مدرسه كدنويسي مدرسه كدنويسي .

مدرسه كدنويسي

آموزش الگوريتم وفلوچارت

هر كدام را كه انتخاب كنند، mBlock داراي آموزش الگوريتم وفلوچارت منابع و ظرفيت حرفه اي براي پشتيباني كامل از آنها در طول تحصيل است. فرزند شما مي‌تواند بازي‌هاي سرگرم‌كننده، انيميشن‌ها و پروژه‌هاي تعاملي ايجاد كند كه بعداً مي‌تواند با انجمن mBlock به اشتراك بگذارد. آنها همچنين مي توانند ربات ها را برنامه ريزي كنند و اصول اوليه سيستم هاي هوش مصنوعي را بياموزند.

mBlock به طور گسترده در دسترس است و مي تواند در دستگاه هاي مختلف استفاده شود. از ويندوز، مك پشتيباني مي كند، Linux، Chromebook، iOS و Android. محدوده سني مشخصي وجود ندارد، اما توصيه مي كنيم كودكان كوچكتر (5 تا 9 ساله) را با ويرايشگر كدگذاري مبتني بر بلوك شروع كنيد.

كد هيولا

اگر به دنبال يك افزونه سريع، رايگان و مناسب براي كودكان خود هستيد، Code Monster يك گزينه سرگرم كننده و عالي است. همانطور كه از نام آن پيداست، اين آموزش الگوريتم وفلوچارت وب سايت با استفاده از يك شخصيت هيولا آبي دوستانه، كدنويسي را براي بچه ها آموزش مي دهد.

كد هيولا بچه ها را در هر درس تعاملي راهنمايي مي كند. سوالات ارزيابي مي پرسد و در صورت لزوم نكات مفيدي را ارائه مي دهد. همچنين اصول برنامه نويسي را از طريق توضيحات و دستورالعمل هاي دقيق بيان مي كند.

فرزند شما تنها زماني مي تواند به درس، آزمون يا پروژه بعدي برود كه پارامترهاي هيولا را برآورده كند و/يا با موفقيت به هدف برسد.

همانطور كه اين برنامه كدنويسي مي تواند زيبا باشد، در واقع بيشتر يك پلت فرم مكمل است تا يك منبع كدنويسي مستقل. راه‌اندازي فقط به پيشرفت خطي اجازه مي‌دهد كه هيچ تغييري در طرح درس وجود نداشته باشد.

از يك طرف، اين خطر سردرگمي يا پيشرفت تصادفي به ماژول هاي آموزش الگوريتم وفلوچارت پيچيده تر بدون دانش اساسي را از بين مي برد. از سوي ديگر، اين بدان معناست كه فرصتي ايرانيان سايبر براي خلاقيت در كدنويسي يا كشف بيشتر مفاهيم برنامه نويسي وجود ندارد.

(كنجكاويد كه اين هيولاي كوچك را در حال انجام ببينيد؟ بررسي دقيق هيولا كد 2020 ما را بررسي كنيد!)

كد نويسي Kidlo

Kidlo Coding يك بازي برنامه نويسي براي كودكان است كه اصول اوليه برنامه نويسي را آموزش مي دهد: توابع، توالي، اشكال زدايي، حلقه ها، آرايه ها و غيره. با بيش از 50 بازي سرگرم كننده كه در يك برنامه بصري و خوب طراحي شده اند، كودكان مي توانند ياد بگيرند كه چگونه ساخت اسكريپت هاي اجرايي با استفاده از مفاهيم و دستورات كدنويسي واقعي.

آنها همچنين ياد خواهند آموزش الگوريتم وفلوچارت گرفت كه چگونه اسكريپت هاي موجود را با استفاده از بازي هاي مشابه در همان برنامه اجرا، پاكسازي و اشكال زدايي كنند.

يك اشتراك براي باز كردن قفل همه بازي‌هاي عالي در اين وب‌سايت برنامه‌نويسي براي كودكان كافي است: Alien Escape، Dress-Up، Connect the Dots، Pop the Balloon و موارد ديگر. ماهيت متنوع بازي ها – و تعداد زياد گزينه هاي موجود – مي تواند به بچه ها كمك كند تا روي مهارت هاي مربوط به كدنويسي كار كنند: حل مسئله، تفكر منطقي، تفكر متوالي و حافظه.

بلوكي

Blockly كه به عنوان «بازي براي توسعه‌دهندگان فردا» عرضه مي‌شود، يك پلتفرم آنلاين است كه با استفاده از برنامه‌نويسي بصري، مبتني بر بلوك (مانند Scratch و mBlock) و بازي‌هاي تعاملي سرگرم‌كننده و آموزشي، كدنويسي را به بچه‌ها آموزش مي‌دهد. هر بازي مفهوم كدنويسي متفاوتي را معرفي مي‌كند و مي‌توان آن را با استفاده از كدگذاري بلوك بكشيد و رها كنيد.

(Psst! اين است كه چرا بازي هاي كدنويسي بهترين راه براي آموزش برنامه نويسي كامپيوتر به بچه ها هستند!)

كل پلتفرم با برنامه نويسان مبتدي و كودكان بسيار خردسال الگوريتم وفلوچارت طراحي شده است. بنابراين، نقطه ورود بسيار پايين است. هدف آنها اين است كه به كاربران Blockly اصول اوليه مورد نياز خود را قبل از حركت (به طور ايده آل) به سمت زبان هاي برنامه نويسي مبتني بر متن معمولي ارائه دهند.


