو است.

 

محاسبات نرم در مقابل سخت

مقاله اصلی: محاسبات نرم

یافتن یک راه حل قابل اثبات صحیح یا بهینه برای بسیاری از مسائل مهم غیرقابل حل است.[18] محاسبات نرم مجموعه‌ای از تکنیک‌ها شامل الگوریتم‌های ژنتیک، منطق فازی و شبکه‌های عصبی است که نسبت به عدم دقت، عدم قطعیت، حقیقت جزئی و تقریب قابل تحمل هستند. محاسبات نرم در اواخر دهه 1980 معرفی شد و موفق ترین برنامه های هوش مصنوعی در قرن بیست و یکم نمونه هایی از محاسبات نرم با شبکه های عصبی هستند.

 

باریک در مقابل هوش مصنوعی عمومی

مقالات اصلی: هوش مصنوعی ضعیف و هوش مصنوعی عمومی

محققان هوش مصنوعی در مورد اینکه آیا باید اهداف هوش عمومی مصنوعی و ابر هوش را به طور مستقیم دنبال کنند یا تا آنجا که ممکن است مشکلات خاص را حل کنند (هوش مصنوعی محدود) تقسیم شده اند، به این امید که این راه حل ها به طور غیرمستقیم به اهداف بلندمدت این رشته منجر شود.[316] 317] تعریف هوش  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان عمومی دشوار است و اندازه گیری آن دشوار است و هوش مصنوعی مدرن با تمرکز بر مشکلات خاص با راه حل های خاص، موفقیت های قابل تایید بیشتری داشته است. زیر شاخه تجربی هوش عمومی مصنوعی این حوزه را به طور انحصاری مورد مطالعه قرار می دهد.

 

آگاهی ماشینی، احساس و ذهن

مقاله‌های اصلی: فلسفه هوش مصنوعی و آگاهی مصنوعی

فلسفه ذهن نمی داند که آیا یک ماشین می تواند ذهن، آگاهی و حالات ذهنی داشته باشد، به همان معنایی که انسان ها دارند. این موضوع به جای رفتار بیرونی ماشین، تجربیات داخلی ماشین را د هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ر نظر می گیرد. تحقیقات AI جریان اصلی این موضوع را بی‌ربط می‌داند زیرا بر اهداف این حوزه تأثیر نمی‌گذارد: ساخت ماشین‌هایی که می‌توانند با استفاده از هوشمندی مشکلات را حل کنند. راسل و نورویگ می‌افزایند که «پروژه اضافی برای

آگاه کرArtificial intelligence in plain language for children دن یک ماشین دقیقاً به روشی که انسان


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۵۳:۴۶ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

باید و نباید هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان

 

 

یک نقطه ضعف هوش مصنوعی در مراقبت های  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان بهداشتی پتانسیل نگرانی های اخلاقی و حفظ حریم خصوصی است. سیستم های هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی به شدت به داده های بیمار، از جمله اطلاعات حساس پزشکی، متکی هستند. باید اطمینان حاصل شود که این داده ها به شیوه ای ایمن و آگاهانه از حفظ حریم خصوصی جمع آوری، ذخیره و استفاده می شوند. حفاظت از حریم خصوصی بیمار، حفظ محرمانه بودن داده ها و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات سلامت شخصی ملاحظات حیاتی است.

 

هوش مصنوعی در بازاریابی

 

توانایی افزایش هدف گذاری و شخصی سازی کمپین های هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  بازاریابی. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند حجم وسیعی از داده‌های مشتری، از جمله جمعیت‌شناسی، ترجیحات، رفتار مرور، و سابقه خرید را تجزیه و تحلیل کنند تا مخاطبان را تقسیم‌بندی کنند و پیام‌های بازاریابی بسیار هدفمند و شخصی‌شده را ارائه دهند. با استفاده از هوش مصنوعی، بازاریابان می‌توانند کمپین‌های خود را برای بخش‌های خاص مشتری تنظیم کنند و ارتباط و اثربخشی تلاش‌های بازاریابی خود را افزایش دهند. این سطح از هدف‌گیری و شخصی‌سازی می‌تواند منجر به نرخ تبدیل بالاتر، بهبود رضایت مشتری و افزایش بازگشت سرمایه (ROI) برای کمپین‌های بازاریابی شود.

