کد شی object
وقتی شروع به ایجاد برنامه در این کلاس می کنید ، کد منبع ایجاد می کنید. کد منبع در یک فایل متنی ساده به نام فایل منبع ذخیره می شود.
تبدیل کد منبع به کد اجرایی
رایانه شما کد منبع را نمی فهمد. برای تبدیل کد منبع به کد اجرایی ، که می توانید آن را در رایانه خود راه اندازی و اجرا کنید ، باید از یک کامپایلر استفاده کنید.
در طول فرآیند تبدیل کد منبع شما به یک فایل اجرایی ، کامپایلر C ++ کد شی را ایجاد می کند.
کد منبع به آنچه توسط کامپایلر کد شی خوانده می شود ، تبدیل می شود. کد شی object برنامه C ++ در پرونده هایی با پسوند .o یا .obj ذخیره می شود. در مرحله آخر به نام linking ، پرونده های شی با هر روال کتابخانه (روال ارائه شده توسط زبان برای استفاده توسط شما) ترکیب می شوند تا فایل اجرایی نهایی با پسوند .exe تولید شود.
بسته به نحوه تدوین برنامه خود ، ممکن است مراحل مختلف تبدیل پرونده های منبع خود را به یک برنامه اجرایی در واقع مشاهده کنید یا نکنید. به عنوان مثال در بسیاری از کد شی object IDE ها (محیط های توسعه یکپارچه مانند Visual Studio ، Code :: Blocks یا XCode) ، مراحل میانی به طور خودکار انجام می شود بنابراین می توانید بر روی دکمه کد شی object "ساخت" کلیک کنید و قابلیت اجرا ایجاد می شود.
برنامه ای از چه چیزی ساخته شده است؟ عناصر زبان بیشتر زبان های برنامه نویسی شامل عناصر زیر هستند. کلید واژه ها کلمات کلیدی کلماتی هستند که در زبان معنی خاصی کد شی object دارند. آنها فقط می توانند برای هدف مورد نظر خود استفاده شوند. همچنین به عنوان کلمات ذخیره شده شناخته می شود.
شناسه های تعریف شده توسط برنامه نویس شناسه های تعریف شده توسط برنامه نویس کلماتی هستند که شما به عنوان برنامه نویس برای تعریف متغیرها یا روال برنامه نویسی انتخاب می کنید.
اپراتورها
اپراتورها عملیات را روی یک یا چند ع کد شی object ملگر انجام می دهند. عملوند قطعه ای از داده است. نمادهای مختلف حسابی مانند + ، * و / / نمونه هایی از عملگرها هستند.
برچسب: ،