برچسب: آموزش الگوريتم وفلوچارت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۸:۴۳ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

آموزش الگوريتم وفلوچارت

Inventor يك پلت فرم برنامه نويسي آموزش الگوريتم وفلوچارت كامپيوتري ساده، مناسب براي كودكان و مبتني بر بلوك از Google است. اين به كاربران اجازه مي دهد تا با استفاده از يك محيط برنامه نويسي تصويري، كشيدن و رها كردن (مانند Scratch) برنامه هاي Android خود را بسازند. بلوك‌هاي موجود در MIT App Inventor اجزا ناميده مي‌شوند و از دكمه‌هاي ساده، تصوير و عناصر متن تا گزينه‌هاي پيچيده‌تر مانند انيميشن‌ها يا «حسگر شتاب‌سنج» (يك جزء MIT App Inventor كه مانند يك كنترل‌كننده Wii كار مي‌كند) متغير هستند.

اگرچه به طور خاص براي بچه‌ها هدف قرار نمي‌گيرد، اما راه‌اندازي MIT App Inventor نقطه ورود پاييني را فراهم مي‌كند كه به افراد در هر سن و سطح مهارتي اجازه مي‌دهد تا برنامه‌هاي كاملاً كاربردي براي گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها ايجاد كنند. مانند برنامه نويسي مبتني بر بلوك، تنها كاري كه كاربر بايد انجام دهد اين است كه اجزاي مورد نظر خود را روي صفحه نمايش منتقل كرده و آنها را به هم متصل كند.

ممكن است مانند آموزش الگوريتم وفلوچارت اسكرچ و اسكراچ جونيور پررنگ و رنگارنگ نباشد، اما همچنان بسيار بصري است. و ما استدلال مي كنيم كه سادگي در طراحي طيف سني بسيار گسترده اي را امكان پذير مي كند.

به عنوان يك برنامه كدنويسي، MIT App Inventor فقط كاربران را مستقيماً به انتهاي عميق نمي‌اندازد. يك صفحه شروع بسيار مفيد وجود دارد كه دستورالعمل‌هاي راه‌اندازي، نماي كلي ويرايشگر، آموزش‌هاي مبتدي گسترده، و نحوه بسته‌بندي و اشتراك‌گذاري برنامه‌ها را پوشش مي‌دهد.

خود صفحه Tutorials بسيار سنگين است و بيش از بيست ايرانيان سايبر يا بيشتر آموزش دارد كه مي توانيد قدم به قدم دنبال كنيد تا در نهايت به ويرايشگر App Inventor مسلط شويد.

فرزند شما قطعاً از ساختن Codi (زنبور كدنويس) در آموزش الگوريتم وفلوچارت اطراف وزوز يا ايجاد برنامه ضربه زدن به مول خود براي سرگرمي با انگشتان لذت خواهد برد!

فضاي كدگذاري

فضاي كدنويسي "يك برنامه برنامه نويسي بعد از مدرسه و تابستان" براي بچه ها است كه به آنها كمك مي كند تا مهارت هاي تفكر انتقادي را در حين يادگيري كدنويسي توسعه دهند. برخلاف ساير آكادمي‌هاي آنلاين عمومي يا آموزش‌هاي مجازي، The Coding Space بر يادگيري سفارشي، مطالعه خودسرانه و مهم‌تر از همه توجه فردي تأكيد دارد. كلاس‌هاي كدنويسي آنلاين حضوري و آنلاين آن‌ها در نسبت دانش‌آموز به معلم 4: 1 باقي مي‌مانند تا آموزش عملي و راهنمايي شخصي را تضمين كنند.

فضاي كدنويسي در حال حاضر به بيش از 2500 دانش آموز نحوه كدنويسي با استفاده از Scratch، WoofJS، JavaScript، HTML و CSS را آموزش داده است. آموزش الگوريتم وفلوچارت مجموعه برنامه هاي فعلي آنها شامل برنامه كدنويسي پاييز، برنامه برنامه نويسي تابستاني، كلاس هاي خصوصي و GirlCode است - يك برنامه منحصر به فرد با كلاس هاي دخترانه كه به طور خاص براي آموزش نحوه كدنويسي به دختران طراحي شده است.

ماندن در كلاس‌هاي تحت سلطه مردان ممكن است براي دختران جوان ترسناك باشد و - بنابراين - از تجربه يادگيري آنها بكاهد. The Coding Space اميدوار است با ارائه يك محيط امن و فراگير براي دختران، شكاف جنسيتي در فناوري را تغيير دهد.

به طور كلي، The Coding Space قصد دارد به بچه ها كمك كند تا اعتماد فكري، طرز فكر رشد و مهارت هاي تفكر محاسباتي را از طريق كدنويسي تقويت كنند.

mBlockبلوك

mBlock - يا makeblock - يك ابزار نرم افزار برنامه نويسي STEAM است كه به عنوان يك پلت فرم كدنويسي يك مرحله اي براي آموزش ايجاد شده است. از Scratch 3.0 و كد آردوينو براي پشتيباني از زبان هاي برنامه نويسي مبتني بر بلوك و متن استفاده مي كند. اين به سادگي به اين معني است كه فرزند الگوريتم وفلوچارت شما مي‌تواند از طريق يك سيستم كشيدن و رها كردن بصري با استفاده از بلوك‌ها (به Scratch يا MIT App Inventor فكر كنيد)، يا مي‌تواند خود را با برنامه‌نويسي مبتني بر متن سنتي به چالش بكشد.


برچسب: آموزش الگوريتم وفلوچارت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۵:۳۰ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)