 

یکی از معایب هوش مصنوعی در بازاریابی، کمبود بالقوه  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان تماس و خلاقیت انسانی است. در حالی که هوش مصنوعی می تواند وظایف مختلف بازاریابی را خودکار کند و بینش های مبتنی بر داده را ایجاد کند، ممکن است برای تکرار عناصر انسانی منحصر به فرد بازاریابی، مانند ارتباط عاطفی، شهود و تفکر خلاق، دچار مشکل شود. الگوریتم‌های هوش مصنوعی ممکن است تنها بر داده‌ها و الگوهای از پیش تعریف‌شده تکیه کنند و به‌طور بالقوه رویکردهای بازاریابی نوآورانه یا خارج از چارچوب را که به خلاقیت و شهود انسانی نیاز دارند، از دست بدهند.

 

هوش مصنوعی در آموزش

 

توانایی ارائه تجربیات یادگیری شخصی. سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  هوش مصنوعی می‌توانند حجم وسیعی از داده‌ها را در مورد عملکرد دانش‌آموز، ترجیحات و سبک‌های یادگیری برای ایجاد محتوای آموزشی مناسب و مسیرهای یادگیری تطبیقی تجزیه و تحلیل کنند. این شخصی‌سازی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا با سرعت خودشان یاد بگیرند، روی مناطقی که به حمایت بیشتری نیاز دارند تمرکز کنند و با محتوایی که برایشان مرتبط و جالب است درگیر شوند.

 

یک نقطه ضعف هوش مصنوعی در آموزش، پتانسیل نگرانی های اخلاقی و حفظ حریم خصوصی است. سیستم های هوش مصنوعی مقدار قابل توجهی از داده های دانش آموزان از جمله عملکرد، رفتار و اطلاعات شخصی آنها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند. لازم است اطمینان حاصل شود که این داده ها به طور ایمن و با حفاظت از حریم خصوصی مناسب مدیریت می شوند.

 

هوش مصنوعی در خلاقیت

 

یکی از مزیت‌های هوش مصنوعی در خلاقیت، توانایی آن  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان در تقویت خلاقیت انسان و ارائه راه‌های جدید برای بیان هنری است. فناوری‌های هوش مصنوعی، مانند مدل‌های مولد و الگوریتم‌های یادگیری ماشین، می‌توانند به هنرمندان، نوازندگان و نویسندگان در تولید ایده‌های بدیع، کاوش در سبک‌های هنری جدید و پیش‌بردن مرزهای فرآیندهای خلاقانه سنتی کمک کنند.

 

یکی از معایب هوش مصنوعی در خلاقیت، فقدان بالقوه اصالت و اصالت در کارهای خلاقانه تولید شده توسط هوش مصنوعی است. در حالی که سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند سبک‌ها و الگوهای موجود را تقلید کنند، بحث‌های مداومی در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی واقعاً می‌تواند خلاقیتی مشابه انسان‌ها داشته باشد وجود دارد. آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است فاقد عمق، ارتباط عاطفی و دیدگاه های منحصر به فرد ناشی از تجربیات و احساسات انسانی باشند.

 

هوش مصنوعی در حمل و نقل

 

یکی از مزایای هوش مصنوعی در حمل و نقل، پتانسیل افزایش ایمنی و هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  کارایی در جاده ها و در حالت های مختلف حمل و نقل است. سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های بی‌درنگ از حسگرها، دوربین‌ها و سایر منابع را برای تصمیم‌گیری سریع و آگاهانه تجزیه و تحلیل کنند. این می تواند ویژگی هایی مانند سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) و وسایل نقلیه خودران را فعال کند که می تواند به کاهش خطاهای انسانی و تصادفات کمک کند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند جریان ترافیک را بهینه کند، برنامه‌ریزی مسیر را بهبود بخشد، و تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده وسایل نقلیه را فعال کند، که منجر به شبکه‌های حمل‌ونقل کارآمدتر و کاهش ازدحام می‌شود.

