مدرسه کدنویسی مدرسه کدنویسی .

مدرسه کدنویسی

زبان های برنامه نویسی کودکان

بهترین فعالیت های دوستدار کودک زبان های برنامه نویسی کودکان را دریافت کنید ارسال شده برای شما هفتگی! پست الکترونیک زیپ  ثبت نام  پایتون همه کاره

پایتون یکی از ساده‌ترین زبان‌های کدنویسی برای یادگیری در نظر گرفته می‌شود، زیرا از خطوط کد کمتری برای شروع استفاده می‌کند. برای بچه ها و نوجوانانی که می خواهند سریع شروع کنند و/یا کسانی که علاقه مند به دنبال کردن زمینه های علمی مانند هوش مصنوعی هستند توصیه می شود.

سی شارپ (استفاده شده با یونیتی)بصری/بازی

این زبان بسیار محبوب است و اغلب برای برنامه های کاربردی ویندوز استفاده می شود، بنابراین دانشجویانی که علاقه مند به کار با ویندوز هستند ممکن است این زبان را برای یادگیری انتخاب کنند. این شبیه به جاوا (زیر) است، بنابراین اگر فرزند شما از قبل دانش جاوا را دارد، این ممکن است گام زبان های برنامه نویسی کودکان بعدی خوبی باشد.

زبان های برنامه نویسی متوسط ​​برای کودکان جاوا (استفاده شده در Minecraft) محبوب

جاوا برای کدنویسان متوسطی که به دنبال تقویت مجموعه مهارت های کدنویسی خود هستند، بهترین است. می توانید از جاوا برای اجرای بازی هایی مانند Minecraft یا ایجاد برنامه ها استفاده کنید. جاوا به نوجوانانی که می خواهند درک قوی از برنامه نویسی داشته باشند و کسانی که به اندازه کافی صبور هستند تا برای یادگیری نحو زبان وقت بگذارند، توصیه می شود.

جاوا اسکریپت طراحی وب سایت

این زبان برای دانشجویان علاقه مند به زبان های برنامه نویسی کودکان توسعه و طراحی وب عالی است. همچنین یک زبان اصلی برنامه نویسی است. می توانید از آن برای ایجاد یک بازی دو بعدی مبتنی بر وب استفاده کنید. این آخرین وبلاگ از مجموعه سه قسمتی ما در مورد کودکان و کدنویسی است. اکنون که از ایرانیان سایبر راه‌های بسیاری که کودکان می‌توانند از یادگیری مهارت‌های کدنویسی و ابزارها و منابع در دسترس برای شروع یادگیری بهره ببرند، می‌دانید، می‌توانید سفر توسعه وب آنها را با کتاب و سایر مطالب خواندنی تکمیل کنید. در ادامه بخوانید تا 15 کتابی را کشف کنید که می‌تواند یک مقدمه ملایم یا الهام‌بخش بیشتر به همراه کسب مهارت‌های جدید فرزندتان باشد.

بچه ها چقدر زود می توانند کدنویسی را یاد بگیرند؟

پاسخ ممکن است شما را شگفت زده کند. اگر فرزند شما به الگوها علاقه مند است و به ریاضیات مهارت دارد، ممکن است قبل از برداشتن کتاب فصل اول خود شروع به خواندن و نوشتن کد کند! کتاب‌های کدنویسی بی‌شماری برای بچه‌ها ذخیره شده و برای چیدن در کتابفروشی محلی شما آماده است. اما کدام قفسه ها را برای فرزندتان بردارید؟

مانند سایر رسانه ها، مانند فیلم ها و بازی ها، زبان های برنامه نویسی کودکان کتاب های برنامه نویسی که برای فرزندتان انتخاب می کنید تا حد زیادی به سن او بستگی دارد. در این مقاله، ما تعدادی از بهترین کتاب‌های برنامه‌نویسی را برای بچه‌ها در گروه‌های سنی مختلف بررسی می‌کنیم و مهارت‌ها و قابلیت‌هایی را که می‌توانید انتظار داشته باشید فرزندتان از هر کدام به دست بیاورد، یادداشت می‌کنیم.

اما صبر کنید، ممکن است بپرسید، آیا آموزش کدنویسی به یک دانش‌آموز دبستانی واقعاً فایده‌ای دارد؟ آیا بچه ها نباید مهارت های برنامه نویسی را در کالج یا در ابتدای دبیرستان بیاموزند؟

خوب، آنها می توانند. اما ممکن است بخواهید فرزندتان را تشویق کنید تا مهارت های برنامه نویسی کامپیوتر را زودتر بیاموزد. تحقیقات نشان می‌دهد که برای شروع سریع آموزش کدنویسی کودک، مزایای فوق‌العاده‌ای وجود دارد، زیرا برنامه‌نویسی کامپیوتری می‌تواند به دانش‌آموزان جوان کمک کند تا مهارت‌های تفکر بالاتر و الگوریتمی حل مسئله خود را توسعه دهند.

در سال 2013، محققان دریافتند کودکان مهدکودکی که در یک محیط برنامه‌نویسی شرکت می‌کنند، عموماً «از فعالیت‌های یادگیری جذاب لذت می‌برند و فرصت‌هایی برای توسعه مفاهیم ریاضی، حل مسئله و مهارت‌های اجتماعی دارند». مطالعه دیگری که در سال بعد انجام شد نشان داد که بازی‌های کدنویسی ممکن است درک دانش‌آموزان راهنمایی را در مورد یادگیری محاسباتی تقویت کند - یعنی توانایی آنها در تعیین مشکلات قابل حل.

دیوید دوج، مدیرعامل Codakid، اخیراً برای وبلاگ زبان های برنامه نویسی کودکان این پلتفرم نوشت: «کد نویسی برای کودکان باید تا حد امکان در سنین پایین معرفی شود. نه تنها مهارت‌هایی را آموزش می‌دهد که فوراً در بازار کار فردا مرتبط هستند، بلکه به تقویت مهارت‌ها در تعدادی از زمینه‌های نتیجه‌ای مانند ریاضی، خواندن، املا و حل مسئله کمک می‌کند.»


برچسب: زبان های برنامه نویسی کودکان،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۶:۵۷ توسط:نیما ثابتی موضوع: نظرات (0)