مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

روش های کار کردن برای نوجوانان و کسب درآمد

 

کسب درآمد برای نوجوانان

بحث و جدل های زیادی پیرامون پیامدهای کار  کسب درآمد برای نوجوانان با دستمزد نوجوانان وجود دارد و محققان به نتایج متفاوتی در مورد اینکه آیا کار خوب است، کار بد است، کار مهم نیست (اثرات ادعایی اشتغال نادرست است، وابسته به فرآیندهای انتخاب است) و مسائل مربوط به کار به نتایج مختلفی می رسند.

برای برخی از جوانان اما نه برای برخی دیگر، بسته به پیشینه و ویژگی های قبلی آنها و زمینه های شغلی آنها. این مقاله یافته‌های مطالعه توسعه جوانان را خلاصه می‌کند، یک مطالعه طولی طولانی‌مدت و در حال انجام که یک پانل مبتنی بر جامعه از اواسط نوجوانی تا اوایل بزرگسالی را دنبال کرده است.

 

 یافته‌ها به این بحث می‌پردازند و  کسب درآمد برای نوجوانان از دیدگاه نهایی حمایت می‌کنند – که تأثیرات اشتغال نوجوانان بر گذار موفقیت‌آمیز به بزرگسالی به الگوی آن در طول سال‌های دبیرستان (الگوهای استخدامی اغلب سرمایه‌گذاری‌شده، ثابت، پراکنده و گاه به گاه) و کیفیت آن بستگی دارد.

 

علاوه بر این، YDS نشان می‌دهد که الگوهای اشتغال نوجوانان  آموزش برنامه نویسی با خاستگاه‌های اجتماعی و انگیزه‌های جوانان در بدو ورود به دبیرستان مرتبط است و به نوجوانان پیشنهاد می‌کند که همزمان با ایجاد سرمایه انسانی در دوران دبیرستان از طریق آموزش و تجربه کاری، از عاملیت استفاده کنند.

این مقاله با بحث در مورد آنچه که والدین، مشاوران و دیگران می‌توانند برای کمک به کودکان در تصمیم‌گیری صحیح در مورد شغل در دوران نوجوانی انجام دهند، به پایان می‌رسد تا اطمینان حاصل شود که کاوش شغلی مؤثر و انتقال موفقیت‌آمیز مدرسه به کار را تضمین می‌کند.

 

داشتن یک شغل با درآمد در دوره‌ای از دبیرستان به یک تجربه تقریباً جهانی برای نوجوانان تبدیل شده است (کمیته پیامدهای سلامت و ایمنی کار کودکان، 1998؛ وزارت کار ایالات متحده، 2000). بسیاری از جوانان حتی زودتر، در حدود سن دوازده سالگی، به طور کسب درآمد برای نوجوانان  غیررسمی شروع به کار می کنند، اغلب در محله های خود، نگهداری از کودکان، برف زدن، بریدن علف یا انجام کارهای عجیب و غریب. در ابتدا، کار با دستمزد اپیزودیک و به طور کلی کاملاً محدود است. در سن 16 سالگی، کارگران نوجوان به احتمال زیاد مشاغل رسمی، کار در بخش‌های خرده‌فروشی و خدماتی اقتصاد، به ویژه در رستوران‌های فست فود، خواربارفروشی‌ها یا سایر فروشگاه‌های خرده‌فروشی دارند. استخدام در سالهای آخر دبیرستان منظم تر و وقت گیرتر می شود و بسیاری از نوجوانان 20 ساعت یا بیشتر در هفته کار می کنند.

 

رواج اشتغال نوجوانان بحث‌های پرشوری را برانگیخته است  کسب درآمد برای نوجوانان که آیا نوجوانان باید کار کنند، چند ساعت و در چه نوع شغل‌هایی باید کار کنند. اکثر والدین ایده کار کردن فرزندانشان را دوست دارند، زیرا فکر می کنند که اشتغال مجموعه ای از ویژگی های مثبت را القا می کند، از جمله استقلال، مسئولیت پذیری، مهارت های بین فردی و اخلاق کاری خوب (فیلیپس و ساندستروم، 1990). والدین بر این باورند که مشاغلی که خودشان در دوران نوجوانی داشتند به آنها کمک کرد تا همین ویژگی ها را به دست آورند.

در واقع، هنگامی که به طور کلی از آنها پرسیده شد که آیا مشاغلی که در دوران نوجوانی داشته‌اند یا خیر کسب درآمد برای نوجوانان ، تنها تعداد کمی چیزی برای گزارش کردن داشتند. فرزندان نوجوان آنها همچنین می‌خواهند برای به دست آوردن پول خرج خود کار کنند تا بتوانند وسایل زندگی نوجوانی را بخرند و در فعالیت‌های اوقات فراغت اغلب گران‌قیمتی که در میان همسالان خود رایج است شرکت کنند.

در حالی که اقلیتی از نوجوانان درآمد خود را مستقیماً به والدین خود می‌دهند، درآمد حاصل از مشاغل نیمه‌وقت نوجوانان به بسیاری از خانواده‌ها کمک می‌کند تا جایی که نوجوانان می‌توانند اقلامی را برای خود خریداری کنند که در غیر این صورت والدینشان تهیه می‌کردند.

 نوجوانان لباس، غذا، بنزین و موسیقی می خرند. برخی از آنها بخشی از درآمد خود را برای خریدهای بزرگتر یا حتی برای شرکت در کالج پس انداز می کنند (شاناهان، الدر، بورچینال و کانگر، 1996). نوجوانان تمایل دارند سطوح بالایی از رضایت از شغل خود را گزارش کنند و بسیاری از اعتقادات والدین خود را در مورد مزایای اشتغال دارند.

 

در سوی دیگر بحث، برخی از مربیان شکایت دارند که نوجوانان شاغل ساعات زیادی را در کار خود صرف می کنند. آنها ممکن است خسته به مدرسه بیایند، زمان کمی برای دیدن معلمان خود بعد از مدرسه برای کمک ویژه داشته باشند و از فعالیت های فوق برنامه اجتناب کنند (بیلز، هلمز و اوزجان، 1995). برخی از روانشناسان رشد این نگرانی‌ها را تکرار می‌کنند و کسب درآمد برای نوجوانان  هشدار می‌دهند که اشتغال ممکن است یک «مهلت قانونی نوجوان» را که مرحله‌ای از زندگی آزاد از تعقیب‌ها، عوامل استرس‌زا و مسئولیت‌های بزرگسالان است، کوتاه کند یا حتی آن را انکار کند

(گرینبرگر و استاینبرگ، 1986؛ استاینبرگ و دورنبوش، 1991). آنها بر این باورند که نوجوانی باید زمان اکتشاف باشد – زمانی برای فهمیدن اینکه فرد کیست و چه مسیری را باید طی کند. بر اساس این دیدگاه، کار بیش از حد ممکن است با توجه به شکل‌گیری هویت سالم، هزینه‌های فرصت شدیدی داشته باشد.

 

این مقاله به مزایای احتمالی و همچنین برخی از هزینه های بالقوه اشتغال نوجوانان می پردازد. در ابتدا، چهار پاسخ قابل قبول برای Earn money for teenagers این سوال کلی، "آیا کار کردن برای نوجوانان خوب است؟" ارائه می شوند. سپس یافته های مطالعه توسعه جوانان، یک خیابان طولی در حال انجام را برجسته خواهد کرد


برچسب: کلاس های فوق برنامه، برنامه نویسی مقدماتی، برنامه نویسی پیشرفته،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۲:۰۱ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)