 

یکی از معایب هوش مصنوعی در حمل و نقل، چالش های اخلاقی و قانونی است که ارائه می کند. به عنوان مثال، وسایل نقلیه خودران سوالاتی را در مورد مسئولیت در صورت تصادف ایجاد می کنند. تعیین اینکه چه کسی در هنگام تصادف یک وسیله نقلیه کنترل شده با هوش مصنوعی مسئول است، می تواند پیچیده باشد. علاوه بر این، تصمیمات اتخاذ شده توسط سیستم های هوش مصنوعی، مانند تصمیماتی که مربوط به مدیریت ترافیک یا اجتناب هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  از تصادف است، ممکن است نیاز به در نظر گرفتن ملاحظات اخلاقی داشته باشد، مانند تخصیص منابع محدود یا محافظت از مسافران در مقابل عابران پیاده. ایجاد تعادل بین این دوراهی های اخلاقی و تدوین مقررات و دستورالعمل های مناسب برای هوش مصنوعی در حمل و نقل یک چالش پیچیده و مداوم است.

 

برنامه مناسب را انتخاب کنید

با دوره های جامع Simplilearn، حرفه خود را در هوش مصنوعی و ML افزایش دهید. مهارت ها و دانش را به دست آورید تا صنایع را متحول کنید و پتانسیل واقعی خود را آزاد کنید.  Artificial intelligence in plain language for children اکنون ثبت نام کنید و امکانات بی حد و حصر را باز کنید!

 

نام برنامه مهندس هوش مصنوعی


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۵۹:۴۹ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

برنامه نویسی بلوکی چیست؟

اصلا کد نویسی چیست؟

"کدگذاری" یک نام اشتباه است. مردم از اصطلاحات برنامه نویسی بلوکی  «کد نویسی» و «برنامه نویسی» به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما آنها یکسان نیستند.

 

برنامه نویسی حل مسئله است. وقتی یک مشکل برنامه نویسی  برنامه نویسی بلوکی را حل می کنید، به یک راه حل می رسید. این راه حل به عنوان یک الگوریتم شناخته می شود.

 

سپس باید راه حل خود، یعنی الگوریتم را در زبان برنامه نویسی مورد نظر خود بیان کنید. این به عنوان کدگذاری شناخته می شود. انتخاب زبان شما ممکن است بر نحوه کدنویسی راه حل شما تأثیر بگذارد، اما در غیر این صورت این یک فرآیند نسبتاً مکانیکی است.

 

مردم اغلب کدنویسی را با برنامه نویسی اشتباه می گیرند برنامه نویسی بلوکی . آنها فکر می کنند که اگر یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرند (su

 

عکس پروفایل محمد ذوالقرنین

محمد ذوالقرنین

تحصیل در رشته فناوری اطلاعات برنامه نویسی بلوکی  و تجارت الکترونیک (فارغ التحصیل 2012)

  ·

5 سال

پاسخ اصلی: برنامه نویسی به چه معناست؟

برنامه نویسی رایانه راهی برای دادن دستورالعمل به رایانه ها در مورد کارهای بعدی است. این دستورالعمل ها به عنوان کد شناخته می شوند و برنامه نویسان کامپیوتر برای حل مشکلات یا انجام یک کار کد می نویسند.

 

زبان های مختلفی برای برنامه نویسی استفاده  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان می شود که  برنامه نویسی بلوکی در زیر به برخی از آنها اشاره می شود

 

Java، C، C++، C#، Python، PHP، Swift، Objective-C، Perl، Ruby، Go، Delphi و غیره

 

عکس پروفایل Saurav Sharma

ساوراو شارما

نویسنده برنامه نویس Python Full Stack دارای 267 پاسخ و 14.4 میلیون بازدید پاسخ است

  ·

6 سال

مربوط

چگونه می توانم مهارت های برنامه نویسی خود را بهبود بخشم؟

وقتی برای اولین بار شروع به یادگیری رانندگی کردم، یک کابوس بود.

