مدرسه كدنويسي مدرسه كدنويسي .

مدرسه كدنويسي

آموزش صفر تا صد نرم افزار اسكرچ

حال، دسته صدا را انتخاب كنيد آموزش صفر تا صد نرم افزار اسكرچ و فرمان Play drum [عدد] را با ضربات [عدد] بكشيد، روي آيتم Control كليك كنيد و فرمان Repeat [تعداد] را بارها بكشيد تا تكرار دستورات اضافه شده قبلي را تنظيم كنيد. در نهايت، دسته Situations را انتخاب كرده و دستور When the space is pressed در بالاي ليست فرمان را وارد كنيد. براي مشاهده نتيجه، كليد فاصله را روي صفحه كليد خود فشار دهيد.

بايد بدانيد كه مي توانيد آنچه را كه به تازگي توضيح داده شده است براي هر اسپرايت اضافه شده و همچنين پس زمينه اعمال شده روي صحنه تكرار كنيد. علاوه بر اين، مي‌توانيد موسيقي و صداهاي پس‌زمينه اضافه كنيد يا با ضبط مستقيم آن از ميكروفون خود، ديالوگ را وارد كنيد. براي ادامه، تب Sounds را انتخاب كنيد و روي Choose a sound from the library (نماد مگافون) كليك كنيد يا گزينه Record a new sound (آيكون ميكروفون) را انتخاب كنيد تا آن را در زمان واقعي ضبط كنيد.

 

براي ذخيره پروژه در كتابخانه آنلاين آموزش صفر تا صد نرم افزار اسكرچ اكانت Scratch خود، ابتدا نام را در قسمت متني كه Untitled خوانده مي شود وارد كنيد، سپس روي آيتم File كليك كنيد و از منوي ظاهر شده گزينه Save now را انتخاب كنيد. براي مشاهده پروژه هاي ذخيره شده خود، روي نماد پوشه در بالا سمت راست در كنار نام خود كليك كنيد و دكمه Look inside را براي پروژه مورد علاقه خود فشار دهيد.

 

از طرف ديگر، اگر مي خواهيد ساخته خود را در رايانه خود بارگيري كنيد، روي گزينه File and Download در رايانه خود كليك كنيد، در غير اين صورت گزينه Record and export a video را براي دانلود ويديوي انيميشن ساخته شده انتخاب كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد نحوه كار Scratch، به ايرانيان سايبر صفحه اصلي سرويس متصل شويد و روي موارد كليك كنيد آموزش نحوه ايجاد يك پروژه در Scratch براي ايجاد يك پروژه هدايت شده جديد و براي دسترسي به پروژه هاي "شروع به كار" براي دسترسي به موارد آماده استفاده كنيد. پروژه ها و "مطالعه آنها" دستورات استفاده شده.

از Scratch به صورت آفلاين آموزش صفر تا صد نرم افزار اسكرچ استفاده كنيد

همانطور كه قبلا ذكر شد، براي ايجاد پروژه ها در Scratch بايد اتصال اينترنت داشته باشيد. با اين حال، با دانلود نرم افزار رايگان سازگار براي ويندوز و maغير مجاز مي باشد، مي شودمي توانيد از Scratch به صورت آفلاين استفاده كنيد.

قبل از اينكه بتوانيد ويرايشگر آفلاين Scratch را دانلود كنيد، بايد زمان اجرا Adobe AIR 20 را دانلود و نصب كنيد كه براي عملكرد صحيح Scratch مفيد است. سپس به وب سايت Adobe متصل شويد، روي دكمه Download now كليك كنيد و منتظر دانلود باشيد.

اكنون، اگر رايانه شخصي ويندوزي داريد، روي فايل AdobeAIRInsaller.exe كه به تازگي دانلود كرده ايد دوبار كليك كنيد و دكمه هاي Run، Update و Accept را فشار دهيد. چند لحظه صبر كنيد و روي دكمه Finish كليك كنيد تا نصب كامل شود. از طرف ديگر، اگر مك داريد، بسته dmg را آموزش صفر تا صد نرم افزار اسكرچ باز كنيد، روي نماد Adobe AIR دوبار كليك كنيد و دكمه Open را فشار دهيد. سپس بر روي دكمه Update كليك كنيد، رمز عبور مك خود را وارد كنيد (همان رمزي كه براي دسترسي به سيستم استفاده مي كنيد) و دكمه Install assistant را فشار دهيد تا نصب Adobe AIR شروع شود. چند لحظه صبر كنيد و تمام.

