مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

مسابقات اسکرچ برای کودکان زیر 16 سال

 

 

در این راهنمای بهترین دوره ها (BCG)، من بهترین دوره های مسابقات اسکرچ   آنلاین را برای یادگیری Scratch، یک زبان برنامه نویسی بصری سطح بالا، انتخاب کرده ام. به جای نوشتن متن، بلوک هایی را بکشید و رها کنید که مانند پازل در کنار هم قرار می گیرند تا کدنویسی کنید. این سهولت استفاده به کودکان، نوجوانان و غیر برنامه نویسان اجازه می دهد تا انگشتان پای خود را در برنامه نویسی فرو ببرند. Scratch همچنین دارای یک  مسابقات اسکرچ  جامعه فعال پر از یادگیرندگان است که خلاقیت های خود را با جهان به اشتراک می گذارند. همه دوره ها برای مبتدیان هستند!

 

اسکرچ چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری سطح  مسابقات اسکرچ  بالا است که توسط MIT برای معرفی کودکان، نوجوانان و غیر برنامه نویسان به دنیای شگفت انگیز برنامه نویسی ایجاد شده است. به عنوان یک زبان مبتنی بر بلوک که در آن می توانید به جای نوشتن و به خاطر سپردن دستورات متن، کد را مانند قطعات پازل با هم بکشید و رها کنید، یادگیری و بازی با آن زبان برای هر کسی بسیار آسان تر است. خود رابط Scratch نیز برای پیمایش مسابقات اسکرچ   آسان است و دارای ابزارهای زیادی از جمله انیمیشن و صدا است که اغلب پیاده سازی آنها در زبان های دیگر دشوارتر است.

 

اما چیزی که Scratch را بزرگتر می کند، جامع آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ه شگفت انگیز آن است. می‌توانید ساخته‌های دیگران را در وب‌سایت رسمی Scratch پیدا کرده و بازی کنید، و به راحتی می‌توانید ساخته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. فقط از نگاهی به پروژه های دیگران مسابقات اسکرچ   می توانید حمایت و الهام زیادی پیدا کنید.

 

انتخاب شماره 1 من برای بهترین دوره اسکرچ باید مقدمه CS50 بر برنامه نویسی با اسکرچ توسط دانشگاه هاروارد باشد.

 

این دوره رایگان با مدرک رایگان برای  مسابقات اسکرچ  دانش آموزانی طراحی شده است که هیچ تجربه قبلی در زمینه برنامه نویسی ندارند. شما اصول برنامه نویسی و تفکر محاسباتی را یاد خواهید گرفت که مفاهیم آن به هر زبان برنامه نویسی دیگری که در طول حرفه خود یاد خواهید گرفت منتقل می شود. از جمله چیزهایی که می‌سازید داستان‌های بصری، انیمیشن‌ها، هنرهای تعاملی و حتی بازی‌ها هستند! فیلم های سخنرانی را تماشا کنید، یادداشت ها را بخوانید و روی پروژه ها کار کنید. به شما یک گواهی پایان تایید نشده رایگان اعطا می شود یا اگر در هر پروژه حداقل 70٪ امتیاز کسب کنید، می توانید برای یک گواهی تایید شده پرداخت کنید.

 

آنچه یاد خواهید گرفت:

 

شما با اسپرایت ها به عنوان تصاویر کاراکتر روی صفحه  مسابقات اسکرچ  آشنا می شوید، سپس با استفاده از توابعی برای آموزش صحبت کردن، حرکت و پاسخ به رویدادهایی مانند کلیک ماوس، آنها را پویا کنید.

متغیرها به برنامه اجازه می‌دهند اطلاعات را به خاطر بسپارد، بنابراین می‌توانید نام خود را به برنامه بدهید و اسپرایت به شما خوشامد بگوید.

شما همچنین می توانید برنامه را وادار به انجام محاسبات و تصمیم گیری بر اساس مقدار با شرطی ها و حلقه ها کنید، به این معنی که می توانید آنچه را که می خواهید برنامه شما انجام دهد مسابقات اسکرچ   حتی بهتر بیان کنید!

محاسباتی فکر کنید و با انتزاع شروع کنید، که مفاهیم را با پنهان کردن مسابقات اسکرچ   پیچیدگی ساده می کند. انتزاعات به شما این امکان را می دهد که بدون گم شدن در جزئیات، آنچه را که در جریان است پیگیری کنید

بیاموزید که چگونه از ابتدا به ساخت پروژه های بزرگ نزدیک شوید (در ابتدا).

دیوید جی. مالان CS50 را از سال 2007 تدریس می کند، ابتدا در دانشگاه هاروارد، سپس در edX از سال 2012. برایان یو یک مهندس نرم افزار در Automattic است. او در کنار دیوید  Scratch competitions کار می کند تا بهترین تجربه آموزشی برنامه نویسی را ارائه دهد.

 

 


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۴۰:۰۷ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)