 

هرگز فکر نمی کردم که روزی بتوانم با خیال راحت یک ماشین برنامه نویسی بلوکی  رانندگی کنم. باید به جاده توجه می‌کردم، کلاچ را کنترل می‌کردم، می‌شکنم و پدال گاز برنامه نویسی بلوکی  را همزمان کنترل می‌کردم و در حالی که فرمان را نگه می‌داشتم، دنده را چک می‌کردم.

 

خلاصه خیلی پیچیده بود.

 

اما با تمرین کافی اعتماد به نفس پیدا کردم و در نهایت توانستم Block programming رانندگی کنم. با چند ماه رانندگی توانستم با یکی از مسافران ارتباط برقرار کنم و دیگر نیازی به توجه جدی نداشتم.

 

 


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۳۴:۲۰ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)

اهمیت برنامه نویسی بلوکی برای کودکان

برنامه نویسی یا کدنویسی کامپیوتری ترکیبی از توالی دستورات  برنامه نویسی بلوکی است که برنامه نامیده می شود که رایانه ها می توانند برای انجام وظایف از آنها پیروی کنند.[1][2] این شامل طراحی و پیاده سازی الگوریتم ها، مشخصات گام به گام رویه ها، با نوشتن کد در یک یا چند زبان برنامه نویسی است. برنامه نویسان معمولاً از زبان های برنامه نویسی سطح بالا استفاده می کنند که برای انسان راحت تر از کد ماشین قابل درک است که مستقیماً توسط واحد پردازش مرکزی اجرا می شود. برنامه نویسی ماهر معمولاً به تخصص در چندین موضوع مختلف از جمله دانش برنامه نویسی بلوکی  حوزه برنامه، جزئیات زبان های برنامه نویسی و کتابخانه های کد عمومی، الگوریتم های تخصصی و منطق رسمی نیاز دارد.

 

وظایف کمکی همراه و مرتبط با برنامه نویسی شامل تجزیه و تحلیل نیازمندی ها، آزمایش، اشکال زدایی (بررسی و رفع مشکلات)، پیاده سازی سیستم های ساخت و مدیریت مصنوعات مشتق شده، مانند کد ماشین برنامه ها است. در حالی که اینها گاهی اوقات برنامه نویسی در نظر گرفته می شوند، اغلب اصطلاح توسعه نرم افزار برای این فرآیند کلی بزرگتر استفاده می شود - با عبارات برنامه نویسی، پیاده سازی، و کدگذاری برای نوشتن و ویرایش کد فی نفسه. برنامه نویسی بلوکی  گاهی اوقات توسعه نرم افزار به عنوان مهندسی نرم افزار شناخته می شود، به  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان خصوص زمانی که از روش های رسمی استفاده می کند یا از یک فرآیند طراحی مهندسی پیروی می کند.

 

تاریخ

 

آدا لاولیس، که یادداشت هایش به انتهای مقاله لوئیجی منابریا اضافه شد، شامل اولین الگوریتمی بود که برای پردازش توسط موتور تحلیلی چارلز بابیج طراحی شده بود. او اغلب به عنوان اولین برنامه نویس کامپیوتر تاریخ شناخته می شود.

همچنین ببینید: برنامه کامپیوتری § تاریخچه برنامه نویس § تاریخچه و تاریخچه زبان های برنامه نویسی

دستگاه های قابل برنامه ریزی قرن هاست که وجود داشته اند.  برنامه نویسی بلوکی در اوایل قرن نهم، یک ترتیب‌دهنده موسیقی قابل برنامه‌ریزی توسط برادران ایرانی بانو موسی اختراع شد که یک دستگاه فلوت مکانیکی خودکار را در کتاب دستگاه‌های مبتکر توصیف کردند.[3][4] در سال 1206، مهندس عرب الجزاری یک دستگاه درام قابل برنامه ریزی را اختراع کرد که در آن یک خودکار مکانیکی موسیقی می توانست برای نواختن ریتم ها و الگوهای طبل مختلف، از طریق میخ ها و بادامک ها ساخته شود.[5][6] در سال 1801، دستگاه بافندگی ژاکارد می‌توانست با تغییر «برنامه» آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  بافت‌های کاملاً متفاوتی تولید کند - یک سری کارت‌های  برنامه نویسی بلوکی مقوایی با سوراخ‌هایی روی آن‌ها.