پس از دانلود و نصب Adobe AIR 20، به وب سايت رسمي Scratch متصل شده و بر روي آيتم Offline Editor در پايين صفحه زير گزينه Support كليك كنيد. در صفحه جديد باز شده بر روي آيتم Download براي سيستم عامل نصب شده بر روي كامپيوتر خود كليك كنيد و منتظر بمانيد تا فايل هاي نصبي Scratch دانلود شوند.

اكنون، اگر رايانه شخصي ويندوزي داريد، روي فايل Scratch- [version] .exe دوبار كليك كنيد، دكمه‌هاي Run و Continue را فشار دهيد و منتظر بمانيد تا نصب كامل شود، سپس روي دكمه Finish كليك كنيد تا پنجره بسته شود و برنامه شروع شود. اگر از مك استفاده مي كنيد، بسته dmg را كه به تازگي دانلود كرده ايد باز كنيد، روي نماد Scratch دوبار كليك كنيد و دكمه Open را فشار دهيد. سپس آموزش نرم افزار اسكرچ بر روي دكمه Continue كليك كنيد، منتظر بمانيد تا نصب كامل شود و دكمه Finish را فشار دهيد. براي روش دقيق، مي توانيد راهنماي من در مورد نحوه دانلود Scracth را بخوانيد.


برچسب: آموزش صفر تا صد نرم افزار اسكرچ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۴۱:۴۵ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

آموزش صفرتا صد نرم افزار اسكرچ

براي شروع ايجاد اولين پروژه خود در Scratch به صورت آموزش صفرتا صد نرم افزار اسكرچ آنلاين، به صفحه اصلي سرويس متصل شده و اگر حساب خود را همانطور كه در پاراگراف هاي قبلي اين راهنما اشاره كردم ايجاد كرده ايد، روي دكمه Enter واقع در بالا سمت راست كليك كنيد. سپس اطلاعات دسترسي خود را در قسمت Username و Password وارد كرده و دكمه Enter را فشار دهيد.

اكنون روي گزينه Create واقع در بالا كليك كنيد تا به ويرايشگر Scratch دسترسي پيدا كنيد. اگر آن را نمي بينيد، ممكن است لازم باشد Adobe Flash Player را به روز كنيد يا Flash Player را فعال كنيد، همانطور كه در راهنماهاي عميق خود اشاره كردم.

در صفحه باز جديد، مي توانيد صفحه نمايش را آموزش صفرتا صد نرم افزار اسكرچ به سه بلوك اصلي مشاهده كنيد: در سمت چپ ناحيه حاوي كاراكترها (به نام sprites) انيميشن شما است. ستون مركزي به شما امكان مي دهد دستورات، صداها، پس زمينه را تنظيم كنيد و كاراكترها را سفارشي كنيد و قسمت سمت راست براي وارد كردن دستوراتي است كه اسپرايت هاي شما را "حركت" مي كند.

با اين حال، در بالا، مي‌توانيد نوار ابزاري را مشاهده كنيد كه به شما امكان مي‌دهد پروژه‌ها را ذخيره، وارد و صادر كنيد، پيشنهاداتي در مورد ويژگي‌هاي Scratch دريافت كنيد و مهمتر از همه، تغييراتي را در انيميشن خود با استفاده از دستورات موجود اعمال كنيد.

تكراري (از مهر): با انتخاب يك sprite موجود آموزش صفرتا صد نرم افزار اسكرچ در ويرايشگر، به شما امكان مي دهد آن را كپي كنيد.

حذف (قيچي): به شما امكان مي دهد يك كاراكتر را از ويرايشگر حذف كنيد.

اسپرايت را گسترش دهيد (چهار فلش به سمت بيرون): به شما ايرانيان سايبر امكان مي دهد يك كاراكتر انتخاب شده را بزرگ كنيد.

Reduce the sprite (چهار فلش به سمت داخل): براي كاهش اندازه يك sprite.

پس از توضيح عملكرد ابزارهاي اصلي در ويرايشگر اسكرچ، شما آماده ساخت اولين انيميشن خود هستيد. ابتدا روي آيتم Stage در پايين سمت چپ كليك كنيد تا رنگ يا تصويري آموزش صفرتا صد نرم افزار اسكرچ را براي استفاده به عنوان پس‌زمينه صحنه‌هاي متحرك پروژه خود انتخاب كنيد.

