مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

همه چیز در مورد آموزش برنامه نویسی برای کودکان

uver فقط علوم کامپیوتر را برای مطالعات نظری  آموزش برنامه نویس برای کودکان و مرتبط با نرم افزار و مهندسی کامپیوتر را با تمرکز بر سخت افزار کامپیوتر ارائه می دهد. هر کدام کلاس های مهندسی نرم افزار ارائه می دادند، اما رشته ای اختصاصی وجود نداشت. چگونه ممکن است مدرسه ای مانند دانشگاه واترلو بتواند رشته مهندسی نرم افزار را ارائه دهد اما بهترین گزینه برای مهندسین نرم افزار آینده نگر نباشد؟ Sugi توضیحات بیشتری ارائه می دهد:

 

به طور معمول، چیزی که آنها (کارفرمایان) در یک نامزد مهندس نرم افزار به دنبال آن هستند، توانایی نوشتن کدهای جامد و ساخت پروژه های جالب، و همچنین اصول علوم کامپیوتر  آموزش برنامه نویس برای کودکان از جمله ساختارهای داده و الگوریتم ها است.

 

من فکر می کنم بهترین راه برای پرورش این مجموعه مهارت، یادگیری سریع اصول علوم کامپیوتر و صرف وقت خود برای تمرین حل مسائل و نوشتن کد است.

 

بر اساس برنامه درسی مهندسی نرم افزار و بر اساس آموزش برنامه نویس برای کودکان  میزان مشغله دانشجویان مهندسی به طور کلی، من فکر می کنم انجام این کار با مهندسی نرم افزار دشوارتر از علوم کامپیوتر است.

 

نکته ای که Sugi به نظر می رسد این است که در حالی که اصول علوم کامپیوتر چیزی است که به بهترین وجه در یک کلاس درس خوانده می شود، ماهیت کاربردی درک در مهندسی نرم افزار به تجربه عملی زیادی نیاز دارد. این چیزی است که تحصیل در دانشگاه ممکن است در واقع مانعی برای دانشجویانی باشد که به دنبال ورود به این رشته هستند.

 

صرف نظر از نکات اولیه Sugi و دیگران در مورد ای آموزش برنامه نویس برای کودکان ن موضوع، انکار این موضوع که وجود این رشته‌ها و گروه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها به‌شدت بر نحوه نگاه ما به علوم رایانه و مقایسه آن با برنامه‌نویسی رایانه تأثیر گذاشته است، بسیار دشوار است.

 

در حالی که ما اکنون ایده تا حدودی بهتری در مورد نحوه مشاهده این سوال در یک زمینه دانشگاهی داریم، این سوال همچنان بین رابطه طبقه بندی شده بین علوم کامپیوتر و برنامه نویسی کامپیوتر باقی می ماند. آیا برنامه نویسی به خوبی به عنوان زیرمجموعه علوم کامپیوتر جای می گیرد یا این دو رشته هنوز از هم متمایز هستند؟

 

با توجه به آنچه که تحقیقات به ما می گوید، به نظر آموزش برنامه نویس برای کودکان  می رسد برنامه نویسی کامپیوتر متعلق به علوم کامپیوتر است، اما با تمایزات مهم کافی که یک رشته به خودی خود است.

 

یوتیوب‌بر فناوری، سیلوستر مورگان، در ویدیوی سال 2017 خود با عنوان «توسعه نرم‌افزار چیست؟ توسعه نرم افزار در مقابل علوم کامپیوتر» (پیوند زیر)، تفاوت های بین این دو را به تفصیل شرح می دهد:

 

توسعه نرم‌افزار استفاده از زبان‌ها و ابزارهای برنامه‌نویسی برای نوشتن دستورالعمل‌هایی است که رایانه آن‌ها را می‌فهمد تا کاری را انجام دهد، به منظور حل یک مشکل... برای آموزش برنامه نویس برای کودکان  ساختن چیزی یا خودکار کردن چیزی. توسعه نرم افزار یکی از کاربردهای علم کامپیوتر است.

 

علوم کامپیوتر ریشه و پایه و اساس و توسعه نرم افزار است که در بالای آن قرار دارد، اما آنها یک چیز نیستند. شما می‌توانید بدون دانش پایه به یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار مولد و ماهر تبدیل شوید، اما به‌عنوان یک حرفه‌ای واقعی، خوب است که همیشه کنجکاو باشید و در صورت لزوم و آن‌طور که علاقه دارید در آن چیزها عمیق‌تر شوید.

 

در حالی که مورگان برنامه نویسی را زیرمجموعه و کاربرد علوم کامپیوتر می داند، او آنها را به اندازه کافی متمایز می داند که می توان با ذهنیت های جداگانه به آنها نزدیک شد.

 

شینا وایدیاناتان، ستون نویس در مقاله EdSurge در سال 2015 خود با عنوان "علم کامپیوتر فراتر از کدگذاری" (در لینک زیر) اشاره می کند که برنامه نویسی یکی از چندین مؤلفه اصلی علوم کامپیوتر است:

 

علم کامپیوتر در مورد حل مسائل با استفاده ا آموزش برنامه نویس برای کودکان ز کامپیوتر است و کدنویسی (یا برنامه نویسی) در مورد پیاده سازی این راه حل ها است. دانشمندان کامپیوتر می توانند مانند معمارانی باشند که خانه را طراحی می کنند - اما مجبور نیستند آن را بسازند.

 

دوره جدید علوم کامپیوتر AP دبیرستان با تمرکز بر هفت ایده بزرگ: خلاقیت، انتزاع، داده، الگوریتم، برنامه نویسی، اینترنت، تأثیر جهانی، این تمایز مهم را با دقت بیشتری منعکس می کند. کدنویسی (برنامه نویسی) تنها یکی از این هفت حوزه است.

 

در مقاله خود در مورد آموزش در مورد این موضوعات، وایدیاناتان ثابت می کند که دلایل قوی زیادی برای آموزش علوم کامپیوتر به طور کلی وجود دارد، و اینکه بیزاری از برنامه نویسی آموزش برنامه نویس برای کودکان  به تنهایی دلیلی برای اجتناب از سایر زمینه ها در علوم کامپیوتر نیست.

 

یوتیوب‌ساز، توسعه‌دهنده و نویسنده فناوری، آرون در بتا نیز این موضوع را در ویدیوی سال 2017 خود «تفاوت بین علوم رایانه و برنامه‌نویسی رایانه چیست» (پیوند زیر) بیان می‌کند:

 

... آیا آنها یکسان هستند (علوم کامپیوتر و برنامه نویسی کامپیوتر)، و چه تفاوتی با هم دارند؟ بنابراین فکر می‌کنم پاسخ به ساده‌ترین سؤال، سخت‌ترین سؤال نیز است. آیا این دو اصطلاح یکسان هستند؟ و پاسخ واقعاً این است: «نه، نیستند. اما آنها بسیار به هم گره خورده اند”…

 

... این همان مفهومی است که گویی یک شیمیدان و یک مهندس شیمی دارید. برنامه نویسی کامپیوتر جنبه مهندس شیمی این است. آنها افرادی هستند که تحقیقات را انجام می دهند و آن را در موقعیت های روزمره به کار می برند، در حالی که جنبه علوم کامپیوتر آن بیشتر مربوط به شیمیدانان است. آنها کار علمی، ک Teaching programming for children ار نظری را انجام می دهند تا بعداً کسی آن را در دنیای واقعی پیاده کند.

 


برچسب: برنامه نویسی کودکان،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۴۰:۵۳ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)