 

الگوریتم های کدشکن نیز قرن هاست که وجود داشته اند. در قرن نهم، الکندی، ریاضیدان عرب، یک الگوریتم رمزنگاری را برای رمزگشایی کد رمزگذاری شده، در کتاب دست نوشته ای درباره رمزگشایی پیام های رمزنگاری شده، توصیف کرد. او اولین توصیف را از تحلیل رمز با استفاده از تحلیل فرکانس، اولین برنامه نویسی بلوکی  الگوریتم شکستن کد، ارائه کرد.[7]

 

اولین برنامه کامپیوتری به طور کلی به سال 1843 مربوط می شود، زمانی که ریاضیدان آدا لاولیس الگوریتمی را برای محاسبه دنباله ای از اعداد برنولی منتشر کرد که قرار بود توسط موتو برنامه نویسی بلوکی ر تحلیلی چارلز بابیج انجام شود.[8]

 

 

داده‌ها و دستورالعمل‌ها زمانی روی کارت‌های پانچ خارجی ذخیره می‌شدند، که به ترتیب نگهداری می‌شدند و در عرشه‌های برنامه مرتب می‌شدند.

در دهه 1880، هرمان هولریث مفهوم ذخیره سازی داده ها را به شکل قابل خواندن توسط ماشین ابداع کرد.[9] بعداً یک تابلوی کنترل (پلاگ برد) به جدول‌ساز نوع اول او در سال 1906 اجازه داد تا برای کارهای مختلف برنامه‌ریزی شود، و در اواخر دهه 1940، تجهیزات ضبط واحد مانند IBM 602 و IBM 604 توسط پانل‌های کنترل در یک برنامه مشابه برنامه‌ریزی شدند. مانند اولین کامپیوترهای الکترونیکی. با این حال، با مفهوم کامپیوتر برنامه نویسی بلوکی  برنامه ذخیره شده در سال 1949، هر دو برنامه و داده ها به یک شکل در حافظه کامپیوتر ذخیره و دستکاری شدند.[10]

 

زبان ماشین

کد ماشین زبان برنامه های اولیه بود که در مجموعه دستورات ماشین خاص، اغلب به صورت نماد دودویی نوشته می شد. زبان‌های اسمبلی به زودی توسعه یافتند که به برنامه‌نویس اجازه می‌داد دستورالعمل‌ها را در قالب متنی (مثلاً ADD X، TOTAL) با اختصارات برای هر کد عملیات و نام‌های معنی‌دار برای تعیین آدرس‌ها مشخص کند. با این حال، از آنجایی که یک زبان اسمبلی کمی بیشتر از یک نماد متفاوت برای یک زبان ماشین است، دو ماشین با مجموعه‌های برنامه نویسی بلوکی  دستورالعمل متفاوت نیز زبان‌های اسمبلی متفاوتی دارند.

 

 

کنترل پنل سیمی برای ماشین حسابداری IBM 402. سیم‌ها جریان‌های پالس را از کارت‌خوان به شمارنده‌ها و دیگر منطق‌های داخلی و در نهایت به چاپگر متصل می‌کنند.

زبان های کامپایلر

همچنین ببینید: کامپایلر

زبان‌های سطح بالا، فرآیند توسعه یک برنامه را ساده‌تر برنامه نویسی بلوکی  و قابل فهم‌تر کرده و کمتر به سخت‌افزار زیرین محدود می‌شوند. اولین ابزار مرتبط با کامپایلر، سیستم A-0، در سال 1952 [11] توسط گریس هاپر، که اصطلاح "کامپایلر" را نیز ابداع کرد، توسعه یافت.[12][13] FORTRAN، اولین زبان پرکاربرد سط Block programming ح بالا که دارای یک پیاده سازی کاربردی بود، در سال 1957 منتشر شد، [14] و بسیاری از زبان های دیگر.


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۲۷:۳۱ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)