سپس تب Backgrounds را كه در ستون مركزي ويرايشگر قابل مشاهده است انتخاب كنيد و يكي از گزينه هاي موجود در New Background را انتخاب كنيد: نماد براش براي ترسيم پس زمينه به صورت دستي. فلش داخل يك پوشه براي آپلود تصوير از رايانه؛ دوربين براي گرفتن پس‌زمينه با استفاده از وب‌كم رايانه‌تان و نماد افقي براي دسترسي به فهرست تصاوير پس‌زمينه آماده كه بر اساس دسته‌بندي‌ها تقسيم مي‌شوند (شهر، قلعه، تعطيلات، فضا، طبيعت، ورزش و غيره).

اكنون، كاراكترهايي را كه مي خواهيد براي انيميشن خود استفاده كنيد، از طريق كادر Sprite در پايين سمت چپ، انتخاب كرده و وارد كنيد. با كليك بر روي نماد مرد كوچك در كنار آيتم New sprite، مي توانيد تمام شخصيت ها و عناصر آماده استفاده را به تفكيك دسته بندي ها (حيوانات، فانتزي، نامه ها، افراد، اشيا، تراسپروتي)، موضوع (قلعه، شهر، و...) مشاهده كنيد. رقص، مد، پرواز، تعطيلات، ورزش، موسيقي و غيره) و نوع (Bitmap و Vector). همچنين مي‌توانيد با كليك كردن بر روي نماد براش يك كاراكتر جديد بكشيد يا با انتخاب گزينه Upload a sprite from file (نماد فلش داخل يك پوشه) يكي از رايانه‌تان را آپلود كنيد.

 

پس از افزودن تمام كاراكترها و عناصري كه مي خواهيد براي ساخت انيميشن خود استفاده كنيد و پس زمينه را براي استفاده تنظيم كرديد، Sprite را براي متحرك سازي انتخاب كنيد و روي زبانه Commands در ستون مركزي كليك كنيد. سپس يكي از دسته‌بندي‌هاي دستورات موجود از ميان Movement، ظاهر، صدا، قلم، متغيرها و ليست‌ها، موقعيت‌ها، كنترل، حسگرها، اپراتورها و بلوك‌هاي ديگر را انتخاب كنيد تا نوع فرماني كه بايد اعمال شود را انتخاب كنيد.

 

براي درك بهتر نحوه كار، بياييد با ايجاد يك انيميشن از آموزش نرم افزار اسكرچ يك جن كه با كليك بر روي نوار فاصله در رايانه خود به موسيقي گوش مي دهد و مي رقصد، يك مثال عملي بياوريم. ابتدا اسپرايتي كه قبلا اضافه شده را انتخاب كنيد، روي آيتم Commands كليك كنيد و دسته حركت را انتخاب كنيد. سپس بلوك فرمان Take [number] Steps را به سمت راست صفحه بكشيد و تعداد مراحل را تنظيم كنيد، سپس عمليات را با تنظيم تعداد مراحل منفي تكرار كنيد (براي اينكه اسپرايت به عقب برگردد).


برچسب: آموزش صفرتا صد نرم افزار اسكرچ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۹:۰۴ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

آموزش صفر تا صد كامپيوتر رايگان

Blockly يكي ديگر از زبان هاي برنامه نويسي آموزش صفر تا صد كامپيوتر رايگان بسيار توصيه شده براي كودكان شماست. اين زبان برنامه نويسي براي بچه ها از خطوط كدي استفاده مي كند كه به بلوك ها تقسيم شده اند و داراي ويژگي كشيدن و رها كردن براي كمك به كودكان در يادگيري مفاهيم كدنويسي است. همچنين داراي يك رابط كاربر پسند است.

بزرگترين تمايز Blockly از ساير زبان هاي برنامه نويسي اين است كه يك زبان برنامه نويسي بصري و مبتني بر بلوك براي كودكان است. كودكان هشت ساله به بالا مي توانند با استفاده از Blockly از مرورگر خود انيميشن، بازي و برنامه بسازند. با Blockly، كاربران همچنين مي توانند هر زمان كه نياز داشته باشند، زبان برنامه نويسي را تغيير دهند.

3. آليس

آليس همچنين يكي از بهترين زبان هاي برنامه نويسي است كه فرزندان شما مي توانند امتحان كنند. Alice همچنين يك زبان برنامه نويسي بصري مبتني بر بلوك رايگان براي كودكان آموزش صفر تا صد كامپيوتر رايگان است كه داراي محيطي نوآورانه براي كدنويسي است و ساخت انيميشن ها، بازي ها و روايت هاي تعاملي به صورت سه بعدي را ساده تر مي كند.

اين زبان برنامه نويسي براي آموزش مفاهيم زبان برنامه نويسي شي گرا مانند C++ از طريق يادگيري خلاقانه با تمركز جانبي بر مهارت هاي منطقي و اصول برنامه نويسي طراحي شده است.

