مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

یادگیری برنامه نویسی

(الف) عمل داده ها؛ که از جمع آوری یادگیری برنامه نویسی داده ها، ایجاد داده ها، دستکاری داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها و تجسم داده ها تشکیل شده است.(ب) مدل سازی و شبیه سازی که از زیر مجموعه ها تشکیل شده است. درک مفهومی، راه حل های آزمایش، ارزیابی مدل، طراحی مدل، و ساخت مدل،

(ج) حل مسئله محاسباتی که از آماده سازی راه حل، برنامه نویسی، انتخاب ابزار، ارزیابی راه حل، توسعه راه حل، انتزاع و اشکال زدایی تشکیل شده است.(د) تفکر سیستمی که از بررسی سیستماتیک، درک روابط بین اجزاء، تفکر چند سطحی، ارتباطات و مدیریت سیستم تشکیل شده است.

به نظر نویسنده، به نظر می رسد که این سهم قابل توجهی است که در مسیر درست پیش می رود، زیرا اجازه می دهد تا به شیوه ای منظم به هر یک از مقوله های لازم برای یادگیری در علوم کامپیوتر پرداخته شود، زمانی که لازم است مهارت های تفکر محاسباتی کسب شود.

مورنو-لئون و همکاران (2018) بر روی یک بازبینی در مورد تفکر محاسباتی به عنوان یک مهارت جهانی کار کردند که در آن چندین چیز را به نتیجه می‌رسانند که یادگیری برنامه نویسی باید برجسته شوند:

- تمرکز نباید منحصراً بر برنامه‌نویسی باشد، بلکه باید بر مهارت‌هایی که از طریق یادگیری کدنویسی، به‌ویژه مهارت‌های تفکر محاسباتی ایجاد می‌شوند، تمرکز کرد.- موثرترین راه برای آموزش این مهارت های تفکر محاسباتی از طریق برنامه نویسی است.

- ممکن است در آینده سازوکارهای جدید و کارآمدتری برای پرورش این مهارت ها در دانش آموزان شکوفا شود.- حتی نویسندگانی هستند که استدلال می کنند که برنامه نویسی می تواند در چند سال آینده به دلیل پیشرفت در هوش مصنوعی ناپدید شود.

- در نتیجه، ما استدلال می کنیم که استعاره برای ارائه این حرکت به جامعه آموزشی باید به سمت تفکر محاسباتی به عنوان یک مهارت جهانی تغییر کند که می تواند یادگیری موضوعات و مهارت ها را در برنامه درسی دوره ابتدایی و راهنمایی تقویت کند.

هنگامی که پیشرفته ترین کشورها در این زمینه بررسی می شوند، کشورهای اروپایی در خط اول ظاهر می شوند یا بهتر است بگوییم اتحادیه اروپا، مجموعه ای از کشورهایی که با سرعت یکسان در زمینه های مختلف و به ویژه در فناوری و اجرای سیستم های آموزشی که به آنها امکان می دهد پیشرفت می کنند. تا در نسل های آینده پیشتاز باشد.

 بنابراین، مورد ایرلند برجسته است، فقط به عنوان مثال، مورد انگلستان، که در اجرای آموزش محاسبات بسیار سریع پیشرفت کرده است. تفکر شخصی در مدرسه با این حال، پیشرفت در یادگیری برنامه نویسی کشورهای آمریکای لاتین نیز مشاهده شده است، مانند مورد مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه دل کائوکا کلمبیا، جایی که کروز و همکارانش انجام دادند.

 (2013) و تیم آنها مطالعه ای تحت عنوان "فرایند برنامه نویسی کودک: یک مدل توسعه نرم افزار برای کودکان" منتشر کردند که هدف آن آموزش کودکان در سنین پایین (8 تا 10 سالگی) با مفاهیم و مهارت های ایجاد نرم افزار (روش شناسی های چابک) بود. ) که باعث تقویت کار تیمی و معرفی مهارت های تفکر محاسباتی می شود.

در سال 2017، محققان Lockwood و Mooney از دانشگاه Maynooth، ایرلند، یک سوال اساسی در مورد تفکر محاسباتی پرسیدند: تفکر محاسباتی در آموزش، کجا مناسب است؟ لازم به ذکر است که در ایرلند، علوم کامپیوتر هنوز یک موضوع ارزیابی شده در سطح ایالتی مانند ریاضیات، زبان یا علوم نیست.

 اگرچه اقداماتی برای گنجاندن آن انجام شده است، اما تاکنون تنها چیزی که در برنامه درسی در اختیار دانش‌آموزان است، یک دوره کوتاه برنامه‌نویسی است. در یادگیری برنامه نویسی حالی که برنامه نویسی یک مهارت بسیار مفید است و می تواند برای دانش آموزان در مشاغل مختلف مفید باشد، این تنها بخشی از علوم کامپیوتر نیست که مورد توجه قرار می گیرد.

 اگرچه محققان نتوانسته‌اند در مورد یک تعریف جهانی به توافق برسند، اما به گفته وینگ (2006)، او دو دیدگاه را ارائه می‌کند که تفکر محاسباتی را تعریف می‌کند: (الف) تفکر محاسباتی برای اکتشافات جدید در همه زمینه‌های تلاش اساسی است، و ب) بخشی جدایی ناپذیر از آموزش دوران کودکی خواهد بود (لاک وود و مونی، 2017).

علاوه بر این، لازم به ذکر است که نویسندگانی که به صورت محاسباتی فکر می کنند، برای همه رشته ها مفید است. در ایرلند، محققان دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه Maynooth، برنامه PACT یادگیری برنامه نویسی را طراحی کردند (PACT مخفف عبارت Programming Algorithms = Computational Thinking است). هدف معرفی علوم کامپیوتر به دانش‌آموزان و معلمان دبیرستان ایرلندی از طریق برنامه‌نویسی و الگوریتم‌ها، با ایده بهبود مهارت‌های تفکر محاسباتی در دانش‌آموزان شرکت‌کننده بود.


برچسب: یادگیری برنامه نویسی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۳۲:۰۵ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)