آليس يك ويژگي كشيدن و رها كردن را مشابه ساير زبان هاي برنامه نويسي ارائه مي دهد و درهم و برهمي را از كدنويسي مبتني بر متن حذف مي كند. با استفاده از آنها، كاربران مي توانند به سادگي روي ايجاد اسكريپت ها و راه حل هاي نوشتن تمركز كنند.

چيزي كه Alice را از ساير زبان هاي كدنويسي متمايز ايرانيان سايبر مي كند اين است كه به كاربران امكان مي دهد با مدل هاي سه بعدي و زواياي پويا دوربين كار كنند.

يك جلسه مزه دار آموزش صفر تا صد كامپيوتر رايگان رايگان رزرو كنيد

4. لوا (Roblox)

Lua يكي از بهترين زبان هاي برنامه نويسي براي بچه هايي است كه مي خواهند با كدنويسي متني شروع كنند. كد Lua يك زبان برنامه نويسي مبتدي، رايگان و قابل حمل است كه در عين بهينه سازي كارايي و خوانايي، مفاهيم را به روشي ساده آموزش مي دهد.

Lua عملكرد برنامه را به خطر نمي اندازد. با وجود حداقل امكانات فني و رابط كاربري ساده، اين زبان برنامه نويسي به عنوان يكي از قدرتمندترين زبان هاي رايگان در صنعت معرفي مي شود.

براي برنامه نويسي دستگاه هاي جاسازي شده و برنامه هاي تلفن همراه توصيه مي شود. آيا مي دانستيد كه بازي محبوب «پرندگان خشمگين» بر اساس لوا ساخته شده است؟ علاوه بر اين، Roblox، در ميان محبوب ترين پلتفرم ها براي جوانان، از Lua استفاده مي كند.

5. جاوا (Minecraft)

شما اغلب در مورد اين زبان برنامه نويسي، جاوا مي شنويد. محبوبيت آن قابل توجه است، زيرا يك انتخاب مكرر در جامعه برنامه نويسي است. اما وقتي صحبت از زبان برنامه‌نويسي براي آموزش صفر تا صد كامپيوتر رايگان بچه‌ها مي‌شود، چطور مي‌شود؟

اين زبان برنامه نويسي ايده آل براي بچه ها است زيرا در پلتفرم معروف بازي sandbox آنلاين Minecraft استفاده مي شود.از زمان عرضه اوليه خود در سال 2011، Minecraft به تدريج محبوبيت خود را در بين كودكان، نوجوانان و حتي بزرگسالان افزايش داد. بخشي از اين امر به اين دليل است كه بازي تفكر خلاق و حل مسئله را تشويق مي كند.

در راستاي معرفي برنامه نويسي براي كودكان، Minecraft ابزاري قدرتمند براي آموزش هماهنگي دست و چشم، منطق، حل مسئله و بصري-فضايي به كودكان است. مهارت ها، در ميان بسياري ديگر.

بنابراين، براي بچه هايي كه مي خواهند كد نويسي آموزش صفر تا صد كامپيوتر مبتني بر متن را ياد بگيرند يا به سادگي از بازي Minecraft لذت ببرند، جاوا يك زبان برنامه نويسي است كه يك انتخاب عالي است.

يك جلسه مزه دار رايگان رزرو كنيد


برچسب: آموزش صفر تا صد كامپيوتر رايگان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۳:۴۵ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)

آموزش صفر تا صد كامپيوتر رايگان

مقدمه اي بر برنامه نويسي و دلايل آموزش صفر تا صد كامپيوتر رايگان نوشتن برنامه؟ (ادامه دارد)

ما سعي مي كنيم "تصوير بزرگ" برنامه نويسي را پوشش دهيم تا شما از آنچه بايد انتظار يادگيري داشته باشيد، "جدول مطالب" را دريافت كنيد. اگر اولين باري كه آن را مي شنويد، همه چيز كاملا منطقي نيست، نگران نباشيد. اين بخش بسيار گسترده است.

متغيرها و عبارات نحوه استفاده يك برنامه از حافظه دستگاه براي ذخيره، بازيابي و پردازش اطلاعات را در اين بخش توضيح خواهيم داد.

كد مشروط ما از كد ترتيبي در اين بخش كه به سادگي يك خط كد را پس از ديگري اجرا مي كند به كد شرطي كه در آن برخي از مراحل ناديده گرفته مي شوند، حركت مي كنيم. آموزش صفر تا صد كامپيوتر رايگان اين يك ايده بسيار اساسي است - اما اين است كه چگونه "انتخاب ها" توسط نرم افزار كامپيوتر انجام مي شود.

كاركرد

ما قصد داريم در مورد اينكه چه توابعي هستند و چگونه مي توانيم از آنها استفاده كنيم، ياد مي گيريم. توابع راهي ضروري براي درك كدهايمان خواهند بود، زيرا به سمت برنامه‌هاي پيچيده‌تر حركت مي‌كنيم.حلقه ها و تكرار

چهار الگوي اصلي برنامه نويسي ما با حلقه ها و تكرار تكميل مي شوند. حلقه ها روشي هستند كه ما بارها و بارها پايتون را براي انجام كاري مي گوييم. حلقه ها روشي هستند كه در آن برنامه هايي ايجاد مي كنيم كه تا زماني كه مشكل حل نشود با مشكل باقي مي مانند. براي تضمين آينده فرزندان خود، بسياري از والدين در جستجوي اين هستند كه در مورد آموزش كجا سرمايه گذاري كنند.

امروزه روند رو به رشدي وجود دارد كه در آن والدين فرزندان خود را براي آشنايي با زبان هاي برنامه نويسي تفسير شده، زبان هاي برنامه نويسي كامپايل شده، زبان هاي برنامه نويسي شي گرا، آموزش صفر تا صد كامپيوتر رايگان زبان هاي برنامه نويسي بصري يا زبان هاي برنامه نويسي رويه اي ثبت نام مي كنند. به عبارت ديگر، آنها به فرزندان خود اجازه مي دهند زبان برنامه نويسي كامپيوتر را ياد بگيرند، زيرا معتقدند اين امر فرزندانشان را به آينده اي روشن سوق مي دهد.

ثبت نام فرزندان خود براي درك زبان هاي برنامه نويسي ايرانيان سايبر مختلف مزاياي متعددي دارد. در اين مقاله، ما به زبان‌هاي برنامه‌نويسي مختلفي مي‌پردازيم كه بچه‌هاي شما مي‌توانند با آن‌ها آشنا شوند.

بهترين زبان هاي برنامه نويسي براي آموزش به كودكان شما چيست؟زبان هاي برنامه نويسي كودكان: سوالات متداول كدام زبان برنامه نويسي براي بچه ها راحت ترين است؟آيا يك كودك مي تواند C++ را ياد بگيرد؟آيا يك كودك 7 ساله مي تواند كدنويسي را ياد بگيرد؟بهترين زبان هاي برنامه نويسي براي آموزش به كودكان شما چيست؟

در عصر امروز، كه جهان هميشه به تكنولوژي آموزش صفر تا صد كامپيوتر رايگان وابسته شده است، برنامه نويسي كامپيوتري ديگر فقط براي كساني كه علاقه مند به يادگيري آن هستند نيست.يادگيري برنامه نويسي كامپيوتر و مفاهيم مختلف در علوم كامپيوتر به عنوان سرمايه گذاري براي آينده كودك تلقي مي شود. آموزش زبان هاي برنامه نويسي به بچه ها باعث پيشرفت آنها در حرفه شان مي شود و درس هاي عملي زندگي را به آنها مي آموزد.

بنابراين، بياييد شروع كنيم.1. خراش

اساساً براي كودكان بين 8 تا 16 سال ايجاد شده است. Scratch يك زبان برنامه نويسي رايگان است كه رابط كاربري بسيار بصري و بصري ارائه مي دهد.

Scratch آنچه را كه براي ايجاد هنر، انيميشن، بازي، داستان هاي تعاملي و غيره نياز دارند، در اختيار جوانان قرار مي دهد و اين زبان برنامه نويسي را به نقطه شروع عالي براي آموزش كدنويسي به جوانان تبديل مي كند.

اين يكي از بهترين زبان هاي برنامه نويسي براي كودكان است زيرا آزادي بياني دارد كه مي تواند براي كودك فراهم كند. از آنجايي كه زبان هاي برنامه نويسي مانند Scratch به بچه ها اجازه مي دهد تا روي فرآيند يادگيري تمركز كنند، مشكلات كدنويسي مبتني بر متن را برطرف مي كند و به آنها اجازه مي دهد هر چيزي آموزش صفر تا صد كامپيوتر از انيميشن گرفته تا داستان هاي تعاملي را توسعه دهند.

يك جلسه مزه دار رايگان رزرو كنيد

2. بلوكي


برچسب: آموزش صفر تا صد كامپيوتر رايگان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۰:۵۳ توسط:نيما ثابتي موضوع: نظرات (0)